Forsterkere En boks! forsterker, pre og dac i en mirakelboks. Hva finnes?

  • Trådstarter Kaare G. Opsahl
  • Startdato
K

Kaare G. Opsahl

Gjest
Vurderer Devaliet eller lignende. Hva finnes? Er lei av bokser i stabler og kabler i vaser. Pøs inn forslag. Har ingen kjepphester på forsterkerteknologi ( som et eksempel) rør er litt styrete for meg. Ønsker også innspill fra bransjeaktører. Håper det er greit
 
Sist redigert:
K

Kaare G. Opsahl

Gjest
Hornhøytalere med GPA 12 fulltone samt en superdiskant. følsomhet 98-100db. liker å ha godt med krefter,
Takk for tipset!
 

Wishmaster

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.10.2002
Innlegg
4.112
Antall liker
3.229
Torget vurderinger
1
Pris?

Hegel H300
McIntosh MA8000

...er et par som får mye skryt.
 
K

Kaare G. Opsahl

Gjest
fra så lite som mulig til maks 100k. vil teste ut før kjøp (helst) design er viktig men ikke avgjørende. brukervennlighet er viktig. lyden må jeg selvsagt like og den bør ikke være farvet i merkbar grad.
 

mandag

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.12.2005
Innlegg
233
Antall liker
142
Torget vurderinger
1
Teddypardo.com
i80d - Integrated Amplifier with DAC
 
K

Kaare G. Opsahl

Gjest
Teddy! kult navn på en Naimlignende boks. Er den å få tak i Norge? kan jo importere den selv men liker å kjøpe fra forhandlere
i80d-front_800x533.jpg
 

mandag

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.12.2005
Innlegg
233
Antall liker
142
Torget vurderinger
1
Må nok importere selv.
Men han yter god service.
 
M

MusicBear

Gjest
Bladelius Thor Mk III er foreslått her. Et apparatur til å få hakaslepp av! Enten man ser på den, tar i den eller lytter til den - det siste uten å bekymre seg hvis man besitter høyttalere som krever masse strøm.

Fatter ikke (faktisk!), at det selges så mye Hege H300 & tilsvarende, med produkter som Bladelius Thor Mk III på markedet.

Hadde Hifi-Klubben hatt denne i sitt sortiment hadde det vært en av deres bestselgere.
Vel, intet stykt om denne kjeden, vil bare si; det har de heldigvis ikke :)
 
K

Kaare G. Opsahl

Gjest
Takker for tipsene alle sammen. mye å teste skjønner jeg.
 

jokris

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2006
Innlegg
6.412
Antall liker
2.603
Torget vurderinger
7
Modwright kwi 200 m innebygd dac kort
 
X

X186841

Gjest
Har du råd,kjøp Accuphase med DAC og RIAA kort og du har forsterker resten av livet. (Hvis du ikke er ekstremt ung da).
Er vel noe tilbud ute og går i Torggata for tida pga. ombyggning etc.
 
U

Utgatt24668

Gjest
Har du råd,kjøp Accuphase med DAC og RIAA kort og du har forsterker resten av livet. (Hvis du ikke er ekstremt ung da).
Er vel noe tilbud ute og går i Torggata for tida pga. ombyggning etc.
Støtter denne. Stikk innom Tor i Torggate å prøv ut hans Accuphase. De lyder helt utrolig og oppløst i lyden hvis du foretrekker utstyr som slipper absolutt alt igjennom. Jeg må også anbefale å prøve Luxman 505ux hos Stereofil, eller modellen over som er en ren klasse A-forsterker. Selv med sine få watt spiller den skjorta av de fleste forsterkere grunnet en stor strømforsyning og en veldig konservativt watt-angivelse. Luxman har en oppløst, silkemyk og vakker tilnærming til lydbildet - til en god penge. Du må kjøpe til en DAC mht Luxman- men du kommer veldig langt med 5000 NOK her vil jeg påstå (eller få en god pakkepris av Stereofil). Hvis du ønsker å investere enda litt mer er selvfølgelig MA8000 eller Ma7900 gode alternativer. De er ikke like detaljerte og oppløse i lydbildet som overnevnte feinschmecker-merker - men de er mer musikalske (jevner ut ubehagelige lyder samt har svært lite støy grunnet høy spenning i forsterkeren som er mulig grunnet trafoene) og håndterer dårligere opptak langt bedre. De har et dypere lydbilde der de setter vokalisten, saksofonnisten eller gitaristen rett på stueteppet ditt vs. de fine japanere som åpner opp hele konsertsalen med laser-presisjon (hvis dine høyttalere tillater det) der "alle blir behandlet likt" i lydbildet. Smak og behag. OHC har en DAC med innebygget forsterker som skal låte ganske så bra til omtrent 10k, men jeg husker ikke hva den heter. De har også en bra priset T+A PowerPlant forsterker og/eller Primaluna Integrated med rør, begge er merker som har fått mange priser de siste årene. Bør nok også undersøkes.

Tenk også på hva dine høyttalere trenger. Har du stabil impedans eller varierende impedanssvigninger? Noen forsterkere tåler ikke sistnevnte veldig bra - f.eks. hvis du bruker elektrostater.

Hvis du må prioritere - prøv Luxman, Accuphase og Primaluna sier jeg.
 
Sist redigert av en moderator:

Terillo

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
17.07.2009
Innlegg
117
Antall liker
116
Sted
Oslo
Wyred 4 Sound has offered a DAC, preamplifier, and amplifier in one package with the mINT integrated amplifier.
The NuForce IA-18 is a single-chassis integrated stereo amplifier of unprecedented value and performance capabilities.
The Cyrus 8 Qx DAC is the highest performance integrated amplifier within the Cyrus range and uses a fantastic DAC card to convert digital sources to analogue without any mistakes or lost details.
ESOTERIC - RZ1 INTEGRATED SYSTEM
Jeff Rowland Design Group
- Continuum S2Integrated - Amplifier



 
Sist redigert:
Topp Bunn