Så var endelig dagen kommet! I går var dagen
@inselwind hadde lovet at jeg kunne komme og hente «nye» høyttalere fra verkstedet hans. Jeg var så heldig å få privatsjåfør med BMW.
@_RoDa_ plukket meg opp i oppkjørselen, men jeg var så oppskjørtet at jeg glemte å ta bilde

Etter nok en hyggelig biltur sammen, med stopp på Nebbenes for påfyll av kaffe og søtt, rullet vi inn på tunet foran Øyvinds verksted. Han sørget for å bygge opp under min forutintatthet mot totninger, ved å sitte i solveggen og drikke kaffe uten å gjøre noe annet enn akkurat det.
Og jammen inviterte han oss også med.
Vis vedlegget 1124534
Vis vedlegget 1124535
Kopp med ballonger var på sin plass en dag som dette.
Vis vedlegget 1124542
Men det var ikke lett for meg å sitte stille med disse ventende på hjemreisen.
Vis vedlegget 1124543
Snekkeren i bua si.
Vis vedlegget 1124536
Mesteren legger siste hånd på verket.
Vis vedlegget 1124538
Vis vedlegget 1124537
Vis vedlegget 1124539
Klare til å lesse ut igjen.
Etter litt middag og andre helt uvesentlige ting, var det tid for å få dem på plass. Og her må jeg bare advare - det er MANGE bilder! Veldig vanskelig å velge bort noe her. Heldigvis er det helt frivillig å se på dem eller ikke.
Vis vedlegget 1124551
Vis vedlegget 1124553
Vis vedlegget 1124552
Det verste/beste er at de er minst like vakre på baksiden, som man aldri ser. Jeg er ennå ikke sikker på om fremsiden eller baksiden er å foretrekke.
Vis vedlegget 1124555
Vis vedlegget 1124556
Vis vedlegget 1124557
Vis vedlegget 1124559
Vis vedlegget 1124561
Vis vedlegget 1124563
Vis vedlegget 1124564
Vis vedlegget 1124562
Vis vedlegget 1124560
Vis vedlegget 1124565
Vis vedlegget 1124566
Inselwind vet å få ting jevnt.
Vis vedlegget 1124569
Vis vedlegget 1124568
Vis vedlegget 1124567
Vis vedlegget 1124570
Og sånn ble stua, i hvert fall hifi-delen av stua.
Jeg er kjempefornøyd. Mildt sagt. Da jeg startet dette prosjektet hadde jeg en drøm som jeg egentlig ikke trodde at jeg kom til å oppnå. Drømmen var å få høyttalerne til se omtrent like bra ut som når de kommer fra Audio Note-fabrikken. Min skepsis handlet ikke om manglende ferdigheter hos
@inselwind. De finnes det jo nok av beviser for her på Sentralen. Det handlet først og fremst om å finne finér som var spennende nok, som matchet det jeg ønsket og som var mulig å få til å sitte riktig på høyttalerne uten å kjøpe alt for mye. Det handlet deretter om å få produsenten til å plukke ut gode ark. Og før alt dette handlet det om å få Øyvind til å forstå hva jeg ønsket. Det gikk mange bilder med drømmefinisher digitalt fra Ekeberg til Lena.
Resultatet er like bra som høyttalere fra fabrikken. Minst. Resultatet er rett og slett over forventningene mine - og de var allerede rimelig høye. Jeg er så, så fornøyd med jobben Øyvind har gjort og kan ikke anbefale ham nok! Han leverer på tre utrolig viktige punkter som jeg sjeldent opplever at håndverkere leverer på:
1. Fantastiske evner og ferdigheter. Her er det ikke nødvendig å beskrive mer. Bildene her og i andre tråder forteller alt.
2. Lidenskap. Denne er vanskelig å finne. Øyvind er en lidenskapelig fyr generelt, slik jeg har oppfattet ham. Og aller best, så er han lidenskapelig for hifi og for tingene han bygger. Det merkes når du snakker med han at han kjenner på noe av samme gleden ved dette som meg.
3. Og det fører meg til siste punktet, som liksom er krokanstrøsselen på softisen - like fantastisk og like vanskelig å finne. Øyvind har forståelse for spenningen, nervøsiteten, gleden og alt det andre man føler på mens man sitter hjemme og venter på at han skal bli ferdig. Derfor oppdaterer han hele veien underveis med info og bilder, og han forstår tydelig hvordan det er å være spent og vente.
Jeg digger dette engasjementet, lidenskapen, vennligheten og service-innstillingen. Samtidig hadde selvsagt ingenting av dette betydd noe om han ikke var så sabla flink. Om noen skulle lure: det er ikke vanskelig å anbefale
@inselwind! Det er ikke billig, men det skal ikke håndverkertjenester være heller. Og nei, jeg har ikke fått rabatt for å skryte.