Er du kabeltro eller vantro?

Tror du elller tror du ikke på kabeleffakter, i hvilken kategori er du

  • Kabeltro:Kabler påvirker lyden betydelig og jeg har alltid hørt og ment det

    Stemmer: 58 40.0%
  • Kabelfrafallen:Trodde kabbler betydde noe før ,men ikke lengre nå

    Stemmer: 45 31.0%
  • Kabelvantro:Kabler har ikke noe å si for lyden og det har jeg alltid hørt,ment og visst

    Stemmer: 23 15.9%
  • Kabelnyfrelst:Trodde at kabler ikke hadde noe å si, men nå har jeg hørt effekten og endret mening

    Stemmer: 7 4.8%
  • Tvileren: usikker vet ikke

    Stemmer: 12 8.3%

  • Totalt antall stemmer
    145

grammofon

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.02.2011
Innlegg
5.646
Antall liker
2.853
Sted
Bærum
Det ‘påstås’ at det skjer noe med både metall og isolasjonsmateriale.
Hvis man kjører så mye strøm gjennom en kabel at det rent faktisk skjer noe med leder og isolasjonsmateriale så er det bare å levere kablene på nærmeste avfallsdeponi. Skulle dette mot formodning skje under bruk i et stereoanlegg bør også forsterkeren leveres på nærmeste avfallsdeponi. I tillegg bør man få en elektriker til å avlegge bygget et besøk og kontrollere hvor store skadene på det elektriske anlegget er, samt å få snudd høyspenttrafoen slik at den transformerer ned til 230V og ikke opp til 5 000 000 V.
Åh, det hjelper godt med litt blåning da.

Det kan gjøres på følgende måte:

Tvinn sammen alle ender på høyttalerkablene i en ende, plasser denne enden i et tre eller en mast som lynavleder på et egnet punkt. De andre (nedre) endene på kablene forbindes til hvert sitt jordspyd og så er det bare å vente på at magien inntreffer - for det gjør den før eller siden og voilá, en har de mest ultimate kablene som kan fremskaffes. En kraftig forbedring kan påregnes uansett hva utgangspunktet var. En metallpisk på toppen av det hele kan fremskynde prosessen eller så kan man jo også planke Franklin.

Vis vedlegget 505895


Men det gjelder å være litt forsiktig eller kan man ende opp med de nydeligste tatoveringer...



Been there done dat...



Og hvis det likevel ikke nytter:

However we continue in spite of the fact
That the fuel may be low on your record player
We suggest that in places in the Fourth World
Where things are really tough
That you keep the record player going
By rubbing two sticks together
And if all else fails, throw the record away
Build your own green rosetta

Det der med Franklin er visst en ganske tullete myte. De som forsøker å kopiere, bør sørge for å ha en særdeles god livsforsikring som dekker selvmord, samt godt forbindelser med St. Peter. Tatovering kan sikkert skaffes der oppe. Skal man absolutt brenne inn kabler, er vel skibrenner et sikkert og effektfullt valg.


Jeg har 2 par like kabler som låter alt annet enn likt. Begge er godt brukt. Trolig er det ene settet innbrent, det andre bare brukt på vanlig måte.
 

Aurora

Æresmedlem
Ble medlem
04.06.2004
Innlegg
14.955
Antall liker
11.362
Sted
Ytterst i havgapet...
At antallet idioter her er relativt konstant, er vel antageligvis riktig, selv om noen kommer og noen går.....
Det er i alle fall et par stykker her som jeg mistenker har speil foran seg når de i sine paniske forsøk prøver å forstå hva andre skriver...
det er jo akkurat det de ikke forstår, så opptatt som de er med å kikke i speilet på de andre idiotene...

Og husk: iditoter kan fort ryke ut. Mvh Høvdingen
 

WayAhead

Æresmedlem
Ble medlem
27.12.2017
Innlegg
14.625
Antall liker
3.439
Sted
Sky No Limit....
Torget vurderinger
0
En kommer ganske langt med å bruke kablene til å taue biler med og.... da får de strekt og strukturert seg og mere til og ikke bare det, om en har rett type kabel kan man "feede" lydsignaler til høyttalersystemet i bilen bak mens man tauer - skal vizzt gi mega egenskaper sies det....

Tauing, strøm og solskinn eller regn, hva mer kan man forlange? Oi Ya solskinn kanskje litt ulurt pga UV stråling men ellers....

Franklin lyktes neppe ellers hadde nok historiebøkene hatt litt annet innhold men det kan godt hende han prøvde... hvis man slipper på pfzzzt akkurat i tide kan det hende man lurer de 66 milionene volt akkurat lenge nok... hørt lyden, den kommer rett før KaBoMMet når lynkanalen åpner seg...
 
Sist redigert:

Distinctive

Æresmedlem
Ble medlem
04.12.2006
Innlegg
11.063
Antall liker
3.589
Sted
Stavanger
Og jeg som trodde Beatles sin ‘We all live in a yellow submarine’ var far out ;)
 

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
20.705
Antall liker
7.947
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Til alle dere som mener at alle kabler er like... Dere tar så utrolig feil. Skulle tro dere er nybegynnere hele bunten - dere kabelskeptikere.

Kom til meg så skal dere få se at det virkelig er forskjell på kabler. Før brukte jeg Monster Cable M1 som er grå, nå bruker jeg Van Damme kabler som er sorte.
Det går ikkje, dersom vi prøver ut ein blind-test.
Men da er jo hele poenget med kabler borte, det skal SE tøft ut.
Trudde det fyrst og framst var blinde høner som dreiv med slikt.
 

Distinctive

Æresmedlem
Ble medlem
04.12.2006
Innlegg
11.063
Antall liker
3.589
Sted
Stavanger
Ja, selv blinde høner finner korn, så det stemmer nok.

PS:
Jeg har rett og slett ikke tid til å lappe hullet i gjerdet, for jeg har nok med å plukke opp alle de rømte hønene ;)
 
Topp Bunn