En sniklytt hos Mala Audio i Mysen

Dyret

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.05.2012
Innlegg
2.155
Antall liker
1.988
Sted
Byen med kråke
Torget vurderinger
1
Jeg fikk en telefon fra Christian hos Mala Audio med spørsmål om å komme til Mysen for en liten lytt i deres sine nye lokaler før den offesielle åpningen.

Det som møtte meg ved ankomsten i Mysen var etter min mening stilret og enkelt. En pen fasade med informativ utstilling i vinduene.
20170819_172140.jpg


På innsiden har lokalene fått dedikert lytterom. Og her ble det noen timer med kvalitetstid, en heller stille Fredags kveld :)

Først ble det spillt på full rigg fraPS Audio. Dette lyder absolutt bra, men jeg klarte ikke å ungå å tenke på hva de to store monoblokkene fra LM Audio kunne gjøre. Etter ønske fikk PS Audio forsterkeriet litt velfortjent pause, og rørforsterkerene fikk synge.
Dette var slettes ikke dårlig. Noen sanger ble spillt på LM Audio sine 812 Iconic. Legge vet ett bilde av skuet. (Her med tilkoblet med PS Audio komplett rigg)

20170819_185632.jpg


Etter en liten stund ble høyttalere byttet. Jeg var da så heldig å få låne øret til ett par prototyper av ett nytt konsept Mala Audio nå utvikler. Ved første øyekast var disse høyttalerene noe for seg selv. Stilrene og ikke bare de vanlige "firkanta kassene" vi alle kjenner. Absolutt noe jeg kunne hatt i min egen stue. (Også med god aksept fra kvinnen i huset).

Men hvordan var lyden?

Det første som slo meg da disse ble satt på plass var hvordan de formidlet vokal. Kan ikke huske å ha hørt vokal på den måten før. En tilstedeværelse og renhet man bare må få gåsehud av. Bassen var dyp og fast, og toppen oppløst og detaljert. Men mellomtonen, den deilige mellomtonen. Vi ble sittende å spille låt etter låt etter låt. Uansett hva disse høyttalerene fikk, svelget de det rått.
Timene gikk alt for fort, og på veien hjem tok jeg meg selv flere ganger sitte i bilen å smile, og jeg gleder meg til å høre disse høyttalerne igjen.
Må få ønske Mala Audio lykke til med dette prosjektet. Og takke for kvelden med god kaffe, godt selskap, og ikke minst herlig lyd.

20170819_192302.jpg


20170819_195924.jpg


Ett par bilder. Publiseres med tillatelse fra Mala Audio selvfølgelig.
 

BangBang

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.03.2005
Innlegg
7.301
Antall liker
4.908
Sted
Okka by
Torget vurderinger
7
Så ut som det var verdt et besøk ja.
Håper nærmiljøet kjenner sin besøkelsestid :)
 

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
Ble medlem
15.11.2007
Innlegg
39.977
Antall liker
81.788
Sted
Knapstad
Torget vurderinger
96
Kjørte forbi butikken fredag, men da var det helt dødt der
 

MalaAudio

Bransjeaktør
Ble medlem
15.07.2014
Innlegg
1.861
Antall liker
2.457
Sted
Asker
Torget vurderinger
5
Takker for hyggelig besøk, vi skal forhåpentligvis ha mange hyggelige lyttekvelder/demo utover høsten og vinteren.

Alltid viktig for oss å få feedback fra utenforstående både på godt å vondt.

Legger med ett ekstra bilde som viser litt mer detaljer.

Christian
20915625_1666964386647083_2061553957962933145_n.jpg
 

yosh81

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.04.2013
Innlegg
2.063
Antall liker
931
Sted
Flisa
Torget vurderinger
10
Når kommer det mer specs og info om disse høyttalerne?
Ser meget spennende ut!
 

MalaAudio

Bransjeaktør
Ble medlem
15.07.2014
Innlegg
1.861
Antall liker
2.457
Sted
Asker
Torget vurderinger
5
Kjørte forbi butikken fredag, men da var det helt dødt der
Vi åpner offisielt Lørdag 02.09.17. Men vi er der så ofte vi kan nå mens vi driver å pusser opp og bygger. Jeg bor 1 minutt unna så om man skulle få ett impulsivt ønske om å ta turen innom å døren er låst så ring meg gjerne så åpner jeg mer enn gjerne dørene :)

Christian
 
  • Liker
Reaksjoner: TT.

MalaAudio

Bransjeaktør
Ble medlem
15.07.2014
Innlegg
1.861
Antall liker
2.457
Sted
Asker
Torget vurderinger
5
Når kommer det mer specs og info om disse høyttalerne?
Ser meget spennende ut!
Vi jobber med dette intensivt nå - men forhåpentligvis så skal alt være klart til Horten messen. Alt vil uansett bli lagt ut her når alt er klart :) Dette er ett sideprosjekt som Sveinung å jeg har drevet med i litt over 2 år.
 

yosh81

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.04.2013
Innlegg
2.063
Antall liker
931
Sted
Flisa
Torget vurderinger
10
Krysser da fingra på at det er klart til Horten. :)
 

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
Ble medlem
15.11.2007
Innlegg
39.977
Antall liker
81.788
Sted
Knapstad
Torget vurderinger
96
Hvis Mala har "Grand opening" av nytt butikklokale fk helg, så må dere jaggu snart slå på stortromma og rope ut at "NÅ SKJER DET!" Man driver ikke butikk ved å være beskjeden, da går det NED med flagget til tops!
 
Topp Bunn