En lydmanns bekjennelser - i stua til atlerovik

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • 666

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2013
    Innlegg
    2.511
    Antall liker
    6.121
    Torget vurderinger
    14
    Takk & takk for særdeles hyggelig handel og hyggelige ord fra dere. Sitter på toget nå og skal gladelig innrømme at drosje fra Gran og opp de særdeles tunge 6 km er nærliggende.
    Skriver mer når jeg kommer hjem, yuhuu.
     

    inpain1968

    Nesten som alle andre…
    Ble medlem
    22.08.2009
    Innlegg
    1.605
    Antall liker
    6.887
    Takk for en særs hyggelig historie i både ord og bilder, Atle :)
    Lasse er tydeligvis en mann av den gode, gamle sorten! Det går absolutt an å like sånne folk!
    Håper høyttaleren faller i smak også i egen stue…
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.353
    Antall liker
    5.838
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Kjenner litt på å være stolt av å komme fra Hadeland når man leser denne historien. Å også litt synd at jeg ikke traff han mens jeg bodde der😉
     

    666

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2013
    Innlegg
    2.511
    Antall liker
    6.121
    Torget vurderinger
    14
    Takk folkens, dere gir meg godfølelsen faktisk. Men som med det meste så er ikke alt bare rosenrødt. Spør mine ekskoner.
    Ja ja, det om det.
    Jeg har haiket til Garmin Partenkirchen fra Hadeland for å kjøpe en veteran mc. Har forresten kjøpt flere der og kjørt de hjem.
    Så en tur til Ekeberg er rein og skjær kos uansett vær og føre.
    Jeg har sett disse Omega høyttalerene på sentralen en stund.
    Har tenkt at det hadde vært artig å prøve. Men nesten 10k bare for å stille nysgjerrigheten, njaa..
    Har jo hatt Nagaoka ølmaga høyttalere, decware horn osv (som jeg angrer på at jeg solgte)
    Uansett så kjøpte jeg disse av Atle. Han var en kul fyr og hadde et dritbra anlegg.
    På toppetasjen sto dette. Komplett Audio Note. Kjenner selvsagt til dette merket og har eid pre og An høyttalere. Dog ikke hemp utgaven.
    Han hadde også et skikkelig high end tak i stua si (om noe slikt finnes)
    Vel, vi spillte jazz, både stream og vinyl. Platespiller gruste til de grader streaming, artig..
    Musikken ble servert på en måte som fikk meg til å smile, veldig. Jøsses og yes der er lyden.
    Desverre må jeg ha støtte fra Hamar for å nå dit, fløyel og silke, hammer og slegge. Og vi spillte ikke høyt.
    Men dette er selvsagt ikke gratis.
    Så en kjapp kopp god kaffe.
    Vi pakket ned høyttalere og så var jeg på veien igjen.
    Toget fra Oslo til Gran tar drøye timen. Tanken på 40, 45 kg sekketralle med små hjul opp 400 høydemeter fristet mindre. Så jeg feiget ut og tok drosje bil (som min far på snart 90 sier) hehe.
    Sannheten er at jeg var dritspent på hvordan dette skulle låte hos meg. Derfor ble det taxi og ikke 1 time med sjukt slit.
    Man får velge sine kamper.
    De ble montert oppe i 2 etg. Ca 16 kvm, teppegulv og knevegger. Rega IO forsterker, Rega Apollo cdp. Dette ble gjort samtidig som jeg lagde middag, dusjet og tok oppvasken.
    Utrolig hva man får til når viljen er der hehe.
    1639245751169838536510299306996.jpg

    Her skal ikke tv, n på på noen dager for å si det sånn. Satan hvor bra dette er.
    Jeg er særdeles glad for at jeg kjøpte disse.
    Takk Atle for at jeg fikk kjøpe disse og takk for at du er en så hyggelig kar.
    Lasse.
     
    Sist redigert:

    666

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2013
    Innlegg
    2.511
    Antall liker
    6.121
    Torget vurderinger
    14
    Hehe, du kjøpte også min Cayin klasse A forsterker. Har hatt litt lyst på å kjøpe den tilbake 😁
    Din Jaguar har jeg sett på utstilling på Gran for et par år siden. Et smykke du skal være glad for at du har.
    Lasse
     

    Fosse

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.08.2003
    Innlegg
    11.429
    Antall liker
    25.917
    Torget vurderinger
    24
    Kan hende bør jeg bytte nick til gullfisk 🤣. Dette var pinlig. Cayinen står her, den er i bruk som reserve for Luxman som nå er i orden, så det kan det nok bli en ordning på 😊. Og takk for sist, veldig, veldig hyggelig!
     

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.881
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    17
    ^ Veldig god stemning :love: Jeg liker god stemning i tråden min (og ellers) :)

    Er tydelig at Lasse er en mann som er godt likt i hifi-miljøet, og jeg har ingen problemer med å forstå det! Besøket i dag var en aldri så liten lysstråle i mørketiden.

    Takk for fin rapport, @666. Veldig gøy at du likte høyttalerne så godt, og at de matchet rommet ditt og resten av utstyret! Og kjempefint å lese lydinntrykkene dine herfra. Jeg har nå gjort klar over at jeg er innehaver av et av Norges få hi-end stuetak. Det er stas! 😁
     

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.881
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    17
    Hehe. Vil bare understreke at det er @666 sin betegnelse, dette. Jeg antar at det han mener er at det er høyt under taket, og at det er ulike vinkler som bryter opp. Skal ta et bilde i dagslys i morgen. Hvis ikke Lasse kan bidra. Det var tross alt det første han gjorde når han kom inn; tok bilde av taket :D
     

    666

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2013
    Innlegg
    2.511
    Antall liker
    6.121
    Torget vurderinger
    14
    Når du har et hus med innebygd diffusor i taket.
    Ja da må mann bare ta i mot og takke.
    Heldige du og lett å høre.
     

    666

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2013
    Innlegg
    2.511
    Antall liker
    6.121
    Torget vurderinger
    14
    Hadde jeg lest dette før skulle jeg kastet meg i bilen og kjørt deg hjem ( bor på Jevnaker) for maken til innsats har jeg ikke hørt om😁😁 imponerende!
    Takk Rallar, jeg skal huske det når jeg blir en gammel mann.
    Nå ved fylte 60 går det fint for egen maskin. Om 10 år er saken en ganske annen. Livet er veldig veldig kort 😁
     

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.881
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    17
    På forespørsel, for spesielt interesserte - hi-end taket!

    Vi bygget på en ekstra etasje for 6 år siden. Etasjen/huset har skrånende tak. Vi valgte å beholde nesten hele høyden i stua og løftet nedre halvdel, med en spiss øverst. Det kalles vel ofte en kvist, men vet ikke om det er riktig betegnelse i dette tilfellet. @Fosse, du kan nok bidra her :) Hifiavdelingen er delvis plassert under full takhøyde og delvis under skrånende tak med vinkler. Det ble ikke helt det dagslyset jeg ønsket meg i dag, på grunn av tett snøvær, men her er noen bilder som forklarer.

    Fra andre siden av rommet, med og uten vidvinkel.
    42191E55-3368-4259-9DDF-CDFAC40A1ACE.jpeg

    70F55509-4C61-4D5F-9BDA-953C9B0993A2.jpeg



    Inngangen til stua.
    A30ADF46-C541-4609-9086-F7FAFDF1B418.jpeg

    371BDA34-07A5-4043-8537-5569D617DFB5.jpeg
     

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.881
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    17
    Ja, de sier visst så :D Din tur til å teste ut nå, @HCS.
     
    Sist redigert:
    • Love
    Reaksjoner: HCS

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Ja, de sier visst så :D Din tur til å testet ut nå, @HCS.
    Ånden er villig, men kjødet skrøpelig.. :cool:.. Kan ikke risikere å få utsatt inngrep, selv om fristelsen er større enn noe eple.. Men, du er høyt oppe på den imaginære listen min.. Håper du vet det :)
     

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.881
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    17
    Det skjønner jeg veldig, veldig godt, Hans Christian. Vi kommer sterkt tilbake når listen går fra imaginær til reell, igjen! :D
     
    • Love
    Reaksjoner: HCS

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.353
    Antall liker
    5.838
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Hadde jeg lest dette før skulle jeg kastet meg i bilen og kjørt deg hjem ( bor på Jevnaker) for maken til innsats har jeg ikke hørt om😁😁 imponerende!
    Hei er du innflytter til Jevnaker eller er du som meg født å oppvokst?
    Merkelig at det nå dukker frem flere fra Hadeland med denne interessen etter jeg flyttet.
    Men utrolig kjekt å se at viljen til å bidra å hjelpe andre med hobbyen er til stede😉
     

    T-1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.08.2015
    Innlegg
    3.114
    Antall liker
    9.645
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    33
    Flott stue som innbyder til hygge og samvær 🤩 gjennomført og lekkert 🎶
     

    666

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2013
    Innlegg
    2.511
    Antall liker
    6.121
    Torget vurderinger
    14
    Jeg tenkte bare Oi når jeg kom in i det rommet. For et rom og for et tak. Her måtte det tas bilder.
    Har sikkert vært arkitekt i mitt tidligere liv 😁
     

    rotecop

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    27.10.2006
    Innlegg
    1.154
    Antall liker
    979
    Torget vurderinger
    2
    For et rom, for et tak. Angre selv på at jeg ikke kostet på et par ekstra høyder med Lekablokker i "kjelleren" når jeg bygde.
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.936
    Antall liker
    17.212
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Flott hifitak, Atle, og takk for de to akustiske platene. Klarte å forårsake to hull på den ene, men det er seff min egen skyld.
     

    Atlerovik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.08.2019
    Innlegg
    3.450
    Antall liker
    10.881
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    17
    Flott hifitak, Atle, og takk for de to akustiske platene. Klarte å forårsake to hull på den ene, men det er seff min egen skyld.
    Uff, det var kjedelig! De tåler veldig lite og får fort småskader, men gjør selvsagt samme jobben. De var jo uansett svært rimelige 😁
     

    Rallar

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    04.08.2019
    Innlegg
    280
    Antall liker
    659
    Sted
    Hadeland
    Hei er du innflytter til Jevnaker eller er du som meg født å oppvokst?
    Merkelig at det nå dukker frem flere fra Hadeland med denne interessen etter jeg flyttet.
    Men utrolig kjekt å se at viljen til å bidra å hjelpe andre med hobbyen er til stede😉
    Født og oppvokst her😁
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn