Hei der ute! Er det noen som har erfaring med bruk av projects clamp on. Synes kr 1099,- er ganske mye for en "metall klump" men vurderer den hvis det gir noen forbedringer.
For et utrolig godt tips BBFin hvis platene ikke er plane.
Du kan oppnå tightere bedre bass, men ofte går det utover luftighet og utklinging i lydbildet.
Om det er hørbart kommer i stor grad an på anlegget ellers.
Se heller på en Michellstrammer hvis du vil ha noe slikt.
Minst like bra og en god del billigere.
Mvh
![]()
Det er to variantar som har ganske stor innverknad, men helst på tynne plater. 200gramspressingar vert svært lite påverka uansett. Men tynnare pressingar frå tidleg 80-tal har svært godt av eitt av to tiltak:Det er ikke så mye å hente med noe slikt med mindre platetallerkenen er konveks eller konkav, som Oracle's patent med strammer.
Har du høve til å gå litt opp i pris, er det ein del å hente på betre riaa.Har en rimelig riaa, nad pp2. Jeg vurderer en pro-ject tubebox ds
Har du høve til å gå litt opp i pris, er det ein del å hente på betre riaa.[/QUOTEHar en rimelig riaa, nad pp2. Jeg vurderer en pro-ject tubebox ds
Sjekk brukt til den prisen så får mye braBare å blande seg inn det bluesbreaker! ������ Jeg er klar over at nad'n ikke er kjempe bra! Begrenset hvor bra det kan bli til kr 898,- som sagt så har jeg vurdert en pro-ject tubebox ds som koster kr 3890,- budsjettet ligger nok rundt der. Hvis du har noen andre anbefalinger så er jeg takknemlig for det.
Oslo HI-FI senter har Michell strammerenHvem forhandler slike ting som VPI platekrans og Michell strammer i Norge? Og andre produsenter?
Finner dårlig utvalg av denslags hos norske forhandlere.
Og disse 'gjør' tallerkenen konveks eller konkavDet er to variantar som har ganske stor innverknad [...]Det er ikke så mye å hente med noe slikt med mindre platetallerkenen er konveks eller konkav, som Oracle's patent med strammer.
Delphi (iallfall mk 2 og oppover) har då stor skilnad på lyden om du brukar strammar eller ikkje?Blander meg litt inn.... Har en Oracle Delphi med patentert kon/strammer og prøvde med high end lodd.... Ingen merkbar forskjell annet enn at jeg ville slite ut lageret på spilleren. Ga loddet til min sønn som kjører på en Technics direkte drevet spiller med NAD Riaa. Her ble det merkbart bedre.
Men vi har svoppet frem og tilbake med NAD riaa og Project Tube box. Der sistnevnte med Mullard eller Siemens Old Stock rør er mye mer "value for money" enn noen klamp/lodd......osv.
Eksempelvis ligger det en Whest Two og en Glaham Slee på Torget nå.Sjekk brukt til den prisen så får mye bra
O
Oslo HI-FI senter har Michell strammerenHvem forhandler slike ting som VPI platekrans og Michell strammer i Norge? Og andre produsenter?
Finner dårlig utvalg av denslags hos norske forhandlere.
O