En lydmanns bekjennelser - i stua til atlerovik

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • mrg01

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    14.05.2012
    Innlegg
    93
    Antall liker
    139
    Sted
    Gjøvik
    Torget vurderinger
    5
    Det hadde vært interessant hvis du kunne komme med et inntrykk av M3/P2SESig vs. Jinro som integrert forsterker. Det er vel få som ville sette en M3 foran en Jinro, som du nå også faktisk har mulighet til. Spennende hvordan utfallet blir. Er det faktisk bedre med en integrert Jinro og i tillegg en separert M2/M3RIAA framfor å bruke din M3 for Phono?
     

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.881
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    17
    Det er jo det du spør om her, @mrg01, som virkelig er interessant! :D Jeg tør imidlertid ikke komme med en konklusjon på dette helt ennå. Jeg fikk ikke lyttet noe særlig frem til besøket her forsvant ut døra på onsdag. Og samtidig som de forsvant ut døra, kom onkel Korona på besøk. Han har gjort meg tett i de fleste åpninger i hodet, samt at det rett og slett ikke frister så veldig mye med musikk i nåværende situasjon. I tillegg må jeg si at jeg lar meg frustrere over hvor lite plasseringsvennlig den er, og det påvirker helhetsopplevelsen, barnslig nok.

    Med disse tingene som bakteppe, tror jeg at jeg må bruke Håkon sine ord, som en meget foreløpig oppsummering:

    a) P2 SE Signature er innmari god, og at b) til tross for dette, er det rent ut sagt utrolig hva AN kan få til, når de har en chassislengde på 60 cm å leke med...

    Nytt forsøk på plassering. Foreløpig ikke koblet opp igjen.

    6FEEF011-648D-4BB1-96B6-75E5EDE8B54C.jpeg
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.936
    Antall liker
    17.212
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Hm, ser ikke bra ut, Atle, om jeg får være ærlig. På langs oppe på benken virker som fornuftig løsning estetisk, evt på gulvet/eget rack ved siden av en av ht.
     

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.881
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    17
    Hm, ser ikke bra ut, Atle, om jeg får være ærlig. På langs oppe på benken virker som fornuftig løsning estetisk, evt på gulvet/eget rack ved siden av en av ht.
    Hehe. Jeg liker ærlig! 👍🏻😊 Hvis jeg skal være helt ærlig, så tror jeg det ser bedre ut i virkeligheten enn på dette bildet. Selv synes jeg ikke det var så verst. Men det er kanskje bare fordi jeg fikk det forvokste beistet ned fra benken.

    Men på langs skal testes. Er bare bare det at jeg da må ned med platespillerhylle 🥴 Smalere benk, med beist på gulvet er også til vurdering.
     

    inpain1968

    Nesten som alle andre…
    Ble medlem
    22.08.2009
    Innlegg
    1.607
    Antall liker
    6.910
    Dersom du bestemmer deg for å beholde nykomlingen spørs det i alle fall på sikt om den ikke bør plasseres midt på benken rett under platespilleren (som i såfall må heves noe). Og da med lengderetningen innover og knappene frem. CD-transport og DAC kan stå på hver sin side. Satt opp slik vil du få symmetri og visuell balanse. De to elementene som i størst grad skiller seg fra resten (Jinro og platespiller) vil stå ovenfor hverandre i midten og flankeres av de to «like« boksene på hver side.
    Eksakt hvordan dette kan gjøres rent praktisk, med en eksisterende benk som ikke er dyp nok, må det nok tenkes litt over. Det finnes helt sikkert flere mulige løsninger. Påbygging, ombygging eller justering. Eller muligens må det anskaffes en ny benk…
    Å ha Jinro’en stående i senter og oppå benken tror jeg forøvrig utenom symmetri og estetikk også vil være mest praktisk. Med en forsterker uten fjernkontroll kan man etterhvert slik du har den nå, bli temmelig lei av å måtte bøye seg hver gang det skal justeres volum eller skiftes inngang.

    Vel, det var bare et lite innspill med noen tanker du selv også allerede har vært innom.
    Håper uansett at du får det til for deg og finner en løsning som er til å leve med. Veldig moro å følge din ferd i lydens verden.
    Ha en riktig fin helg :)
     

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.881
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    17
    Takk for fine innspill, @inpain1968. Jeg liker symmetri og jeg liker tankegangen din. Synes også det er en fordel å ha knappene fremover, både med tanke på funksjonalitet og form, og å ha dem i fornuftig høyde. Problemet med forslaget er at Jinro gir fra seg en ganske syk mengde med varme og det tror jeg ikke er bra for pickupen, hvis den blir stående rett over. Hvis man tenker balanse, eller til og med symmetri, horisontalt, tenker jeg at det er best med Jinro midtstilt i bunnen. Med platespillerhylle der den står nå, blir det en slags symmetri. Vil helst ha volumkontrollen høyere, men samtidig er det relativt lite jeg justerer underveis.
    Hvis jeg beholder Jinro, så har jeg nok aller mest lyst på et smalere møbel. Bort med LP’er (finne en annnen løsning/annet rom), ca halve til 2/3 av bredden jeg har nå. Platespiller på toppen. Jinro i bunnen eller for seg selv på gulvet.

    Edit: og god helg til deg, også! :)
     
    Sist redigert:

    CarstenP

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    19.10.2019
    Innlegg
    55
    Antall liker
    183
    Sted
    Sverige
    Torget vurderinger
    2
    Gratulerer
    Dette kunne være en mulighed, du kan få den dybde du vil have(60 cm). https://hifimoebler.dk/
    Ellers er ideen med en ny dypere topplade god, kan lægges så fremkant eller bagkant flugter (flukt) med reol, eller x cm foran og bag reol?
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.384
    Antall liker
    63.443
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Holder med, Gunner, for meg så det heller ikke bra ut med dagens plassering. Skjønner godt at du er smått frustrert når du ikke finner en plassering du er fornøyd med. Det er tross alt et vellydende smykke. Har ikke selv noen gode forslag med den benken du har nå. Intuitivt ville jeg tenkt på å dra benken frem og hatt Jinroen på platen slik at den fluktet i forkant med de andre komponentene (og eventuelt stivet av platen i bakkant på det som «henger ut»). På den annen side er det sannsynligvis ikke et sjakktrekk for lyden med racket lenger ut. Altså, ingen gode forslag, annet enn god bedring og lykke til.
     

    T-1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.08.2015
    Innlegg
    3.114
    Antall liker
    9.645
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    33
    Men altså, mange som lever et godt liv uten ocd som f.eks her
    e434a699a0d78ab95edbd4176a4d66a4.png

    Mitt forslag er å lage en ramme rundt det du har der rammen rundt er dypere. Som en kassett om du skjønner 🤔 det bør ikke være noe hokus pokus. Om det er det racket som skal bli. Ingen problem å trekke 20cm til i dybden ut av det da. Kanskje 🤷‍♂️🎶🍻
     

    llars

    Medlem
    Ble medlem
    23.05.2014
    Innlegg
    38
    Antall liker
    128
    Føler med deg vedr onkel Korona, hadde også besøk for noen uker siden og fristen til å lytte var lav. Men det er håp, det går over.
    Jeg fikk forøvrig klare advarsler mot å plassere Jinro for tett på platespiller. Men jeg har ikke testet det.. Hos meg er det derfor platespiller, Pre og så Jinro. Visuelt tenkte jeg at det ble sub-optimalt, men Jinro ser så sprø ut at det uansett går fint.

    Bli frisk og få tilbake lyttegleden. Dette kommer til å låte fett. Jeg har vært innom Vinyl og Kaffe på Hamar og plukket med meg en dyr bunke plater i dag, livet smiler.
     

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.881
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    17
    Takker, begge to! Betryggende å høre at det er mer lytteglede i vente der fremme, @llars :D Gleder meg til Nittedals-tur, når livet smiler bredere for meg også :) Hadde det vært mulige å få se et bilde av benken din i full bredde?

    Og @T-1…det der er spot on! o_O
     

    Lagga

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Innlegg
    8.957
    Antall liker
    28.060
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    2
    Men altså, mange som lever et godt liv uten ocd som f.eks her Vis vedlegget 797786
    He he, dette dilemmaet hadde jeg da jeg pusset opp kjøkkenet. Vurderte å legge kanalen i vinkel, men utvidet istedet hullet i taket og kjørte den rett opp. Juryen er ennå ute ift tiltak med dette [/QUOTE]

    A27BEBAE-C410-4920-8809-FC91DCD4DC01.jpeg


    /Morten
     

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.881
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    17
    Må bare spørre Atle.. Hvorfor har du 2 ulike utgangsrør? Og det smalere røret, er det WE replica versjonen til Psvane?

    mvh lassemann 😊
    Det har rett og slett den enkle(?) forklaringen at det fulgte med et par med GE VT-4C på kjøpet. Når jeg skulle prøve paret, var det ikke lenger liv i det ene røret. Jeg hadde lyst til å få en smak av hvordan ampen låt med andre rør enn de medfølgende Psvane Hifi, så jeg satte inn det som virket, sammen med et annet enkelt rør som fulgte med; Psvane T MkII. Blir selvsagt ikke helt korrekt, men jeg fikk i hvert fall høre hvordan Jinro responderer på ulike 211-rør og en idé om hvordan den vil låte med et komplett par GE VT-4C. Det smale er altså VT-4C og det tykkere er Psvane T MKII.
     

    lassemann

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.05.2007
    Innlegg
    2.947
    Antall liker
    4.610
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    Det har rett og slett den enkle(?) forklaringen at det fulgte med et par med GE VT-4C på kjøpet. Når jeg skulle prøve paret, var det ikke lenger liv i det ene røret. Jeg hadde lyst til å få en smak av hvordan ampen låt med andre rør enn de medfølgende Psvane Hifi, så jeg satte inn det som virket, sammen med et annet enkelt rør som fulgte med; Psvane T MkII. Blir selvsagt ikke helt korrekt, men jeg fikk i hvert fall høre hvordan Jinro responderer på ulike 211-rør og en idé om hvordan den vil låte med et komplett par GE VT-4C. Det smale er altså VT-4C og det tykkere er Psvane T MKII.
    Ok, så du får ikke forskjell i gain når du kjører slik? Kan nevne at jeg har fått laget en 211 tester om du trenger å matche eller finne ut hvordan det ligger an med rørene. VT-4C er vanskelig og litt skummelt.. 😉
     

    mrg01

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    14.05.2012
    Innlegg
    93
    Antall liker
    139
    Sted
    Gjøvik
    Torget vurderinger
    5
    Følger litt med i tråden. Eneste løsning for å skape ro og fred her er vel å kjøpe Ankoru/II og få symetri på begge siden av skapet 😂.
     

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.881
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    17
    Ok, så du får ikke forskjell i gain når du kjører slik? Kan nevne at jeg har fått laget en 211 tester om du trenger å matche eller finne ut hvordan det ligger an med rørene. VT-4C er vanskelig og litt skummelt.. 😉
    Merket ikke noen nevneverdig forskjell, nei. Men så har hodet vært rimelig tett de siste dagene, og ørene ikke helt til å stole på.
    Kunne veldig gjerne ha prøvd den testeren din, da jeg fikk med 4 rør av ukjent kvalitet. Du kjører ikke forbi i nærmeste fremtid? :D
     

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.881
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    17
    Kjør på 211, Atle.
    Lek heller litt med NOS smårør. :)
    Ja, kan jo ikke droppe 211-rør, heller. Da blir det lite lyd! 😁 Men de Psvane Hifi-rørene er noe daffe, synes jeg. Får inntrykk av at det er adskillig mer å hente ut. Er fristet av Psvane ACME, som vel ga deg en relativt stor aha-opplevelse, eller Audio Note sine.
     

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.881
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    17
    Den står her igjen nå, frem til det er nok energi tilbake i kroppen til å bygge om møbelet litt.

    5F1ED100-AB5E-427D-B101-529812DD5492.jpeg



    I dag testes Cifte i 12AU7-posisjon, for å se om det kan være en sprekere kompanjong til de litt daffe Psvane-rørene.

    15C5F9EC-37F9-4301-8DB0-621AE19C26BF.jpeg
     

    Håkon_Rognlien

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    6.716
    Antall liker
    11.188
    Torget vurderinger
    2
    Ja, kan jo ikke droppe 211-rør, heller. Da blir det lite lyd! 😁 Men de Psvane Hifi-rørene er noe daffe, synes jeg. Får inntrykk av at det er adskillig mer å hente ut. Er fristet av Psvane ACME, som vel ga deg en relativt stor aha-opplevelse, eller Audio Note sine.
    Think again.
    Det første som slo meg da jeg satte inn ACME, var at forskjellene var ytterst små fra AN's originale (også Psvane). Grunnen? Det var en propp i systemet, og den het også Psvane, type ECC82. Jeg byttet denne med en NOS-variant (Phillips E80CC), og WOW!! Nå forteller ikke dette meg så mye om forskjellene på effektrørene som sådan, så egentlig burde jeg satt inn igjen de originale bare for å finne ut av det. Men akkurat nå så gidder jeg ikke, ganske enkelt. Poenget var i alle fall at sammen er de dynamitt, disse gamle E80CC + nye Psvane 300B ACME.
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.709
    Antall liker
    58.754
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Her over Brumunddal skal vi klare et bilde:
    Vis vedlegget 797863
    Dac, streamer og div er inne i benken.
    Jeg har vært innom Vinyl og Kaffe på Hamar og plukket med meg en dyr bunke plater i dag, livet smiler.
    Ja det var kar som kunne handle plater!
    Ikke helt tilfeldig var jeg på samme sted. 🙂
    Håper du blir fornøyd med LA Woman i superutgave. 👌

    Fornuftig plassering av Jinro.
    Med knottene på venstre side slik at rør kommer på utsida mot rommet. Ingenting står på kanten som på et stupebrett (🙈) , og ingenting å sparke borti på gulvet.
     

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.881
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    17
    Gratulerer med nye 211 rør fra AudioNote. Du får ikke fred før du har de i boks ;)
    Du liker å piske opp stemningen litt, du @HCS, og vise at du ser tvers gjennom oss… 🤓 Akkurat i dette tilfellet, trenger man vel neppe å være rakettforsker eller å kjenne meg veldig godt, for å forstå at det er stor sjanse for at jeg ender opp med rør fra Audio Note på et eller annet tidspunkt. 😜
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Du liker å piske opp stemningen litt, du @HCS, og vise at du ser tvers gjennom oss… 🤓 Akkurat i dette tilfellet, trenger man vel neppe å være rakettforsker eller å kjenne meg veldig godt, for å forstå at det er stor sjanse for at jeg ender opp med rør fra Audio Note på et eller annet tidspunkt. 😜
    På seg selv kjenner en andre, er kanskje ideen.. Hadde jeg hatt et slikt rasedyr som ditt @Atlerovik så hadde ikke noen andre rør vært interessant.
     

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.881
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    17
    Think again.
    Det første som slo meg da jeg satte inn ACME, var at forskjellene var ytterst små fra AN's originale (også Psvane). Grunnen? Det var en propp i systemet, og den het også Psvane, type ECC82. Jeg byttet denne med en NOS-variant (Phillips E80CC), og WOW!! Nå forteller ikke dette meg så mye om forskjellene på effektrørene som sådan, så egentlig burde jeg satt inn igjen de originale bare for å finne ut av det. Men akkurat nå så gidder jeg ikke, ganske enkelt. Poenget var i alle fall at sammen er de dynamitt, disse gamle E80CC + nye Psvane 300B ACME.
    Stemmer det, jeg hadde glemt den historien. Ingen tvil om at det har mye å si med smårørene, også. Jeg byttet den ene posisjonen etter den rare komboen min med to ulike 211-rør, ble litt tynn. Ett Philips 5687 gjorde susen der! Har lest flere med AN-utstyr som har lykke med E80CC, så det må nok testes ut også.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn