Enden er Nær

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
Små sorte hull kan man fort bli slukt av.

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Antall liker
9.875
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
Hmm.....

Det hadde jo selvsagt vært litt kjipt hvis dette gikk til dundass...., men jeg skjønner ikke helt....

Sorte hull oppstår jo som følge av svært høy gravitasjon....
Gravitasjon er jo igjen proporsjonal med massene og omvendt proporsjonal med avstanden mellom massene.

Og selv om selvsagt massetettheten kan bli enorm i en slik kollisjon, så vil vel fremdeles massen være ekstremt liten...så....?

Sånn at den eventuelle gravitasjonskraften her må jo bli svimlende liten - men nå er det jo ikke så mye masse i disse andre partiklene at det skal vel uansett ikke store kraften til for å akselere de inn mot hullet. Men de elektriske kreftene er uansett langt sterke på dette nivået...

Noen som kan litt om dette og kan synse litt...utrolig spennende tema...

Mvh
OMF

Mvh
OMF

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
10.158
Torget vurderinger
1
Black Mesa...

kjellben

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
18.11.2004
Antall liker
397
Spennende greier, men det blir jo med dette som med krig, etc., dommedagsprofeter og mange journalister må jo få ereksjoner, utløsninger og orgasmer av slikt når en ser all skremselspropaganda.

Tror dere de får strømrensing og generering fra PS Audio?

Mvh Kjell

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.417
Torget vurderinger
2
Enden er så nær at jeg sitter på den.

OKA

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.03.2002
Antall liker
526
Sted
Bergen
Dersom de klarer å lage et sort hull, vil Hawkings endelig få Nobelprisen sin. Han kan ikke få den post mortem og det er utrolig at han ennå lever. "Hullet" vil vise seg som en kortlevet partikkel, men jeg tviler på at dette kommer i gang nå, sikkert en god del utsettelser og problemer som gjenstår. Kompleksiteten på dette anlegget er overveldende.

Finner de ikke Higgspartikkelen denne gangen finnes den ikke. Uansett vil standardmodellen kunne bli fullført nå, kosmologien få ennå et puff fremover. Men jeg tror vi ikke vil finne en enhetlig teori om alt, nå eller senere. Bare mer raffinerte modeller...

Topp Bunn