Endelig er ventetiden over...

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.882
    Hagto skrev:
    Gratulerer!
    Ser skikkelig spennende ut. Blir nok lite fritidsproblemer framover :)
    Takk, men det stemmer nok ikke helt, jeg har et problem - alt for lite fritid. :-\

emotikon

Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Antall liker
    3.035
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    BT skrev:
    28 cm??? Jeg mener det sto 25 i manualen, som ikke helt var av samme kaliber som spilleren.

Det var slående hvor enkelt men genialt spilleren var konstruert, med føtter med magneter som basen flyter på, det solide men enkle lageret, og armbasen som gjorde det svært enkelt å sette på armen. Birdman lånte meg også en elektronisk vekt som, sammen med lengdesjablongen, gjorde det enkelt å tilpasse armen.
    Beklager, liten skriveleif i natt...25 skal det være ja ;)

Spilleren er genial i sin "enkelhet"

Må vel få tatt meg en tur for å sjekke om du behandler sakene riktig....du som er ute av trening liksom ;D

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.882
    Jeg tar mer enn gjerne imot besøk fra en erfaren vinylist, ja!
    Ute av trening? Jeg som aldri har montert verken arm eller PU før. ::)
    De to budsjettspillerne jeg hadde i ungdommen kom ferdig sammensatt.

For ikke å snakke om innstilling av pinner under riaa...

ivar

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.10.2004
    Antall liker
    1
    jeg skal ta en tour de hifi når jeg blir stor. Tror ikke man trenger å dra så langt egentlig, det er mye bra som står både her og der rundt barteby.
    Når jeg blir stor? vet ikke.
    Rått, BT, helt klart!

edit: forøvrig finner jeg ikke resultatet til importøren på tour de styrkeprøven. Kom han ikke dit han skulle?

Odder

Bransjeaktør
    Ble medlem
    10.04.2005
    Antall liker
    4
    ivar skrev:
    edit: forøvrig finner jeg ikke resultatet til importøren på tour de styrkeprøven. Kom han ikke dit han skulle?
    Jeg har fra ganske sikre kilder at han nok en gang måtte bryte.... denne gangen på grunn av magetrøbbel. :( :( :( Men han er vistnok med meget godt mot, og legger nå planer for neste års sessong. ;D ;D ;D

32bit

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.09.2003
    Antall liker
    314
    Torget vurderinger
    1
    Gratulerer:) Er det samme spiller som johna har?

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.882
    ivar skrev:
    jeg skal ta en tour de hifi når jeg blir stor. Tror ikke man trenger å dra så langt egentlig, det er mye bra som står både her og der rundt barteby.
    Når jeg blir stor? vet ikke.
    Rått, BT, helt klart!

Jeg skjønner ikke at du klarer å vente... :)
    Du må gjerne stikke innom en tour, når du blir stor.

faber

Medlem
    Ble medlem
    19.09.2006
    Antall liker
    2
    Det står 28 i min manual....

The distance from motor to center spindle has to be approx of 280mm....

Har også "endelig er ventetiden over" stående og godgjør seg men en blå en.

mvh Audun

emotikon

Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Antall liker
    3.035
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    faber skrev:
    Det står 28 i min manual....

The distance from motor to center spindle has to be approx of 280mm....

Har også "endelig er ventetiden over" stående og godgjør seg men en blå en.

mvh Audun

:)
    Nei sier du det....står visstnok i min manual også...om jeg ser ekstra nøye etter :-[

Grattis med god spiller!
    Hvilken PU bruker du?

Hilsen en surrete emotikon :-[ :-\ ;D

faber

Medlem
    Ble medlem
    19.09.2006
    Antall liker
    2
    det måtte bli en blå

ortofon rohmann...en overligger fra vpi scouten

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.882
    faber skrev:
    det måtte bli en blå

ortofon rohmann...en overligger fra vpi scouten
    Gratulerer med en fantastisk flott spiller! ;D

Fosse

Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Antall liker
    30.762
    Torget vurderinger
    28
    Grattis med ny spiller BT, dette ser da riktig så vakkert og vellaget ut. Regner med at vi ser deg mer på vinylavdelingen fremover?!

soa

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2006
    Antall liker
    984
    Torget vurderinger
    18
    N.I.C.E

Gratulerer med ny spiller. Rålekker i all sin enkelthet!

mvh

soa

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.04.2006
    Antall liker
    984
    Torget vurderinger
    18
    Ser forresten ingen forforsterker på bildene dine. Kjenner ikke den nye versjonen av AA Capitole CD spiller. Er det linje-innganger på denne slik at riaa kan tilsluttes og det innebygde linjetrinnet benyttes som forforsterker?

mvh

HC

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Antall liker
    3.344
    Torget vurderinger
    18
    Jeg har også fått min (antrasitt) :) og jeg må si den var super enkel å sette opp. Manualen til VYGER er dog et kapittel for seg selv, hvorfor ikke bruke et par tusen på en oversetter ?
    Førsteinntrykket er at denne spilleren spiller bass som min tidligere rigg ikke var i nærheten av. VYGER'en skal nå fintunes, så får vi se hva jeg ender opp med av instillinger til slutt.

OMF

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Antall liker
    9.760
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Hei!

Gratuler er med flott spiller BT!

Hva koster en slik - den så jo riktig lekker ut...?

Og ikke minst hvordan spiller den....du har jo en meget habil Cd-rigg også!

Mvh
    OMF

emotikon

Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Antall liker
    3.035
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    BT skrev:
    Eirik_S skrev:
    Takk! :)
    Johna var forsøkskanin. 8)
    "noen sier jeg sssspiser for mye gulrøtter, men det ække sssant asssså!!"

Jeg kan meddele at forsøkskaninen stortrives med Vygeren. :)

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.882
    HC skrev:
    Jeg har også fått min (antrasitt) :) og jeg må si den var super enkel å sette opp. Manualen til VYGER er dog et kapittel for seg selv, hvorfor ikke bruke et par tusen på en oversetter ?
    Førsteinntrykket er at denne spilleren spiller bass som min tidligere rigg ikke var i nærheten av. VYGER'en skal nå fintunes, så får vi se hva jeg ender opp med av instillinger til slutt.
    Grattis!
    Da er alle de fire nye Vyger-eierne lokalisert. Manualen var jo litt komisk, særlig siden det tydeligvis ikke står det samme i dem. De må ha laget en ny manual til hver spiller. I min står det at avstaden til motoren skal være 250 mm, hos de andre står det 280.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.882
    Takk for nye gratulasjoner!

SOA skrev:
    Ser forresten ingen forforsterker på bildene dine. Kjenner ikke den nye versjonen av AA Capitole CD spiller. Er det linje-innganger på denne slik at riaa kan tilsluttes og det innebygde linjetrinnet benyttes som forforsterker?

mvh
    Dette er AA Capitole mk. II, altså verken den nyeste eller den eldste. Den har tre analoge linjeinnganger, hvorav en er balansert. I tillegg har den noen ulike digitale inn- og utganger, så det er mange muligheter med den. Jeg har testet med forforsterker, men jeg må så mye opp i pris for å få noe som gir bedre lyd at jeg hittil ikke har funnet bryet verdt. Det er vel flere her som har funnet ut at det er veldig dyrt å oppgradere fra denne.

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.882
    OMF skrev:
    Hei!

Gratuler er med flott spiller BT!

Hva koster en slik - den så jo riktig lekker ut...?

Og ikke minst hvordan spiller den....du har jo en meget habil Cd-rigg også!

Mvh
    OMF
    Det ligger en prisliste på audioroyal.no, under NEDLASTINGER. Der ligger også Vyger-produktene.

Jeg tror ikke jeg har fått tatt ut det hele potensialet av den ennå, fersking som jeg er på vinyl, men de største fordelene i forhold til CD er et større lydbilde og mer naturlig lyd. Det virker som dynamikken er mindre komprimert på vinyl som på CD. Ulempene er naturligvis brukervennlighet, knitring og tilgjengeligheten på ny musikk.

32bit

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.09.2003
    Antall liker
    314
    Torget vurderinger
    1
    BT skrev:
    Eirik_S skrev:
    Takk! :)
    Johna var forsøkskanin. 8)
    Hehe okei! Spilte ihvertfall knallbra i Johna sitt oppsett, en av de beste kildene jeg har hørt :) Flott og se på er den også ;)

D

Dilla

Gjest
    BT skrev:
    Håper det ikke ble for mye tekst og for lite bilder... ;D
    Gratulerer med flott platespiller/arm/pu!

Er det gulvkalt hos deg, ser ut som høyttalerne fryser på beina... ;D

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.882
    Det er mye rart man må ta høyde for når man skal prøve å få til et vellykket stereoppsett i en stue når man har familie. WAF er som kjent viktig, og sånn sett er Vygeren etter vår mening en fulltreffer. Polstringen av metallføttene på Avantiene er der for å tilfredsstille fruens krav til sikkerhet for barna. Datteren min presterte å knekke tåa på den ene spiken. Men det er visstnok hodet til 2-åringen hun var mest redd for... ::)

Komponenten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2005
    Antall liker
    6
    BT skrev:
    Det er mye rart man må ta høyde for når man skal prøve å få til et vellykket stereoppsett i en stue når man har familie. WAF er som kjent viktig, og sånn sett er Vygeren etter vår mening en fulltreffer. Polstringen av metallføttene på Avantiene er der for å tilfredsstille fruens krav til sikkerhet for barna. Datteren min presterte å knekke tåa på den ene spiken. Men det er visstnok hodet til 2-åringen hun var mest redd for... ::)
    Ja det var dette jeg lurte mest på, hvordan du våger å ha noe slikt i stuen med en toåring i huset. Den står jo ikke særlig høyt oppe heller, sikkert spennende for små hender å utforske den der. Får de andre i familien lov å bruke den?

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.882
    Komponenten skrev:
    BT skrev:
    Ja det var dette jeg lurte mest på, hvordan du våger å ha noe slikt i stuen med en toåring i huset. Den står jo ikke særlig høyt oppe heller, sikkert spennende for små hender å utforske den der. Får de andre i familien lov å bruke den?
    Mine englebasser gjør da aldri noe galt! ;D
    Alle får lov å bruke den, men det er bare jeg som vet hvordan. ::)

Dog

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2004
    Antall liker
    422
    Sted
    Sola
    Gratulerer BT! Har skjønt en stund at du var på gang her :D Du har mange gode musikkopplevelser i vente!

O.

ivar

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.10.2004
    Antall liker
    1
    jeg har hatt et par kvelder med min (vyger), og jeg må si at dette er fantastisk.
    Det er så behagelig.

Må vel bruke noen kvelder før man bestemmer seg for PU-handling.
    Den geniale forhandleren av denne snurreren låner meg den billigste garroten til jeg bestemmer meg.
    DET ER SERVICE DET

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.882
    Hmmm...
    Etter å ha slitt litt med å få dette til å spille bra løsnet det endelig i går. Nå visste jeg forsåvidt at det sannsynligvis var noe feil med pu'en jeg hadde lånt. Jeg hadde fått tips om at den rimelige men gode Denon DL103 skulle være god match til den 12" lange sme-armen. Samtidig er det greit å ha en god og rimelig pu inntil man finner "den rette", så jeg bestilte en slik på hifi-klubben for noen uker siden. Så etter en del styr med Klubben som hadde rotet med bestillingen, fikk jeg den endelig i går. Det tok ikke lang tid fra stiften traff den første vinyl-skiva, (Big Log fra Robert Plants andre solo-album) til entusiasmen kom snikende under huden og fylte arteriene. Så nå er jeg tilbake til det gamle problemet med barna som ikke får sove hvis jeg spiller musikk etter at de har lagt seg. Men de var veldig fornøyde med å få være sent oppe i går. Det eneste var at datteren min klagde på at hun fikk frysninger av at musikken var så bra...

Noen som vil kjøpe cd-platene mine? 8)

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
    Ble medlem
    23.04.2008
    Antall liker
    30.762
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Det er vel bare Kiss og sånt?

Gratulerer med praktfull platespiller, BT! Men når ungene vil høre fossilets musikk blir jeg bekymret...

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.882
    Valentino skrev:
    Det er vel bare Kiss og sånt?

Gratulerer med praktfull platespiller, BT! Men når ungene vil høre fossilets musikk blir jeg bekymret...
    Ugh! Din skarpe penn er som vanlig treffende. ;D

Så lenge barn ikke har venner som er spesielt musikkinteressert er det faktisk mulig å påvirke musikksmaken deres, men bare fram til visse hormoner inntreffer. Jeg håper bare de ikke blir fanget av ræpp, dødsmetall eller annet faenskap. :eek:

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.882
    Må si at jeg har veldig sansen for den blåfargen. Hadde det ikke vært for at jeg ville få den til å visuelt passe sammen resten ville jeg valgt den selv.

faber

Medlem
    Ble medlem
    19.09.2006
    Antall liker
    2
    Nei passer jo ikke overalt nei, men den er flott i alle farger også så spiller den jo godt!!!
    Det er jo itillegg en Tysk blåfarge...Den var utstilt i munchen.

Audun

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.882
    faber skrev:
    Nei passer jo ikke overalt nei, men den er flott i alle farger også så spiller den jo godt!!!
    Det er jo itillegg en Tysk blåfarge...Den var utstilt i munchen.

Audun
    Hvilken riaa og pu bruker du til din?

emotikon

Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Antall liker
    3.035
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1