Er det nødvendig å lytte...

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
23.927
Antall liker
8.237
Torget vurderinger
1
Du kan slappe av, Lydkaj. Jeg hverken oppfatter deg eller behandler deg deg på noen annen måte enn med respekt. Jeg snakker om mine erfaringer og hva jeg mener. Andre kan mene noe annet, og det er de helt berettiget.

Når det gjelder trohet mot "opptaket", som Valentino er inne på, så snakker jeg om at det er faktisk slik at det er ulike musikkgjengivende anlegg der ute. Jeg sitter ofte og hører på noen opptak på DVD-Audio. Disse gir en veldig live og nærværende Hi-Fi opplevelse. Hva slags anlegg jeg jeg selv liker å høre på, bortsett fra å gå i kirker å høre korsang, orgelmusikk og akustisk musikk (det er også en form for gjengivelse, hvis noen følger meg her) er ikke så viktig i denne sammenhengen. Men jeg vet hva jeg liker. Jeg vet også noe om hva andre liker. Og jeg repekterer at noen foretrekker LP fremfor andre medier, ICE-power fremfor rør, horn fremfor elektrostat. Og det er her ulikhetene inntreffer. Ofte pga. økonomiske begrensninger, sosiale begrensninger (WAF eksempelvis) og de begrensninger som lytterommet man har tilgjengelig setter og de tekniske løsninger ulike Hi-Fi konstruksjoner har, foruten de preferanser Hi-fi entusiaster har.

Det er lett å være kompromissløs. I teorien. I praksis inngår de aller fleste av oss kompromisser daglig.


Mvh. Bjørn
 
Topp Bunn