Endelig tid for vinylrigg? Tips mottas med takk!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • heggaII

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    199
    Antall liker
    0
    Da er tiden endelig kommet for å tenkle på vinyl. "Årets investering" har stått mellom flere ting, men jeg faller tilbake på det som stadig mangler - platespilleren.

    Ønsker innspill på aktuelle spillere, og samsvar med arm og pickup. Også en fordel at det spiller sammen med det eksisterende :)

    Spilleren skal inn i Burmester 011's MC trinn, gjennom 911 og ut i AP CalderaII
    Prisrammen blir 30 - 50k i første omgang. Gjerne som en start på noe som lett kan oppgraderes, om jeg blir skikkelig bitt...

    Jeg spiller all musikk, bare det er bra ;D Kvinnelig vokal står dog ofte for hovedprestasjonene.

    Så - hvor begynner man? Mitchell? SME? NA? VPI?

    Bilder skjemmer heller ikke bort :)

    På forhånd takk!
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.890
    Antall liker
    21.919
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Ta med SOTA på listen. En vakummodell (Nova, Star) skulle være innen rekkevidde. SOTA er blant de minst underlagskritiske grammofonene man kan kjøpe, om det skule bety noe for deg. Audioroyal er importør.
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.431
    Antall liker
    25.952
    Torget vurderinger
    24
    Hva betyr FAST plinth?
     

    zimon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.11.2002
    Innlegg
    1.355
    Antall liker
    85
    Hvor skal spilleren stå? Sett noen tynne glass (krystall om man har:) tett i tett der platespilleren skal stå. Gå rundt rundt på gulvet, litt tung på foten... Klirrer det i glassene? Hvis ikke, hopp litt på guvlet. Klirrer det nå? Testen forteller deg noe om hvordan strukturbårne vibrasjoner kan forplante seg til spilleren via gulv og møbel, og om dette er noe du bør tenke på ved valg av spiller, eventuelt om plassering på en fastmontert vegghylle eller andre inngrep i heimen kan bidra til at du slipper å tenke så mye på dette når "vidunderet" skal velges.
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Kwil mener nok fast OPPHENG , altså en spiller som ikke fjærer.....

    Ett sånt utsagn er ikke så veldig lurt egentlig , uten å vite hvordan spillern skal stå , åssen rommet er osv.....

    Derfor , kjære trådstarter , gi oss noen opplysninger om plassering av spillern , underlag der plasseringen skal finne sted , (glass,treverk etc)

    Det finnes mye flotte spillere der ute , men dersom du har sviktende gulv i gammelt hus , ville jeg sett nærmere på Avid sin diva II (testet i siste fidelity)eller Volvere /sequel moddelene kanskje.....

    Skal du ha spiller med stivt oppheng (uten fjæring ) finnes det mye flott fra transrotor , vpi , osv.......Kanskje vi skal legge ut noen bilder uteover i tråden din av spillere i aktuell prisklasse.....?

    En ting til , skal totalprisen inkludere alt , altså også stepup til burmestertrinnet hvis det er mm , og du ønsker mc pickup montert ?

    Og siste men ikke minst pickupen.......her er det litt å vurdere , men bør komme etter valg av drivverk/arm kombo , slik at pickupen passer armen best mulig....

    Mvh Espen
     

    heggaII

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    199
    Antall liker
    0
    Her ble det fort liv!

    Riggen vil bli stående på et i utgangspunktet stødig gulv (spon på 2*4 på støpt grunn) Rommet er fulldedikert, og jeg lager gjerne eget fundament om nødvendig :)

    Skal få tatt denne glasstesten på racket som det står - god ide!

    Er en smule blank (!) på hva jeg behøver, men ja - 50k er i utgangspunktet max totalpris for startpakken. Her kan det som nevnt kanskje vurderes å lage et oppsett som lar seg oppgradere??

    Mener det står et ok MC trinn i Burmesteren min - correct me if Im wrong:)

    HG
     

    xeonphanes

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    07.11.2007
    Innlegg
    79
    Antall liker
    1
    Hei!

    Hva med disse to:

    1. SME Model 20/2A

    2. Thorens TD550

    Det blanke kabinettet paa sistnevnte vil staa i stil til chrome-frontene til Burmester.

    Dessuten faar du kjoept begge paa OHFC. Virker som du har handlet der foer - saa du faar sikkert en hyggelig pris ;)
     

    Vedlegg

    soa

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2006
    Innlegg
    2.453
    Antall liker
    982
    Torget vurderinger
    18
    xeonphanes skrev:
    Hei!

    Hva med disse to:

    1. SME Model 20/2A

    2. Thorens TD550

    Det blanke kabinettet paa sistnevnte vil staa i stil til chrome-frontene til Burmester.

    Dessuten faar du kjoept begge paa OHFC. Virker som du har handlet der foer - saa du faar sikkert en hyggelig pris ;)
    De pleier å være hyggelige på OHFC, men neppe så hyggelige at du får en SME 20/2A for 50k... ;D

    mhv
     

    heggaII

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    199
    Antall liker
    0
    SOA skrev:
    xeonphanes skrev:
    Hei!

    Hva med disse to:

    1. SME Model 20/2A

    2. Thorens TD550

    Det blanke kabinettet paa sistnevnte vil staa i stil til chrome-frontene til Burmester.

    Dessuten faar du kjoept begge paa OHFC. Virker som du har handlet der foer - saa du faar sikkert en hyggelig pris ;)
    De pleier å være hyggelige på OHFC, men neppe så hyggelige at du får en SME 20/2A for 50k... ;D

    mhv
    Vi bruker som oftest å bli enige på OHFC ja...

    Hva er prisen på denne SME doningen? Og hva med doningen din SOA?
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.431
    Antall liker
    25.952
    Torget vurderinger
    24
    SME20/2 ligger på drøye £7000, men det er mulig du kan komme i land på 100K med en billig pickup. Brukt holder de seg forresten godt, og det er ikke uten grunn.
     

    Audiophile-Arve

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    20.708
    Antall liker
    7.956
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0
    Det finnest mange gode spelarar, og eg har fylgjande råd som eg trur er gode:
    - Prøv å finne deg ein pickup som du, riaaen og lommeboka kan trivast med. Deretter kan du leite etter ein arm som matchar denne godt (døme: har du Rega-arm er AudioTechnica OC 9, eller dei to billegaste frå Dynavector DV 10 og DV 20 (Low-output har ein tendens til å vere raskare og meir dynamisk enn hi-output, om dette er viktig) svært gode matchar. Om du likar Denon 103, er det veldig greitt med ein tung japansk arm). Deretter står det att jobben med å finne eit drivverk som passar. Eg tenkjer mindre på design enn når det gjeld passeleg stabilitet for pickup/arm-kombinasjon, og dessutan korleis rommet/plasseringa av spelaren er, men det vil nok vere mykje gode råd å få hos www.plsn.no (Håvar Snapa), LyricHifi (Tor Aamodt), Audio Art (Vidar Sonesen), Kontrapunkt/Linn, Audiofreaks/Kuzma, Audioaktøren, Hifistasjonen, og dei på Soundgarden som no steller mykje med Clearaudio. I tillegg bør du absolutt sjekke ut kven som har S.O.T.A.-agenturet...
    Fleire kom eg ikkje på i farten, men det er kanskje nok?
     

    Kjetil_M

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.08.2006
    Innlegg
    2.441
    Antall liker
    1.988
    Sted
    Bergen
    Hei,

    Jeg tror det er Sven Zackariassen http://www.audiomedia.no/. Han hadde det agenturet engang i tiden. Så om ikke han har det vet han sikkert hvem som har det.

    Jeg ville sjekket ut bruktmarked på vinyl snurrer. Står feks en Nottingham Analogue DAIS der nå som er en utrolig spennende spiller!

    Mvh
    Kjetil

    Audiophile-Arve skrev:
    I tillegg bør du absolutt sjekke ut kven som har S.O.T.A.-agenturet...
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    Kjetil_M skrev:
    Hei,

    Jeg tror det er Sven Zackariassen http://www.audiomedia.no/. Han hadde det agenturet engang i tiden. Så om ikke han har det vet han sikkert hvem som har det.

    Jeg ville sjekket ut bruktmarked på vinyl snurrer. Står feks en Nottingham Analogue DAIS der nå som er en utrolig spennende spiller!

    Mvh
    Kjetil

    Audiophile-Arve skrev:
    I tillegg bør du absolutt sjekke ut kven som har S.O.T.A.-agenturet...
    http://www.audioroyal.no/ har vel det aenturet?
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    heggaII skrev:
    Her ble det fort liv!

    Riggen vil bli stående på et i utgangspunktet stødig gulv (spon på 2*4 på støpt grunn) Rommet er fulldedikert, og jeg lager gjerne eget fundament om nødvendig :)

    Skal få tatt denne glasstesten på racket som det står - god ide!

    Er en smule blank (!) på hva jeg behøver, men ja - 50k er i utgangspunktet max totalpris for startpakken. Her kan det som nevnt kanskje vurderes å lage et oppsett som lar seg oppgradere??

    Mener det står et ok MC trinn i Burmesteren min - correct me if Im wrong:)

    HG
    Sjekk ang riiatrinnet , det får konsekvenser mht pu valget......

    Med det dekke du kan kan du velge spiller uten fjøring hvis du selv vil ha dette.....det er noen som hevder at spillere uten fjøring spiller bedre i bassen , jeg har aldri hørt en direkte sammenlikning , men de spillerne med fjøring jeg har hørt , har spillt bass så det dundrer......

    feks mitchell gyro , spiller kjempebra , men holder allikevel en knapp på avids modeller pris/ytelse.....

    det du kan legge deg m,erke i er at feks mitchell krever en del etterjustering/justering av fjøringen , dette er jo ett parameter mindre å ta hansyn til ved spiller uten fjøring.....

    se litt på forskjellige modeller og typer , det kan være lurt å ikke sprenge budsjettet totalt med hovedingrediensene , du trenger litt verktøy også , stiftvekt , protractor etc.....

    Jeg har jo selv vpi , og kjempefornøyd med denne/de jeg har hatt.....

    titt litt på aries 3 her : www.vpiindustries.com
    forhandler er taaimport på vpi....
    og avid her : www.plsn.no


    transrotor her : www.hifistasjonen.no

    clearaudio her : www.soundgarden.no

    sota & Vyger-her : www.audioroyal.no

    Nottingham her : www.audioart.no


    Bruk litt god tid på evalueringen , hør gjerne med folk her på sentrale3n som eier de respektive interessante spillerne , kanskje du får titte og høre i anlegg hvor de er i bruk , og ikke bare hivd opp hos en forhandler.... 8)
     

    xeonphanes

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    07.11.2007
    Innlegg
    79
    Antall liker
    1
    SOA skrev:
    xeonphanes skrev:
    Hei!

    Hva med disse to:

    1. SME Model 20/2A

    2. Thorens TD550

    Det blanke kabinettet paa sistnevnte vil staa i stil til chrome-frontene til Burmester.

    Dessuten faar du kjoept begge paa OHFC. Virker som du har handlet der foer - saa du faar sikkert en hyggelig pris ;)
    De pleier å være hyggelige på OHFC, men neppe så hyggelige at du får en SME 20/2A for 50k... ;D

    mhv
    Haha ;D ... Godt poeng! Glemte prisen litt, jeg..
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.431
    Antall liker
    25.952
    Torget vurderinger
    24
    Det aller viktigste er kanskje å finne ut hvilken lydsignatur man er ute etter, og velge deretter. Hvilke kvaliteter mener du du må finne i spilleren du skal velge, og hva kan du klare deg uten?
     

    anekdoten

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.07.2006
    Innlegg
    522
    Antall liker
    23
    Torget vurderinger
    4
    Ja, du må ikke glemme JR Trans Rotor i din søken etter vellyd fra vinyl. De har ihvertfall ganske så stort produktutvalg i det prissegmentet du nevnte, og ikke minst, god service!
    Lykke til på ferden, skal bli spennende å se hva du ender opp med! ;)
     

    soa

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2006
    Innlegg
    2.453
    Antall liker
    982
    Torget vurderinger
    18
    heggaII skrev:
    SOA skrev:
    xeonphanes skrev:
    Hei!

    Hva med disse to:

    1. SME Model 20/2A

    2. Thorens TD550

    Det blanke kabinettet paa sistnevnte vil staa i stil til chrome-frontene til Burmester.

    Dessuten faar du kjoept begge paa OHFC. Virker som du har handlet der foer - saa du faar sikkert en hyggelig pris ;)
    De pleier å være hyggelige på OHFC, men neppe så hyggelige at du får en SME 20/2A for 50k... ;D

    mhv
    Vi bruker som oftest å bli enige på OHFC ja...

    Hva er prisen på denne SME doningen? Og hva med doningen din SOA?
    Jeg kjøpte min på OHFC for et par år siden. Dette var en pakkeløsning til 30k med GyroDec/Rega RB300/ Lyra argo i. Her får man etter mitt skjønn en mye for pengene, samtidig som oppgraderingsmuligheter er tilstede i alle ledd dersom man skulle ønske det etterhvert...

    mvh
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.057
    Antall liker
    8.320
    Torget vurderinger
    1
    xeonphanes skrev:
    Hei!

    2. Thorens TD550

    Det blanke kabinettet paa sistnevnte vil staa i stil til chrome-frontene til Burmester.

    Dessuten faar du kjoept begge paa OHFC. Virker som du har handlet der foer - saa du faar sikkert en hyggelig pris ;)

    Pen den der Thorensen. Hva koster den?
    Ser at at Thorens for tiden har et svært utvalgt av spillere i "alle" prisklasser. Selv automatiske spillere er på programmet; trodde slike var historie? ??? Kanskje noe å tenke på som spiller No.2?
     

    xeonphanes

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    07.11.2007
    Innlegg
    79
    Antall liker
    1
    Voff skrev:
    xeonphanes skrev:
    Hei!

    2. Thorens TD550

    Det blanke kabinettet paa sistnevnte vil staa i stil til chrome-frontene til Burmester.

    Dessuten faar du kjoept begge paa OHFC. Virker som du har handlet der foer - saa du faar sikkert en hyggelig pris ;)

    Pen den der Thorensen. Hva koster den?
    Ser at at Thorens for tiden har et svært utvalgt av spillere i "alle" prisklasser. Selv automatiske spillere er på programmet; trodde slike var historie? ??? Kanskje noe å tenke på som spiller No.2?

    Thorens 550 features:

    Unik Thorens konstruktion chassiet´s affjedring/ophæng
    Forkromet pladetallerken med en masse på 6,2 kg
    Kombinerer fordelene af “masse” og flydende ophængt chassis
    Kan tage 12” tonearme
    Bæltedrev på pladetallerkenen´s kant
    Elektronisk hastighedskontrol
    Elektronisk kontrolleret opstart – også ved 45 rpm
    Ekstrem støjsvag AC synkronmotor
    Thorens silent-run leje
    Ekstrem stift tonearm board lavet af carbon fibre for perfekt geometri
    Udskiftelige tonearnms boards for 9” eller 12” tonearme. Forberedt for tonearme fra SME, Ortofon el. Rega
    Tonearm boards for andre tonearme er også muligt
    Enkel justering af chassiet´s ophæng
    Justerbare “fødder” for sikker og fast placering
    Elektroniske sensor betjeningsknapper
    Udstyret med balancerede XLR og ikke-balancerede RCA stik
    Terminal for “jord” tilslutning
    Fin-justering af hastingheden
    Variabel lysstyrke i displayet
    Akryl støvlåg med beslag
    Sidestykker i forskellig finish
    Plinten fås i sort piano lacquer eller noble macassar wood
    Mulighed for forkromet frontpanel
    Dimensioner: (BxHxD): 440 x 116 x 345 mm
    Vægt: 18.0 kg
    Pris fra 46.500,- DKK uden arm.
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    anekdoten skrev:
    Ja, du må ikke glemme JR Trans Rotor i din søken etter vellyd fra vinyl. De har ihvertfall ganske så stort produktutvalg i det prissegmentet du nevnte, og ikke minst, god service!
    Lykke til på ferden, skal bli spennende å se hva du ender opp med! ;)
    Dette er litt av problemet til transrotor ,

    En hel haug av modeller å velge i , mye acryl både i armboard og plint , på de jeg har titta på virker det som designet står aller først i kurs hos transrotor , det er vellydende saker , men det virker som de har en policy der en hel haug forskjellige spillere på programmet er avgjørende......

    jeg har titta nøye på en del av disse modellene , noen er svært flotte , og lyder godt i de sammenhenger jeg har hørt forsåvidt.

    Det er bare det at designjaget fort kan gå enda raskere veier , og føre til hyppig utbytting av modeller , når delene ikke er av samme art på samtlige spillere , så skal det blir spennede å se hvordan det blir å få tak i en spesifikk del/armboard/drivreimer etc til disse med tiden.....

    VPI derimot , gjennomtenkt , oser av litt mindre bling-bling faktor , mye av de samme delene benyttes når man vandrer i gradene , lydfilosofien er nok Weisfelds skarpeste våpen , men her bommer han ikke.......ikke ifølge de som avstemmer på GOLDEN EAR AWARD I ALLEFALL.....

    Vpi spillere har høstet en rekke av disse prisene i flere år , ikke helt uten grunn .

    Gjennomtenkte spillere , med høykvalitetsdeler tvers igjennom....Super kundeservice om noe går galt .

    Jeg er veldig enig med fosse her , lydsignaturen bør ligge til grunn for spillervalg , som 1. parameter , for så å lete videre......derfra , det finnes uendlig mye fint der ute,.....i allefall i din prisklasse.

    Lykke til i dein søken.....hør på lydsignaturen på en 3-4 forskjellige spillere.....det er vanskelig , men prøv....bruk god tid , og du finner en spiller du liker........

    ikke glem turen innom Avid.... :)

    Espen
     

    zimon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.11.2002
    Innlegg
    1.355
    Antall liker
    85
    ssm skrev:
    Jeg er veldig enig med fosse her , lydsignaturen bør ligge til grunn for spillervalg , som 1. parameter , for så å lete videre......derfra , det finnes uendlig mye fint der ute,.....i allefall i din prisklasse.
    Når dere snakker om lydsignatur og siden du foreslo Vpi Aries til trådstarter. Fant noe Gunnar Brekke skrev om vpi modellene her på forumet som kan være verd å ta med seg for en som vurderer VPI modellene:

    Fra http://www.hifisentralen.no/forum/index.php?topic=9104.msg285105#msg285105
    <sitat>
    Ellers er det værdt å merke seg at de forskjellige VPIene har forskjellig klang-karakter. Scoutfamilien som benytter MDF i chassiset har en varmere klang og mer basstrykk - enn spillerne med akryl i chassiset (Aries, TNT og HRX). Sistnevnte er kanskje mer nøytrale og riktige - men ikke nødvendigvis like morsomme. Det er vistnok også forskjell på klangen i de forskjellige typene akryl de bruker i platetallerkene. Svart akryl låter vistnok mørkere enn klar akryl.
    <sitat slutt>
     

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.507
    Antall liker
    2.953
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Gunnar Brekkes artikkel i Fidelity nr.32 (s 86-89) bør vel også trigge en viss nysgjerrighet ;)
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    At blank acryl låter annerledes enn svart i tallerkene har jeg ikke merket...(at ulik acryl kan innvirke på lyden , kan jeg kanskje tenke meg)...At oppbyggningen på plintene gir en lydfilosofi er nok mere korrekt....

    Det er nok LITT forskjell på signaturen på disse , med acryl og mdf plint , jeg mener å huske at a.arve har sammenliknet en gang , eller i allefall oppdaget noe av det samme , husk at her snakker vi om små nyanser (jeg har hatt vpi i snart 3 år , scout/superscoutmaster....og lyttet utalligen timer til HRX , jeg mener det er såpass ørsmå forskjeller så skal de avdukes for å finne ut i rettferdighetens navn hvem som spiller best her og der , må de opp vsa hverandre , hvis ikke spiller anlegg , riia og pu en altfor stor rolle til å avdekke noe sånt...(dersom ikke alt er likt)

    At Aries er noe bassfattig ,lystklingene greier stemmer ikke ,(nå er vel ikke det påstått heller) en aries spiller med autoritet og fylde så det holder , og denne kan mates med de flotteste pickuper....det blir bare enda bedre lyd.

    Les forresten testen til Rudi i nyeste fidelity og diva II testen av T. Torgnesskar........to flotte avspillere testa i siste nummer.!

    Det er bare 3 vpi er jeg ikke har hørt , det er den helt nyeste jubileumsmodellen , hw 19 og TNT , de to siste er utgåtte modeller.

    Mvh Espen
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    ........Og du er en jævel til den derre linkinga Zimon.......det skal du ha ! ;D

    ES
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.650
    Antall liker
    15.560
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    ssm skrev:
    Dette er litt av problemet til transrotor ,

    En hel haug av modeller å velge i , mye acryl både i armboard og plint , på de jeg har titta på virker det som designet står aller først i kurs hos transrotor , det er vellydende saker , men det virker som de har en policy der en hel haug forskjellige spillere på programmet er avgjørende......
    Som vanlig har du mange gode råd å fare med Espen, men jeg er overhodet ikke enig med deg i ovenstående.
    -At det er en svakhet med et større modellutvalg, er et stykke frem til å beskrive det som et problem,
    med mindre du kan dokumentere det.
    Jeg ville da heller hatt en spiller som tilfredstiller mine behov både visuelt og audiofilt, i tillegg til brukervennlighet.
    -Og er den tiltalende å se på, ja da er ingenting bedre enn det. Det kalles valgmuligheter det Espen. Vi lever da ikke i gamle øst-europa heller.... ;D Nå er det like før jeg tar med Trans Rotoren til deg neste gang for duell ...hehe.
    Forøvrig deler jeg som nevnt de fleste andre synspunktene dine.

    Fosse er også inne på noe vesentlig.
    Gjør deg opp en mening om hva som er grunnleggende viktig for deg.
    Bruk tid og foreta nok research i forkant - det er minst halve morroa.
    - Da finner du tilslutt den spilleren som totalt gir deg mest for investeringen.
    Tidspunktet er ihvertfall riktig. For så mange flotte spillere som er kommet på markedet de siste 4-5 årene,
    er bare å kose seg frem til den dagen du handler. Deretter kan du kose deg enda mer.....

    Lykke til videre.

    Mvh
    Jan P.
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Du må gjerne ta turen , men transrotor skulpturen din , får du sette igjen hjemme , ;D her spilles det utelukkende på Amerikansk High-end .D

    Vi har heller ikke to like pickuper for test , dette er jo ett must dersom to spillere skal opp mot hverandre , noe jeg ikke ser noe grunn til uansett Grumpy......Stasjonsmestern har også foreslått en demo av Transrotor mot vpi her.....Men det får så være .

    At transrotor er flotte spillere er det ikke tvil om , og det kan godt være at de har orden på logistikken sin , slik at deletilgang ikke blir noe problem , det gjenstår jo å se.

    Men at de legger stor innsats i design , er vel de fleste blitt klar over.....Det var riggen din jeg tenkte på av vellydende transrotor rigger jeg har hørt Grumpy .

    Når det gjelder Diva II er også denne verdt å sjekke ut , låter sikkert knall , iallefall iflg skribent Torgnesskar i fidelity .

    Smaken blir litt som baken , og kan det være noe trøst skal det godt gjøres å få tak i en dårlig spiller i denne prisklassen.....

    Det ligger forresten en glimrende Nottingham spiller ute nå , en DAIS......verdt en titt , modellen under som heter hyperspace spiller virkelig bra....da spiller nok ikke DAIS noe dårligere.....Ved Nottingham ser vi noe av det samme som med vpi , produsenten bygger ut fra ett basiskonsept og oppover , sett bort fra de to aller dyreste modellene anna-log og deko , er oppbyggningen lik , men med noe økende masse for hver modell , blir mere og mere massivt,.....Nottinghams armer fåes i flere prisklasser......virkelig fine spillere det her....

    Mvh Espen
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.650
    Antall liker
    15.560
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Tysk kvalitet er bygd for å vare. Fornyelse er også viktig i kontinuerlig forbedring... ;D

    Vi får avslutte vår interne morsomhet her ssm.
    - Ellers skal du ha for dine gode råd, engasjement og velvillige omtanke for hifi-frender, men ikke prøv å skap problemer før de er der, da står jeg plutselig utenfor døren din med tysker'n ;D.

    Vi sees.
    Mvh
    Jan P.
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Nå har jeg lært av min kjære bestemor , at man ikke skal gå rundt å plukke opp deler fra nedskutte fly fra Luftwaffe ;D......ei heller å prøve å pynte på delene i form av polering og overflatebehandling :D Og i allefall ikke produsere platespillere av luftwaffes overskuddslager... ;D ;D

    med dette setter jeg en stre----------------------------k for denne morsomheten i en ellers svært spennede tråden .

    Ønsker trådstarter lykke til i jungelen der ute og valg av ny platespiller.

    Mvh Espen
     

    heggaII

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    199
    Antall liker
    0
    Denne tråden har virkelig utviklet seg over forventning. Takk for alle innspill så langt.
    Har alltid fristet med NA, og spilleren på børsen virker forlokkende - men kjøper jeg den, forsvinner moroa med søken.

    Har grublet med meg selv for å sette ord på lydsignaturen jeg søker. Ikke lett! Jeg har i alle år søkt et anlegg som spiller "korrekt" uten å låte klinisk og trettende. Føler jeg er langt på vei med dette på digitalsiden med 001, 011, 911 - caldera og lunas.

    Med LPen er jeg vel på jakt etter noe litt annet - det varme og behagelige, hvor jeg ikke nødvendigvis trenger å evaluere hvilken type plekter som brukes....
    Er en hund etter melodiøs pop og rock, som ofte kombineres med finere vin (og muligens en cognac) Klassisk sang og musikk blir nok også en følgesvenn i LP samlingen. Forøvrig finnes det en del bra metal på vinyl...

    Skjønner noen hva jeg er på jakt etter? ;)

    La meg også innrømme at i jungelen av smukke spillere, vil design spille sin rolle - om enn i mindre grad en lydsignaturen.

    For de som kan pryde tråden med bilder av spillere i prisklassen fra respektive leverandører - er det fritt frem

    Mvh

    HG
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Hei , det høres ut som om den dais en kunne være noe , litt av moroa forsvinner selvsagt som du sier.....

    og det ER jo fint å få vurdert skikkelig .

    her ser du hvordan DAIS ser ut .

    Hvor bor du hen i landet , kanskje noen som bor nærme deg kan være behjelpelig av fremvisning eller spilling med spillere som kan være aktuelle for deg.?

    Mvh Espen
     

    Vedlegg

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.650
    Antall liker
    15.560
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Det er vel denne Anekdoten har bestilt:


    Modell Dark Star

    Innenfor budsjettet ditt skulle det være godt rom for en god arm og tilsvarende pick-up.

    Kanskje du etterhvert skulle henvende deg til noen leverandører og høre hva de kunne tilby deg innenfor ditt budsjett. Så kan du både ha gående en forum- og leverandørdiskusjon parallelt i tillegg til å følge med på brukten om sistnevnte også skulle være et alternativ for deg.
    Noen spillerere er også enklere å sette opp/vedlikeholde enn andre. Således er det også et spørsmål om hvor langt du vil strekke den delen av hobbyen ...mener nå jeg.

    Mvh
    Jan P.
     

    K.H.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2005
    Innlegg
    3.092
    Antall liker
    1.071
    Torget vurderinger
    10
    Et alternativ til Thorens TD550 kunne kanskje være TD2030, f.eks kombinert med en SME-arm. Har nettopp anskaffet denne selv, sammen med en SME309, og det funker bra. Synes også det er en svært stilig spiller. Med pickup skulle du havne godt innenfor prisrammen.

    Ellers synes jeg det er overraskende at ingen har nevnt LP12 i denne sammenhengen. En meget god spiller, slik jeg vurderer det.
     

    heggaII

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.05.2004
    Innlegg
    199
    Antall liker
    0
    Nå også med flere bilder - sweet :)

    011 har som nevnt MC trinn. Impedanse kan settes i fem trinn 10 - 47 - 500 - 10k og 47k. Da skulle jeg vel stå¨fritt hva MC pickuper angår.

    Glasstesten er tatt, og skulle ikke by på problemer. Stille som i graven på toppen av racket ;)

    Da ble plutselig VPI en het kandidat?

    Mvh
    HG
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn