Er det noen her inne som har vært borte i noe tilsvarende før?

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Antall liker
50
Sted
Oslo
Microsoft mener at det modemet som er problemet, og det man får i abbonent gratis er mildt sagt dårlig! Når jeg ser på innbytter, så Har man byttet to gamle modeller, og to nye, så det blit totalt fire med alle sammen, og ikke fire av de nye som tidligere skrevet! Så dette blir kun det tredje bytte ( av de nye) i løpet av fire uker!!!

Sist redigert:

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Antall liker
50
Sted
Oslo
Når kommer det plutselig melding om at Hafslund har vært i området i tre dager, og hvorfor sendte ikke GET melding om det?

Sist redigert:

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Antall liker
50
Sted
Oslo
Laptop en gikk i 40 min. på www.nrk.no i dag tidlig uten problemer, men den stasjonære gir meg databrudd etter 5 min. nå, ( tre ganger på rad) og det rett etter at man har kjørt full diagnostisering på www.dell.no sin egen hjemmeside med TAG nummeret på PC-en?

Har levert Laptop en men må nok låne den i morgen å kjøre flere tester på kvelden med den!!!

I følge my Dell programmet så skal denne PC-en være helt perfekt?

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Antall liker
50
Sted
Oslo
Prøver hoved PC-EN mellom kl. 0650 0g kl. 0730 i morgen når datatrafikken er lav, og da får vi se hva som skjer!!!

marsboer

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2010
Antall liker
1.955
Sted
Phobos
Hvis problemet er GET-relatert, så er nok problemet heller relatert til den fysiske linjekvaliteten hos deg, og ikke trafikkmønsteret hos GET. Men det er uansett lurt å sjekke om det er en sammenheng.

Roysen

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2014
Antall liker
507
Torget vurderinger
0
Jeg har hatt lignende problem. Det kan være at modemet ditt er satt opp til å overføre med en hastighet nettverkskortet ikke klarer å håndtere. Jeg måtte endre oppsettet i modemet og sette ned hastigheten. Jeg hadde dog Telenor og ikke GET.

Mvh
Roysen

Sist redigert:

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Antall liker
50
Sted
Oslo
Det tok nøyaktig 5 min. Før jeg fikk et nytt databrudd Kl.0700 i dag, og det du skriver der roysen kan faktisk være feilen, og det har jeg overhodet ikke tenkt på!!!

Laptop en er av det billige slaget, og modemet står å blinker gult når den er koblet på nettverket?

Sist redigert:

xerxes

Æresmedlem
Ble medlem
08.01.2005
Antall liker
11.195
Sted
Holmestrand
HVor holder du til? Kanskje noen ( jeg f eks) kunne stikke innom og ta en kikk?

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Antall liker
50
Sted
Oslo
Takk for det, men GET er faktisk uskyldig i denne saken, og det er tydelig at det er PC-en som ikke er helt frisk!

Har kjørt to uavhengige Laptop er på den samme linja (på www.nrk.no), og begge kjørte i langt over 2 timer uten databrudd, mens denne Pc-en fikk som vanlig databrudd etter kun 5 min.!

Det kan være som roysen sier, at linja er blitt for høy for nettverkskortet, og hvem hadde tenkt på det i farta, eller at nettverkskortet er blitt defekt!

Dell har så klart ingenting å tilby en så gammel PC ( 3,5 år), men får vel tak i ett nettverkskort som passer et eller annet sted!

Hvis nettverkskortet er intrigert i hovedkortet så er det vel bortkasta penger å bytte det?

Sist redigert:

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Antall liker
50
Sted
Oslo
Takk for hjelpen så langt, og satser på et nytt nettverkskort som blir det billigste alternativet i denne omgang! Microsoft skal ha betalt support for å hjelpe til med dette problemet?

nma

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2003
Antall liker
577
Torget vurderinger
1
Hvorfor tester du ikke maskinen hos andre, og får noen andre til å teste deres maskin hos deg. En svært enkel test som gir deg svaret på hvor feilen ligger. Ser nå du har gjort noe lignende, men hvorfor gjorde du ikke det med engang istedet for å bytte modem flere ganger og feilsøke her og der etter svar, før du kom til konklusjonen at get var skyldig....og nå er de plutselig ikke skyldige.

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Antall liker
50
Sted
Oslo
Fordi veldig mange hadde problemer med GET for en liten stund siden, og det var både TV og dataproblemer! Denne PC-EN fungerer ellers helt perfekt, og ingen andre jeg prata med skjønte helt problemet heller, og noen av de jobber faktisk med data! Har forsatt ikke løst problemet, og tar bare en sjanse på at det kan være nettverkskortet, men når jeg nå har åpnet PC-EN så er det kun plass til et ekstra kort, og her skal det egentlig være to!

Sist redigert:

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Antall liker
50
Sted
Oslo
Ja, men Dell svarer ikke på tlf. En gang når one site servicen har gått ut!
Det er en 50/50 sjanse på at det er nettverkskortet, og er det ikke det, så blir PC-en brukt som den er til man eventuelt kjøper en ny! Litt flaut, men hadde lagt TAG nummeret hjemme, og må kjøpe kortet i morgen! Sånn er det å kjøre bil med defekt klimaanlegg i Verdens varmeste by (Oslo)! Det var stabilt 29,5 gr. Her på tirsdag!

Sist redigert:

nma

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2003
Antall liker
577
Torget vurderinger
1
Men ta tester du maskinen hos noen andre, og får noen andre til å teste hos deg. Da finner du raskt ut om det er GET som er problemet er ikke. Er ikke Get problemet, går du videre med å laste ned en Linux Live ISO som du legger over på en USB pen, utfører samme testen der. Mister du både forbindelsen i 2 separate operativsystemer, vet du det er et hardware problem. Funker det helt fint i Linux, er det muligens et driverproblem. Kommer du fram til det er et driverproblem, kan du ta det derfra. Det virker kanskje pes, men det er mer pes å synse fram og tilbake.

tore_v1

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2007
Antall liker
102
Torget vurderinger
2
Det finnes USB-baserte trådløse nettverkskort. Jeg har et fra Asus, pyramideformet, som fungerer ypperlig gjennom et par vegger og en etasje. Kan være at det er det som skal til? Kostet ikke mange hundrelappene heller.

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Antall liker
50
Sted
Oslo
Har bytta til et Intel Core Pro/1000CT PCIe nettvekskort, og det virka så klart ikke!

Lot det stå i sammen med det originale kortet, som ligger i hovedkortet, men fikk ingen tilgang på begge to! Koblet bort det nye PCI express kortet, og PC- en kom opp på nettet igjen! Det er mulig det må legges inn nye drivere med det gamle kortet, men PC- en fant uansett kortet med en gang på skjermen, men fant det ikke når man leita på PC-en seinere, sånn er det å være dataanalfabet! Tar med kortet til butikken på mandag, og det kan jo være mulig at det er defekt, eller at jeg må bruke et vanlig PCMI kort!

Det er uansett veldig rart at kortest underside ble liggende over myntbatteriet, og sperrer utskifting av det seinere?

Er borte i helga, så får ikke testa det noe mere før eventuelt på mandag!

Har Googla litt på nettet, og er litt usikker på om dette kortet kan brukes i Windovs 8.1 selv om butikken mente at det ville gå bra!

Hvis det en driver jeg mangler på det gamle kortet hvorfor finner ikke windovs den da?

Sist redigert:

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Antall liker
50
Sted
Oslo
Det virker som at feilen har blitt lokalisert, og det kan virke som en driverfeil i nettverkskortet når det ble oppgradert fra windows 8 til windows 8.1, men har store problemet med å finne den nye driveren! Den står ihvf ikke på Dell sin hjemmeside! Hvis ikke driveren blitt funnet, så må det uansett bli et nytt nettverkskort som går i windows 8.1. Hadde problemer med driveren i det "nye" kortet, men får hjelp hvis det trengs, og tar med en minnepinne ned til butikken så de kan laste ned driveren der!

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Antall liker
50
Sted
Oslo
Prata med Microsoft for endte i går , og etter mye fram og tilbake, så innrømmer de endelig, at det er vedvarende problemer når man eventuelt har oppgradert som i mitt tilfelle fra win 7 til win 8 og deretter til win 8.1. Har en annen laptop som det er gjort det samme med uten noen problemer i det hele tatt, men denne desktopen har nå blitt reinstallert tre ganger og begynner å bli lei!!!

Han fra Microsoft skulle sende over en link, men har ikke sett noe til den ennå!

Har leita på nettet men finner absolutt ingen nye drivere til denne PC-en, eller tilhørende nettverkskort!

Har en avtale med butikken som man kjøpte og leverte det nye nettkortet hos, at jeg leverer en minnepinne der, og at de eventuelt finner driveren for meg, for en ok pris! Hvis det finnes noe sted da?

Neste steg er å gå tilbake ti win 7, og bruke det til man eventuelt kjøper en ny PC!!!

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Antall liker
50
Sted
Oslo
Har nå pratet med nok en dataekspert, og han er 110 % sikker på at feilen ligger hos GET og han er faktisk forhandler av GET produktet, men han hadde ikke noe naturlig forklaring på at det ikke ble brudd på en billig Acer 11,7 tommer laptop! Han mente det bare var tilfeldig, og at min PC er 100 % i orden?

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Antall liker
50
Sted
Oslo
Det er mulig jeg tar feil, men jeg mener at driverne ikke har fulgt med fra win 7 til win 8.1 men det er vanskelig å finne de når Dell ikke vil hjelpe til med PC-ens software!!!

nma

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2003
Antall liker
577
Torget vurderinger
1
Men ta tester du maskinen hos noen andre, og får noen andre til å teste hos deg. Da finner du raskt ut om det er GET som er problemet er ikke. Er ikke Get problemet, går du videre med å laste ned en Linux Live ISO som du legger over på en USB pen, utfører samme testen der. Mister du både forbindelsen i 2 separate operativsystemer, vet du det er et hardware problem. Funker det helt fint i Linux, er det muligens et driverproblem. Kommer du fram til det er et driverproblem, kan du ta det derfra. Det virker kanskje pes, men det er mer pes å synse fram og tilbake.
For guds skyld, slutt å gå grøten i en tråd som pr. definisjon er ot på dette forumet. Gjør det eneste fornuftige som er å følge fremgangsmåten som allerede er beskrevet.

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Antall liker
50
Sted
Oslo
OT hva mener du med det?

Problemet er faktisk løst, og måtte Google på problems With Dell studio XPs 8100 and Windows 8.1, og der innrømmes det på www.dell.com at denne maskinen faktisk ikke er konfigurert til verken Windows 8, eller Windows 8.1, og det kommer heller aldri til å bli langt ut noen oppgraderinger til denne type PC!!! Derfor slipper heller ikke Windows igjennom noen drivere!!!

Hvorfor kunne ikke Dell ha lagt ut dette på hovedsiden sin med en gang?

Har tre valg: Nedgradere til Windows 7! Bruke PC-en som den er, eller finne drivere et eller annet sted der ute som kan krasje hele maskinen!

Det er faktisk et valg til. Det er å bruke Windows 7 drivere i Windows 8.1, men det får jeg ikke til å virke ennå!

Trodde dette var et datahjørne, og handler ikke dette om data?

Har resatt denne PC-en flere ganger bare siden i fjor, og trodde at det var et Norton 360 problem!

Dama sin (min) PC står over lista til Dell som kan oppgraderes både i Windows 8 og Windows 8.1 og det forklarer jo også hvorfor vi ikke har hatt noen problemer med den PC-en!

Sist redigert:

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
12.624
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
[h=2]Datahjørnet[/h]

diskutér datamaskin, musikkservere, harddisk, flashminne o.l. som lydavspiller
Men Datahjørnet er så OT befengt fra før. En håpløs jobb å rydde opp. Er blitt et mer helpdesk hjørne.

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
128
W8 ,8.1 har en psycho rar (forbrukt mengde over wifi) bug som er helt umulig å unnvike pr.dags dato.
Noen maskiner virker å ha dette. Såfort de forbuker ca 5 GB så får de hikke...
Har prøvd å feilsøke for noen rundt dette.

W7 pro64 er det man bør gjøre. In the mean time...

Hvem vet når dette løser seg... ???

Personlig, jeg skjønner ikke hvorfor noen kjøper ferdigmaskiner... Det blir bare mer og mer trøbbel spør du meg!
Pøkk. Jeg har faktisk fiksa flere Mac maskiner siste halvår og, come to think about it..
Det å lære seg et minste minimum av logikk rundt selvhjelp av pc/mac er med på å spare en stakkar for titalls tusen pr 5-6 år!!!

Har du kompis med god peil på selvbygg? By han øl whisky og gratis kino i ett år for å bygge custom maskin for deg. No problem ever after!!!
ches Casa tweakMan!!! ...???
Selbygg siden 1986.. !!!
No problemo!

Bare det å installere windows rett fra original dvd er som å ta blåsyre med terpentin!!! Not recomended!!!

Lære seg å bygge custom istallasjons dvd... gull platina og elskov av grand finale!!!

---

En ting er råd her på HFS, men noen av oss kan fikse HVA SOM HELST om vi sitter på den faktiske maskinen!!!
Please please forumbruker. Søk ikke bare råd når ting går galt. Søk også råd før du kjøper og setter opp maskinen din!!!
Det er mye mer verd for deg i det lange løp!!!

Kunsten å installere /sette opp er mer verd en noen form for fix!!!

I'm a tweakMaster! Jeg kan sette opp hva som helst!!! Men jeg lærte dette ved å spørre før jeg kjøpte/satte opp!!!
Så utrolig viktig!!!

mvh

Sist redigert:

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Antall liker
50
Sted
Oslo
Høres ut som et godt forslag, og den linken jeg fant lå på et underforum til www.dell.com, og det er faktisk ingen iberegnet meg selv som hadde tenkt på dette i det hele tatt!

Det blir vel en nedgradering som du foreslår, men mister en del program når man gjør det blant annet media Center /Windows 8)!

Det er noen i Møllergata som bygger PC-er,men sikler uansett litt på en MAC!

Denne PC-en er uansett gått ut på dato i løpet av kort tid!

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
128
Hvis ting ikke funker...
Du trenger å reinstallere. Virkelig...
Det er så verd pengene å få en dyktig kar til å installere for deg.
2 -3 tusen bruk hos en dyktig butikk? Det er som å lande en natt med alle drømmedamene dine for ett år.
Vi bruker hundretusener (hvem vet...) på high-end annlegg, men ittno på pc? Høh!!!
Flate heller. Pc er mer viktig spør du meg...
Det er jo nesten livsnerven nå om dagen!

Mvh

nma

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2003
Antall liker
577
Torget vurderinger
1
Datahjørnet

diskutér datamaskin, musikkservere, harddisk, flashminne o.l. som lydavspiller
Men Datahjørnet er så OT befengt fra før. En håpløs jobb å rydde opp. Er blitt et mer helpdesk hjørne.
Tsk. Det er kun på dette forumet det florerer med alt fra Outlook-spørsmål til malware-problemer. Det er faktisk megairriterende, for det er ikke hva datahjørnet handler om. For min del er dette like OT som å spørre om symaskiner.

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Antall liker
50
Sted
Oslo
Har fått et godt tilbud av en butikk som kan bygge/designe akkurat den PC-en man vil ha, og det spørs om man kjøper et Dell produkt et annet sted, enn hos Dell som var tilfelle denne gangen!

Har ikke hatt noen særlige problemer før, men ble virkelig tatt på senga denne gangen!!!

nma

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2003
Antall liker
577
Torget vurderinger
1
OT hva mener du med det?

Problemet er faktisk løst, og måtte Google på problems With Dell studio XPs 8100 and Windows 8.1, og der innrømmes det på www.dell.com at denne maskinen faktisk ikke er konfigurert til verken Windows 8, eller Windows 8.1, og det kommer heller aldri til å bli langt ut noen oppgraderinger til denne type PC!!! Derfor slipper heller ikke Windows igjennom noen drivere!!!

Hvorfor kunne ikke Dell ha lagt ut dette på hovedsiden sin med en gang?

Har tre valg: Nedgradere til Windows 7! Bruke PC-en som den er, eller finne drivere et eller annet sted der ute som kan krasje hele maskinen!

Det er faktisk et valg til. Det er å bruke Windows 7 drivere i Windows 8.1, men det får jeg ikke til å virke ennå!

Trodde dette var et datahjørne, og handler ikke dette om data?

Har resatt denne PC-en flere ganger bare siden i fjor, og trodde at det var et Norton 360 problem!

Dama sin (min) PC står over lista til Dell som kan oppgraderes både i Windows 8 og Windows 8.1 og det forklarer jo også hvorfor vi ikke har hatt noen problemer med den PC-en!
Dette er ikke et forum for generelle dataproblemer. Ofte får man hjelp likevel, men da må man faktisk ta til seg rådene og ikke spørre om hjelp men gjøre det motsatte.
Driveren til nettverkskortet som sitter i XPS8100 finner du her: Ethernet NIC NetLink Driver Downloads | Broadcom. (og der vil du også se at driverne til win7,win8 og win8.1 er identiske, så det er ikke sikkert at det er her problemet her, men det ville du funnet ut for lengst om du hadde brukt riktig fremgangsmåte for å isolere problemet)

Hvis du er smart så installerer du Windows 8.1 64bit fra grunnen av. De fleste driverne finner Windows automatisk. Problem solved.

Sist redigert:

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Antall liker
50
Sted
Oslo
Fikk den linken der av goophy for lenge siden, og den driveren der virker faktisk ikke på denne PC-en!!!

Alle driverne er funnet av Windows her, men det er faktisk bare Windows 7 64 bit drivere som jobber i Windows 8.1!!!

Fra grunnen av? Du mener å avinstallere hele Windows 7 på en eller annen måte først? Da må jeg i hvert fall kjøpe hele Windows 8 (8.1) programmet på nytt!

nma

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2003
Antall liker
577
Torget vurderinger
1
Hvis den driveren ikke funker, så må du finne ut hvilket nettverkskort som sitter i DELLen din, for det er den driveren DELL selv henviser til når de sier de ikke støtter Windows8/8.1.

Du tar bare backup av de filene du vil og formaterer hele disken under Windiws 8 setup. Selfølgelig må du ikke kjøpe windows 8 på nytt. Det holder å installere med samme key (det er sikkert en upgrade-key, men det er enkelt å omgå). De fleste drivere er de samme til både Windows 7 og 8. Det er noen få unntak, men det gjelder ikke nettverksdrivere såvidt jeg har lagt merke til.

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Antall liker
50
Sted
Oslo
Den er grei, men det er mye mere som ikke virker på denne PC-en nå!

Er litt usikker på når man la inn Windows 8 og deretter oppgradere til Windows 8.1, men det er i hvert fall over et år siden!

Hodetelefonutgangen (kjører Bose i USB, så har ikke lagt merke til det før i forrige uke), SD kort leserne (lenge siden man har lagt inn bilder), Bluetooth samkj., og et par ting til er helt fraværende!

Det er en i USA som har fått til denne PC-en, men det krasja veldig mange ganger før det gikk, og han anbefaler som du sier at alt legges over på en eventuel annen hardisk/minnepinne før man prøver seg!!!

Dell i USA anbefaler å beholde PC-en uten oppgraderinger!

Man lærer så lenge man lever, og skal undersøke bedre neste gang!

Leser noen datablader, og ifølge de så var det nesten som å vinne i Lotto hvis man oppgradere til Windows 8, så man har vel blitt litt hjernevaska av all reklamen til Microsoft i fjor!

Sist redigert:

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Antall liker
50
Sted
Oslo
Skal ikke plage dere med kjedsommelighet med denne tråden, men hadde et nytt databrudd i stad uten at man streamer ned noe som helst!

Den tråden fra Dell kommunitet er for øvrig 2,5 år gammel!

Leverer PC-en til reparasjon over helgen, og forhåpentligvis så blir den normal igjen!

nma

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2003
Antall liker
577
Torget vurderinger
1
Skal ikke plage dere med kjedsommelighet med denne tråden, men hadde et nytt databrudd i stad uten at man streamer ned noe som helst!

Den tråden fra Dell kommunitet er for øvrig 2,5 år gammel!

Leverer PC-en til reparasjon over helgen, og forhåpentligvis så blir den normal igjen!
Pcen er nesten garantert i orden. Det er nok et softwareproblem. Jeg skjønner alle ikke tenker slik, men jeg syns det er å kaste penger ut vinduet hvis problemet kan løses med en reinstallasjon av windows. Dellen din har vel en recoveryfunksjon også.

niels

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.10.2002
Antall liker
1.338
Sted
Nadadouro, Portugal
Hehe, jeg vet ikke hva en driver er for noe, har Mac så alt går jo automatisk….men det er OT. Glad jeg ikke har windows lenger.

Vedlegg

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Antall liker
50
Sted
Oslo
Var helt sikker på at jeg hadde recovery CD-en, men det var bare en vanlig drivers CD som fulgte med, men PC-en har vel (burde vel ha en) en egen recovery mulighet?

Topp Bunn