Er alle kvinnfølk like?

pks

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.10.2006
Antall liker
3
Har den siste tiden oppgradert anlegget, men i forkant av dette, hadde jeg i utgangspunktet tenkt i litt andre baner enn jeg havna.

Det begynte med en liten interesse for Sonus Faber, og Valentino på forumet var ikke sen om å invitere meg på besøk. Etter besøket var det Cremona Auditor som var neste oppgradering, men når dama fikk sjå dom, fikk jeg høre at dom var stygge, og at slike skulle itte je få dra inn i ei framtidig stue.. mine daværende Jamo Concert 8 var mer enn bra nok :p

Så var jeg hos theStig, jeg skjønta at jeg måtte opp i membranareal, og kikka på diverse ht, og kom fram til at Usher Danser 8571 (eller noe i den duren) burde passe... Men også disse var stygge...

Så etter neste tur hos theStig. ble det avklart at jeg skulle kjøpe hans høytalere, og gå for samme type anlegg.. Gjort var gjort, og etter et par mnd, sto stativhøytalerene her.. ikke stygge, men å kalle dom pene er en grov løgn.. "dæssa var jo itte så værst" var kommentaren je fikk.. ikke som forventa... "da har du itte sett sub'a" sa je.. Uka etterpå sto sub'a i andre etg, tunge som faen, og umulige å fløtta på...

Når dama så dom: " dom var stoore.. Men pene".. Javel.. Er hu et eksempel på kvinnfølk som itte har skjønt det, og je er heldig, eller hva er greia? Trudde design telte? I tilegg sa je at dessa står her mens vi bor på hybel, men da vart a sur, og sa at dom måtte vara med.. Skulle da ha maskulint anlegg... ja jøss?

Flere med spesielle kjerringer, så er dætta tråden for dom ;D

PK

PS: Je bor heme, og mutter'n har noen ganske andre meninger;)

J

Jurassic

Gjest
Så lenge jeg holder meg under konsertvolum er det greit for hun jeg dater.

Tror jeg får holde på henne for anlegget mitt har ikke akkurat de minste fysiske måla ;D

Forøvrig kan jeg skjønne at hun dama di ikke var så begeistret for SF og Usher da de har et utseendet som ofte ikke sklir rett inn i et gutterom.
Men missforstå meg ikke, de ser absolutt bra ut.

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.400
Torget vurderinger
2
Kvinnens veier er uransakelige. Det er bare å gi opp for de som har tenkt å forstå og forutsi hva kvinnfolk mener. Nei, kvinnfolk er ikke som oss mennesker.

pks

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.10.2006
Antall liker
3
rolfozzy skrev:
Kvinnens veier er uransakelige. Det er bare å gi opp for de som har tenkt å forstå og forutsi hva kvinnfolk mener. Nei, kvinnfolk er ikke som oss mennesker.
;D

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
12.782
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Måtte bygge om hele kjelleren for å få anlegget inn der. Hjelper det? Neida, nå truer hun med å flytte ut... :(
Så store horn er planen nå. Hun slipper å se på uansett.

J

Jurassic

Gjest
Aldri stol på noen som kan blø i en uke uten å dø 8)

O

OivindJ

Gjest
100+ liters subber er vel ikke akkurat kjempe populært hos jentene sånn generelt. ;D

G

Gjestemedlem

Gjest
OivindJ skrev:
100+ liters subber er vel ikke akkurat kjempe populært hos jentene sånn generelt. ;D
Tja, du får la de sitte litt på den en stund da :)

Cobra2

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.02.2003
Antall liker
1.176
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
76
Gud skapte 2 ting som ikke kan temmes; katter og kvinnfolk...

Arne K

Fenalaar

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.05.2002
Antall liker
7.762
Sted
Narvik
Torget vurderinger
3
Still opp med nå sånt når dama er på besøk første gang:

Etterpå, så kan du stille opp med nesten hva som helst, og det blir godtatt. Sørg for å ha de gamle subene lagret (gjerne i sponplatefinish) - da er liksom trusselen der om at, uansett hvor ille det er, så kan det jo tenkes han bærer inn de gamle subene ;D

Johan-Kr

breuer

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.10.2006
Antall liker
626
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
10
Skikkelig godt tips ;D ;D.
Den propanflaska i bakgrunnen er jo også med på å sette preg på oppsettet. ;D

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Om alle kvinnfolk er like skal jeg ikke uttale meg om, vet bare at av egen erfaring at det bare er å stå på, late som ingenting, kjøre ditt eget løp. Da skjer en av to ting:

1. Hun stikker.
2. Hun blir

I tilfelle 2 går det noen år, så er hun blitt vant med galskapen, da er det meste greit nok. Om noe er fint skjønner hun er av ubetydelig viktighet, ikke ser man det så godt lenger heller, og i verste fall får han få seg et rom i kjelleren eller noe så han kan styre på med sitt der.

Så er spørsmålet; er alle mannfolk like, er alle som jeg opplever dem, noe ala dette:

Conrad Johnson eller Krell,
Martin Logan eller Snell.
Doxa er vel også bra
så hva skal jeg velge da?

Levinson, han er vel grei,
nå må jeg bestemme meg.
Så det får vel kanskje bli
en Electrocompani?

KEF det er visst kjekt å ha.
Denon har jeg hørt er bra.
Monster, har jeg nok av det?
Eller nettstøyfiltere?

Abstinensen trenger på,
må visst gjøre innkjøp nå.
Hva min kone syns om det,
kan jeg ikke bry meg med!!

;) :D ;D 8)

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
3.037
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Kompo slår til igjen 8) ;D

Riktig godt dikt (nok en gang)
Takker!

(Tilbake til Saint-Saëns her da sjøh...))

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.802
Torget vurderinger
0
rolfozzy skrev:
Nei, kvinnfolk er ikke som oss mennesker.
Nå må du ikke glemme at kvinnen faktisk er menneskets beste venn ! ;D ;D ;D

Raven8

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.09.2004
Antall liker
4
Måtte le da kona forlangte at jeg måtte bytte høyttalere uten å ha sett eller hørt dem fordi de var for små. kappa'ene var bare 165 cm høy og når hun er 157 så var de for små så hun ble fornøyd når hun hørte de nye var 185 cm høy.

Jeg spurte aldri om grunnen har skjønt at når jeg fikk muligheten til å bytte til større saker så var det bare å holde kjeft å smile stort.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.802
Torget vurderinger
0
Pokker Kompo har du virkelig klart å gjennomskue oss ?? ;D ;D ;D

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Spiralis skrev:
Pokker Kompo har du virkelig klart å gjennomskue oss ?? ;D ;D ;D

Lenge siden det kjære deg, har kjent til arten i nærmere 20 år faktisk… ;)

Det diktet ble en gang skrevet med et snev av frustrasjon ( for mange år siden)

For øvrig kjekt å høre at jeg er din beste venn… ;D ;D ;D

S

slowmotion

Gjest
hehe, morsom tråd .... ;D

Må spesielt få takke for denne:

rolfozzy skrev:

Men så kommer Kompo med et godt råd, og når kvinner kommer med gode råd, bør vi lytte:

Komponenten skrev:
Om alle kvinnfolk er like skal jeg ikke uttale meg om, vet bare at av egen erfaring at det bare er å stå på, late som ingenting, kjøre ditt eget løp. Da skjer en av to ting:

1. Hun stikker.
2. Hun blir

I tilfelle 2 går det noen år, så er hun blitt vant med galskapen, da er det meste greit nok. Om noe er fint skjønner hun er av ubetydelig viktighet, ikke ser man det så godt lenger heller, og i verste fall får han få seg et rom i kjelleren eller noe så han kan styre på med sitt der.

Men innerst inne vet vi jo at alle er like, men det er utenpå.

;)

T

theStig

Gjest
Høyttalere bør være høyere, bredere, dypere og tyngre enn frua synes jeg. Det har jeg klart ganske bra nå. ;D

LMC

Æresmedlem
Ble medlem
03.08.2006
Antall liker
15.022
Sted
Drøbak
Torget vurderinger
48
theStig skrev:
Høyttalere bør være høyere, bredere, dypere og tyngre enn frua synes jeg. Det har jeg klart ganske bra nå. ;D
og anlegget bør også få opprettholde forspranget etterhvert som hun vokser ;D
IMO

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
theStig skrev:
Øh...
Dypere?
Tenker du på bassporten?
::)

S

slowmotion

Gjest
theStig skrev:
Enig i det, men det er vel et problem for de som sverger til stativhøytalere? ;)

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.802
Torget vurderinger
0
slowmotion skrev:
Enig i det, men det er vel et problem for de som sverger til stativhøytalere? ;)
Mnjaaa ?? Min første kone var nå såvidt slank at det nok skulle ha latt seg løse.
Nå har jeg uansett gått over til gulvhøytalere. ;D

O

OldBoy

Gjest
Jeg har vært heldig, skjønner jeg.

Har vært gift med den samme damen i godt over 30 år. Hun sier at hi-fi'en gjerne kan være LITT pen, men jeg har egentlig helt frie tøyler. Men i valget mellom to likeverdige bokser, kjøper jeg alltid den "peneste". Det fortjener hun.

Hun skryter av anlegget når venninnegjengen er på besøk. Det må jo være såpass for å få god lyd, sier hun.

Jeg kan bytte ut dingser etter eget forgodtbefinnende. Hun har til og med sluttet å spørre om hvorfor og hva dingsene koster.

Flaks?......Tja, hi-fi'en kom før henne, så hun har på en måte valgt selv.

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
Fruentimmeret mitt ble oppgitt over venninnene sine da de bare kikket rart på henne da hun fortalte om virkningen av høyttalerkabler til 120k som jeg hadde til test, i en lunchpause på jobb. Så alle kvinnfolk er nok ikke helt like...

Jeg kikket forøvrig også rart på henne da hun fortalte dette.

breuer

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.10.2006
Antall liker
626
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
10
Når kvinnfolka drar i hus en vev på flere kvadrat(k)meter, blir dere spurt til råds om størrelse og farge? Eller om veven i det hele tatt skal i hus? Denne er vel litt under normalen i størrelse.

Vedlegg

G

Gjestemedlem

Gjest
breuer skrev:
Når kvinnfolka drar i hus en vev på flere kvadrat(k)meter, blir dere spurt til råds om størrelse og farge? Eller om veven i det hele tatt skal i hus? Denne er vel litt under normalen i størrelse.
Absolutt. Samme gjelder slike:

S

slowmotion

Gjest
breuer skrev:
Den var da fin? Har litt sånn industrielt preg over seg...du kan jo spørre om hun vil veve høytalerstoff?

;)

O

OldBoy

Gjest
En vev går nok inn under det som kona forventer å få styre med på egenhånd. Heldigvis styrer hun ikke med slikt.

Vaskemaskiner, derimot, det er mitt domene, breddfulle av teknologi som de er. Volt, Watt, rpm, etc. etc. Definitivt ikke noe for damer å beslutte om. Til gjengjeld er jeg utrolig liberal med hensyn til hvem som skal få bruke vaskemaskinen......

Topp Bunn