Jeg kom til å tenke på filmen "The 51st State". Dopet som er med i filmen, POS (power of suggestion) var komponert av kjemiske stoffer som kanselerte hverandre. Likevel fikk folk som tok det en heftig rus, uvitende om at det var deres egen hjerne som sto for moroa. Ellers kjenner sikkert en del her til noen som har blitt dritings på rød saft. Placebo-effekten er en kraftig faktor, for ikke å snakke om eierglede.
Jeg drar parallerer til Hifi (og for den saks skyld alle andre dyre hobbyer) fordi ens egen viten om at anlegget koster 100 000kr vil bevisst og underbevisst heve inntrykket noen ekstra hakk.
Jeg gikk fra et anlegg som kostet ca 15k til mitt nåværende som koster omtrent 3 ganger så mye. Om noen mener det idioti å bruke titusenvis av kroner på formidling av musikk og film er uvesentlig for meg. Den totale opplevelsen er betydelig bedre og til syvende og sist er det alt som betyr noe for meg.
Edit: Ellers vil jeg si meg enig i det Snickers-is skriver tidligere i tråden om 6-7 personer som kommer med totalt forskjellige tilbakemeldinger om nøyaktig samme produkt. Meget godt observert ´isen