En kvinnes skrekk, Mutz sin Hi-Fi stue.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • mutz

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.01.2005
    Innlegg
    1.057
    Antall liker
    85
    Torget vurderinger
    1
    Tenkte jeg skulle lage min egen lille Hi-Fi Tråd.

    Litt historikk.
    Hi-Fi interessen startet på meget tidlig 90-tall. Jeg klarte å overbevise mine foreldre om at veien til lykke og en rusfri ungdomstid var via godlyden fra et ordentlig stereoanlegg. Dali 104 høyttalere og Denon elektronikk ble kjøpt for forskuddterte konfirmasjonspenger. En vellykket kombinasjon, som satte rølpesystemer basert på Cervin Wega og NAD kraftig i skammekroken. Kameratene var selvsagt kraftig uenig og mente jeg var blitt lurt. Kvalitet ble målt i Desibel på den tiden må vite.

    Vel vel. Et frø var sådd, og ikke visste jeg at nevrosene og avhengigheten til denne interessen var for evigheten....

    Min Denon DCD 690 ble byttet ut til fordel for Marantz CD 63 mkII etter en stund. En klar forbedring!

    Neste skritt på veien var ny forsterker. Etter inngående dealing med en ansatt på Hi Fi klubben ble Electrocompaniet ECI1 kjøpt. Da var jeg meget klar på at jeg muligens hadde kjøpt verdens beste forsterker ;D Denon PMA 480R måtte vike plassen for dette smykket av en forsterker. Mine Dali 104 ble oppgradert med nye internkabler og fulgte på enda et hakk opp på skalaen.

    Så var tiden overmoden for bytte av høyttalere.
    Matrix 804 ble kjøpt og jeg mente selv dette svingte rått. Beklageligvis var mine kompiser ikke helt på linje. Tvert imot.... de mente jeg gikk motstrøms i forhold til hva de betraktet som kvalitet. Kjedelig og overpriset var dommen. Illusjonene brast og jeg holdt nesten på å "oppgradere" til Cervin for å få tilbake litt streetcred.

    Etter en stund fant jeg ut at jeg likte lyden av DALI bedre og gikk til innkjøp av DALI Grand Coupe.
    Dette anlegget hadde jeg i mange år. Kjøpekraften var på et minimum og tiden gikk til tweaking, woodoo, grønn tusj, og andre forbedringer med vekslende hell.

    Videregående var unnagjort og jeg ble forvist i HiFi eksil i et års tid.
    Anlegget ble solgt og jeg byttet HiFi med sosialt samvær med sinte grønne menn i tricot.

    Vel hjemme igjen fikk jeg muligheten til å bli en vaskeekte bransjemann.
    Bransjemann var jeg i mange år. Hi-Fi interessen blir veldig utvasket i en sådan jobb og man mister ambisjonene om å få til de helt store tingene på hjemmebane når en har mulighet til å leke med mye bedre produkter på jobb. Byttetrangen tar overhånd og jeg klarte ikke å slå meg til ro med mitt hjemmeanlegg i denne perioden.

    Vel og merke helt til jeg tok med meg MC 275 hjem på test. Høyttalerne var Audiovector M3 signature. Ikke visste jeg at rør var så morsomt. Jeg hadde en forestilling om at rør var kun for jazz-onanisten. Mykt i fløyene og en svulmende, alt for "bred" mellomtone var min illusjon av hvordan rør i forsterkeriet oppførte seg.
    Helt feil!!!!!!!!!
    Her var et sinnsykt trøkk, timing og en helt annen realisme enn jeg noen gang hadde forestillt meg. Audiovector M3 signature viste seg å være en meget kapabel høyttaler. Interessen var tilbake..... HURRA.

    Dessverre ble Audiovectorene for sinte i vår nyinnkjøpte leilighet. Naboene i leiligheten ved siden hadde velvillig tatt på seg rollen som lydkonsulenter og anbefalte meg en stativhøyttaler med 5 tommers basselement. Proac respons 1sc ble kjøpt inn og erstattet M3 signature. Ikke bra... jeg var tilbake i skyggenes dal uten toner under 60 Hz. Rock ble erstattet med svisker og forfallet var et faktum.

    Dette var jo såklart ikke et blivende sted. Leiligheten ble solgt og vi kjøpte oss enebolig med avstand til naboene.
    Jeg kompenserte umiddelbart og kjøpte Gradient Revolution 05 til min samboers forskrekkelse. Nye hustegninger ble skissert og låvnaden om stor yttergang med walk in closet ble injisert. Rett medisin... søknaden innvilget.

    Desverre var ikke Mono MC 275 nok til å få ordentlig kontroll på de store basselementene til Gradientene. Dette var mat for transistorwatt. Jeg hadde ikke hjerte til å skille meg med mine 275 som hadde gitt meg så mange store musikalske øyeblikk. Gradientene måtte gå.

    Nå begynner vi å nerme oss sanntid i min lille historie.
    Inn kom Gallo Ref. 3.1. Stort var sjokket når det viste seg at disse små søte kasserollene var enda mer glade i effekt enn Gradientene. Imidlertid ble en ting klart fra første tone. DETTE er meget kompetente høyttalere. De integrerte bra i rommet og hadde ikke antydninger til romlebass. Romlebass kommer høyt opp på min nevroseliste og blir ikke akseptert.

    Dessverre ble det klart etter mange runder med omplasseringer av høyttalerene at noe måtte gjøres. MC 275 måtte gå...

    Jeg gråt en skvett og sendte forsterkerne til Sverige.
    Som betaling ble Plinius SA 250 MKIV skippet.

    Sanntid er kommet :D

    Et lite bilde:
     

    Vedlegg

    kjoenik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Innlegg
    4.284
    Antall liker
    2.290
    Torget vurderinger
    4
    Lekkert!
    Er det to platespillere stablet oppå hverandre til venstre der...??

    Litt av en en kloss den pliniusen :eek:
     

    mutz

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.01.2005
    Innlegg
    1.057
    Antall liker
    85
    Torget vurderinger
    1
    Jepp.

    Vintage Dual og Lenco. De har sett bedre dager og venter på en real service.
    Pliniusen holdt nesten på å ta livet mitt når den ble bært opp trappen :D
     

    room

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2008
    Innlegg
    2.598
    Antall liker
    360
    Sted
    Kulturhovedstaden
    Torget vurderinger
    0
    For min del skjønte jeg ikke det med Nad i forhold til Denon. Nad har vært et bedre valg i forhold til Denon i mine ører. Cervin har jeg aldri hatt noe forhold til. Synes Denon ble noe lyse i forhold til hva jeg hørte i de anlegg jeg hørte på den tiden. men det kan jo være andre forhold.
    Husker vi testa en større intergrert Denon mot min Nad 216 på et par gulvstående psb 600 et eller annet og det var lite tvil om hva som falt våre ører best.
    Poenget mitt er at jeg ikke synes at Nad på den tiden fortjener et rykte som den "Cervin Vega greia".

    No hard feelings.
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    Godt og morsomt fortalt :)kult anlegg. Flere bilder!!
     

    mutz

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.01.2005
    Innlegg
    1.057
    Antall liker
    85
    Torget vurderinger
    1
    room skrev:
    For min del skjønte jeg ikke det med Nad i forhold til Denon. Nad har vært et bedre valg i forhold til Denon i mine ører. Cervin har jeg aldri hatt noe forhold til. Synes Denon ble noe lyse i forhold til hva jeg hørte i de anlegg jeg hørte på den tiden. men det kan jo være andre forhold.
    Husker vi testa en større intergrert Denon mot min Nad 216 på et par gulvstående psb 600 et eller annet og det var lite tvil om hva som falt våre ører best.
    Poenget mitt er at jeg ikke synes at Nad på den tiden fortjener et rykte som den "Cervin Vega greia".

    No hard feelings.
    Var bare at Cervin nesten alltid ble kombinert med NAD på denne tiden fritt etter husken.
    Ellers er jeg helt enig med deg.
     

    mutz

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.01.2005
    Innlegg
    1.057
    Antall liker
    85
    Torget vurderinger
    1
    Dette er alle bildene jeg har av anlegget slik det ser ut nå.
     

    Vedlegg

    H

    Hugh

    Gjest
    Bra tråd Mutz selv om jeg er sterkt uenig i tittelen på tråden. Med unntak av den sorte bilmotoren som står i mellom høyttalerne er da dette svært elegant selv for et utrent øye. Er øynene trent, og det bør de være, er selvsagt bilmotoren også flott, ja en nytelse. Plinius beistet er meget maskulint og meget penere enn det meste av det som tilbys av f.eks Glassmagasinet.

    Det er bare å jobbe på!
     

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.905
    Antall liker
    2.086
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Artig lesning, dette. Jeg har hatt Audiovector M3 Signature selv - og jeg har fortsatt et par ProAc Response 1SC - og synes jeg kjenner meg litt igjen. Når det gjelder det viktigste her - det romslige armslaget for å sette opp et skikkelig anlegg - har jeg dessverre aldri hatt dine muligheter. Der har du fått deg gode rammebetingelser allerede i starten. Hold fast på dem - de er gull verdt.
     

    mutz

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.01.2005
    Innlegg
    1.057
    Antall liker
    85
    Torget vurderinger
    1
    Hugh skrev:
    Bra tråd Mutz selv om jeg er sterkt uenig i tittelen på tråden. Med unntak av den sorte bilmotoren som står i mellom høyttalerne er da dette svært elegant selv for et utrent øye. Er øynene trent, og det bør de være, er selvsagt bilmotoren også flott, ja en nytelse. Plinius beistet er meget maskulint og meget penere enn det meste av det som tilbys av f.eks Glassmagasinet.

    Det er bare å jobbe på!
    Takk for den!
    Løsningen med sidestillt Plinius er en midlertidig sådan. Da må nytt rack inn og jeg kan sende IKEA løsningen til de evige jaktmarker.
     

    kaap

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2004
    Innlegg
    3.447
    Antall liker
    2.632
    Sted
    Mo i Rana
    Torget vurderinger
    5
    ugg.. Slike effekttrinn som det der tror jeg er grunn nok til at håret på brystkassen vokser.
    (Kanskje man skulle prøvd å plassere en tenåring ved siden av en slik et par timer, par ganger i uken, og notere/registere veksten :) )
    mvh
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.576
    Antall liker
    27.684
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    kaap skrev:
    ugg.. Slike effekttrinn som det der tror jeg er grunn nok til at håret på brystkassen vokser.
    (Kanskje man skulle prøvd å plassere en tenåring ved siden av en slik et par timer, par ganger i uken, og notere/registere veksten :) )
    mvh
    Hah!
    Det er sånne effekttrinn som gir deg hår på ryggen!
    mvh
     

    Jan_I

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    4.128
    Antall liker
    309
    Prøv å bære en slik på ryggen...
    Garantert ikke mye hår igjen ;) ;D ;D
     

    kaap

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2004
    Innlegg
    3.447
    Antall liker
    2.632
    Sted
    Mo i Rana
    Torget vurderinger
    5
    PÅ ryggen.. hørtes ikke godt ut! Min egen DP er et par kg tyngre enn denne Plinus'n, og har selv løftet den ut av baksetet på en todørs Golf. At den var inni en trekasse uten handtak gjorde ikke jobben særlig bedre..

    back to topic:
    - Merker du ikke noe til den store glassflaten til venstre? Lamellgardiner hadde evt blitt tøft (og gunstig der).. kanskje....
    - Regner med nye bilder når nytt rack er på plass :)
    mvh
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Hårete oppsett! :). Var å hørte på lignede høytalere som du har ifjor høst og de imponerte skikkelig. Og, som du rett påpeker mutz, disse trenger "baller". Men det er neppe noen fare med at lyden skulle lide av "testikkel-kreft" hos deg for å si det sånn.. ;D. Hva slags signatur vil du si at Pliniusen har ? Oppfattelsen min av Gallo var at den var nøytralt og meget velspillende.
     

    mutz

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.01.2005
    Innlegg
    1.057
    Antall liker
    85
    Torget vurderinger
    1
    Flott respons må jeg si.

    Angående hår og slikt.
    Etter å ha bært dette bestet opp trappen alene kan jeg skimte antydninger til enkel hårvekst på enkelte steder på brystkassen. Kan i alle fall garantere at det ikke er blitt færre.

    Jeg tenkte å si litt om statusen nå og planene videre med systemet mitt.

    Jeg har nettopp gått over på nettverksbasert avspilling, da med squeezebox og en egen musikk-PC plassert i kjelleren. Dette har revolusjonert mitt forhold til lagret musikk. Jeg var meget skeptisk før jeg tok skrittet fullt ut. Helt ubegrunnet frykt skulle det vise seg. Den mest konkrete forskjellen er at det er mye lettere og ta dypdykk i platesamlingen nå enn før. Man kan lage spillelister etter humør, til fest, til barneselskap, eller til sofakos med dama ;) Enkelt og lettvint. Etter fest er det ingen tomme, feilarkiverte platecover å spore. Ganske enkelt genialt. Har man først tatt skrittet er det ingen vei tilbake.

    Alt av musikk er rippet i FLAC.
    Fra squeezeboxen kjøres signalet digitalt til en Beresford DAC. Egentlig er jeg rimelig fornøyd med lyden fra denne, men optimalt er det på ingen måte. Denne skal oppgraderes. Med en slik løsning ser jeg for meg at en velfungerende proff-DAC med reklokking som det mest optimale.
    Jeg er jo av den oppfattning at det er betydelig forskjell på lyden fra forskjellige drivverk/nettverksløsninger om man bruker DAC-er som ikke reklokker signalet. Med reklokking av signalet er jeg vel mer i tvil om det er betydelige forskjeller mellom drivverk. Såfremst disse holder et ok nivå.

    Videre har jeg nettopp gått til innkjøp av Audiolence 2.0 i siste versjon, med målemic og det hele. Og her har jeg mange spørsmål. Jeg har ingen intensjon om å ta disse spørsmålene i min anleggstråd. Dette skal jo være hyggelig ;D Kort forklart kjører ikke korreksjonfitrene via Inguz. Alt ser riktig ut. Filtrene er lagret på riktig sted, men de kjører ikke.

    Jeg får komme med videre beskrivelser etterhvert. Vil jo ikke brenne alt kruttet med en gang.
    Går med planer om å ta noen bedre bilder av systemet og musikkserveren. Er det respons og interesse er det ikke umulig de blir lastet opp.
     

    mutz

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.01.2005
    Innlegg
    1.057
    Antall liker
    85
    Torget vurderinger
    1
    kaap skrev:
    - Merker du ikke noe til den store glassflaten til venstre? Lamellgardiner hadde evt blitt tøft (og gunstig der).. kanskje....
    - Regner med nye bilder når nytt rack er på plass :)
    mvh
    Den merkes i betydelig grad ja.
    Disse galloene er jo nesten omnipolare i diskanten. Høyere vinklingsgrad har nesten ikke effekt.
    Glassveggen er den viktigste årsaken til at jeg gikk for Audiolence. Håper jeg får det operativt innen meget kort tid.

    Når jeg skal lytte kritisk setter jeg opp en rad meg høyhalsede stoler hvor jeg plasserer egnede absorbenter. Dvs gulvtepper eller lignende. Ikke noe WAF å spore i den løsningen kan min samboer bekrefte.

    Lameller kommer nok på plass etterhvert.
     

    mutz

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.01.2005
    Innlegg
    1.057
    Antall liker
    85
    Torget vurderinger
    1
    HCS skrev:
    Hårete oppsett! :). Var å hørte på lignede høytalere som du har ifjor høst og de imponerte skikkelig. Og, som du rett påpeker mutz, disse trenger "baller". Men det er neppe noen fare med at lyden skulle lide av "testikkel-kreft" hos deg for å si det sånn.. ;D. Hva slags signatur vil du si at Pliniusen har ? Oppfattelsen min av Gallo var at den var nøytralt og meget velspillende.
    Jeg har ikke hatt pliniusen lenge nok til at jeg kan kaste en fullstendig dom over den.
    Førsteinntrykket er meget solid. Den kan brukes både i ren kl. A og i A-B. Effekten er 250 watt uansett modus har jeg lest meg til. Det er lite som tyder på at det skrytewatt!! I klasse A-B yter den bra, men mangler den "analoge" og substansielle gjengivelsen oppover i frekvens som jeg var vant med fra MC275. Man kan si at utklingningen på transienter og lettflytheten på spesielt vokal er dårligere enn med rørforsterkerne.

    I klasse A får du disse tingene tilbake i rikt monn. Det er stor forskjell på modusene etter min mening. Bassgjengivelsen er av en helt annen liga enn med rørforsterkerne. I klasse A låter den musikk!!

    Karaktermessig vil jeg si den er rimelig nøytral, litt på den varme siden faktisk.
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.920
    Antall liker
    8.207
    Torget vurderinger
    1
    Dette må jeg se å få hørt!


    Mvh. Bjørn
     

    Oslo2

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    29.11.2004
    Innlegg
    813
    Antall liker
    133
    Torget vurderinger
    2
    Dette kan vel ikke være en kvinnes værste skrekk. Nå er jeg mann da, men dette var jo virkelig lekkert!
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.920
    Antall liker
    8.207
    Torget vurderinger
    1
    Feite LMC'er hørte jeg rykter om skulle inn i systemet her :D
     

    mutz

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.01.2005
    Innlegg
    1.057
    Antall liker
    85
    Torget vurderinger
    1
    bjornh skrev:
    Dette må jeg se å få hørt!


    Mvh. Bjørn
    Du er velkommen!
    Vaffler og kaffe blir servert.

    Får ta en oppdatering av tråden når tiden strekker til. Nå er det vårrengjøring og lite annet som står på agendaen.
     

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.532
    Antall liker
    9.691
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Kvinnens skrekk i dette oppsettet er vel all kasserollepussinga.
     

    mutz

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.01.2005
    Innlegg
    1.057
    Antall liker
    85
    Torget vurderinger
    1
    erato skrev:
    Kvinnens skrekk i dette oppsettet er vel all kasserollepussinga.
    Det er tydeligt at ingen av dere som har gitt positive kommentarer til stereoanlegget mitt er kvinner! Jeg begynner strengt tatt å lure på om dere har kjennskap til kvinner ;D
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.920
    Antall liker
    8.207
    Torget vurderinger
    1
    ..å joda, det har jeg..!

    -men uansett, da skal jeg ta med en av mine feite kabler... ;D
     

    XLNT

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    09.05.2009
    Innlegg
    99
    Antall liker
    0
    mutz skrev:
    erato skrev:
    Kvinnens skrekk i dette oppsettet er vel all kasserollepussinga.
    Det er tydeligt at ingen av dere som har gitt positive kommentarer til stereoanlegget mitt er kvinner! Jeg begynner strengt tatt å lure på om dere har kjennskap til kvinner ;D
    Vel, siden jeg er dame må jeg vel kunne sies å ha litt kompetanse på hva damer liker....er det ikke sånn at de feste av oss bruker oss sjøl som referanseramme for hva som er "normalt" ;) Helt seriøst, jeg synes anlegget ser dritbra ut, sikler rått! ;D Ikke alt jeg har hørt, men som det fremkommer a signaturen min betyr det også noe for meg hvordan ting ser ut, og det visuelle inntrykket er jo mer enn godkjent det da!
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.920
    Antall liker
    8.207
    Torget vurderinger
    1
    bjornh skrev:
    ..å joda, det har jeg..!

    -men uansett, da skal jeg ta med en av mine feite kabler... ;D
    -det jeg mente var nettfilterkabler, hvis noe ble misforstått her... ::)
     

    Pengvim

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2005
    Innlegg
    2.184
    Antall liker
    2
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Fytti katta, den Pliniusen var diger! HEFTIG! ;D

    Stilig oppsett du har.
     

    SirHifi

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    11.02.2008
    Innlegg
    56
    Antall liker
    2
    Torget vurderinger
    1
    Rått anlegg må en få lov til å si!!
    Dette kan jo ikke gjøre noe annet enn å spille fryktelig bra!
    Har hørt Galloene og de er virkelig imponerende!

    Kan ikke dy meg, men står den Pliniusen trygt på den IKEA benken?!?!? :eek: ;) :p
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.920
    Antall liker
    8.207
    Torget vurderinger
    1
    Mutz mener det. Den veier ikke mye.
     

    mutz

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.01.2005
    Innlegg
    1.057
    Antall liker
    85
    Torget vurderinger
    1
    SirHifi skrev:
    Rått anlegg må en få lov til å si!!
    Dette kan jo ikke gjøre noe annet enn å spille fryktelig bra!
    Har hørt Galloene og de er virkelig imponerende!

    Kan ikke dy meg, men står den Pliniusen trygt på den IKEA benken?!?!? :eek: ;) :p
    Det er IKEA benken som står utrygt!
    Jeg sysler med tanken om å lage meg en ekte DIY løsning på rackproblemet. Det ideelle er å få plass til forsterkeren i selve racket. Utfordringen er såklart luftingen.

    Ellers vil jeg si at bildene lyver litt på størrelsen til Pliniusen. TVen er 43" ikke 50. Og høyttalerene er mindre enn folk flest tror. Slik, da er referansepunktene definert. Og da kan vi vel kalle Pliniusen relativt hendig.
     

    mutz

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.01.2005
    Innlegg
    1.057
    Antall liker
    85
    Torget vurderinger
    1
    Sukk!!

    Og jeg som skulle snekkre i kjelleren ::)
     

    Vedlegg

    Terka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2007
    Innlegg
    1.374
    Antall liker
    3
    Hehe! Om det er noen trøst så har jeg fått kappet til benkeplater i eik til ny stereobenk i stuen. De står fortsatt i kjelleren 3 mnd etterpå... men det skal en dag bli ny stereobenk her også. ;D

    Pliniusen står vel trygt den? Ingen svai i plata den står på samt to vertikale vegger nesten under den?
    Dog er vel IKEA benken bare papirmasse innvendig?? ::)
     

    hifiguru

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.07.2002
    Innlegg
    5.715
    Antall liker
    1.259
    Sted
    Porsgrunn
    Torget vurderinger
    1
    Bare sånn for å pirke, endel av "midtstabelen" kunne kanskje vært fordelt på de 4 rommene i hyllen som nesten står tomme? Eller er det korte kabler? ;D
     

    kjoenik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Innlegg
    4.284
    Antall liker
    2.290
    Torget vurderinger
    4
    mutz skrev:
    Jepp.

    Vintage Dual og Lenco. De har sett bedre dager og venter på en real service.
    Pliniusen holdt nesten på å ta livet mitt når den ble bært opp trappen :D
    Morsomt dette her. Jeg har nøyaktig samme komboen, Dual og Lenco, ståene oppå hverandre i skapet på kontoret.
    Den eneste forskjellen er at begge spillerne mine har vært til service, hos meg, med den følge at ingen av dem lenger virker... ::)
     

    mutz

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.01.2005
    Innlegg
    1.057
    Antall liker
    85
    Torget vurderinger
    1
    hifiguru skrev:
    Bare sånn for å pirke, endel av "midtstabelen" kunne kanskje vært fordelt på de 4 rommene i hyllen som nesten står tomme? Eller er det korte kabler? ;D
    Jasså, Godt tips..... hadde det ikke vært for det kjedelige faktum.... at komponentene er for brede for hyllene.
    Ikke det, det er sikkert mulig å stable de mer estetisk korrekt.
     

    kjoenik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Innlegg
    4.284
    Antall liker
    2.290
    Torget vurderinger
    4
    mutz skrev:
    hifiguru skrev:
    Bare sånn for å pirke, endel av "midtstabelen" kunne kanskje vært fordelt på de 4 rommene i hyllen som nesten står tomme? Eller er det korte kabler? ;D
    Jasså, Godt tips..... hadde det ikke vært for det kjedelige faktum.... at komponentene er for brede for hyllene.
    Ikke det, det er sikkert mulig å stable de mer estetisk korrekt.
    Ække så farlig det. Så lenge man trives med de boksene man har!
     

    mutz

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    04.01.2005
    Innlegg
    1.057
    Antall liker
    85
    Torget vurderinger
    1
    kjoenik skrev:
    mutz skrev:
    Jepp.

    Vintage Dual og Lenco. De har sett bedre dager og venter på en real service.
    Pliniusen holdt nesten på å ta livet mitt når den ble bært opp trappen :D
    Morsomt dette her. Jeg har nøyaktig samme komboen, Dual og Lenco, ståene oppå hverandre i skapet på kontoret.
    Den eneste forskjellen er at begge spillerne mine har vært til service, hos meg, med den følge at ingen av dem lenger virker... ::)
    Hehe. Slik kan det fort gå hos meg også. Dualen har mekanikk som et urverk, og min kompetanse stopper ved enkel lodding og selvfølgelige reprasjoner. Håper jeg får sporet opp vintagegutta i byen for assistanse. Den låter slett ikke verst når den først virker.
     

    kjoenik

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Innlegg
    4.284
    Antall liker
    2.290
    Torget vurderinger
    4
    Dual låter absolutt bra. Mye vinylglede i en slik gammel spiller!
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.920
    Antall liker
    8.207
    Torget vurderinger
    1
    hifiguru skrev:
    Bare sånn for å pirke, endel av "midtstabelen" kunne kanskje vært fordelt på de 4 rommene i hyllen som nesten står tomme? Eller er det korte kabler? ;D
    Korte kabler er bra..!
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn