En tropisk tilværelse

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Entropy

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    07.01.2021
    Antall liker
    1.500
    Sted
    Kolbotn
    Torget vurderinger
    3
    IMG_4915.jpeg

Et særdeles lite beskrivende bilde på et stort glis.
    rpg Broadsorber er oppe på bakvegg etter utlån til kompis.
    denne skal kles i et annet tekstil pga farge og mål, men steike 1x2x0,1 meter med absorbent gjorde underverker.
    Har plass til noe diffusjon i fremkant før jeg kler dette med tekstil og det tror jeg at jeg skal utnytte til en viss grad.
    Nå er det vin i glasset og smil om munnen.

Roald

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2005
    Antall liker
    3.418
    Torget vurderinger
    1
    Vinden blåser heldigvis litt i retning av akustikkbehandling og bort fra viss vass som ikke gjør annet enn å tømme hifi-kontoen så du får satse på å smugle inn litt og litt så din bedre halvdel får tid til å tilpasse seg…

Entropy

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    07.01.2021
    Antall liker
    1.500
    Sted
    Kolbotn
    Torget vurderinger
    3
    IMG_5468.jpeg

Lenge siden systemdek har fått snurra seg. Synes den spiller fint med ganske rimelige pickup.
    Tanken er at den grå mofi pickupen skal få være på kenwooden som beater, også finne en passende pickup til profile 2 armen på systemdek’en. Forslag taes gjerne imot.
    alternativt blir detniansje en rb300 arm etter hvert siden jeg har armbord.

Entropy

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    07.01.2021
    Antall liker
    1.500
    Sted
    Kolbotn
    Torget vurderinger
    3
    IMG_5498.jpeg

Opp i otta for å vippe båten på henger. Gleder meg til dagen kommer der jeg oppgraderer til helårsbåt og kan nyte rolige morgener på høst og vinter. Det er rett og slett fint på fjorden utenfor høysesong.

Entropy

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    07.01.2021
    Antall liker
    1.500
    Sted
    Kolbotn
    Torget vurderinger
    3
    Nå er ikke jeg en bevandret vandrer innen klassisk musikk, men satt på dette tilfeldige stykket nå på relativt høyt volum mens jeg sitter og jobber og må si dette er klassisk musikk jeg kan sette pris på.
    IMG_5560.jpeg

spent på hva kjennere som @iGran synes om dette her, og om jeg blottlegger meg selv som en kommers og enkel sjel, men det får så være.

Sist redigert:

iGran

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.04.2022
    Antall liker
    5.818
    Sted
    Makrokosmos
    Nå er ikke jeg en bevandret vandrer innen klassisk musikk, men satt på dette tilfeldige stykket nå på relativt høyt volum mens jeg sitter og jobber og må si dette er klassisk musikk jeg kan sette pris på.
    spent på hva kjennere som @iGran synes om dette her, og om jeg blottlegger meg selvom som en kommers og enkel sjel, men det får så være.
    Svendsen har komponert en hel del vakker musikk, og kommer ofte litt i skyggen av de mer kjente nordiske komponistene. Faktum er at Svendsen, Grieg og Sinding studerte på samme sted ved Leipzig konservatoriet. Jeg liker godt musikk som har tatt inspirasjon fra folkemusikkens toner og melodier, som Svendsens 4 Norske rapsodier. For å ikke tale om Liszt og Bartók.

Entropy

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    07.01.2021
    Antall liker
    1.500
    Sted
    Kolbotn
    Torget vurderinger
    3
    Min sesong starter nå😜 Har ikke laget pizza ute siden april. En gang laget jeg pizza i -14 minus. Fruen lurte på om jeg hadde klikket😌
    Haha rått. Jeg griller gjerne ute om vinteren, men har ikke tak over uteområdet og tenker det blir veldig kaldt og energikrevende å få ovnen varm nok, eller bør jeg endre innstilling?

Proethifi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.04.2023
    Antall liker
    2.084
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Haha rått. Jeg griller gjerne ute om vinteren, men har ikke tak over uteområdet og tenker det blir veldig kaldt og energikrevende å få ovnen varm nok, eller bør jeg endre innstilling?

Ooni Pizza gass ovn, har vell en varme på 450 grader C, når det lages Pizza. Spørs om det gjør så mye med ned til minus 10 C, da det kun er under 30 gradere kaldere enn om sommeren?

Bør vel styre unna Buthan som gass, da den har kokepunkt rundt 0 C. Propan har rundt -40 C som kokepunkt, så vil vell gå bra med den.

Sist redigert:

Entropy

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    07.01.2021
    Antall liker
    1.500
    Sted
    Kolbotn
    Torget vurderinger
    3

Ooni Pizza gass ovn, har vell en varme på 450 grader C, når det lages Pizza. Spørs om det gjør så mye med ned til minus 10 C, da det kun er under 30 gradere kaldere enn om sommeren?

Bør vel styre unna Buthan som gass, da den har kokepunkt rundt 0 C. Propan har rundt -40 C som kokepunkt, så vil vell gå bra med den.
    Samme spec på den jeg har. 8kw og 450gr, men ja, hadde vel tenkt å rydde den bort før vinteren slo inn.

Sist redigert:

Musikkmannen

Helårsstemmer
    Ble medlem
    11.11.2006
    Antall liker
    27.950
    Sted
    I kjelleren
    Torget vurderinger
    2
    Jeg synes vår Ooni Pizzagassovn fungerer dårlig (med propan) når temperaturen synker under 15 grader, en må guffe opp mye mer under steking som kan føre til problemer. Min ir-måler viser betydelig forskjell mellom 25 grader (og sol) vs 10 grader (og skyet) når "volumet" står på det laveste etter tredje pizzastek. Overraskende stor forskjell.

Entropy

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    07.01.2021
    Antall liker
    1.500
    Sted
    Kolbotn
    Torget vurderinger
    3
    Viktigste er å kjøre full guffe lenge nok før første pizza treffer stenen. Jeg tror på at det funker på vinteren, men mye av gleden for meg er å stå ute å dandere, drikke litt øl i solen og kose meg med det.
    skal jeg stå ute å lage mat om vinteren skjer det helst ved en kullgrill.

Musikkmannen

Helårsstemmer
    Ble medlem
    11.11.2006
    Antall liker
    27.950
    Sted
    I kjelleren
    Torget vurderinger
    2
    Viktigste er å kjøre full guffe lenge nok før første pizza treffer stenen. Jeg tror på at det funker på vinteren, men mye av gleden for meg er å stå ute å dandere, drikke litt øl i solen og kose meg med det.
    skal jeg stå ute å lage mat om vinteren skjer det helst ved en kullgrill.
    Jeg kjører full guffe lenge og måler alltid varmen før første pizza, det er ikke der problemet ligger. Kullgrill på vinteren er helt topp.

Sevald

Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Antall liker
    28.479
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har Ooni pizzaovn, og har ingen problemer med den når det er kaldt. Eneste er at den må være vindstille. Får lett 400grader selv om det er mange minusgrader. Et triks kan være å ha gassflasken inne og varme den litt i forkant, men ikke i en kjeller😜

Musikkmannen

Helårsstemmer
    Ble medlem
    11.11.2006
    Antall liker
    27.950
    Sted
    I kjelleren
    Torget vurderinger
    2
    Får min glatt opp i 450 grader på vinteren, men etter tre stekinger så merker jeg stor forskjell vs på sommeren.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn