|
hvorfor har det seg at det meste av høyttalere jeg tiiter på anbefales å brukes sammen med neim?costello skrev:Neat tiltaler meg også. Og skal visst fungere glimrende med Naim elektronikk. Importør er http://www.base-technology.no/
Så vidt meg bekjent er det bare nå nylig at Neat har vært å få kjøpt her til lands.
mvh
mvhQ: AMPLIFIERS
Which amplification do you recommend?
A: We have used a wide variety of amplification (and source components) during the development of all Neat loudspeakers. Most common references are Naim, Exposure, Linn, Quad and Musical Fidelity, but Lavardin, Mark Levinson, Krell, and Roksan, amongst others, have been used very effectively. Valve (tube) amps can be used without problems, with the proviso that 25 watts/per/channel should generally be regarded as the minimum amplifier power required.
Kjenner meg igjen på Pelsjegers beskrivelse her.pelsjeger skrev:Det du derimot betaler for er en høyttaler som ikke krangler spesielt på plassering (men det hjelper å ta hensyn), som har rytmen på plass, virker livlig og engasjerende, men samtidig tar vare på den musikalske flyten.
Nå må det også sies at costello spiller på elektronikk som er over fire ganger så dyr som min og som absolutt burde rettferdiggjøre valg av høyttalere i 40-50k-klassen. Mine elite tror jeg lå på 18-20k nye var vel i utgangspunktet ikke beregnet til bruk i et introsystem fra naim. Jeg har hatt mine i hus siden begynnelsen av juli uten at jeg kan sette fingeren på noe som irriterer eller som ikke virker rett (vel og merke for det prissegmentet jeg befinner meg i). Tror nok momentum-serien solide produkter og at du ikke kommer til å få noen ubehagelige overraskelser med slike i ditt eierskap.costello skrev:Kjenner meg igjen på Pelsjegers beskrivelse her.
Hører på gammel Stones og Bowie og her er det virkelig snakk om "fri flyt" og uanstrengthet. Ikke mekanisk, overanalytisk klang. Spiller Musikk! ;D
Nå er det jo bestandig slik at etter den første rusen har gitt seg, kan det etterhvert dukke opp skjær i sjøen eller malurt i begeret.
Så jeg kommer heller tilbake når de er mere innspilt.
Forøvrig har de et frekvensområde (eller båndbredde som Neat kaller det) på 20 - 35000 Hz (+/- 3dB). Og finishen er svært bra.
Mvh
pelsjeger skrev:Nå må det også sies at costello spiller på elektronikk som er over fire ganger så dyr som min og som absolutt burde rettferdiggjøre valg av høyttalere i 40-50k-klassen.
Hvilken elektronikk er det du har tenkt å spille med? Hør med base, siden de nettopp har introdusert neat her til lands har de garantert demosett du kan få lagt øre til. I tillegg mener jeg at jeg så en annonse på bruktbørsen der de videreformidlet demo- og b-stock høyttalerne du kan se på neat sin hjemmeside.J.Finvaag skrev:er vist en mulghet for at momentum 3i skal være på messa i horten, får håpe jeg kommer meg dit, så jeg får hørt greiene![]()
ja jeg har hatt kontakt med dem, og de skulle bruke dem på messe så jeg håper jeg kommer meg dit. Hmm at de videreformidlet demo og bvarene var jeg ikke klar over, det er jo også et alternativpelsjeger skrev:Hvilken elektronikk er det du har tenkt å spille med? Hør med base, siden de nettopp har introdusert neat her til lands har de garantert demosett du kan få lagt øre til. I tillegg mener jeg at jeg så en annonse på bruktbørsen der de videreformidlet demo- og b-stock høyttalerne du kan se på neat sin hjemmeside.J.Finvaag skrev:er vist en mulghet for at momentum 3i skal være på messa i horten, får håpe jeg kommer meg dit, så jeg får hørt greiene![]()
Q: AMPLIFIERS
Which amplification do you recommend?
A: We have used a wide variety of amplification (and source components) during the development of all Neat loudspeakers. Most common references are Naim, Exposure, Linn, Quad and Musical Fidelity, but Lavardin, Mark Levinson, Krell, and Roksan, amongst others, have been used very effectively. Valve (tube) amps can be used without problems, with the proviso that 25 watts/per/channel should generally be regarded as the minimum amplifier power required.
Neat skal visst på Horten-messa. Håper de har bra elektronikk + innspilte høyttalere.J.Finvaag skrev:er vist en mulghet for at momentum 3i skal være på messa i horten, får håpe jeg kommer meg dit, så jeg får hørt greiene![]()