En lydmanns bekjennelser - i stua til atlerovik

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.861
    Antall liker
    13.702
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Ingen innlegg siden jul!
    Måtte finne på noe :D :D :D

    Her er mitt rom, ref regnearket.
    Venstre høyttaler 1/3 av rommets bredde og høyre høyttaler 1/5 av rommets bredde.
    Fyller inn målene på rommet i rad 15-16 og så fylle inn egne mål i rad 41-44.

    Får opp litt "bonustall" som avstand til lytteposisjon og avstand mellom høyttalere og sånn.


    Atle_Skjermbilde.JPG






    mvh
     

    Vedlegg

    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.880
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    17
    Fint med litt liv her, @_RoDa_

    Lekte litt med Excel-arket ditt, etter tips i Fjelltopp-tråden. Jeg fokuserer på lengden av rommet, da jeg ikke får gjort noe særlig med plassering i bredden. Altså høyttalere og lytteposisjons avstand fra frontvegg.

    Her er mine mål:
    E03CA0CB-BA9E-4FD9-8CFB-50679E236C58.jpeg


    I arket ditt er nærmeste avstand til frontvegg oppgitt til 78cm. Jeg ønsker å ha dem nærmere. Så vidt jeg har forstått kan jeg da bare dele rommets lengde på høyere oddetall?
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Er dette noe Cardas, det gyldne snitt osv? Skulle ønske jeg hadde disiplin til å sette ting opp 100% selv :)
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.861
    Antall liker
    13.702
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Jepp, @Atlerovik Bare å dele på 11, 13 osv.
    Jeg tror ikke det har så mye å si når du kommer så nært.
    Men jeg tror disse høyttalerne dine er konstruert annerledes enn høyttalere flest? Angående å skulle stå tett på veggen.


    Litt fra danskene


    mvh
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.861
    Antall liker
    13.702
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Er dette noe Cardas, det gyldne snitt osv? Skulle ønske jeg hadde disiplin til å sette ting opp 100% selv :)
    Dette er bare oddetall og 38% lytteposisjon. Mest for moro skyld, og jeg vet ikke om det er så hørbart. Men det gir en passe dose sjelefred å vite at målene er "riktige" 😅
    Jeg la ved cardaslinken i den ene arkfanen i excelfilen.



    mvh
     

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.880
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    17
    Det som i hvert fall er sikkert, er at det skjer noe når jeg drar dem lenger ut, og tilfeldigvis treffer i 1/13 av romlengden :D Mye bra, men ikke helt sikker på om det totalt går i pluss eller minus. Men gøy å teste, og gøy å ha noe å gå etter.
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.861
    Antall liker
    13.702
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Rommet mitt er 7,8m langt, så jeg får i praksis ikke dratt de mer ut enn 1/7.

    Mye forskjellig fra høyttalerne der ute, tror ikke det ville funket så bra med Wharfedale Linton tett på veggen.
    Bilder fra Stereophile.

    AN-E Lexus Signature
    ANE.JPG


    Dynaudio Confidence C1 MkI
    C1.JPG


    Wharfedale Linton
    wharfe.JPG



    KLH Model 5
    klh.JPG
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Først, takk til Atle som lot meg komme, få dele en utsøkt indisk middag med hele familien, skolebrød og brus. Allerede her burde en oppnå eufori for en enkel sjel fra bygda, men det hele bød på mer. En trivelig gåtur rundt Ekeberg-banen, storslått utsikt over Oslo og en genuint hyggelig vert som var lydhør for besøkets smått trivielle språk og uvaner... Lovende!

    Jeg kom jo dit egentlig for å lytte, tenke lit og kanskje la meg inspirere. Corona, egne sykdom og litt tungsinn nå på vinteren for egen del, gjorde at det å komme seg ut var noe å glede seg over. Som følgere av tråden vet er Atle fagmann i lyd, han særs ryddig i hvordan anlegget fremstår og jobber systematisk med hvordan han vil ha det. Med andre ord, helt i andre leiren enn undertegnede, som knapt nok kan breke en skala nogenlunde rent eller spille ørlitt piano , so bryr seg mindre om hvordan ting fremstår eller står oppstilt. En kultur-krasj der altså :)

    Så var det dette med musikk, inntrykk og egne tanker og prioriteringer som blir testet litt når en kommer i møte med andre som driver med dette , litt sære, å sitte foran noen bokser og høre på opptak som har vært, kopier av kunst og livsformidling.. Og så AudioNote, dette merket som evner å engasjere, positivt og negativt. Gjerne negativt blant de som ikke har hørt det, positivt blant de som har hørt og lagt ned litt innsats for å få det til å låte. For jeg er ikke i tvil om at du må ha litt egeninteresse av å forstå de boksene du har, lyst til å tweake litt og se muligheter på å utvikle "din egen lyd". Slik sett er jeg nok blitt mer lat/feig med årene, jeg er ikke lenger så interessert i å tenke at "dette kan bli bedre . hvis...". Jeg vil bare at det skal være ok fra start. Men, det er når jeg sitter å hører hos Atle at jeg erkjenner, langt der inne, at å "jobbe" litt med sin egen lyd aldri har skadet. En ting som slår meg er hvordan disse Peter Snell konstruksjonene , klemt opp til en bakvegg, gjengir dybde. Det skulle ikke være mulig i den grad, men disse høyttalerne til Atle dwarfer helt klart opplevelsen av scene kontra feks Magnepan 3.7. Mangepan hvor scena er ei lita pyntelist og lyden i høyttalere, så greier AudioNote å gjengi dybde og skalere innover. Bildet er ikke like stort som Magnepan, men det er her også elektrostater har en force, et svært lydbilde. Så kan en diskutere hva som er rett eller galt, jeg liker begge deler, så jeg har ingen fasit.

    Men hva gjør det med anlegget når det er masse rør og ting som kanskje ikke måler i beste "ASR"-ånd, hva nå enn det er?? Tekstur, det er ordet som slår meg. Musikken inneholder flere lag av ulik informasjon. Noe som igjen går det naturtro. Enkelte ganger har jeg hørt målemessige bra anlegg og tenkt at "er opptaket så rent".. Dvs , er det ikke klanger , nyanser som det er i det virkelig liv? Litt usikker på hvorfor jeg opplever det slik, er det lyden av en gitt forvrenging jeg liker? I så måte finner jeg Atle sitt oppsett lett å like.

    Vi testet plassering av høyttalere endel. Og det er utrolig hva et par cm inn og ut ifht bakvegg kan gjøre. Spørsmålet er hva en skal vektlegge mest, skyv og kontant bass, eller luftighet i lydbilde. Kompromiss er vel det som blir sannheten , uten at det gikk noen på akkord med egne preferanser... Vi brukte melodien under, ja det er PROGROCK :cool:, men den har litt skyv som kan være fascinerende...


    Atle har mulighet til streaming, vinyl og cd. Testet og litt streaming kontra cd. På samme dac likte jeg jeg cd best med samme nivå ut. Det kan være en annen master for opptaket , uansett ble streaming litt tammere og renere som for meg er kjedelig! Vinyl var ikke like enkel å plassere ifht cd. På stemmer synes jeg vinyl nok hadde noen helt klare kvaliteter , hvor rytmikk og bass i instrumenter gjorde seg bedre på cd. Dette er uansett ingen fasit, bare observasjoner mens undertegnede var full av sukker fra skolebrød..;)

    Fikk jeg inspirasjon av besøket, ble jeg glad av å kjøre en tur ? Bare innledningen her burde tilsi at jeg trivdes. Anlegget til Atle ga meg noe ideer på egne vegne, og da er formålet for min del oppnådd. Dette er en lydteknikers anlegg, men det har en musikers emosjon og formidling i seg...

    Takk for at jeg fikk komme Atle, sees snart :)
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.861
    Antall liker
    13.702
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Takk for herlig rapport @HCS
    Lydfagmann med Harry Potter tilnærming, blir ikke bedre enn det i hifi-verden. Gøy :)
    Med kun timer igjen isolasjon og dermed tre vaksinedoser og "gjennomført" korona så tør jeg snart å spørre om audiens hos trollmannen jeg også. :rolleyes::D

    Dæskensteiki den testlåten deres var høyttalergymnastikk, btw 😅

    Takk for at dere deler, god helg :)
    mvh
     

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.880
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    17
    Takk for veldig hyggelig besøk og for fin omtale, @HCS! Du er en representant for det relasjonelle i denne hobbyen, og, sånn jeg opplever det, har du enda større fokus på menneskene enn utstyret og musikken. Det er et fokus jeg liker! Er helt enig med deg i at det var, og er, veldig godt å møtes. Spesielt i disse mørke korona-tider. Gleden var altså også på min side :D

    Du skriver at vi har en ulik tilnærmingsmåte til hobbyen, og det kan jeg til dels være enig i. Samtidig var det gøy å oppleve at vi hørte stort sett se samme tingene og var ganske enige i hva vi opplevde som best i de ulike situasjonene. Og så liker jeg godt å filosofere litt rundt hva man liker og hvorfor. For meg er lyd og musikk ekstremt viktig og har egentlig «alltid» vært det, i hvert fall så lenge jeg kan huske. Fint å tenke litt gjennom hva som, om noe, har endret seg i lydfokuset, fra lydteknikertiden til nå. Jeg synes du oppsummerte det utrolig fint i denne setningen:

    Dette er en lydteknikers anlegg, men det har en musikers emosjon og formidling i seg
    Dett er kort oppsummert det jeg strekker meg mot, og det at noen oppfatter det slik ved å lytte hos meg, gjør meg varm i 🧡 :)

    Siden du var så sparsommelig med bilder, @HCS, spanderer jeg noen.

    85808EE7-1B7C-4346-84D9-97C37B901CD0.jpeg

    C2B3A443-EDC7-48AB-8E27-ED99D0B1F2BF.jpeg

    7D5ED400-3D77-43CD-8A42-25D8AAC91FC7.jpeg

    3BFA203D-B437-43A4-9DA6-ED83B7AA12C4.jpeg
     

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.880
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    17
    Vet ikke om jeg er fullt så fornøyd med din tabloide definisjon, @_RoDa_

    Lydfagmann med Harry Potter tilnærming
    Men du har jo skrevet for tabloide hifi-magasiner, så jeg tilgir deg, under tvil.

    Du får audiens her mer eller mindre når som helst, @_RoDa_! :D Bare å si fra! 🧙‍♂️
     
    Sist redigert:

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    7.990
    Antall liker
    20.053
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    Takk for veldig hyggelig besøk og for fin omtale, @HCS! Du er en representant for det relasjonelle i denne hobbyen, og, sånn jeg opplever det, har du enda større fokus på menneskene enn utstyret og musikken. Det er et fokus jeg liker! Er helt enig med deg i at det var, og er, veldig godt å møtes. Spesielt i disse mørke korona-tider. Gleden var altså også på min side :D

    Du skriver at vi har en ulik tilnærmingsmåte til hobbyen, og det kan jeg til dels være enig i. Samtidig var det gøy å oppleve at vi hørte stort sett se samme tingene og var ganske enige i hva vi opplevde som best i de ulike situasjonene. Og så liker jeg godt å filosofere litt rundt hva man liker og hvorfor. For meg er lyd og musikk ekstremt viktig og har egentlig «alltid» vært det, i hvert fall så lenge jeg kan huske. Fint å tenke litt gjennom hva som, om noe, har endret seg i lydfokuset, fra lydteknikertiden til nå. Jeg synes du oppsummerte det utrolig fint i denne setningen:



    Dett er kort oppsummert det jeg strekker meg mot, og det at noen oppfatter det slik ved å lytte hos meg, gjør meg varm i 🧡 :)

    Siden du var så sparsommelig med bilder, @HCS, spanderer jeg noen.

    Vis vedlegget 786014
    Vis vedlegget 786013
    Vis vedlegget 786012
    Vis vedlegget 786011
    Proportionsforvrengning??
    1 bilde av anlegget og 3 HCS selfies ?? 😂 😂
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Ulike tilnærminger kanskje, men fullt mulig å forstå hverandre. Det er en god ting som ikke alltid er så lett. Jeg tenker at det er mye som skjer når en møtes, mer godvilje, større harmoni. Og selv om en er en litt sliten toms på bilder, er interessen for mennesker og musikk der i fullt monn. Takk igjen. Og nå er det din tur, stakkars deg :rolleyes: :)
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.861
    Antall liker
    13.702
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Vet ikke om jeg er fullt så fornøyd med din tabloide definisjon, @_RoDa_
    Men du har jo skrevet for tabloide hifi-magasiner, så jeg tilgir deg, under tvil.

    Du får audiens her mer eller mindre når som helst, @_RoDa_! :D Bare å si fra! 🧙‍♂️
    Jeg slang den ut, med fare for at den var i overkant 🙈 :rolleyes: 😅
    Fint med tilgivelse under tvil 🙏
    Jeg har jo på trykk bedt folk løpe og kjøpe Noise Harvester, så det er ikke tvil om at jeg prater tull :ROFLMAO:

    Gleder meg veldig til å treffes. Samt få besøk her når huset er cleanset for korona :)🥳

    mvh
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.479
    Antall liker
    15.062
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Jeg glemte å spille litt fra et album når du var hos meg Atle! Har jo forstått at du har en forkjærlighet for trommiser🥁 Da Neil Peart for snart 30 år siden skulle lage et tribute album til hans store trommehelt, Buddy Rich så ble den listen av rock og jazz trommiser han ba med seg ganske imponerende🙌🙌👏 Det spilles storband jazz med et skikkelig trøkk som gjør at jeg nesten kan bli fan av storband😲 Usikker om du vil digge det, men sjekk det ut! Her er track listen og trommisene:
    1. Dancing Men" – 6:37Drums performed by Simon Phillips
    2. "Mercy, Mercy, Mercy" – 5:09Drums performed by Dave Weckl
    3. "Love for Sale" – 4:30Drums performed by Steve Gadd
    4. "Beulah Witch" – 4:28Drums performed by Matt Sorum
    5. "Nutville" – 5:09Drums performed by Steve Smith
    6. "Cotton Tail" – 4:36Drums performed by Neil Peart
    7. "No Jive" – 5:46Drums performed by Manu Katche and Mino Cinelu
    8. "Milestones" – 5:03 (composed by Miles Davis, arr. Herbie Phillips)Drums performed by Billy Cobham
    9. "The Drum Also Waltzes, Pt. 1" – 1:04Drums performed by Max Roach
    10. "Machine" – 3:46Drums performed by Rod Morgenstein
    11. "Straight, No Chaser" – 3:39Drums performed by Kenny Aronoff
    12. "Slow Funk" – 5:33Drums performed by Omar Hakim
    13. "Shawnee" – 3:06Drums performed by Ed Shaughnessy
    14. "Drumorello" – 3:11Drums performed by Joe Morello
    15. "The Drum Also Waltzes, Pt. 2" – :44Drums performed by Max Roach
    16. "Lingo" – 4:31Drums performed by Bill Bruford
    17. "Ya Gotta Try" – 3:18Drums performed by Marvin "Smitty" Smith
    18. "Pick Up the Pieces" – 5:38Drums performed by Steve Ferrone
    AC056F32-40BC-48EA-B9D1-3131CD181EFE.jpeg
     

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.880
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    17
    Det krever litt for å gjøre meg også til storband-fan 😁 Men dette må jo sjekkes ut! Takk for tipset, @ou812rh
     

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.880
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    17
    Lite aktivitet fra meg her om dagen. Jeg har rett og slett ikke hatt så lyst til å skrive noe. Og man skal ikke trenge å gjøre ting man ikke har lyst til, når de ikke er nødvendige. Men, da Sentralen var nede i flere timer i går kveld, var det en vekker for meg, og en påminning om hva som er viktig her i livet…

    Det skjer SVÆRE ting her! Eller, rettere sagt - det er én svær sak på vei inn dørene. Den er såpass stor at frakt tar litt tid. Forventet ankomst er uke 8. Jeg har et blandet forhold til det å vente på nytt utstyr. På den ene siden skulle jeg selvsagt hatt det med en gang. På den andre siden liker jeg å ha noe å glede meg til. Spesielt på denne tiden av året. Så da brukes tiden til å lese seg opp, fyre opp forventningene og ikke minst, tenke på hvilke rør man kan oppgradere med. Fikk beskjed av selger om at likeretterrørene aldri var blitt byttet. Da må man selvfølgelig bytte! Da kan jeg i hvert fall sitte her og se på disse mens jeg venter på beistet.

    8636EF95-CADA-4946-953A-B33C347BF2D3.jpeg

    ABB0AEDA-7698-4FBD-AD8D-1B054124E47E.jpeg

    Kjøpte et ekstra sett, for sikkerhets skyld. Ghatham-rørene er fra det norske forsvarets overskuddslager. Litt gøy.

    Her får man et inntrykk av størrelsen på maskineriet som disse rørene skal stå i.
    A46D2EA5-EB55-4149-9574-3C3D669EC4B5.jpeg



    Er minst like spent på hvordan det funker på hylla, som hvordan det låter etter hvert.
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.428
    Antall liker
    25.882
    Torget vurderinger
    24
    De rørene der er for kule til å holdes skjult, så om de ikke er synlige på plass i forsterkeren må du sørge for å ha ekstrasettet fremme på benken.
     

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.880
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    17
    De rørene der er for kule til å holdes skjult, så om de ikke er synlige på plass i forsterkeren må du sørge for å ha ekstrasettet fremme på benken.
    Kan love deg at de blir synlige! :D
     

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.880
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    17
    Fant forøvrig svært få synspunkter på ulike typer 5R4-rør på nettet. Noen her som har innspill?
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.569
    Antall liker
    1.240
    Torget vurderinger
    11
    Veldig spennende Atle!
    Skal det holdes hemmelig hva som er på vei inn ? :D
    Har en magefølelse...
     

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.880
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    17
    Veldig spennende Atle!
    Skal det holdes hemmelig hva som er på vei inn ? :D
    Har en magefølelse...
    Jeg regnet med at det var noen som ville være i stand til å forutse hva som er på vei, ja :D Jeg kommer ikke til å avsløre det ennå, men det er lov til å gjette.
     

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.880
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    17
    ^ Ingen, pr i dag. Men om du leser posten en gang til, ser du at det er noe på gang ;)
     

    Rune S

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.04.2002
    Innlegg
    4.569
    Antall liker
    1.240
    Torget vurderinger
    11
    Jeg regnet med at det var noen som ville være i stand til å forutse hva som er på vei, ja :D Jeg kommer ikke til å avsløre det ennå, men det er lov til å gjette.
    Er rimelig sikker på hva det er ja :D
    Og viss det stemmer,så var det en forsterker jeg var veldig gira på selv i perioder da jeg dreiv på som verst.
    Blir spennende :)
     

    666

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2013
    Innlegg
    2.511
    Antall liker
    6.120
    Torget vurderinger
    14
    Lite aktivitet fra meg her om dagen. Jeg har rett og slett ikke hatt så lyst til å skrive noe. Og man skal ikke trenge å gjøre ting man ikke har lyst til, når de ikke er nødvendige. Men, da Sentralen var nede i flere timer i går kveld, var det en vekker for meg, og en påminning om hva som er viktig her i livet…

    Det skjer SVÆRE ting her! Eller, rettere sagt - det er én svær sak på vei inn dørene. Den er såpass stor at frakt tar litt tid. Forventet ankomst er uke 8. Jeg har et blandet forhold til det å vente på nytt utstyr. På den ene siden skulle jeg selvsagt hatt det med en gang. På den andre siden liker jeg å ha noe å glede meg til. Spesielt på denne tiden av året. Så da brukes tiden til å lese seg opp, fyre opp forventningene og ikke minst, tenke på hvilke rør man kan oppgradere med. Fikk beskjed av selger om at likeretterrørene aldri var blitt byttet. Da må man selvfølgelig bytte! Da kan jeg i hvert fall sitte her og se på disse mens jeg venter på beistet.

    Vis vedlegget 788327
    Vis vedlegget 788328
    Kjøpte et ekstra sett, for sikkerhets skyld. Ghatham-rørene er fra det norske forsvarets overskuddslager. Litt gøy.

    Her får man et inntrykk av størrelsen på maskineriet som disse rørene skal stå i.
    Vis vedlegget 788329


    Er minst like spent på hvordan det funker på hylla, som hvordan det låter etter hvert.
    Dette blir spennende. Vi gleder oss til å se herligheten.
    Ang frakt, ting tar bare 1 dag Atle. Men viktig med skikkelig sekketralle 😁
     

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.880
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    17
    Er rimelig sikker på hva det er ja :D
    Og viss det stemmer,så var det en forsterker jeg var veldig gira på selv i perioder da jeg dreiv på som verst.
    Blir spennende :)
    Tror jeg på! 😄 Rimelig gira selv.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn