En ny (brann)fakkel i kabelsalathelvetes forgård

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.093
    Antall liker
    8.033
    Torget vurderinger
    12
    Så hvis følgenden blir ytret:

    Jeg har blitt sertifisert som intelektuell og med godt språk...
    Er det da lov å påpeke skrivefeil uten å bli beskyldt for å hetse dyslektikere?
    Det er vel en plikt å kommentere den, men ikke undervurder muligheten for en god lavterskel krenkelse.
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.459
    Antall liker
    8.654
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    I det hele tatt begynne å kommentere andres skriveferdigheter
    igjen en måte å tråkke på folks kunskap om andre ting.
    Lavpannet kaller jeg slik oppførsel.
    Det var da voldsomt...! Mente ikke å tråkke på folks kunnskap! Men, om man vet at man skriver usammenhengende (mangler avslutninger, bindeord osv. som gir setningen mening) da bør man benytte hjelpemidlene som faktisk finnes! Man kan være klokeste person og inneha mest kunnskap i verden og fremdeles være dyslektiker, men om så er tilfelle bruker man mest sannsynlig et hjelpemiddel.

    Sent fra min SM-T800 via Tapatalk
    Det er overhode ikke voldsomt, det handler om det jeg kaller folkeskikk.
    Man kommenterer ikke andres meneskelige svakheter på et åpent forum.
    Det er et tegn på att man går tom for argumenter i en diskusjon.
    Men som ordtaket sier.

    "Ikke diskuter med en idiot, han slår deg pga erfaring"
     

    211.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2004
    Innlegg
    1.687
    Antall liker
    1.448
    Torget vurderinger
    2
    211. Som dyslektikere ber om tilgivelse for å tro at dere som ikke er det er i stand til å forstå. Jeg innser at det er en stor feil og skal ikke overvurdere deres evne til å lese på samme måte som at jeg forventer at dere ikke skal undervurdere mine evne til å skrive.

    Se det positive - vi ser ikke skrivefeilene dine før de blir kommentert av andre.
    Og godt er det, dyslektikere er forsåvidt unnskyldt...men det finnes mange gode rettskrivingsprogram (i hvert fall på pc) som kan avhjelpe situasjonen...det er sikkert bare meg, men jeg sliter ofte med å forstå hva enkelte mener med det de skriver! Om de er dyslektikere vet jeg ikke...men jeg har intrykk av at det ikke nødvendigvis er det som er årsaken!?



    Sent fra min SM-T800 via Tapatalk
    Det er kanskje evnen til å formulere seg som er litt forskjellig og ikke nødvendigvis graden av ordblindhet. Mitt tips er å skrive kortere og enklere setninger. Kunne ikke dy meg for å kommentere din egen feilstaving som sto i en mindre utskjelling rundt skrivefeil ;). Jeg pleier normalt kun å påpeke skrivefeil hos de som gneldrer om skrivefeil. Feie for egen dør liksom. Like rart som dårlig formuleringsevne er vanskelig å tyde, er det å forstå hva man leser. Det er mye fritolkninger på dette internettet. I verste mening...
    It was deliberate

    Kun for å spore tråden fullstendig av...

    Jeg har full forståelse for at rettskriving og setningsbygging kan være utfordrende for endel (dette handler overhode ikke om intellekt)...men skal man diskutere på et forum (komme med ytringer i ene eller andre retning) bør man sørge for at mottaker av budskapet ikke må bruke unødvendig energi for å forstå!? Jeg mener dette ansvaret ligger hos sender så fremt mulig. Siden det finnes gode verktøy som kan hjelpe både med stavekontroll og setningsbygging er dette noe som bør benyttes (og da av sender, ikke mottaker)...!


    Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.085
    Antall liker
    20.353
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    .... er bare glad for at folk skriver med ord og ikke slike sms forkortelser... Da detter jeg av.
     
    D

    Danke

    Gjest
    Jeg bruker mye ordliste på mobil, og den er herk.

    Men stakkars dyslektikere...
     
    D

    Danke

    Gjest
    211. Som dyslektikere ber om tilgivelse for å tro at dere som ikke er det er i stand til å forstå. Jeg innser at det er en stor feil og skal ikke overvurdere deres evne til å lese på samme måte som at jeg forventer at dere ikke skal undervurdere mine evne til å skrive.

    Se det positive - vi ser ikke skrivefeilene dine før de blir kommentert av andre.
    Og godt er det, dyslektikere er forsåvidt unnskyldt...men det finnes mange gode rettskrivingsprogram (i hvert fall på pc) som kan avhjelpe situasjonen...det er sikkert bare meg, men jeg sliter ofte med å forstå hva enkelte mener med det de skriver! Om de er dyslektikere vet jeg ikke...men jeg har intrykk av at det ikke nødvendigvis er det som er årsaken!?



    Sent fra min SM-T800 via Tapatalk
    Det er kanskje evnen til å formulere seg som er litt forskjellig og ikke nødvendigvis graden av ordblindhet. Mitt tips er å skrive kortere og enklere setninger. Kunne ikke dy meg for å kommentere din egen feilstaving som sto i en mindre utskjelling rundt skrivefeil ;). Jeg pleier normalt kun å påpeke skrivefeil hos de som gneldrer om skrivefeil. Feie for egen dør liksom. Like rart som dårlig formuleringsevne er vanskelig å tyde, er det å forstå hva man leser. Det er mye fritolkninger på dette internettet. I verste mening...
    It was deliberate

    Kun for å spore tråden fullstendig av...

    Jeg har full forståelse for at rettskriving og setningsbygging kan være utfordrende for endel (dette handler overhode ikke om intellekt)...men skal man diskutere på et forum (komme med ytringer i ene eller andre retning) bør man sørge for at mottaker av budskapet ikke må bruke unødvendig energi for å forstå!? Jeg mener dette ansvaret ligger hos sender så fremt mulig. Siden det finnes gode verktøy som kan hjelpe både med stavekontroll og setningsbygging er dette noe som bør benyttes (og da av sender, ikke mottaker)...!


    Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
    Unnskyld? Jeg vet det er mange ordrettnazier der ute.. de er vel like opptatt av en fielplassert bokstav som jeg er opptatt av subwoofer kabler...

    Jeg ser ikke hva som stod fiel?.. Eller at ingen forstod.

    Du har en drøss skrivefeil, jeg bare antar at det er ordlistan.

    Men hvorfor er du så irritert på meg?

    Du snakket om at bass gikk en oktav ned!!?

    Jeg sa derimot kun at hele lydbildet fikk mer detalj, og timing, følelse.


    Hvorfor er det bare tillatt for deg å skrive om Oktaver? Unless hele tråden din er ironisk?
     
    Sist redigert:

    211.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2004
    Innlegg
    1.687
    Antall liker
    1.448
    Torget vurderinger
    2
    Det er kanskje evnen til å formulere seg som er litt forskjellig og ikke nødvendigvis graden av ordblindhet. Mitt tips er å skrive kortere og enklere setninger. Kunne ikke dy meg for å kommentere din egen feilstaving som sto i en mindre utskjelling rundt skrivefeil ;). Jeg pleier normalt kun å påpeke skrivefeil hos de som gneldrer om skrivefeil. Feie for egen dør liksom. Like rart som dårlig formuleringsevne er vanskelig å tyde, er det å forstå hva man leser. Det er mye fritolkninger på dette internettet. I verste mening...
    It was deliberate

    Kun for å spore tråden fullstendig av...

    Jeg har full forståelse for at rettskriving og setningsbygging kan være utfordrende for endel (dette handler overhode ikke om intellekt)...men skal man diskutere på et forum (komme med ytringer i ene eller andre retning) bør man sørge for at mottaker av budskapet ikke må bruke unødvendig energi for å forstå!? Jeg mener dette ansvaret ligger hos sender så fremt mulig. Siden det finnes gode verktøy som kan hjelpe både med stavekontroll og setningsbygging er dette noe som bør benyttes (og da av sender, ikke mottaker)...!


    Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
    Unnskyld? Jeg vet det er mange ordrettnazier der ute.. de er vel like opptatt av en fielplassert bokstav som jeg er opptatt av subwoofer kabler...

    Jeg ser ikke hva som stod fiel?.. Eller at ingen forstod.

    Du har en drøss skrivefeil, jeg bare antar at det er ordlistan.

    Men hvorfor er du så irritert på meg?

    Du snakket om at bass gikk en oktav ned!!?

    Jeg sa derimot kun at hele lydbildet fikk mer detalj, og timing, følelse.


    Hvorfor er det bare tillatt for deg å skrive om Oktaver? Unless hele tråden din er ironisk?
    Årsaken til irritasjonen er rett og slett at jeg mener de som skriver (ytrer seg) i diverse fora har et ansvar for å (etter beste evne (da bruker man de verktøy som finnes)) sørge for at innlegget er lesbart...ikke unødige doble linjeskift, er for eksempel en ting som letter lesbarheten. En annen ting er å forsøke å skrive med så få skrivefeil som mulig, samt passe på at setningene gir (sånn noenlunde) mening! Hvilke språklige formuleringer som benyttes er meg knekkende likegyldig, så lenge de er passelig korrekte (herunder forståelige).

    Sent fra min SM-T800 via Tapatalk
     

    H.R

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2008
    Innlegg
    8.101
    Antall liker
    6.594
    Sted
    Jessheim | Ullensaker
    Torget vurderinger
    5
    ]Årsaken til irritasjonen er rett og slett at jeg mener de som skriver (ytrer seg) i diverse fora har et ansvar for å (etter beste evne (da bruker man de verktøy som finnes)) sørge for at innlegget er lesbart...ikke unødige doble linjeskift, er for eksempel en ting som letter lesbarheten. En annen ting er å forsøke å skrive med så få skrivefeil som mulig, samt passe på at setningene gir (sånn noenlunde) mening! Hvilke språklige formuleringer som benyttes er meg knekkende likegyldig, så lenge de er passelig korrekte (herunder forståelige).

    Sent fra min SM-T800 via Tapatalk
    Dersom du kaller dette å skrive lesbart forstår jeg hvorfor du irriterer deg.
     

    211.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2004
    Innlegg
    1.687
    Antall liker
    1.448
    Torget vurderinger
    2
    ]Årsaken til irritasjonen er rett og slett at jeg mener de som skriver (ytrer seg) i diverse fora har et ansvar for å (etter beste evne (da bruker man de verktøy som finnes)) sørge for at innlegget er lesbart...ikke unødige doble linjeskift, er for eksempel en ting som letter lesbarheten. En annen ting er å forsøke å skrive med så få skrivefeil som mulig, samt passe på at setningene gir (sånn noenlunde) mening! Hvilke språklige formuleringer som benyttes er meg knekkende likegyldig, så lenge de er passelig korrekte (herunder forståelige).

    Sent fra min SM-T800 via Tapatalk
    Dersom du kaller dette å skrive lesbart forstår jeg hvorfor du irriterer deg.
    Det er en forskjell mellom lesverdig og lesbart...

    Sent fra min SM-T800 via Tapatalk
     
    X

    X186841

    Gjest
    Nye medlemskrav burde være gjennomført rettskrivningstest, IQ test og en personlighetstest :p
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS
    D

    Danke

    Gjest
    Det er kanskje evnen til å formulere seg som er litt forskjellig og ikke nødvendigvis graden av ordblindhet. Mitt tips er å skrive kortere og enklere setninger. Kunne ikke dy meg for å kommentere din egen feilstaving som sto i en mindre utskjelling rundt skrivefeil ;). Jeg pleier normalt kun å påpeke skrivefeil hos de som gneldrer om skrivefeil. Feie for egen dør liksom. Like rart som dårlig formuleringsevne er vanskelig å tyde, er det å forstå hva man leser. Det er mye fritolkninger på dette internettet. I verste mening...
    It was deliberate

    Kun for å spore tråden fullstendig av...

    Jeg har full forståelse for at rettskriving og setningsbygging kan være utfordrende for endel (dette handler overhode ikke om intellekt)...men skal man diskutere på et forum (komme med ytringer i ene eller andre retning) bør man sørge for at mottaker av budskapet ikke må bruke unødvendig energi for å forstå!? Jeg mener dette ansvaret ligger hos sender så fremt mulig. Siden det finnes gode verktøy som kan hjelpe både med stavekontroll og setningsbygging er dette noe som bør benyttes (og da av sender, ikke mottaker)...!


    Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
    Unnskyld? Jeg vet det er mange ordrettnazier der ute.. de er vel like opptatt av en fielplassert bokstav som jeg er opptatt av subwoofer kabler...

    Jeg ser ikke hva som stod fiel?.. Eller at ingen forstod.

    Du har en drøss skrivefeil, jeg bare antar at det er ordlistan.

    Men hvorfor er du så irritert på meg?

    Du snakket om at bass gikk en oktav ned!!?

    Jeg sa derimot kun at hele lydbildet fikk mer detalj, og timing, følelse.


    Hvorfor er det bare tillatt for deg å skrive om Oktaver? Unless hele tråden din er ironisk?
    Årsaken til irritasjonen er rett og slett at jeg mener de som skriver (ytrer seg) i diverse fora har et ansvar for å (etter beste evne (da bruker man de verktøy som finnes)) sørge for at innlegget er lesbart...ikke unødige doble linjeskift, er for eksempel en ting som letter lesbarheten. En annen ting er å forsøke å skrive med så få skrivefeil som mulig, samt passe på at setningene gir (sånn noenlunde) mening! Hvilke språklige formuleringer som benyttes er meg knekkende likegyldig, så lenge de er passelig korrekte (herunder forståelige).

    Sent fra min SM-T800 via Tapatalk
    Stilen min med linjeskift er fordi jeg vet at mange ikke gidder å lese lange innlegg.

    Det er ment som motivasjon, og etter hissige rettskrivingsfolk å dømme så nådde budskapet fram.

    Altså du vil angripe dyslektikere som er "enige" med deg???

    Forstår at enkelte ting er vanskelig for blonde.

    Var det ikke du som måtte få forklart hva SQ betydde?

    -SQ på denne skiva var veldig bra.

    Typ.. ja det er det ikke lett.
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.459
    Antall liker
    8.654
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Makan til idiotisk sandkasse.
    Det er ikke godt for de det gjelder, men det virker som om att det driter vi i.
    Jeg er ikke cod på skriving selv. Vil det si att jeg skal slutte å skrive her.
    Til dere som kommer med slike ytringer.
    Tenk dere om. Det er håning av andre medlemmer dere driver med.
    Bli voksene og kutt ut dette.
     
    D

    Danke

    Gjest
    Kommer med en bildemelding. Tenker å bruke mer bilder og videoer, sånn at folk ikke blir hissig på google ordlista mi..

     

    211.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2004
    Innlegg
    1.687
    Antall liker
    1.448
    Torget vurderinger
    2
    .

    Var det ikke du som måtte få forklart hva SQ betydde?

    -SQ på denne skiva var veldig bra.

    Typ.. ja det er det ikke lett.
    Da kan man skrive lydkvaliteten...SQ kan bety mye forskjellig og jeg ville bare oppklare hva som var meningen i dine innlegg hvor du benyttet denne forkortelsen (mulig jeg er stupid, men det får stå sin prøve (jeg er i hvert fall tykkhudet nok))

    Sent fra min SM-T800 via Tapatalk
     

    211.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2004
    Innlegg
    1.687
    Antall liker
    1.448
    Torget vurderinger
    2
    Kommer med en bildemelding. Tenker å bruke mer bilder og videoer, sånn at folk ikke blir hissig på google ordlista mi..
    Kunne da aldri falt meg inn å bli hissig på Google ordlista di, jeg...

    [emoji56]
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.601
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Trenger ikke fredagen og helga-fylla for å diskutere uvesentlige ting... Fornøyelig å lese, og det vil ingen ende ta.. Å være audiofil er hardt nok i dag, med synkende antall mennesker som deler hobbyen. Stort bedre blir det jo ikke når "våre" nettsider blir pepret av usaklige innlegg som knapt har noe med god lyd å gjøre. Langt mindre musikk..
     

    211.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2004
    Innlegg
    1.687
    Antall liker
    1.448
    Torget vurderinger
    2
    Trenger ikke fredagen og helga-fylla for å diskutere uvesentlige ting... Fornøyelig å lese, og det vil ingen ende ta.. Å være audiofil er hardt nok i dag, med synkende antall mennesker som deler hobbyen. Stort bedre blir det jo ikke når "våre" nettsider blir pepret av usaklige innlegg som knapt har noe med god lyd å gjøre. Langt mindre musikk..
    Er skikkelig syllefyk i dag...så trenger noe å roe nervene på!


    Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
     

    united

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Innlegg
    24.247
    Antall liker
    33.325
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Denne tråden må jo motbevise påstanden om at kabeltråder er negative for HFS.

    Fin lesning til kaffekosen dette, takk til alle deltakerne, med en spesiell danke til Danke, stå på, dette klarer du!
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.590
    Sted
    Stavanger
    Denne tråden må jo motbevise påstanden om at kabeltråder er negative for HFS.

    Fin lesning til kaffekosen dette!
    Som åpenbart dedikert ManU fan, så forstår jeg at du suger til deg alt av gode nyheter på andre arenaer enn fotballarenaer :rolleyes: :cool:
     
    • Liker
    Reaksjoner: H.R

    el_mariachi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    5.636
    Antall liker
    394
    Men for å komme tilbake til kabler, er det noen som har gjort noen forsøk med nettverkskabler?
    Har selv testet noen få, ikke av de aller dyreste men såpass dyre at man kan forvente forskjeller sammenlignet med standard tp.
    Og som i så mange andre tilfeller er det den siste metern som er viktig, og det er stor forskjell!
     

    211.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2004
    Innlegg
    1.687
    Antall liker
    1.448
    Torget vurderinger
    2
    Åherre nye kabler til Cd, ikke så dyre...

    Er dette placebo så håper jeg aldri jeg mister placeboen.
    Men du kan jo kanskje også opplyse meg (uvitende som jeg er!?) om hvordan man eventuelt kan skaffe seg placebo (eller miste det for den del), jeg var overbevist om at placebo var effekten av inaktiv behandling som et resultat av forventning om effekt!? Dette da spesielt innen medisin. Placebo betyr for øvrig noe sånt som "jeg vil behage".
     

    IvarT

    Fløyelsgutten
    Ble medlem
    19.02.2015
    Innlegg
    2.073
    Antall liker
    4.990
    Sted
    Haugesund
    Torget vurderinger
    3
    Men for å komme tilbake til kabler, er det noen som har gjort noen forsøk med nettverkskabler?
    Har selv testet noen få, ikke av de aller dyreste men såpass dyre at man kan forvente forskjeller sammenlignet med standard tp.
    Og som i så mange andre tilfeller er det den siste metern som er viktig, og det er stor forskjell!
    Det finnes noen andre tråder om nettverkskabler. En av de siste er vel denne: https://www.hifisentralen.no/forumet/kabelhja-rnet/91019-mer-hente-nettverkskabler-34.html Jeg veit ikke om det er bevisst eller kanskje overtro, men den tråden ser ut til å ha stoppet på innlegg #666 ;)
     
    D

    Danke

    Gjest
    Åherre nye kabler til Cd, ikke så dyre...

    Er dette placebo så håper jeg aldri jeg mister placeboen.
    Men du kan jo kanskje også opplyse meg (uvitende som jeg er!?) om hvordan man eventuelt kan skaffe seg placebo (eller miste det for den del), jeg var overbevist om at placebo var effekten av inaktiv behandling som et resultat av forventning om effekt!? Dette da spesielt innen medisin. Placebo betyr for øvrig noe sånt som "jeg vil behage".
    Du som er kongen av ironi, må vel forstå hva jeg mener.

    Jeg er overbevist at det ikke er placebo, jeg setter meg bare inn i deres ståsted.

    Dersom alt jeg opplever med musikken med kablene er placebo, så elsker jeg placebo..
     

    211.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2004
    Innlegg
    1.687
    Antall liker
    1.448
    Torget vurderinger
    2
    Men for å komme tilbake til kabler, er det noen som har gjort noen forsøk med nettverkskabler?
    Har selv testet noen få, ikke av de aller dyreste men såpass dyre at man kan forvente forskjeller sammenlignet med standard tp.
    Og som i så mange andre tilfeller er det den siste metern som er viktig, og det er stor forskjell!
    Tja, jeg har (faktisk!?) gjort noen spede forsøk med nettverkskabler av forskjellig kvalitet, konkusjonen min er at det er vanskeligere å høre forskjell på disse enn signalkabler og høyttalerkabler! Så mye vanskeligere at jeg foreløpig har slått meg til ro med en helt kurant proff (laget av "nettverksduden" (med 20+ års erfaring) på jobb) kabel. Den gjør jobben inntil videre.
     

    united

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.07.2009
    Innlegg
    24.247
    Antall liker
    33.325
    Sted
    Indre Østfold
    Torget vurderinger
    2
    Denne tråden må jo motbevise påstanden om at kabeltråder er negative for HFS.

    Fin lesning til kaffekosen dette!
    Som åpenbart dedikert ManU fan, så forstår jeg at du suger til deg alt av gode nyheter på andre arenaer enn fotballarenaer :rolleyes: :cool:
    haha, denne tråden bare leverer og leverer.

    Situasjonen på banen er heeelt okey! Vi syntes etterhvert at det bare blei kjedelig å vinne hele tida. Det er viktig å la smålagene slippe til innimellom, ellers så slutter folk å bry seg.
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.982
    Antall liker
    17.458
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    United, med den uttalelsen skåret du trådens mest troverdige innslag. Bare å gratulere! :D
     
    D

    Danke

    Gjest
    Jeg vet ikke mye om nettverkskabler, jeg vet jeg foretrekker kablet framfor trådløst på alt annet enn laptop og mobil(ofcourse).

    Jeg streamer ikke så mye musikk til anlegget lenger heller.. Bruker det mest til film og serier.

    Spotify mikset 5.1 med Sony er morsomt, men er mest rock jeg ikke har eller basstung pop jeg spiller, og det er ikke så ofte...

    Men jeg er veldig kritisk til at alt er kun 1 og 0 pga erfaringer. Clocking og jitterstøy er en vitenskapelig faktor...

    Her er en mening..

    https://darko.audio/2014/12/global-feedback-can-ethernet-cables-make-a-difference/
     
    Sist redigert:

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Skal dere rette hverandre på skrivemåte, må dere først lære dette selv.
    Jeg selv, gir nå f i hva folk skriv.
    Jeg selv skriver mye feil og spesielt når jeg bruker mobil. Og det er fordi at jeg ikke gidder å passe på ordlisten.

    Men ingen her, kan skrive godt nok til å rette andre.
     

    kjellbjarne

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2008
    Innlegg
    5.112
    Antall liker
    3.647
    Torget vurderinger
    4
    Hehe, knekker litt Dankefar...de biter på

    Mvh
     

    211.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2004
    Innlegg
    1.687
    Antall liker
    1.448
    Torget vurderinger
    2
    Jeg vet ikke mye om nettverkskabler, jeg vet jeg foretrekker kablet framfor trådløst på alt annet enn laptop og mobil(ofcourse).

    Jeg streamer ikke så mye musikk til anlegget lenger heller.. Bruker det mest til film og serier.

    Spotify mikset 5.1 med Sony er morsomt, men er mest rock jeg ikke har eller basstung pop jeg spiller, og det er ikke så ofte...

    Men jeg er veldig kritisk til at alt er kun 1 og 0 pga erfaringer. Clocking og jitterstøy er en vitenskapelig faktor...

    Her er en mening..

    https://darko.audio/2014/12/global-feedback-can-ethernet-cables-make-a-difference/
    Lesbarheten på ditt innlegg økte mye når du gikk bort fra doble linjeskift!


    Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
     
    D

    Danke

    Gjest
    Sorry for at jeg glemte linjeskift.

    Og mobil er helvete å skrive på, ofte stoler man på google ordliste, og av og til så gjør den som den vil...

    Intelektuell skriver den, er det svensk?

    Uansett god helg til dere alle både skeptikerne og de som tror på kvalitet.

    Nå skal vi spise Anka..
     
    D

    Danke

    Gjest
    Mange kabler lyder likt og fungerer.

    Men med Qed og Audioquest så dras det hele lenger.

    Jeg hørte mye musikk igår og Torsdag og jeg oppdaget helt nye detaljer i vokal, en ekstra følelse på endinger.. samme i hele spekteret på instrumenter...

    Det behøver ikke å være dyrt, de jeg har fått er ikke dyre.

    Nå er bluray ny også, med Qed.


    Sub er kanskje placebo og nevroser. Men jeg vil ha ting på stell. Og vil ikke ha billige kompromiss.....

    En feil vare som Bandridge like stygg som en -unnskyld Biltema kabel.. Den får ikke bli...

    Biltema er bra for mange, jeg tror det.
    Særlig Diy folk som finner fine komponenter.

    Men det er ikke for alle.
     
    D

    Danke

    Gjest
    Abstinenser til anlegget blir dempet med Sverige rødvin..

    Det er bekreftet..
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn