Diverse Er det en generasjonskløft? Boomers vs røkla

Er du opptatt av målinger når du vurderer utstyr?

• 56+ Ja!

• 56+ Nei!

• Røkla Ja!

• Røkla Nei!

Resultatene er kun synlige etter avstemning.

MakkinTosken

Godseier
Ble medlem
21.02.2020
Antall liker
52.648
Sted
Me? Just hanging around!
Torget vurderinger
7
Jeg lover, ikke ment å fortsette en allerede kjedelig debatt! Bare litt nysgjerrig om det er et generasjonsskille i hvordan vi tilnærmer oss hobbyen.

Føler du deg som en boomer og er i grenseland hva gjelder aldersskille på 56 som anses som sene boomere, står du fritt til å svare som en boomer.

Balle Clorin

Æresmedlem
Ble medlem
19.06.2012
Antall liker
11.619
Torget vurderinger
2
En annen parameter kunne vært, « liker du kontorlandskap». He he ..

lovemusikk

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2009
Antall liker
2.938
Torget vurderinger
8
For å få klarhet i en ting.
Hva er en boomer?

Bergfinn

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.07.2013
Antall liker
14.596
Sted
Oslo
Torget vurderinger
7
Jeg blir 56 neste år, så da ligger jeg vel litt i klem her?
Tror jeg tilnærmer meg hobbyen på både ny og gammel metode.

musicman

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.08.2005
Antall liker
2.086
Sted
Ålesund
Torget vurderinger
1
Jeg lover, ikke ment å fortsette en allerede kjedelig debatt! Bare litt nysgjerrig om det er et generasjonsskille i hvordan vi tilnærmer oss hobbyen.

Føler du deg som en boomer og er i grenseland hva gjelder aldersskille på 56 som anses som sene boomere, står du fritt til å svare som en boomer.

get a life

JMM

Slava Ukraini!
Ble medlem
27.11.2016
Antall liker
11.398
Sted
Fredrikstad
Torget vurderinger
4
Ja/Nei blir altfor svart/hvitt. Jeg er som Arve: jeg bryr meg for eksempel om kompliansen til en pickup og hvilken impedanse den har, hvor stor overload margin en RIIA har og hvor høy gain. Det er jo målinger det også.....

2

2xJ

Gjest
Er dette det beste brukere av HFS klarer og komme opp med ?? :unsure:

svart-hvitt

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.01.2015
Antall liker
4.152
Torget vurderinger
0
Basert på ekstremt tynt statistisk grunnlag kan vi allerede nå slå fast at de eldre er mye mer opptatt av målinger enn de yngre.

Samme måling viser også at de gamle er eldst.

coolio

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2015
Antall liker
5.473
Sted
Bergen
Torget vurderinger
2
Intuitivt ville jeg trodd at de eldste er mest opptatt av målinger. Ikke fordi de vet mest, men fordi de hører så dårlig at de må ty til målinger for å se om det i det hele tatt kommer noe lyd.

Sist redigert:

svart-hvitt

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.01.2015
Antall liker
4.152
Torget vurderinger
0
Intuitivt ville jeg trodd at de eldste er mest opptatt av målinger. Ikke fordi de vet mest, men fordi de hører så dårlig at de må ty til målinger for å se om det i det hele tatt kommer noe lyd.
På den seriøse siden: Da hifi vokste frem som begrep, var det vel det ingeniørorienterte og måletekniske som sto i fokus blant entusiastene?

Sånn sett ville det ikke være overraskende om en del av de gamle holder fast på dette med spesifikasjoner og det ingeniørdrevne.

Og så finnes det kanskje noen gamlisungdommer som tar etter de eldres fokus på ingeniørkunst og -kompetanse?

Topp Bunn