Er fotball verdens kjedeligste idrett? - Les overeksponert?

Er fotball verdens kjedeligste idrett?

• Ja

Stemmer: 0 0.0%
  • Nei

Stemmer: 0 0.0%

• Totalt antall stemmer
    0

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.659
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Eg trur her stemmast taktisk, noko som er forståeleg. Men fb har iallfall for mykje fokus. To relativt udokumenterte påstandar
- Om du brukar ei krone i ein eller annan samanheng, går ca 10 øre til fotball i ei eller anna form.
- Den tida som brukast til fotballen når det er sesong, er om lag 3 gonger så stor som det som går til verdiskapinga elles i samfunnet.
- Talet på ungdom som har sine ambisjonar om å verte profesjonell fp-spelar, er om lag 70 gonger høgre enn dei som ynskjer å ha ein annan jobb.

ottone

Nesten klassiker
Ble medlem
08.04.2008
Antall liker
12.681
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
JA, svarte jeg.
Fordi vi blir så smakløst overeksponert for fotball og alt som har med det å gjøre gjennom media, ja mye som egentlig ikke har med fotball å gjøre også.
Og fordi det er helt sykt at mer enn halvparten av alle barn og unge spiller fotball, mens både kulturaktiviteter og andre idretter er dømt til å tape når fotball automatisk skal være førstevalg.
Gjennom noen år faller de fleste av, fotball-klubbene har ikke bruk for mer en en brøkdel og bruker situasjonen som en vanvittig rekrutterings-utsiling.
På den måten blir fotball en masseidrett der den store massen er dømt til å mislykkes.
I media stiller talspersoner for idretten og liksom beklager at så mange slutter, hevder at de jobber for å unngå det, men i virkeligheten er det akkurat dette de baserer seg på.
Fotballen har rett og slett blitt for stor, vi bør bevisst pense flere unge inn på andre ting enn fotball.
Friidrett er blant mine favoritter. Og hvor ble det av ekte volleyball?

Jørgen

G

Gjestemedlem

Gjest
Som populær tilskuersport tror jeg tennis er det jeg har vanskeligst for å forstå spenningen med. I allefall for andre enn dem som spiller selv. Lange økter med folk som stort sett står på same plassen og sentrer litt vanskelig i timesvis i strekk. Gøy å spille, men nitrist å se på. Fotball er et eventyr av begivenheter i sammenligning.

slowmotion

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2009
Antall liker
4.216
Tennis er da lysår morsommere å se på enn foppall .... ja, ja, smaken og baken osv .... ;D

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
Jeg står nå fortsatt på at nattorientering må være publikumsidrett nr. 1.

G

Gjestemedlem

Gjest
slowmotion skrev:
Tennis er da lysår morsommere å se på enn foppall .... ja, ja, smaken og baken osv .... ;D
Akkurat baken kanskje.. men som underholdning er et litt tynt i lengden likevel.

Vedlegg

tore_v1

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2007
Antall liker
102
Torget vurderinger
2
Kvinnetennis er tildels underholdende i alle fall..

http://www.vg.no/sport/tennis/artikkel.php?artid=553901
Nå er hun riktignok en pitteliten jente, men det generelle nivået på jentene i tennisen er stort sett helt ok. Det blir noe trøttsomt å lengde å høre de stønne hver gang de slår ballen..

Basketball som publikumsidrett derimot! Mange mål, hele tiden noe som skjer.. Vesentlig mer underholdende enn fotball!

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
tore_v1 skrev:
Kvinnetennis er tildels underholdende i alle fall..

http://www.vg.no/sport/tennis/artikkel.php?artid=553901
Nå er hun riktignok en pitteliten jente, men det generelle nivået på jentene i tennisen er stort sett helt ok. Det blir noe trøttsomt å lengde å høre de stønne hver gang de slår ballen..

Basketball som publikumsidrett derimot! Mange mål, hele tiden noe som skjer.. Vesentlig mer underholdende enn fotball!
Basketball? En gjeng forvokste mørkhudede som stapper en ball nedi ei kurv? *gjesp*

tore_v1

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2007
Antall liker
102
Torget vurderinger
2
Ikke NBA, men college basketball. Da får du virkelig opp tempoet, og de som spiller fordi de føler en tilknytning til skolen, ikke til pengesekken.. hehe

Men sammenligner du basketball og fotball er jeg ikke litt i tvil om hva jeg foretrekker.

Topp Bunn