Hi-Fi forretninger Er nok ikke bare amatører som kobler feil.... ;)

Retep

Steine galen
Ble medlem
27.01.2005
Innlegg
23.074
Antall liker
20.270
Sted
Volda
Torget vurderinger
23
Har en tur innom Hifiklubben i Marcus Thranes gt igår for å slå ihjel litt tid.

Kom inn på det store lutterommet hvor det var plassrt et bar store B&W høyttalere. Er ikke så kjent med modellene, men tipper på det var snakk om 802diamond og 803 diamond sammen med Classs elektronikk.

Vi satt oss ned og hørte på dette oppsett. Og det slo oss med en gang, det låt ræva! og vi kunne ikke skjønne forfor. Vi har da hørt rykter om at dette rommet ikke er spes godt, men at det skulle være så dårlig trodde vi ikke noe på.

Her er oppsettet:

CIMG1694.jpg


Der var ingen definidjon i lyden. Alt fløt rundt og der var heller ingen bass, jeg har hørt mer bass fra en stativhøyttaler....

Men når vi titta oss rundt, så er det ikke rart det blir slik. de spillte av på 1skt 802diamond og 1 stk 803diamond

CIMG1697.jpg



Men jeg skal bare innrømme det med en gang,. De høyttalerene her, er virkelig pene:
CIMG1696.jpg


Ikke noen kritikk mot hifi klubben dette, jeg synes bare det er morro at bransjefolk kan gjøre slike feil.. Jeg håper bare ikke at det satt noen potensielle kjøpere av 802Diamond i det rommet før vi kom inn....
 

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Innlegg
19.532
Antall liker
9.691
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Høres jo ut som om de var i motfase også.....
 
Sist redigert:

Retep

Steine galen
Ble medlem
27.01.2005
Innlegg
23.074
Antall liker
20.270
Sted
Volda
Torget vurderinger
23
Motfase... det ser ut som om det er koblet riktig på høyttalersiden... Hvordan det var bakpå Classe-ene såg vi ikke etter.
 
  • Liker
Reaksjoner: KW

alphamale

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.11.2007
Innlegg
5.675
Antall liker
4.123
Sted
Kjeppjaga nordlending i asyl ved ring 3
Det der skjer titt og ofte der oppe. Har opplevd det selv ved et par anledninger. Noen som leker seg på egenhånd der av og til. Det er også gjerne sånn at man må sjekke hele signalkjeden så man vet hva som gjør hva da det ofte er flere kpmponenter i rommene samtidig. flere dac,er og etc.
 

Trane

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2003
Innlegg
8.166
Antall liker
6.853
Torget vurderinger
4
Det kan skje den beste. Det viktigste er om det oppdages eller ikke, og i tilfellet hvordan de håndterer det.

For noen år siden var jeg i markedet for en CD-spiller i klassen 20k sånn ca. Var rundt og lyttet på alternativer.
Hos en av aktørene i Oslo (som jeg tror er ute av businessen nå) hadde jeg nesten bestemt meg og skulle i grunn bare innom for å hente den.
Jeg satt meg ned for en siste lytt og bekreftelse, og satte på Miles sin Kind of Blues. Til min overraskelse var Miles klint helt til høyre kant i lydbildet, noe som hverken var tilfellet i virkeligheten eller i noe opptak jeg kjenner til. Det var så opplagt at jeg ble svært så overrasket da innehaver av butikken, som satt ved siden av meg og lyttet, skrøt fælt av hvor bra det låt. Da jeg sa meg uenig og beskrev hvorfor insisterte han på at neida, dette var helt fantastisk bra, jeg hadde nok bare aldri hørt KoB på et skikkelig anlegg før.

Jeg reiste meg og gikk uten et ord mer og viste meg aldri der mer.

Hadde han hørt på kunden, sjekket anlegget og fikset feilen, så hadde han solgt for 20k den ettermiddagen, og sannsynligvis mer senere.

Som sagt, - feil kan alle gjøre. Det kommer mest an på hvordan man håndterer feilen.
 

2002tii

Medlem
Ble medlem
22.10.2005
Innlegg
19
Antall liker
3
Har en tur innom Hifiklubben i Marcus Thranes gt igår for å slå ihjel litt tid.

Kom inn på det store lutterommet hvor det var plassrt et bar store B&W høyttalere. Er ikke så kjent med modellene, men tipper på det var snakk om 802diamond og 803 diamond sammen med Classs elektronikk.

Vi satt oss ned og hørte på dette oppsett. Og det slo oss med en gang, det låt ræva! og vi kunne ikke skjønne forfor. Vi har da hørt rykter om at dette rommet ikke er spes godt, men at det skulle være så dårlig trodde vi ikke noe på.

Fikk dere en demo eller spilte dere selv på utstyret som sto der?
 

Retep

Steine galen
Ble medlem
27.01.2005
Innlegg
23.074
Antall liker
20.270
Sted
Volda
Torget vurderinger
23
Nei, vi gikk bare ned i kjelleren der anlegget sto og spillte.. Slo ihjel litt tid før vi dro på hifimuseet til Neby...
 
Topp Bunn