Er Roon noe poeng?

maxmekker

Overivrig entusiast
Ble medlem
03.03.2005
Innlegg
675
Antall liker
319
Torget vurderinger
2
Synes lyden hos meg er bedre gjennom Roon enn feks TIDAL direct. Hadde også en Auralic Aries som ble testet både via Roon og Auralic sin software. Likte lyden best direkte gjennom Lyngdorfen bia Roon uten streamer.
Vet ikke om andre sitter med samme erfaring, men lydkvaliteten mener jeg har forandret seg etter som nyere versjoner har kommet av Roon. Jeg kjører Roon på en rimelig kraftig PC. Det kan selvsagt ha litt å si.
Den største grunnen til å ha Roon for meg er måten ekstern og lokal musikk handteres på. Alt finnes sømløst og bare fungerer.
Hadde flere forskjellige streaming plattformer som alle heldigvis ble støttet av Roon. Dermed ingen problem å spille samme musikk uten tull på flere steder i huset uten at jeg var låst til 1 system.
 

K2

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.04.2007
Innlegg
1.228
Antall liker
1.973
Sted
Skedsmokorset
Torget vurderinger
10
Og om du har noen Meridian Sooloos produkter må du nå ha Roon for betjening. Meridian har overlatt oppdatering mm. til Roon-folket som vel egentlig er gamle Meridian ansatte.
 

HoJ

En glad amatør.
Ble medlem
11.11.2006
Innlegg
19.172
Antall liker
34.558
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
2
Så sant du ikke bruker dsp i roon så skal den ikke påvirke lyden på noen som helst måte.
 
Topp Bunn