Endelig: Spotify direkte på SqueezeBox

gut_man

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2004
Innlegg
5.449
Antall liker
3.163
Torget vurderinger
6
Kan problemet mitt være at jeg ikke har fast IP adresse? I dag dukket forøvrig et nytt problem opp. Nå vil ikke squeeze serveren huske spotify passordet mellom hver gang jeg åpner innstillingene... Er det bare meg, Gjestemedlem og OMF som har disse problemene??
 

OMF

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2002
Innlegg
15.856
Antall liker
8.845
Sted
Bergen
Torget vurderinger
14
Som sagt så var det eneste problemet jeg hadde at jeg hadde brukernavn med norsk Ø.

Ellers funker det knirkefritt....

Mvh
OMF

OMF skrev:
Når jeg omsider fikk min til å virke - så har den virket helt problemfritt.....

Mvh
OMF
 

kjoenik

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.09.2005
Innlegg
4.284
Antall liker
2.290
Torget vurderinger
4
gut_man skrev:
Kan problemet mitt være at jeg ikke har fast IP adresse? I dag dukket forøvrig et nytt problem opp. Nå vil ikke squeeze serveren huske spotify passordet mellom hver gang jeg åpner innstillingene... Er det bare meg, Gjestemedlem og OMF som har disse problemene??
NEI!
 

Liotheles

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.02.2002
Innlegg
2.825
Antall liker
719
Torget vurderinger
4
Fungerer upåklagelig her også.
Foreslår at du leser / poster i supporttråden på moderforumet.
 

marsboer

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2010
Innlegg
4.356
Antall liker
1.701
Sted
Phobos
Dette med at den ikke "husker" passordet er nok bare en visuell greie for å avsløre minst mulig om passordet.
Her hos meg forblir passordet lagret selv om det ikke synes når jeg går inn på plugin.

Om du ønsker å se hvilke innstillinger som er lagret er det i hvertfall bare å sjekke denne filen på Linux-utgaven:
/var/lib/squeezeboxserver/cache/InstalledPlugins/Plugins/Spotify/Bin/i386-linux/spotifyd.conf

Jeg regner med at det finnes noe tilsvarende på Windows-versjonen.
Etter at du har gjort dine endringer i spotify-plugin tar du en restart av squeezeboxserver-tjenesten og da skal du være good to go gitt at alt annet er i orden.
 

kjoenik

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.09.2005
Innlegg
4.284
Antall liker
2.290
Torget vurderinger
4
kjoenik skrev:
gut_man skrev:
Kan problemet mitt være at jeg ikke har fast IP adresse? I dag dukket forøvrig et nytt problem opp. Nå vil ikke squeeze serveren huske spotify passordet mellom hver gang jeg åpner innstillingene... Er det bare meg, Gjestemedlem og OMF som har disse problemene??
NEI!
Liotheles skrev:
Fungerer upåklagelig her også.
Foreslår at du leser / poster i supporttråden på moderforumet.
Svarte nei på det siste spørsmålet. Mao, jeg har også disse problemene + mange andre, med squeezecenter (og pc forøvrig). Jeg gir opp og konverterer til mac laptop og airport express!
 

gut_man

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2004
Innlegg
5.449
Antall liker
3.163
Torget vurderinger
6
Har trålt forumtrådene... Tror jeg har funnet problemet; byttet port til 9002 og da funker det igjen. Buffertrøbbel på første sang, men nå er snart Joe Bonamassa ferdig med å synge Bird on a wire uten at jeg har hatt buffertull. Krysser fingrene for at det funker nå!!
edit: Ser endelig ut for at det funker! Puh :p
 

marsboer

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2010
Innlegg
4.356
Antall liker
1.701
Sted
Phobos
Vil det si at du har en annen tjeneste som benytter 9001 eller er det routeren i nettverket ditt som tuller med NAT-sesjoner som ikke frigis ordentlig eller tilsvarende?

Hvis du kjører denne kommandoen på serveren (gitt Windows på server):

netstat -an | findstr 9001

i Windows-kommandolinjen får du opp alle nettverkstjenester på serveren som benytte port 9001 eller inneholder denne verdien.
Se etter <ip-adresse>:9001

Her er det normalt ingen tjenester, men kanskje du hadde det på din server?
 

bmiljete

Hi-Fi interessert
Ble medlem
17.07.2007
Innlegg
51
Antall liker
0
Sted
Hundvåg
gut_man skrev:
Har prøvd meg på dette jeg også nå. Alt annet enn Spotify går knirkefritt. Installasjon av Spotify plugin gikk også helt greit. Får ingen feilmeldinger før jeg starter en sang fra en av spillelistene mine. Da får jeg meldingen; Stream failed (Restarting Spotify app). Går jeg inn på server settings, viser den ingen feilmeldinger;
Helper App: Running
Current logged in to Spotify
Login Error: No error
Last Error: No error
brukernavnet mitt er gut_man som her inne. Kan streken mellom være problemet? Får ikke til å endre brukernavnet mitt i Spotify heller... Trodde det skulle være enkelt dette her jeg :-\ Noen som har noen tips?

edit: fixet var å installere denne: http://www.microsoft.com/downloads/...34-3e03-4391-8a4d-074b9f2bc1bf&displayLang=en

kanskje det kan være til hjelp for andre som sliter. Nå spiller Spotify fint :)
Eg får og denne meldingen og har installert det som denne microsoft linken gjekk ut på. Men eg får fortsatt samme melding "stream failed(restarting spotify app)
Nåken som har tips om kva som kan væra feil?
 

evenberge

Fersking
Ble medlem
21.08.2010
Innlegg
1
Antall liker
0
Eg får og denne meldingen og har installert det som denne microsoft linken gjekk ut på. Men eg får fortsatt samme melding "stream failed(restarting spotify app)
Nåken som har tips om kva som kan væra feil?
Hadde akkurat samme problem. Åpnet Windows brannmuren og da fungerer det supert. Forstår ikke hvorfor det ikke fungerer med brannmuren påslått, det er lagt inn unntak for både Squeezebox og Spotify. Kjører Vista. Noen forslag?
 

bmiljete

Hi-Fi interessert
Ble medlem
17.07.2007
Innlegg
51
Antall liker
0
Sted
Hundvåg
Eg kjører vista og det funker fint å kjøre med brannmuren på. Du må bare huke av spotify plug-in i dei avanserte instillingane til brannmuren (Plug-in heiter spotifyd)

Mvh

bmiljete
 
G

Gjestemedlem

Gjest
Byttet squeezeserveren fra XP til Ubuntu og nå funker Spotify igjen som det skal. Nå må bare harddiskene mine komme snart slik at jeg får flyttet over lokalbiblioteket også. :)
 

Barbaresco

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.03.2006
Innlegg
2.934
Antall liker
587
Spørs om jeg må gå over til Wimp:

World-leading peripheral device maker Logitech provides its network music player Squeezebox to the worldwide market. Aspiro Music's streaming service WiMP is from today available for users in Norway to activate from the Squeezbox website www.mysqueezebox.com (http://www.mysqueezebox.com/), and supports both Squeezebox Touch and Squeezebox Radio, as well as older models. Users can with one easy step enjoy WiMP on the wireless system, with superior sound quality and the convenient remote control.

"We believe music needs to be conveniently available everywhere. The streaming technology is one step along the way, providing easy access to millions of tracks and albums. Adding the Squeezebox to the mix is a great example that makes the experience both more accessible and portable, since the wireless device can be used anywhere in your house.”, says Per Einar Dybvik, Managing Director of Aspiro Music.

“WiMP is a perfect provider of music for users of Logitech Squeezebox. They have an almost complete database of local and international music, and combined with their editorial content this makes our platform for digital music highly improved. We believe this can be seen as a crossroad for the way people acquire music in Norway”, says Robert Jacobsen, Nordic Retail Manager for Logitech.
 

Benelli

Medlem
Ble medlem
03.09.2007
Innlegg
29
Antall liker
0
Bruker Ready_NAS. 7.5.1.
Får denne feilmelding når eg starter spotify

"Det oppsto en feil under lasting av ekstern feed for : (Connect timed out: Transport endpoint is not connected)"

Noen kloke hoder der ute??
 

kasper

Medlem
Ble medlem
17.12.2003
Innlegg
22
Antall liker
0
Har nettopp kjøpt meg Duet og fått installert Spotify. Alt er i orden, men jeg får ikke lyd ut på boksen som er koblet til forsterker. ??? Når jeg ikke bruker Spotify får jeg lyd. Gode tips?
Jeg har premium konto så alt dette er ok.

Helper App: Running
Current logged in to Spotify
Login Error: No error
Last Error: No error
 

Liotheles

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.02.2002
Innlegg
2.825
Antall liker
719
Torget vurderinger
4
Kasper skrev:
Har nettopp kjøpt meg Duet og fått installert Spotify. Alt er i orden, men jeg får ikke lyd ut på boksen som er koblet til forsterker. ??? Når jeg ikke bruker Spotify får jeg lyd. Gode tips?
Jeg har premium konto så alt dette er ok.

Helper App: Running
Current logged in to Spotify
Login Error: No error
Last Error: No error
Mest sannsynlig firewall relatert, men les litt her så finner du sikkert ut av det:
http://forums.slimdevices.com/showthread.php?t=79706

Gratulerer med valg av genialt system forresten ;)
 

kasper

Medlem
Ble medlem
17.12.2003
Innlegg
22
Antall liker
0
Hei igjen
Jeg har prøvd¨å lese gjennom formuet, men har ikke blitt klokere. Har også slått av Norton 100% men får ikke noe lyd ut. Blir ganske oppgitt, har holdt med dette i hele dag. Like før jeg gir opp, duet'en blir snart levert tilbake til Elkjøp ???
 

kasper

Medlem
Ble medlem
17.12.2003
Innlegg
22
Antall liker
0
[Jeg har prøvd¨å lese gjennom formuet, men har ikke blitt klokere. Har også slått av Norton 100% men får ikke noe lyd ut. Blir ganske oppgitt, har holdt med dette i hele dag. Like før jeg gir opp, duet'en blir snart levert tilbake til Elkjøp /quote]

Til dere som bruker Duet, er det normalt håndsettet slår seg av på hele tiden når den står i lader. Skyldes hele greia at det er feil på den. Den slår seg seg ofte av og på når jeg går tilbake til noe annet.
 

Liotheles

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.02.2002
Innlegg
2.825
Antall liker
719
Torget vurderinger
4
Kasper skrev:
Til dere som bruker Duet, er det normalt håndsettet slår seg av på hele tiden når den står i lader. Skyldes hele greia at det er feil på den. Den slår seg seg ofte av og på når jeg går tilbake til noe annet.
Høres vel ut som du har fått en mandagsmodell ja. Skal ikke oppføre seg sånn.
Du kan jo kjøre en "Factory Reset" og installere oppgraderingen på nytt før du eventuelt må dra til Elkjøp og kjefte og smelle litt ;)
 

bmiljete

Hi-Fi interessert
Ble medlem
17.07.2007
Innlegg
51
Antall liker
0
Sted
Hundvåg
Kasper skrev:
Hei igjen
Jeg har prøvd¨å lese gjennom formuet, men har ikke blitt klokere. Har også slått av Norton 100% men får ikke noe lyd ut. Blir ganske oppgitt, har holdt med dette i hele dag. Like før jeg gir opp, duet'en blir snart levert tilbake til Elkjøp ???
Eg hadde samme problem. Hos meg var det windows brannmuren som lagde problemer. Du må bare huke av spotify plug-in i dei avanserte instillingane til brannmuren (Plug-in heiter spotifyd)
 

Terka

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.06.2007
Innlegg
1.374
Antall liker
3
Kjører Spotify plugin i squeezeserver på min readynas, og synes løsningen er veldig bra.
I går kveld ble det spilt musikk fra Spotify på stueannlegget, og jeg gikk ned og startet avspilling av annen musikk fra Spoify på annlegget i "furtebua" samtidig (begge via squeezeserver). Da ble det krøll.. Det ble bare spilt korte partier av låtene på begge annlegg. Henger dette sammen med restriksjonene på bare en online klient pr bruker om gangen, eller er det plugin'en som ikke klarer å håndtere to paralelle strømmer?
 
G

Gjestemedlem

Gjest
Terka skrev:
Kjører Spotify plugin i squeezeserver på min readynas, og synes løsningen er veldig bra.
I går kveld ble det spilt musikk fra Spotify på stueannlegget, og jeg gikk ned og startet avspilling av annen musikk fra Spoify på annlegget i "furtebua" samtidig (begge via squeezeserver). Da ble det krøll.. Det ble bare spilt korte partier av låtene på begge annlegg. Henger dette sammen med restriksjonene på bare en online klient pr bruker om gangen, eller er det plugin'en som ikke klarer å håndtere to paralelle strømmer?
Det henger nok sammen med begrensningen om at du kun kan bruke kontoen din fra en avspiller om gangen.
 

audiomur

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.01.2005
Innlegg
422
Antall liker
6
"Klarer ikke å kople til"

Presseesken kan bare hoppe i havet for min del. Så mye problemer med stabiliteten på det produktet der, skjønner ikke at dere gidder.
 

marsboer

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2010
Innlegg
4.356
Antall liker
1.701
Sted
Phobos
Det er viktig å skille mellom stabilitetsproblemer og brukerfeil.
 

Terka

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.06.2007
Innlegg
1.374
Antall liker
3
audiomur skrev:
"Klarer ikke å kople til"

Presseesken kan bare hoppe i havet for min del. Så mye problemer med stabiliteten på det produktet der, skjønner ikke at dere gidder.
Det har vært dønn stabilt i over 3 år for min del. (SB Classic, to SB Duet, en Transporter, og en Boom.) De få gangene det har vært litt krøll (kan telles på en hand, med en finger amputert..) er når jeg har flyttet squeezeCenter/squeezeServer fra pc til NAS, gjort om på nettverksløsning, og prøvd ut enkelte ting med løsningen. Benytter oppkobling via WLAN, LAN, og LAN via strømnettet, alt etter plassering av boks. Har også testet ut tilgang utenfor "hjemmenettet" og det fungerte greit det også om en ser bort fra begrensning i hastighet ut fra huset. Boksene blir stående her ihvertfall!
 

coolbiz

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.03.2006
Innlegg
9.226
Antall liker
4.850
Sted
Sydvestlandet
Torget vurderinger
2
audiomur skrev:
"Klarer ikke å kople til"

Presseesken kan bare hoppe i havet for min del. Så mye problemer med stabiliteten på det produktet der, skjønner ikke at dere gidder.
Du retter baker for smed. ;)
 

audiomur

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.01.2005
Innlegg
422
Antall liker
6
Hvis det er brukerfeil å se på tv et par timer for så plutselig og ikke få kontakt med nettverket når jeg skullle spille musikk igjen, så er jeg skyldig. Og jeg som hadde gledet meg til å bruke spotify på sb'n. :(

Det kan jo være at jeg har fått en mandagsmodell for den har aldri oppført seg stabilt.
 

Terka

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.06.2007
Innlegg
1.374
Antall liker
3
audiomur skrev:
Hvis det er brukerfeil å se på tv et par timer for så plutselig og ikke få kontakt med nettverket når jeg skullle spille musikk igjen, så er jeg skyldig. Og jeg som hadde gledet meg til å bruke spotify på sb'n. :(

Det kan jo være at jeg har fått en mandagsmodell for den har aldri oppført seg stabilt.
Trådløst? Om så, hvor bra "dekning" har den der den står plassert?
 

audiomur

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.01.2005
Innlegg
422
Antall liker
6
Trådløst signal 100% når den først virker.

Etter diverse restarter og gjenoppretting av fabrikkinnstillinger er dueten oppe og går igjen, men jeg er meget spent på hvor lenge det varer denne gangen. Da fikk jeg også Spotify til å fungere, det kan jo bli en suksess i lystige lag.
Da ble det i hvert fall en fin avsluttning på den værste "dagen derpå" i manns minne. ;) ;D
 

marsboer

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2010
Innlegg
4.356
Antall liker
1.701
Sted
Phobos
Jeg kan ikke si noe mer enn at her hjemme med Transporter (kablet), Squeezebox Boom (trådløst) og Squeezebox Boom (trådløst på jobb via internett) så er alle sammen stabile og har vært det siden jeg gikk til anskaffelse av hver enkelt.Men her er heller ikke nettverk eller serverissues noe tema.
Spotify fungerer ikke på Boom, men dette er forårsaket av naturlige firewallrelaterte årsaker i og med at serveren er hjemme mens Boom står på jobb.
 

audiomur

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.01.2005
Innlegg
422
Antall liker
6
Jeg opplever at lyden fra spotify er et lite stykke unna direkte avspilling fra cd. Begge avspillingsmetoder går via Abrahamsen dac.

Er ikke formatet (320k CBR, Ogg) på høyde med en cdplate?
 

marsboer

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2010
Innlegg
4.356
Antall liker
1.701
Sted
Phobos
Spotify låter ikke bra her hos meg. Det har neppe med 320kbit/s å gjøre, men heller et eller annet med normalisering eller andre former for prosessering. For alt jeg vet er ikke filene opprinnelig i 320kbit/s kvalitet en gang. Hos meg låter spotify hardt, uoppløst og flatt. Langt dårligere enn 320kbit/s MP3/ogg jeg ripper selv (sammenlignet med FLAC-versjonen)
 

Liotheles

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.02.2002
Innlegg
2.825
Antall liker
719
Torget vurderinger
4
marsboer skrev:
Spotify låter ikke bra her hos meg. Det har neppe med 320kbit/s å gjøre, men heller et eller annet med normalisering eller andre former for prosessering. For alt jeg vet er ikke filene opprinnelig i 320kbit/s kvalitet en gang. Hos meg låter spotify hardt, uoppløst og flatt. Langt dårligere enn 320kbit/s MP3/ogg jeg ripper selv (sammenlignet med FLAC-versjonen)
Gjelder dette all musikken på Spotify eller bare de som eventuelt ikke er 320 opprinnelig? Er lyden bedre fra Wimp (256 AAC) hos deg?
 

marsboer

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2010
Innlegg
4.356
Antall liker
1.701
Sted
Phobos
Jeg benytter ikke Wimp så det vet jeg ikke. Jeg vet bare at Spotify med 320kbit/s ikke høres ut som tilsvarende 320kbit/s kvalitet her hjemme.
 

Liotheles

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.02.2002
Innlegg
2.825
Antall liker
719
Torget vurderinger
4
marsboer skrev:
Jeg benytter ikke Wimp så det vet jeg ikke. Jeg vet bare at Spotify med 320kbit/s ikke høres ut som tilsvarende 320kbit/s kvalitet her hjemme.
Prøv da vel? 2 mnd gratis for Squeezebox eiere nå ;)

Når du sammenligner, kjører du da begge gjennom Squeezebox'n?
 
G

Gjestemedlem

Gjest
marsboer skrev:
Jeg benytter ikke Wimp så det vet jeg ikke. Jeg vet bare at Spotify med 320kbit/s ikke høres ut som tilsvarende 320kbit/s kvalitet her hjemme.
Det rimer godt. Jeg synes også at Spotify gjennom SBen låter mye dårligere enn det burde på papiret. Noe gjør de definitivt galt (og jeg også har skrudd av alt tull i innstillingene).
 

authentic

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2007
Innlegg
9.242
Antall liker
2.388
Torget vurderinger
13
Fungerer upåklagelig på min NVX ReadyNas, søk fra min iphone skjer meget raskt igjennom iPeng appen,- bare lekkert dette her. Min lille Squeezeboks radio har plutselig fått en hel del mer å tygge på nåja ;D
 
Topp Bunn