Høyttalere Erfaringer med Axiom EP800 v3 subwoofer ?

vannlater

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
30.08.2006
Innlegg
166
Antall liker
2
Sted
BRYNE
Hei.
Jeg ble tipset om at denne sub'en kunne gjøre underverker for mitt anlegg da jeg alltid har følt at jeg har manglet en del bass.

Er det noen som har erfaring med dette merket og denne sub'en ?

http://www.axiomaudio.com/ep-800-subwoofer#t-1


Til info så består anlegget mitt av :

Mark Levinson 326S Pre
Anthem MCA20 Power

Usher Audio Dancer CP-8571 II


Skal flytte hele anlegget mitt ned i en kjellerstue som holder på å bli laget i disse dager, så da er jeg avhengig av mer trykk og mer volum ettersom rommet er mye større en stua det stod i tidligere.
 
Sist redigert:

vannlater

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
30.08.2006
Innlegg
166
Antall liker
2
Sted
BRYNE
Dersom det er noen som har andre merker å anbefale som de tror vil fungere bedre i mitt anlegg en det jeg skrev så mottar jeg gjerne tips og anbefalinger
 

vannlater

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
30.08.2006
Innlegg
166
Antall liker
2
Sted
BRYNE
Har du testet den fra Ken Kreisel ?
Positive og negative erfaringer ?
 

vannlater

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
30.08.2006
Innlegg
166
Antall liker
2
Sted
BRYNE
Så det er ingen som har prøvd Axiom EP800 v3 ? Eller som har noen formening om dette kan være en match til mitt anlegg ?
[h=2][/h]
 

tore_v1

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2007
Innlegg
2.181
Antall liker
102
Torget vurderinger
2
Jeg har vurdert bassløsning selv for mine Meridian DSP 7200.

Jeg har ikke greid å bestemme meg 100 % ennå (ingen bombe for de som kjenner meg); jeg vipper mellom en DIY-løsning basert på et Rod Elliott-design og Rythmik Audio. De har noen temmelig spennende woofere, basert på den samme teknikken som Rod Elliott har brukt i sine woofere.

Men - Axiom virket bra, men jeg har ingen erfaringer med noen av disse utover at jeg har snust litt rundt og funnet gode tilbakemeldinger på begge designene jeg vurderer.
 

vannlater

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
30.08.2006
Innlegg
166
Antall liker
2
Sted
BRYNE
Jeg tar nok en sjangse og bestiller meg en Axiom EP800 v3 denne uken.

Er det forresten noen som har et tips til å koble den sammen i anlegget mitt ? Tviler på at Mark Levinson forforsterker har noen dedikert sub utgang. Og det ser jo ut til å være i bøtter og spann på selve sub'en.

Mange år siden jeg hadde subwoofer forrige gang ja...
 

EHED

Bransjeaktør
Ble medlem
15.03.2010
Innlegg
1.256
Antall liker
258
Sted
Nordby
Torget vurderinger
3
Ser ut som en meget kapabel sub dette!

Du kan koble på to måter:
1. Splitte signal fra preamp til sub og effektforsterker.
2. Splitte høyttalerutgang fra effektforsterker og kjøre et sett ht-kabler til ht og et sett til sub.

Jeg ville valgt alternativ 1.
Skal du ta den helt ut, ville jeg hatt et elektronisk delefilter mellom pre og sub/effekt og avlastet effektforsterker på en bedre måte.
Et filter med EQ og Delay muligheter vil også lette integrasjonen sub/fronter.
 

Ketil

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.05.2004
Innlegg
2.318
Antall liker
886
Det er ikke nødvendig å splitte signal fra preamp i den forstand at man bruker en split Y kabel fra preamp. Dette siden forforsterkeren både har rca og XLR ut og jeg antar at begge er aktive samtidig. Sub'en har både rca og XLR inn, så her er det bare å velge motsatt tilkobling til sub av det du har til effektforsterker. Det eneste er at sub'en ser ut til å ha mono inngang for denne tilkoblingsmåten. Men så vidt jeg forstår er bass på studioinnspillinger alltid spillt inn i mono slik at det blir det samme om du kobler fra venstre eller høyre kanal til sub.
 

vannlater

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
30.08.2006
Innlegg
166
Antall liker
2
Sted
BRYNE
Takk for tips. Har du noen god anbefaling på et elektronisk delefilter ?
 

Yelll

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
02.05.2012
Innlegg
187
Antall liker
54
Har du fått subben, og, evt, fikk du det til?


Y
 

vannlater

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
30.08.2006
Innlegg
166
Antall liker
2
Sted
BRYNE
Jeg bestillte faktisk ikke sub'en etter å ha rådført meg med daglig leder hos Resonans i Stavanger. Han kikket på spesifikasjonen og trodde ikke den ville leve opp til forventningene. Så jeg prioriterer andre oppgraderinger av anlegg og lytterom før jeg igjen vurderer sub.
 
Topp Bunn