Er dette alvor

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Dr Dong

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14.505
    Antall liker
    14.003
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    Eller så har noen her inne med mer eller mindre relevant teknikkutdannelse lest seg til det samme. Hørt om kablene påvirker lyden har de jo ikke, det er jo bortkastet tid- har man jo lest; noen påstår endog at "alle gode kabler låter likt". Det også uten å ha testet med ørene om det er hold i slike påstander. Men... man har jo lest det. På nettet, gjerne.
    (Min uth.)

    Har du et argument mot det som ble bokstavert når det gjelder meningen i det utsagnet du nok engang bare har følelsesmessig reaksjon til?

    Hva er feil i det som her sies:

    "Alle gode signalkabler låter forøvrig likt" ;)
    Og det presenteres som en sannhet. Nok engang, man skal høre mye.
    Det er da nesten en selvfølgelighet? Kabler skal være transparente. De skal ikke tilføre eller trekke fra noe. Gode kabler gjør ikke det. Altså låter de likt, ettersom de ikke endrer signalet.

    Sirkuskabler med innlagt eq er noe annet.
     
    Sist redigert:

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.636
    Antall liker
    9.910
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Selvsagt, jeg burde visst bedre. Å dra inn alternativ medisin, relgion og snåsamamannen er helt greit. Å trekke inn andre bransjer hvor forhandlerne fører kundene bak lyset er helt ugreit. Da vet jeg det til neste gang. Arrogansen står i hvert fall ikke for fall. Takk for oppmerksomheten.

    Mvh
    Roysen
    Fører lampebutikken deg bak lyset? Hva er det de har sagt om produktet som bryter med alminnelig kjent kunnskap og som ikke lar seg dokumentere?

    Hvis det er prisen du tenker på så har i hvert fall ikke jeg nevnt prisen på Norodt produktet noe sted. Prisen er det den er, så lenge produktet gjør det de hevder. Hvis det ikke gjør det - så blir det straks mer interessant selvsagt.
     
    C

    cruiser

    Gjest
    Lars Erik
    Kan nesten garantere att samtlige som har kommentert i denne tråden har prøvd nok både dyre og rimelige kabler til å danne seg en mening om temaet og foretar sine prioriteringer deretter. Alle dine motdebatanter har også ettertrykkelig påpekt dette, vet ikke om du faktisk leser andres innlegg eller bare har bestemt deg for å være vrang.
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    35.171
    Antall liker
    20.021
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Eller så har noen her inne med mer eller mindre relevant teknikkutdannelse lest seg til det samme. Hørt om kablene påvirker lyden har de jo ikke, det er jo bortkastet tid- har man jo lest; noen påstår endog at "alle gode kabler låter likt". Det også uten å ha testet med ørene om det er hold i slike påstander. Men... man har jo lest det. På nettet, gjerne.
    (Min uth.)

    Har du et argument mot det som ble bokstavert når det gjelder meningen i det utsagnet du nok engang bare har følelsesmessig reaksjon til?
    Et argument mot at alle gode kabler låter likt? Ja, det har jeg. Min hørsel. Men jeg har jo ikke lest meg til dette, ei heller følger jeg hærføreren fra Massachusetts institute of technology. Jeg er bare en enkel mann med høgskoleutdannelse i musikk og som har jobbet med musikk hele mitt voksne liv.
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.636
    Antall liker
    9.910
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    35.171
    Antall liker
    20.021
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Lars Erik
    Kan nesten garantere att samtlige som har kommentert i denne tråden har prøvd nok både dyre og rimelige kabler til å danne seg en mening om temaet og foretar sine prioriteringer deretter. Alle dine motdebatanter har også ettertrykkelig påpekt dette, vet ikke om du faktisk leser andres innlegg eller bare har bestemt deg for å være vrang.
    Ikke for å være vrang, men det betviler jeg sterkt. Noe mener dog at en kabel til 500,- er dyr...
     

    Dr Dong

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14.505
    Antall liker
    14.003
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    "Alle gode signalkabler låter forøvrig likt" ;)
    Og det presenteres som en sannhet. Nok engang, man skal høre mye.
    Det er da nesten en selvfølgelighet? Kabler skal være transparente. De skal ikke tilføre eller trekke fra noe. Gode kabler gjør ikke det. Altså låter de likt, ettersom de ikke endrer signalet.

    Sirkuskabler med innlagt eq er noe annet. Det er ikke noe problem å henge sammen komponenter og kabler som "avslører kabelforskjeller", men min erfaring er at man får bedre resultat for mindre penger ved å ta en annen vei.
    Eller så har noen her inne med mer eller mindre relevant teknikkutdannelse lest seg til det samme. Hørt om kablene påvirker lyden har de jo ikke, det er jo bortkastet tid- har man jo lest; noen påstår endog at "alle gode kabler låter likt". Det også uten å ha testet med ørene om det er hold i slike påstander. Men... man har jo lest det. På nettet, gjerne.
    (Min uth.)

    Har du et argument mot det som ble bokstavert når det gjelder meningen i det utsagnet du nok engang bare har følelsesmessig reaksjon til?
    Et argument mot at alle gode kabler låter likt? Ja, det har jeg. Min hørsel. Men jeg har jo ikke lest meg til dette, ei heller følger jeg hærføreren fra Massachusetts institute of technology. Jeg er bare en enkel mann med høgskoleutdannelse i musikk og som har jobbet med musikk hele mitt voksne liv.
    Jeg la inn et tillegg som du kanskje ikke så før du svarte.

    Poenget er faktisk ikke hva du hører, men hva du er i stand til å tenke i forhold til det du hører. Høre kan vi alle.
     
    Sist redigert:

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.636
    Antall liker
    9.910
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Et argument mot at alle gode kabler låter likt? Ja, det har jeg. Min hørsel. Men jeg har jo ikke lest meg til dette, ei heller følger jeg hærføreren fra Massachusetts institute of technology. Jeg er bare en enkel mann med høgskoleutdannelse i musikk og som har jobbet med musikk hele mitt voksne liv.
    Jeg vet at de har hørelære i musikkutdannelsen men trodde det dreide seg om andre ting ?
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.636
    Antall liker
    9.910
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Lars Erik
    Kan nesten garantere att samtlige som har kommentert i denne tråden har prøvd nok både dyre og rimelige kabler til å danne seg en mening om temaet og foretar sine prioriteringer deretter. Alle dine motdebatanter har også ettertrykkelig påpekt dette, vet ikke om du faktisk leser andres innlegg eller bare har bestemt deg for å være vrang.
    Ikke for å være vrang, men det betviler jeg sterkt. Noe mener dog at en kabel til 500,- er dyr...
    Jeg har høyttalerkabler til listepris på 20.000. På mine særs lavimpedante elektrostater ga de bedre bassgjengivelse enn mine tidligere relativt billige kabler. Det finnes det gode grunner til. På de høyttalerne jeg senere byttet til, er forskjellene marginale.
     
    C

    cruiser

    Gjest
    Lars Erik, og det mener du utelukkende fordi de kommer til en annen konklusjon enn deg?
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    35.171
    Antall liker
    20.021
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Et argument mot at alle gode kabler låter likt? Ja, det har jeg. Min hørsel. Men jeg har jo ikke lest meg til dette, ei heller følger jeg hærføreren fra Massachusetts institute of technology. Jeg er bare en enkel mann med høgskoleutdannelse i musikk og som har jobbet med musikk hele mitt voksne liv.
    Jeg vet at de har hørelære i musikkutdannelsen men trodde det dreide seg om andre ting ?
    Hørelære har man. Og en hel masse annet som utvikler hvordan man hører og opplever både musikk, klanger, instrumentenes egenlyd- en cello har ikke samme klang uavhengig av hvem som spiller på den og hvem som har produsert den. Dette kan man overføre til komponenter og kabler også. Når man vet hvordan noe bør lyde, er det lett å høre forskjeller.
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    35.171
    Antall liker
    20.021
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Lars Erik, og det mener du utelukkende fordi de kommer til en annen konklusjon enn deg?
    De fleste her inne har ikke kommet til noen konklusjon på annen måte enn at de har lest seg til det. Unntak som Johnygrandis er nevnt før.
     
    C

    cruiser

    Gjest
    Lars erik, Det er jo ikke det dem faktisk sier da men, de fleste av dine skarpeste "kritikere" har jo alle sagt hvilke kabler dem har hørt, hvilken prisklasser dem ligger og på hvilket utstyr. Er heller ingen her som benekter at det er forskjell på kabler, men en kabel med en spesiell lydsignatur som matches med resten av anlegget ikke er deres vei til nirvana.
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.636
    Antall liker
    9.910
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Et argument mot at alle gode kabler låter likt? Ja, det har jeg. Min hørsel. Men jeg har jo ikke lest meg til dette, ei heller følger jeg hærføreren fra Massachusetts institute of technology. Jeg er bare en enkel mann med høgskoleutdannelse i musikk og som har jobbet med musikk hele mitt voksne liv.
    Når man vet hvordan noe bør lyde, er det lett å høre forskjeller.
    Det tror jeg helt sikkert. Jeg synes bare det er så rart at dersom kabler spiller noen rolle, så må da de hundrevis av meter av langt billigere kabler som opptaket går gjennom i studio forringe "slik det skal lyde" så til de grader at en kabelstump i anlegget ditt umulig kan rette disse avvikene opp? Og hvordan kan den evt kompensere for de avvikene som er innført underveis slik at det "lyder som det skal"? For meg er dette komplett ulogisk - og noe jeg heller ikke har fått svar på tidligere.

    For meg er det langt mere troverdig at det er kunnskapen din om hvordan det skal lyde som trekker lyden i retning "slik det skal lyde" og at denne kompensasjonen i stor grad skjer i hodet ditt, godt hjulpet selvsagt av kunnskapen om, og forventningene til, den aktuelle kabelen?

    Det stemmer jo også godt med at de av oss som ikke forventer at kabelen skal spille særlig rolle, opplever akkurat det; nemlig at kabelen ikke spiller særlig rolle.
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    35.171
    Antall liker
    20.021
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Lars erik, Det er jo ikke det dem faktisk sier da men, de fleste av dine skarpeste "kritikere" har jo alle sagt hvilke kabler dem har hørt, hvilken prisklasser dem ligger og på hvilket utstyr. Er heller ingen her som benekter at det er forskjell på kabler, men en kabel med en spesiell lydsignatur som matches med resten av anlegget ikke er deres vei til nirvana.
    Det er ikke det som gjør at man reagerer. Du bør lese litt grundigere, kanskje :)

    Det man reagerer på er latterliggjøringen. Mede hentydninger til Snåsa, rosa sølvpaljetter og diamanter. De som kommer med slikt vås, om og om igjen, har neppe hørt kabler i dyr prisklasse.
     
    C

    Cyber

    Gjest
    Har dessverre ikke så mye å bidra med her, har beina på jorda skjønner du. :D

    (Ja, det var ment som en morsomhet - jeg mener ikke at alle her er på viddene.)
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.636
    Antall liker
    9.910
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Lars Erik, og det mener du utelukkende fordi de kommer til en annen konklusjon enn deg?
    De fleste her inne har ikke kommet til noen konklusjon på annen måte enn at de har lest seg til det. Unntak som Johnygrandis er nevnt før.
    Dette er selvsagt tøv. Alle her har kabler, og de fleste har hatt ganske mange også. Hvor i alle dager har du dette fra? Og hvordan alle dager kan du få det til at det er en ulempe at man i tillegg har en rimelig god tekniske forståelse av hvordan utstyret fungerer?
     
    C

    Cyber

    Gjest
    Lars erik, Det er jo ikke det dem faktisk sier da men, de fleste av dine skarpeste "kritikere" har jo alle sagt hvilke kabler dem har hørt, hvilken prisklasser dem ligger og på hvilket utstyr. Er heller ingen her som benekter at det er forskjell på kabler, men en kabel med en spesiell lydsignatur som matches med resten av anlegget ikke er deres vei til nirvana.
    Det er ikke det som gjør at man reagerer. Du bør lese litt grundigere, kanskje :)

    Det man reagerer på er latterliggjøringen. Mede hentydninger til Snåsa, rosa sølvpaljetter og diamanter. De som kommer med slikt vås, om og om igjen, har neppe hørt kabler i dyr prisklasse.
    I dyr prisklasse? Burde det ikke vært; "...hørt gode kabler?"

    Helt konkret, hva er det dere mener er gjort med en kabel til 10-20-50 tusen som forsvarer prisen i form av bedre lydgjengivelse i andre enden av oppsettet? Det er ikke ment vondt, men jeg klarer ikke å forstå det. Strøm er ikke magi og en god kabel får man svært rimelig som på alle målbare og praktiske måter bør gi helt super ytelse.
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    35.171
    Antall liker
    20.021
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Et argument mot at alle gode kabler låter likt? Ja, det har jeg. Min hørsel. Men jeg har jo ikke lest meg til dette, ei heller følger jeg hærføreren fra Massachusetts institute of technology. Jeg er bare en enkel mann med høgskoleutdannelse i musikk og som har jobbet med musikk hele mitt voksne liv.
    Når man vet hvordan noe bør lyde, er det lett å høre forskjeller.
    Det tror jeg helt sikkert. Jeg synes bare det er så rart at dersom kabler spiller noen rolle, så må da de hundrevis av meter av langt billigere kabler som opptaket går gjennom i studio forringe "slik det skal lyde" så til de grader at en kabelstump i anlegget ditt umulig kan rette disse avvikene opp? Og hvordan kan den evt kompensere for de avvikene som er innført underveis slik at det "lyder som det skal"? For meg er dette komplett ulogisk - og noe jeg heller ikke har fått svar på tidligere.

    For meg er det langt mere troverdig at det er kunnskapen din om hvordan det skal lyde som trekker lyden i retning "slik det skal lyde" og at denne kompensasjonen i stor grad skjer i hodet ditt, godt hjulpet selvsagt av kunnskapen om, og forventningene til, den aktuelle kabelen?

    Det stemmer jo også godt med at de av oss som ikke forventer at kabelen skal spille særlig rolle, opplever akkurat det; nemlig at kabelen ikke spiller særlig rolle.
    Et godt svar på dette, er at jeg for to dager fikk ny strømkabel til Puccini. Jeg var skeptisk, mye grunnet den stadige messingen her inne, men det er ingen som helst tvil; lyden ble bedre. Enda mer nærvær, enda mer tydlige detaljer, enda bedre holografi. At jeg opplever det, selv om jeg var skeptisk, er for meg bevis nok på at også strømkabelen betyr noe. Resten av det du tar opp, har jeg desverre ikke nok tekniske kunnskaper til å belyse.
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.636
    Antall liker
    9.910
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Lars erik, Det er jo ikke det dem faktisk sier da men, de fleste av dine skarpeste "kritikere" har jo alle sagt hvilke kabler dem har hørt, hvilken prisklasser dem ligger og på hvilket utstyr. Er heller ingen her som benekter at det er forskjell på kabler, men en kabel med en spesiell lydsignatur som matches med resten av anlegget ikke er deres vei til nirvana.
    Det er ikke det som gjør at man reagerer. Du bør lese litt grundigere, kanskje :)

    Det man reagerer på er latterliggjøringen. Mede hentydninger til Snåsa, rosa sølvpaljetter og diamanter. De som kommer med slikt vås, om og om igjen, har neppe hørt kabler i dyr prisklasse.
    Jeg har verken nevnt Snåsa eller noe av det andre du refererer til, men får stadige oneliners til svar med antydninger om arroganse og latterliggjøring. Hvis jeg er en av de du tenker på, kan du kanskje hente frem en referanse, så kan vi diskutere det aktuelle innlegg. Og ja; jeg har nok nevnt at jeg tror hodet ditt spiller en vel så stor rolle som ørene ved fortolkning av det du hører. Det er ikke latterliggjøring, det er nok å bla noen få poster tilbake så ser du feks en av mine begrunnelser for at dette kan være tilfelle. I tilfelle dette er latterliggjøring, så latterliggjør jeg i tillegg meg selv, siden jeg tror at mitt eget hode akkurat som ditt gjør mye rart i behandlingen av lydsignaler.
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    35.171
    Antall liker
    20.021
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Erato, du er nok ikke den jeg tenker mest på i så måte, nei. Bare så det er avklart.
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.636
    Antall liker
    9.910
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Et argument mot at alle gode kabler låter likt? Ja, det har jeg. Min hørsel. Men jeg har jo ikke lest meg til dette, ei heller følger jeg hærføreren fra Massachusetts institute of technology. Jeg er bare en enkel mann med høgskoleutdannelse i musikk og som har jobbet med musikk hele mitt voksne liv.
    Når man vet hvordan noe bør lyde, er det lett å høre forskjeller.
    Det tror jeg helt sikkert. Jeg synes bare det er så rart at dersom kabler spiller noen rolle, så må da de hundrevis av meter av langt billigere kabler som opptaket går gjennom i studio forringe "slik det skal lyde" så til de grader at en kabelstump i anlegget ditt umulig kan rette disse avvikene opp? Og hvordan kan den evt kompensere for de avvikene som er innført underveis slik at det "lyder som det skal"? For meg er dette komplett ulogisk - og noe jeg heller ikke har fått svar på tidligere.

    For meg er det langt mere troverdig at det er kunnskapen din om hvordan det skal lyde som trekker lyden i retning "slik det skal lyde" og at denne kompensasjonen i stor grad skjer i hodet ditt, godt hjulpet selvsagt av kunnskapen om, og forventningene til, den aktuelle kabelen?

    Det stemmer jo også godt med at de av oss som ikke forventer at kabelen skal spille særlig rolle, opplever akkurat det; nemlig at kabelen ikke spiller særlig rolle.
    Et godt svar på dette, er at jeg for to dager fikk ny strømkabel til Puccini. Jeg var skeptisk, mye grunnet den stadige messingen her inne, men det er ingen som helst tvil; lyden ble bedre. Enda mer nærvær, enda mer tydlige detaljer, enda bedre holografi. At jeg opplever det, selv om jeg var skeptisk, er for meg bevis nok på at også strømkabelen betyr noe. Resten av det du tar opp, har jeg desverre ikke nok tekniske kunnskaper til å belyse.
    Det krever vel ikke teknisk kunnskap å forholde seg til dette, kun litt interesse for logikk?
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.636
    Antall liker
    9.910
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Vi nærmer oss 1000!

    Jeg går nok glipp av milepelen - må legge meg.

    Og la meg bare legge til til lars_erik; vi er nok begge enige om at musikken er det viktigste.......
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    35.171
    Antall liker
    20.021
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Vi nærmer oss 1000!

    Jeg går nok glipp av milepelen - må legge meg.

    Og la meg bare legge til til lars_erik; vi er nok begge enige om at musikken er det viktigste.......
    Ja, uten tvil. Og alle må velge hva som fungerer best for seg. God natt :cool:
     
    C

    cruiser

    Gjest
    Lars erik, Det er jo ikke det dem faktisk sier da men, de fleste av dine skarpeste "kritikere" har jo alle sagt hvilke kabler dem har hørt, hvilken prisklasser dem ligger og på hvilket utstyr. Er heller ingen her som benekter at det er forskjell på kabler, men en kabel med en spesiell lydsignatur som matches med resten av anlegget ikke er deres vei til nirvana.
    Det er ikke det som gjør at man reagerer. Du bør lese litt grundigere, kanskje :)

    Det man reagerer på er latterliggjøringen. Mede hentydninger til Snåsa, rosa sølvpaljetter og diamanter. De som kommer med slikt vås, om og om igjen, har neppe hørt kabler i dyr prisklasse.
    For tre innlegg siden var poenget ditt at man umulig kunne ha hørt ledninger i dyrere prisklasse og hadde lite erfaring. Men nok om det :)

    Det er vel en og samme mann som har kommet med alle de tre uttalelsene der, alle dine andre kritikere har sagt hva slags kabler dem har hørt, hvor og i hvilket oppsett. De har også begrunnet sine motforestillinger basert på erfaring, teknisk forståelse og psykologi så hva du jamrer etter skjønner ikke jeg. Du skjærer alle over en kam og sier de ikke har hørt produktene det snakkes om, har lite erfaring og ditto fravær av gullører. Derfor spør jeg deg om du har lest innlegg etter at Gjestemedlem kalte det for snåsaledning på side 1 eller bare bestemte deg der og da for å være vrang?
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    35.171
    Antall liker
    20.021
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Cruiser; nok engang- du bør lese bedre. Gjestemedlem er nok ikke alene. nb er ikke stort bedre. Og det finnes flere. Jeg finner heller ingen henvisninger til hva folk har lyttet til.
    Nok om det; god kveld.
     
    C

    cruiser

    Gjest
    Det hjelper hvis du leser innleggene, istedenfor bare å anta at alle er uvitende tomskaller med fiskenøre mellom komponetene sine.
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    35.171
    Antall liker
    20.021
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Det hjelper hvis du leser innleggene, istedenfor bare å anta at alle er uvitende tomskaller med fiskenøre mellom komponetene sine.
    Store forskjeller på fiskesnøre også. Hva de har mellom komponentene sine, interesserer meg null og niks. Men de skal pokker ikke komme å fortelle meg og andre at det ikke finnes forskjeller. Da forventer jeg personlig erfaring. Men nå er det kveld, atter en gang.
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.786
    Antall liker
    21.345
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    himmel und hav, gutter.
    1000 innlegg om en stakkars strømkabel, mens krig, sult, uvær og epidemier herjer i verden?
    hva med å vie den stakkars urbefolkningen i amerika noen tanker, for eksempel?

    urfolk.jpg
     

    H.R

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Innlegg
    8.101
    Antall liker
    6.594
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    Slapp av Mesut.
    Mange innlegg går på lamper, ringer, biler, utdannelse (i flere lag) og tapet ser jeg nevnt.... For ikke å snakke om de stakkars barna (gud forby) da som visstnok lager alt dette her. Selve kabelen er blitt underordnet virker det som....
     
    C

    cruiser

    Gjest
    Det hjelper hvis du leser innleggene, istedenfor bare å anta at alle er uvitende tomskaller med fiskenøre mellom komponetene sine.
    Store forskjeller på fiskesnøre også. Hva de har mellom komponentene sine, interesserer meg null og niks. Men de skal pokker ikke komme å fortelle meg og andre at det ikke finnes forskjeller. Da forventer jeg personlig erfaring. Men nå er det kveld, atter en gang.
    Sett at man har personlig erfaring og ikke hører forskjell på en strømkabel så lenge den er riktig/godt konstruert som mange her hevder? Skjønner ikke hvorfor ingen for pokker kan komme her med andre erfaringer enn deg uten å bli anklage for løgn, fanteri, uvitenhet og gud veit hva. Du har en opphøyd ovenfra og ned holdning som ikke likner noe som helst.
     

    Roald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2005
    Innlegg
    5.319
    Antall liker
    2.574
    Torget vurderinger
    1
    Jeg støtter deg på det mesut
     

    Roald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2005
    Innlegg
    5.319
    Antall liker
    2.574
    Torget vurderinger
    1
    Bare det handler om hvordan få bedre lyd eller utvide musikkhorisonten
     

    Roald

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2005
    Innlegg
    5.319
    Antall liker
    2.574
    Torget vurderinger
    1
    himmel und hav, gutter.
    1000 innlegg om en stakkars strømkabel, mens krig, sult, uvær og epidemier herjer i verden?
    hva med å vie den stakkars urbefolkningen i amerika noen tanker, for eksempel?

    Vis vedlegget 152239


    Kan gjentas

    Det falt ut en post, men det gjør ikke så mye, selv som underholdning dabber det av………

    Hva med å bruke energien på noe fornuftig………………..
     

    Gubra

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2004
    Innlegg
    3.006
    Antall liker
    726
    Der gikk jeg akkurat glipp av post nr.1ooo.
    :mad:
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn