En kort anleggstråd fra nord

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• ELJ

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.09.2008
    Antall liker
    3.425
    Sted
    Harstad
    Torget vurderinger
    26
    Pinseǹ er her! Countdown til ferie. Som jeg har sagt tidligere så er min erfaring at læreryrket er tungt mot slutten av året, og tyngre etter hvert som det nærmer seg dagen. 20.juni. Så ferien kommer ikke en dag for tidlig for min del. Mange planer både med og uten ungene. Felles for dem er at det blir ganske lokal ferie i år. Senja, Hinnøya og en hotellferie i Svolvær, Lofoten. Mye tid vil tilbringes på hytta med fisketurer både på fjell og i havet. Må utføre lett vedlikeholdsarbeid i sommer, oljing av terasser, graving av ei grøft og litt til. Lett når man vet man har fri i 8 uker.
    Satte på musikk som vanlig da jeg kom hjem fra jobb. Kun spilt vinyl. Jeg byttet pu på begge spillerne. Nå er det Ortofon Cadenza på Lencoen og Koetsu på EMT. Etter å ha vært igjennom noen album så dukket Thriller med Jackson opp tilfeldig. Satte den på Lencoen og det låter veldig bra. Både musikk og lyd. Spilte ganske høyt da jeg kom til "Beat it" Den kledde anlegget utrolig bra; horn, vinyl og masse hestekrefter fikk meg til å bevege meg til musikken.
    Jeg kommer nok til å spille Beat it neste gang jeg har besøk. Utypisk meg men det er ganske fett for det.

IMG20250528195504.jpg

Deng1

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.04.2024
    Antall liker
    3.237
    Sted
    VestBredden
    Torget vurderinger
    1
    Mannen var en ekstremt dyktig musiker, det må ikke glemmes!!

• Liker
    Reaksjoner: ELJ

ELJ

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.09.2008
    Antall liker
    3.425
    Sted
    Harstad
    Torget vurderinger
    26
    Mannen var en ekstremt dyktig musiker, det må ikke glemmes!!
    Ingen tvil om det. Kvalitetsmusikk er kvalitetsmusikk selv om det er en sjanger/stil man ikke ellers låner øre til så ofte.

ELJ

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.09.2008
    Antall liker
    3.425
    Sted
    Harstad
    Torget vurderinger
    26
    Nedtellingen fortsetter her i Nord. Ok vær, litt yr av og til men ellers glimt av sol og tidvis fint.
    Holder på å mekke på en terreng el-sykkel. Måtte bytte batteri men manglet nøkkelen for å frigjøre batteriet fra sykkelen. Da jeg demonterte låsesylinderen så skled en del ned i motoren. Kom noen tunge gloser da. Så i dag fikk jeg låne et spesialverktøy for å demontere klingen foran, tok ut motoren og der lå delen. Men et hel.... styr for å få det på plass igjen. Masse ledninger som jeg ikke visste hvor skulle ligge. Fikk det sammen til slutt med kink i ryggen som resultat. Nå står batteriet til lading så får jeg se om det hele er i orden i morgen eller en annen dag.
    Bestilte faktisk Jeff Beckˋs Who Else! på vinyl. Noen utrolig bra demolåter på det albumet. Limited edition Japan pressing. Øver meg på å like hele albumet med hjelp av Qobus. Ganske hard musikk.
    Men nå koser jeg meg med Drake på EMT med en Cardas pickup som har vært til overhaling hos Soundsmith. Fikk en DL103R med knekt nålefane som jeg sender over dammen for ny nålefane og tip. Liker DL103 pickupene og denne er tiltenkt EMT.
    Spørsmålet er: alu nålefane med line contact diamant(275usd) eller boron med line contact(400usd)? Nålefanen blir jo uansett montert på stumpen av den gamle alufanen. Er det verdt 125usd ekstra for boron da?
    Synspunkter er hjertelig velkommen.
    Med hilsen fra Nord

IMG20250529145445.jpg
    IMG20250602164728.jpg

ELJ

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.09.2008
    Antall liker
    3.425
    Sted
    Harstad
    Torget vurderinger
    26
    Dyrt er alltid best, og så er det viktig og kunne `bragge på HFS !!!
    Kan ikke motsi deg. Hadde ikke vært et spørsmål hvis hele nålefanen var boron. Heller likevel mot alu siden det bare er halve nålefanen. Så kan jeg kjøpe plater for resten.

Deng1

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.04.2024
    Antall liker
    3.237
    Sted
    VestBredden
    Torget vurderinger
    1
    Æsj....... der kom realitetene :LOL:

Kan bare si meg enig, og det 100%, musikken er det absolutt aller viktigste !!

• Liker

kjoenik

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.09.2005
    Antall liker
    3.204
    Torget vurderinger
    4
    Da var det ikke en fantasihistorie fra konstruktøren :) Takk for gøy info. Her er lageret:

Vis vedlegget 1119908

Vis vedlegget 1119909
    Dette er samme lager som jeg har i min Lenco bastard. Laget av en fyr i England som heter Jeremy. Mitt lager er et av de siste som ble laget før han ble "ikke-kontaktbar". Det ene adapteret for single-platter passet ikke. Men etter et par mailutvekslinger hvor han lovet å sende et nytt ble det stille. Har derfor kun spilt med dobbel tallerken.
    Var mye oppstyr på Lencoheaven med folk som ikke fikk varer de hadde bestilt og betalt for.

ELJ

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.09.2008
    Antall liker
    3.425
    Sted
    Harstad
    Torget vurderinger
    26
    Dette er samme lager som jeg har i min Lenco bastard. Laget av en fyr i England som heter Jeremy. Mitt lager er et av de siste som ble laget før han ble "ikke-kontaktbar". Det ene adapteret for single-platter passet ikke. Men etter et par mailutvekslinger hvor han lovet å sende et nytt ble det stille. Har derfor kun spilt med dobbel tallerken.
    Var mye oppstyr på Lencoheaven med folk som ikke fikk varer de hadde bestilt og betalt for.

Ja, det hele er nitrist for min del også. Fyren er skyldig meg et par tre titusener(minst) Har måtte brukt egne midler for å betale venner tilbake for produkter som ikke kom. Alt jeg sitter igjen med er dette lageret som jeg kjøpte brukt her på hfs. Kunne fortalt mye om han men det er ikke positivt så jeg lar være

ELJ

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.09.2008
    Antall liker
    3.425
    Sted
    Harstad
    Torget vurderinger
    26
    Skulle skrive i en annen gøy tråd om hva man kunne tenkt seg av utstyr Men så ble det litt langt så jeg poster det heller her:

En stor fristelse for meg er en fullrestaurert og pimpet 301 i et flott plinth som en av spillerne på benken. Da hadde jeg kunne veksle mellom 2 forskjellige idlerwheelˋs og en direktedrevet platespiller. Og en virkelig god riaa med flere innganger, også balanserte.

Høyttalerne beholder jeg. De fortsetter å vokse på meg både lydmessig (viktigst) og designet som jeg liker så godt.

Så kunne jeg vurdere en lignende boks som erstatter for Groundsound pre/delefilter/dsp. Groundsound gjør en utrolig bra jobb og har ingen andre ankepunkter enn alder og manglende mulighet for å sende den til verksted hvis noe skulle skje. Da blir jeg jo uten lyd en god stund:oops:
    Hva det skulle være aner jeg ikke siden jeg ikke har satt meg inn i hva som finnes på markedet og hva som er gode kjøp. Kommer nok til å be om råd til det her på HFS.

Med hilsen fra Nord

25414f53cc794e95ca8a212f299141b9.jpg IMG20250604122558.jpg

Deng1

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.04.2024
    Antall liker
    3.237
    Sted
    VestBredden
    Torget vurderinger
    1
    Etter hva jeg vet så påtar Robert seg service på GS.

• Liker

ELJ

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.09.2008
    Antall liker
    3.425
    Sted
    Harstad
    Torget vurderinger
    26
    Joda, da kom Jeff Beck plata jeg har ventet på. Who Else! Veldig kul plate. Ubestemmelig sjanger men det er mye jazz, ganske hard. Trengte en stund for å få den under huden og da ble den veldig bra. Anbefales!
    Med hilsen fra Nord

IMG20250616164041-1.jpg

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn