Endelig: Spotify direkte på SqueezeBox

BigSwifty

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2004
Innlegg
3.625
Antall liker
3.746
Får ikke til dette på min Touch via ipeng. Spotify står under radio, men det skjer ikkeno når jeg prøver å koble til.
 

audiomur

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.01.2005
Innlegg
422
Antall liker
6
Kan dessverre ikke hjelpe deg, men bare husk på når du sitter der uten lyd at SB er et genialt produkt som oppfører seg 100% stabilt og har i tillegg kjempegod batterikapasitet.
:p ;D
 

authentic

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2007
Innlegg
9.242
Antall liker
2.387
Torget vurderinger
13
BigSwifty skrev:
Får ikke til dette på min Touch via ipeng. Spotify står under radio, men det skjer ikkeno når jeg prøver å koble til.
Du har lagt inn passord og brukernavn samt restartet serveren ?
 

BigSwifty

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2004
Innlegg
3.625
Antall liker
3.746
har ikke restartet serveren. Det skal prøves! Takk.
 

authentic

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2007
Innlegg
9.242
Antall liker
2.387
Torget vurderinger
13
Må bare si denne løsningen er helt fabelaktig og fungerer bedre enn jeg kunne håpe på, søking, resultater og valg er over all forventning og kjører sømløst på min NVX Nas. Bruker iPeng og Iphone for å styre hele rukkelet .. 8)
 

General8

Overivrig entusiast
Ble medlem
19.07.2005
Innlegg
644
Antall liker
0
Litt på siden, men la det stå til.

Kan en bruke Duet fjernkontroll på Touch?

Skal kjøpe SB som primært skal brukes til Spotify.

EDIT: Eller vil Touch og Logitech Harmony 1100 Touch Screen være en bedre løsning?
 

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Innlegg
20.540
Antall liker
7.230
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
General8 skrev:
Litt på siden, men la det stå til.

Kan en bruke Duet fjernkontroll på Touch?
Det ser ut som fjernkontrollen i Duet kan kjøpes som separat fjernkontroll, da hetende "Squeezebox Controller", så jeg regner med at den vil funke med alle Squeezebox-varianter.
 
G

Gjestemedlem

Gjest
General8 skrev:
Litt på siden, men la det stå til.

Kan en bruke Duet fjernkontroll på Touch?

Skal kjøpe SB som primært skal brukes til Spotify.

EDIT: Eller vil Touch og Logitech Harmony 1100 Touch Screen være en bedre løsning?
Du kan fint bruke controlleren til en T. Men ulempen med denne er den lille skjermen og den kontete måten man må søke på. Et mye bedre, om enn litt dyrere, alternativ er å bruke en pad som fjernkontroll. En Android eller Ipad fungerer svært bra til Spotify gjennom SB. Stor fin coverart, lett og grei søking og plass til å lese tekst og bla gjennom lister på ordentlig måte. Anbefales sterkt.
 

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Innlegg
20.540
Antall liker
7.230
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Gjestemedlem skrev:
Android eller Ipad fungerer svært bra til Spotify gjennom SB. Stor fin coverart, lett og grei søking og plass til å lese tekst og bla gjennom lister på ordentlig måte. Anbefales sterkt.
Bruker du da web-grensesnittet til Squeezebox Server, eller finnes det en god app?
 
G

Gjestemedlem

Gjest
Dazed skrev:
Bruker du da web-grensesnittet til Squeezebox Server, eller finnes det en god app?
Du bruker et fjenkontrollprogram for squeezbox på paden. Den jeg prøvde her var på en ipad som noen hadde med. Husker ikke hva programmet het, men det finnes flere alternativer her til både Android og Ipad. Lurer på om programmet var Squeezepad men jeg er ikke helt sikker.

I praksis fungerer det på samme måte som programmet på Controlleren, men med mye større skjerm, bedre oversikt og kontroll, tastatur for å skrive inn søk og visning av coverart i fullskjermmodus under avspilling. Rett og slett en elegant løsning.

http://www.squeezepad.com/

Har ikke en Touch så jeg har ikke testet om disse programmene funker hvis du bruker touchen som server i stedet for en PC/NAS.

Edit: Hørte med han som hadde ipaden, og det var Squeezepad han brukte.

 

Vedlegg

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Innlegg
20.540
Antall liker
7.230
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Takk. Det er notert. Nok en grunn til å skaffe iPad. ;) Foreløpig funker laptop og web-gui greit nok for meg.
 
E

eitel

Gjest
Da ser det endelig ut til at det har kommet en offisiell støtte for Spotify til Squeezebox: http://newsystocks.com/news/3891432

"A fully featured test version of the Spotify app for Squeezebox Touch and Squeezebox Radio owners is available today in Beta form from www.mysqueezebox.com, prior to a full rollout expected in the very near future."
 

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Innlegg
20.540
Antall liker
7.230
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
Én dag etter at jeg la inn tredjeparts-plugin'en, ja. ;)
 

eddie1

Banned
Ble medlem
02.10.2006
Innlegg
3.361
Antall liker
726
Torget vurderinger
8
Hei får ikke lenger spilt av spotify på squeezeboks duet!!! Får spilt av radio men når jeg prøver og spille av spotify så får jeg(Problem.unable to play file type) så står den og blar gjennom alle sangene! Har lagt inn alt på nytt.Serveren finner heller ingen spiller men radionen fungerer jo så er det noen som kan hjelpe? :-\
 

eddie1

Banned
Ble medlem
02.10.2006
Innlegg
3.361
Antall liker
726
Torget vurderinger
8
Loevhagen skrev:
Spotify er vel nå offisielt støttet på kun Touch og Radio.
Harspiltav spotify i mange uker men ser nå at serveren ikke finner spilleren???
 

Liotheles

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.02.2002
Innlegg
2.824
Antall liker
718
Torget vurderinger
4
eddie1 skrev:
Loevhagen skrev:
Spotify er vel nå offisielt støttet på kun Touch og Radio.
Harspiltav spotify i mange uker men ser nå at serveren ikke finner spilleren???
En restart av den aktuelle Squeezebox Receiver burde vel fixe det?
Dra ut strømmen, vent 10 sek og plugg den inn igjen.
Voila! ;)
 

authentic

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2007
Innlegg
9.242
Antall liker
2.387
Torget vurderinger
13
eddie1 skrev:
Hei får ikke lenger spilt av spotify på squeezeboks duet!!! Får spilt av radio men når jeg prøver og spille av spotify så får jeg(Problem.unable to play file type) så står den og blar gjennom alle sangene! Har lagt inn alt på nytt.Serveren finner heller ingen spiller men radionen fungerer jo så er det noen som kan hjelpe? :-\
Legg inn 3djeparts plugin, triode. Den offisielle Spotify fungerer heller ikke på min Boom men Triode plugin er vel så bra syntes nå jeg. Med den offisielle kan kan du jo spille uten å måtte ha på en lokal server (som jo er en fordel) men med triode plugin er du avhengig av en pc eller en ReadyNas som kjører Squeezeserver, selvfølgelig.
 

eddie1

Banned
Ble medlem
02.10.2006
Innlegg
3.361
Antall liker
726
Torget vurderinger
8
Takk for svar.Har utført begge tråder over men fortsatt samme problem
 

authentic

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2007
Innlegg
9.242
Antall liker
2.387
Torget vurderinger
13
Prøv og oppdater. Hengte seg hos meg også en liten periode men det viste seg at det var en oppdatering av min Radio Squeezeboks som gjorde at den gikk i knestående. Ellers kan du prøve med en reset tilbake til fabrikkinnstillinger for å se om det hjelper.

Edit; du har siste server versjon ?
 

eddie1

Banned
Ble medlem
02.10.2006
Innlegg
3.361
Antall liker
726
Torget vurderinger
8
johnnygrandis skrev:
Prøv og oppdater. Hengte seg hos meg også en liten periode men det viste seg at det var en oppdatering av min Radio Squeezeboks som gjorde at den gikk i knestående. Ellers kan du prøve med en reset tilbake til fabrikkinnstillinger for å se om det hjelper.

Edit; du har siste server versjon ?
Jepp alt er gjort.kan spille av radio på duet men server finner ikke spiller!!!
 

Dazed

Æresmedlem
Ble medlem
29.01.2003
Innlegg
20.540
Antall liker
7.230
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
eddie1 skrev:
johnnygrandis skrev:
Prøv og oppdater. Hengte seg hos meg også en liten periode men det viste seg at det var en oppdatering av min Radio Squeezeboks som gjorde at den gikk i knestående. Ellers kan du prøve med en reset tilbake til fabrikkinnstillinger for å se om det hjelper.

Edit; du har siste server versjon ?
Jepp alt er gjort.kan spille av radio på duet men server finner ikke spiller!!!
Oppdater firmware på squeezebox-en også. Samme skjedde her da jeg oppdaterte til server 7.5.3 men ikke hadde oppdatert firmwaren enda.
 

eddie1

Banned
Ble medlem
02.10.2006
Innlegg
3.361
Antall liker
726
Torget vurderinger
8
Dazed skrev:
eddie1 skrev:
johnnygrandis skrev:
Prøv og oppdater. Hengte seg hos meg også en liten periode men det viste seg at det var en oppdatering av min Radio Squeezeboks som gjorde at den gikk i knestående. Ellers kan du prøve med en reset tilbake til fabrikkinnstillinger for å se om det hjelper.

Edit; du har siste server versjon ?
Jepp alt er gjort.kan spille av radio på duet men server finner ikke spiller!!!
Oppdater firmware på squeezebox-en også. Samme skjedde her da jeg oppdaterte til server 7.5.3 men ikke hadde oppdatert firmwaren enda.
Ok hvor oppdaterer jeg szueezeboksen? jeg har oppdadert selve kontrollen hvis det er den du mener!
 
Topp Bunn