Ungdommen kan ikke multiplikasjonstabellen eller praktisk regning, langt fra matematikk, men de er interessert i å regne ut hvor mange egenmeldingsdager de "har til gode"!
En av mine tidligere kollektivsamboere regnet konsekvent disponibel ferie som faktisk ferie + egenmeldingsdager.Barbaresco skrev:Ungdommen kan ikke multiplikasjonstabellen eller praktisk regning, langt fra matematikk, men de er interessert i å regne ut hvor mange egenmeldingsdager de "har til gode"!
Juling skulle dem hatt!Espen R skrev:Pængsjit har ungdommen nok av.
- Stress å ta det med
- Vi orker ikke ta de ned. Det er stress og vi vil hjem, sier Lovise Hamre (17) fra Stavanger.
- Men er det ikke for galt å la dem stå igjen?
- Nei, det er veldig billige telt, så det er ikke noe stort poeng å ta de med, sier Patrick Kile.
http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article3719555.ece
Morsomt at Hove vil ha miljøprofil men flyr inn artister fra hele verden. Jeg skjønner at det er problematisk å arrangere musikkfestival med kun artister som har syklet eller tatt toget, men noen telt til eller fra spiller ingen som helst rolle i denne sammenhengen. Teltene og annet som fortsatt er brukandes går til Røde Kors - noe som er langt bedre enn at det blir liggende innerst i en bod de neste 10 årene, så alle burde være fornøyde når alt kommer til alt. Dette er et tegn på at folk som drar på festival har god råd og at enkelte forbruksvarer har blitt veldig billige, men noe stort problem er dette forsåvidt ikke i seg selv.norcad skrev:Men det er godt å se at de har forstått dette med forurensing og forsøpling, slik at de kan ta bedre vare på denne kloden vi bor på, og ikke gi helt f... sånn som de tidligere generasjonene har gjort. :![]()
![]()
Jeg er 45 år og føler det er litt tidlig å diskutere hvor fæl ungdommen er.Anonym skrev:Hva er pr definisjon ungdom?
Nysgjerrig på om jeg med mine 30 år kommer inn i kategorien med tanke på forumets høye snittalder.
+165finger skrev:Mye gamle mennesker som henger her inne
+1BT skrev:Gnagern har rett i at man får den ungdommen man fortjener. Gi ungdommen ansvar og muligheter og man får høy innsats igjen.
Supertramp skrev:+1BT skrev:Gnagern har rett i at man får den ungdommen man fortjener. Gi ungdommen ansvar og muligheter og man får høy innsats igjen.
Ja, innsatsen for å få støst mulig russebuss er imponerende.ØivindJ skrev:En kan jo ofte se ungdommen både være målrettet og vise stor innsattsvilje når det gjelder mål de har satt seg selv (f.eks).
Det viser at de har det i seg i alle fall.nb skrev:Ja, innsatsen for å få støst mulig russebuss er imponerende.
Dette er et kreativt svar på en matematikkoppgave:otare skrev:Når jeg retter eksamensoppgaver gir jeg ekstrapoeng til de som viser kreativitet og kommer fram til svaret på uvanlige måter (så lenge det ikke er feil i logikken).
Svaret er ofte gitt, men måten man kommer fram dit kan variere sterkt - noen er bedre enn andre. Det verste jeg vet er "papegøyebesvarelser" der man bare gjengir noe man husker og ikke viser forståelse.
So is this:Supertramp skrev:Dette er et kreativt svar på en matematikkoppgave:
Versjonen jeg har hørt går ut på at alle svarene dømmes som gale, hvorpå studenten til slutt svarer at han ville truet vaktmesteren med å slå ham ihjel med barometeret om ikke han umiddelbart fortalte ham høyden på bygningen ;Dvredensgnag skrev:Du kjenner kanskje denne fortellingen, otare?
Og min sønn irriterer seg grønn over slike lærere!otare skrev:Når jeg retter eksamensoppgaver gir jeg ekstrapoeng til de som viser kreativitet og kommer fram til svaret på uvanlige måter (så lenge det ikke er feil i logikken).
Svaret er ofte gitt, men måten man kommer fram dit kan variere sterkt - noen er bedre enn andre. Det verste jeg vet er "papegøyebesvarelser" der man bare gjengir noe man husker og ikke viser forståelse.
Tenke sjæl.norcad skrev:Og min sønn irriterer seg grønn over slike lærere!otare skrev:Når jeg retter eksamensoppgaver gir jeg ekstrapoeng til de som viser kreativitet og kommer fram til svaret på uvanlige måter (så lenge det ikke er feil i logikken).
Han har nemlig evnen til å pugge, og husker ordrett svarene fra boka, og svarer derfor deretter uten noe form for kreativitet eller utenomsnakk.
Og da blir han dritsur når korrekt svar viser seg å ikke være godt nok til en sekser! ;D
Ofte lurt å tenke selv, men av og til blir den kreative egentenkingen ikke annet enn vås. Poenget med læring i slike settinger er vel nettopp at det er noe å lære, og som de fleste av oss ikke greier å tenke frem på egen hånd. Problemet med «puggerne» er ofte det at de ikke forstår hva de selv sier intensjonsdybden er som kjølen på en pram.bjornh skrev:Tenke sjæl.norcad skrev:Og min sønn irriterer seg grønn over slike lærere!otare skrev:Når jeg retter eksamensoppgaver gir jeg ekstrapoeng til de som viser kreativitet og kommer fram til svaret på uvanlige måter (så lenge det ikke er feil i logikken).
Han har nemlig evnen til å pugge, og husker ordrett svarene fra boka, og svarer derfor deretter uten noe form for kreativitet eller utenomsnakk.
Og da blir han dritsur når korrekt svar viser seg å ikke være godt nok til en sekser! ;D
Vakker tanke, og vi vet jo alle hvor ofte den skjønnheten gir seg tilkjenne.ØivindJ skrev:Ofte kan det faktisk være en god ide å "finne opp kruttet på nytt", fordi en lærer så mye annet underveis av å gjøre det.