Endelig på nett igjen.

Geir_H

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.06.2005
Innlegg
1.602
Antall liker
77
Endelig er HFS på nett igjen. ;D ;D ;)
 

NostraD

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.06.2003
Innlegg
389
Antall liker
2
Jupp! Får håpe det varer nå da... ::)
 

Geir_H

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.06.2005
Innlegg
1.602
Antall liker
77
Har vist mistet ti innlegg på grunn av hendelsen ser eg.
 

JORFIN

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2004
Innlegg
1.765
Antall liker
15
Torget vurderinger
22
du får bare starte en ny tråd med "ordassiosjonsleken" (fna vet ikke hva det her eller hvordan det skrives).
trist at siden ble hacket da eller serveren da.
 

JohnBender

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.04.2006
Innlegg
319
Antall liker
0
Alt som er "produsert" siden 17.01 er jo borte, det er jo nesten som å starte på bar bakke gitt.

Men det er klart på off-topic har det vel ikke akkurat vært hamret ned så mange gullkorn de siste 2-3 ukene uansett :)
 

Mj12

Hi-Fi interessert
Ble medlem
03.03.2005
Innlegg
86
Antall liker
0
hmm, så du mener de ikke har backup etter 17.1?
 

JORFIN

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2004
Innlegg
1.765
Antall liker
15
Torget vurderinger
22
hmm, så du mener de ikke har backup etter 17.1?
ser ikke slik ut siden alle inleg etter ca klokken 4 den 17,. er borte.
 

Mj12

Hi-Fi interessert
Ble medlem
03.03.2005
Innlegg
86
Antall liker
0
kjipt, da mista jeg adressa og tlf nr til hans som skulle kjøpe mine monostands.
 

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Innlegg
12.507
Antall liker
2.953
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
ja, ja....
så sitter vi her igjen...

overlevde noen dager uten HFS.

Fikk i hvertfall hørt mye musikk  :)
 

6bm8

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2005
Innlegg
2.020
Antall liker
619
Sted
Gressvik/Fredrikstad
Torget vurderinger
1
ja, ja....
så sitter vi her igjen...

overlevde noen dager uten HFS.

Fikk i hvertfall hørt mye musikk  :)

Jeg fikk endelig rota meg til å bygge rør-utgang på cd-spilleren min jeg da.
 

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Innlegg
12.507
Antall liker
2.953
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Skal vi med dette trekke en konklusjon:

Fast rutine på stenging av forumet...la oss si 5 dager pr mnd? ;D
 

6bm8

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2005
Innlegg
2.020
Antall liker
619
Sted
Gressvik/Fredrikstad
Torget vurderinger
1
Vi får trappe ned på bruken av forumet ja. Helt enig, men kansje vi skal begynne litt pent? Sånn 3 dager pr.mnd eller noe?


;D
 

Drake-Audio

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.01.2006
Innlegg
201
Antall liker
5
Sted
Hokksund
Torget vurderinger
1
ja,det har vært kjedelig uten HFS,men fått spilt mer musikk da... og fått dratt inn litt mer utstyr i hjemmet.
men er heldigvis på nett igjen!
 

DYNAMIC1

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.09.2006
Innlegg
1.120
Antall liker
2
Yippi nå er hfs oppe og gå det er toppers
 

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Innlegg
6.883
Antall liker
5.728
Torget vurderinger
1
Ingen av Hifisentralen sine filer ble berørt av hackingen, men Uniweb stengte vår ftp-tilgang og la ut en 2 uker gammel backup på en annnen server. Vi fikk dermed ikke tatt en oppdatert backup.

Jeg er usikker på om de har tatt vare på våre siste 2 uker, men det tviler jeg på.

Mvh
Høvdingen
 

KHH

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2005
Innlegg
2.805
Antall liker
18
Syns egentlig dette er totalt tragisk av UniWeb jeg.!!
De klarer jo ikke å holde personlige hjemmesider med support engang.! :mad:

Det er rett å slett ikke noe rart i at de ble hacket.!
Hvis de ikke skjerper seg, så tar det ikke lang tid før de blir hacket igjen :-[

Hvor ofte blir det tatt backup når alt fra 17 jan er borte.?

Vi får nyte den tiden vi har.. :'(
 

KHH

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2005
Innlegg
2.805
Antall liker
18
Ingen av Hifisentralen sine filer ble berørt av hackingen, men Uniweb stengte vår ftp-tilgang og la ut en 2 uker gammel backup på en annnen server. Vi fikk dermed ikke tatt en oppdatert backup.

Jeg er usikker på om de har tatt vare på våre siste 2 uker, men det tviler jeg på.  

Mvh
Høvdingen
Kanskje på tide å skifte leverandør.?
Du har vel ikke noe backup på lur.?

PS: skikkelig flott at sentralen kom opp igjen, men som jeg skrev i forrige innlegg, det er MAANGE som sliter med dem, nesten fristet til å gå så langt som å kalle dem udugelige, men det blir å gå for langt..
Men med hånden på hjertet, så kan jeg ikke si at jeg er imponert over dem.! :-[
 

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Innlegg
6.883
Antall liker
5.728
Torget vurderinger
1
Vi tar jevnlig backup lokalt, men ikke som regel ikke mer enn 1 gang i måneden. Webhotellet har jo også backup så dette bør være mer enn bra nok.

I dette tilfellet var jo filene tilgjengelig, men Uniweb valgte å bruke en backup ettersom det var så mange sider som skulle flyttes på en gang. Jeg har forståelse for dette, men vi burde fått tilgang til den gamle serveren, og vi er ikke ferdig med den saken.

Vi er forøvrig veldig fornøyd med Uniweb, så jeg tror ikke vi bytter leverandør nå.

Mvh
H
 

Berg

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2003
Innlegg
1.039
Antall liker
1
Ingen av Hifisentralen sine filer ble berørt av hackingen, men Uniweb stengte vår ftp-tilgang og la ut en 2 uker gammel backup på en annnen server. Vi fikk dermed ikke tatt en oppdatert backup.
Jeg har hørt dette fra flere berørte, og det høres ut som en merkelig løsning.

Ellers har jeg ingenting å si om saken, da jeg ikke er i noen posisjon til å kommentere dette.
 

Othmas

Overivrig entusiast
Ble medlem
10.10.2005
Innlegg
551
Antall liker
170
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Godt å se at Sentralen er oppe og går igjen.Fikk jo abstinenser etter en dag eller to. ;D
Men jeg handlet en forsterker av en bruker som kaller seg Nikko her inne,hvordan finner jeg han igjen da de siste to uker med innlegg og pm er borte? Jeg prøvde søkefunksjonen her inne,men jeg får den aldri til.Jeg må jo takke mannen for en knakende god handel.

Mvh

Edit: Fant personen via bruktbørsen,så da fikk jeg sendt pm til han.
 

RJEL

Servicemann
Ble medlem
30.04.2004
Innlegg
2.132
Antall liker
1.426
Torget vurderinger
4
Burde vel ta backup selv på slike viktige ting som navn og telefonnummer til folk som man er i kjøpesituasjon hos?
Kan vel ikke regne med at Sentralen bestandig er oppe og feilfri?
 

realist

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
3.230
Antall liker
277
Oppdaget at det fantes et liv utenfor sentralen...kanksje ikke så dumt med "interuptions" sånn en gang iblandt?? ;D
 

janly

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.09.2004
Innlegg
1.308
Antall liker
341
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
5
ALLE hosting leverandører med en liten porsjon seriøsitet tar daglig backup! Så i slike tilfeller får man realiteten i ansiktet: nemlig at pris og kvalitet ofte henger sammen.....
 
L

Ludo

Gjest
ALLE hosting leverandører med en liten porsjon seriøsitet tar daglig backup! Så i slike tilfeller får man realiteten i ansiktet: nemlig at pris og kvalitet ofte henger sammen.....
Jupp, det er ihvertfall sikkert. Datasikring koster noen kroner og dersom man ikke er villig til å betale for det så mister man fort noen dager ved slike hendelser som dette.
 

pks

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.10.2006
Innlegg
3.451
Antall liker
3
mista 200 innlegg, og kan hende han som jeg kjøpte kabler av ikke rakk å sende før han skrev ned adressa.. Penger ut av vinduet ratt.. Husker ikke nicket, men han startet en tråd med bilder av kabler han ikke visste hva het.. Kan noen hjelpe megg der? Høvdingen flyttet den, loggfører du høvdingen?

PK
 

SvSig

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.03.2005
Innlegg
206
Antall liker
29
Sted
Vaksdal
Det er godt å ha sentralen tilbake igjen. Jeg kjenner jo egentlig ikke saken, men slik jeg leser det, så er det ikke akkurat noe å bli imponert over. Det kan vel ikke akkurat sies å være en fjær i hatten til Uniweb dette her.

Dette skrev de i VG:

"Angrepene utføres ved at hackeren setter en datamaskin til å automatisk søke gjennom tusenvis av nettsider og siler ut de som har kjente sikkerhetsfeil."

Dette må jo bety at Uniweb ikke greier å følge med på utviklingen.

Og i tillegg er de ikke i stand til (evt. gidder å bry seg med?) å gjenskape data nyere enn 2 uker bare fordi det gjelder så mange sider? Det virker ikke særlig profesjonelt.

Nå får vi bare håpe at de ihvertfall har lært noe av dette.
 
T

theStig

Gjest
Nå vet vi vel ikke helt klart hvorvidt daglig backup er en del av den tjenesten Hifisentralen kjøper av Uniweb? Er backup ikke inkludert i avtalen med Uniweb, så har Høvdingen seg selv å takke for tapet av dataene sånn sett.

Uansett er det utrolig sløvt av Uniweb å ikke sørge for å tette igjen kjente sikkerhetshull. Kanskje de stoler for mye på at hackerne helst angriper Windows?
 

quantum_leap

Hi-Fi interessert
Ble medlem
05.01.2006
Innlegg
88
Antall liker
0
Deilig med HFS avbrekk. Fikk i alle fall mye ny kunnskap og inspirasjon fra diyaudio.com. Der er det mye snadder. Nå blir jeg vel å bruke mye mer tid der i stedet for her.
 
S

slowmotion

Gjest
men diyaudio er nede akkurat nå........

Ellers er jo diyaudio mest for diy,
mens her er det jo mest ferdiggreier som gjelder.

;)
 

Alas

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.01.2004
Innlegg
209
Antall liker
2
Kjekt å se at sentralen er oppe og går igjen. Så kan man diskutere viktigheten av at man har mistet noen innlegg.

Selvfølgelig synd med de som kanskje mister penger, men bortsett fra det er det jo ikke verdens undergang dette her.

Mvh
 
O

OldBoy

Gjest
Godt at alt er tilbake til det normale. Litt tungt å starte opp igjen, i og med at mye aktuelt stoff er blitt borte. Verre er det at innleggstellerverket mitt har rykket ca. 50 innlegg nærmere nullpunktet, og at en del av mine seneste mailer er blitt borte.

Men vi får trøste oss med at det aldri er så godt at det ikke kan være galt for noe.

Så får vi stå på og sørge for at vi tar igjen det tapte.

:) :) :)
 
O

om.s

Gjest
Godt at sentralen er oppe igjen, den er iaf den mest dynamiske av de skandinaviske, man slipper vente dager på svar og meninger i forskjellige tråder...

mvh
 

R.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.03.2002
Innlegg
3.476
Antall liker
12
Det var nok en svært beleilig hacking for mange det her.. ::)



Mvh. RS
 

KHH

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2005
Innlegg
2.805
Antall liker
18
De legger altså ut backup fra 17 jan på en annen server, men får ikke script til å funke.?
HALLO.!!
Jeg kjenner heller ikke saken, men å bytte server og kjøre noen script tar ikke mange minuttene, om man vet hva man holder på med..

De seriøse aktørene tar backup flere ganger om dagen og vet hvordan de skal sørge for at sine kunder får mest mulig valuta for penga, det er jo slik de overlever å vinner kunder..

I den lille gruppa som kjerringa er med i, så er det 12 stykker som jobber intenst med å ordne seg andre avtaler og får hjelp til å bruke andre programmer, så jeg vet det er en kundeflukt derfra nå, mulig den er liten, men folk bør ikke godta at Uniweb bare håver inn i den ene enden og når det kommer til hælinga å noe skjer, så kan de ikke hjelpe pga de ikke skjønner..
Alle kan da for hel... ikke være på ferie samtidig.?

Uniweb har også basert seg litt på gratis assistanse fra private, nå har vedkommende gitt f... pga hu ikke fikk så mye som en takk engang.!!

Jeg er ikke ute etter å slakte noen som helst, men jeg er heller ikke ute etter å skule sannheten.!
 

Holmium

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
3.444
Antall liker
784
Torget vurderinger
5
Endelig oppe igjen.  Var prositituert et lite øyeblikk, opprettet nemlig profil på AV-forum og rakk å legge inn hele 1 fagrelatert innlegg og 1 OT-innlegg (om HFS).  :)
 

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
23.945
Antall liker
8.245
Torget vurderinger
1
mista 200 innlegg, og kan hende han som jeg kjøpte kabler av ikke rakk å sende før han skrev ned adressa.. Penger ut av vinduet ratt.. Husker ikke nicket, men han startet en tråd med bilder av kabler han ikke visste hva het.. Kan noen hjelpe megg der? Høvdingen flyttet den, loggfører du høvdingen?

PK
Ja jeg mistet sikket noe sånt jeg også. Men det sør jeg ikke av, men noen diskusjoner som var oppe var interessante. Det ser jeg på som det store tapet.
 

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
23.945
Antall liker
8.245
Torget vurderinger
1
Endelig oppe igjen.  Var prositituert et lite øyeblikk, opprettet nemlig profil på AV-forum og rakk å legge inn hele 1 fagrelatert innlegg og 1 OT-innlegg (om HFS).  :)
Har du link til innlegget på OT?
 
Topp Bunn