En allright sone fri Blu-ray spiller

Alek264

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.06.2017
Innlegg
2.671
Antall liker
1.837
Sted
Høyjord
Torget vurderinger
1
Hei, noen som vet hvor jeg kan få kjøpt en allright sone fri Blu-ray spiller?

Mvh Aleksander
 

weld77

Æresmedlem
Ble medlem
19.09.2014
Innlegg
20.561
Antall liker
13.025
Alle BluRay-spillere er vel "allright" siden spilleren ikke skal gjøre særlig mer enn å pakke opp en datafil og sende signalene ut på HDMI-utgangen.
 

Alek264

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.06.2017
Innlegg
2.671
Antall liker
1.837
Sted
Høyjord
Torget vurderinger
1
Alle BluRay-spillere er vel "allright" siden spilleren ikke skal gjøre særlig mer enn å pakke opp en datafil og sende signalene ut på HDMI-utgangen.
ja, men du tenker vel at det er lurt å kjøre den i mellom en dac om det ermulig da?
 

TGB

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2013
Innlegg
3.142
Antall liker
2.079
Sted
Asker
Torget vurderinger
1
Hvorfor vil man kjøpe en blu-ray spiller nå; UHD blu-ray koster veldig lite og gjør samme jobben bare med støtte for UHD.
 

Classic46

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2017
Innlegg
1.815
Antall liker
285
Alle BluRay-spillere er vel "allright" siden spilleren ikke skal gjøre særlig mer enn å pakke opp en datafil og sende signalene ut på HDMI-utgangen.
Så enkelt er det nok ikke. Noen spillere, akkurat som CD spillere, og 4K spillere er bedre enn andre. Du får det du betaler for.
 

weld77

Æresmedlem
Ble medlem
19.09.2014
Innlegg
20.561
Antall liker
13.025
Så enkelt er det nok ikke. Noen spillere, akkurat som CD spillere, og 4K spillere er bedre enn andre. Du får det du betaler for.
I motsetning til DVD er BluRay et klart spesifisert format og så lenge spilleren sender ut native oppløsning (dvs den samme som filmen er i) så er det fint lite spilleren faktisk skal gjøre. De største forskjellene i bildekvalitet er på gammelt jallamateriale som DVD og filmer i 1080i og denslags, men det er det vel knapt noen som ser på lengre?

At det knappest (om i det hele) er forskjeller på bildekvalitet kan man stort sett lese enten på eller mellom linjene i de mer edruelige testene av BluRay-spillere som finnes. Det er ingen grunn til å forvente noe annet enn topp bildekvalitet om man kjøper BluRay-spiller og har godt kildemateriale. Med de nyere HDR-sakene er det imidlertid noen features som kan være kjekke å ha (spesielt om man bruker projektor) som ikke er tilgjengelig i de rimeligere modellene.

Uansett siden sprsmålet var en "alright" spiller så holder jeg fast på mitt svar som er "hvasomhelst".
 

Alek264

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.06.2017
Innlegg
2.671
Antall liker
1.837
Sted
Høyjord
Torget vurderinger
1
Så enkelt er det nok ikke. Noen spillere, akkurat som CD spillere, og 4K spillere er bedre enn andre. Du får det du betaler for.
I motsetning til DVD er BluRay et klart spesifisert format og så lenge spilleren sender ut native oppløsning (dvs den samme som filmen er i) så er det fint lite spilleren faktisk skal gjøre. De største forskjellene i bildekvalitet er på gammelt jallamateriale som DVD og filmer i 1080i og denslags, men det er det vel knapt noen som ser på lengre?

At det knappest (om i det hele) er forskjeller på bildekvalitet kan man stort sett lese enten på eller mellom linjene i de mer edruelige testene av BluRay-spillere som finnes. Det er ingen grunn til å forvente noe annet enn topp bildekvalitet om man kjøper BluRay-spiller og har godt kildemateriale. Med de nyere HDR-sakene er det imidlertid noen features som kan være kjekke å ha (spesielt om man bruker projektor) som ikke er tilgjengelig i de rimeligere modellene.

Uansett siden sprsmålet var en "alright" spiller så holder jeg fast på mitt svar som er "hvasomhelst".
Den skal spille mest live dvd/Blu-ray og den må være sone fri så jeg får spilt av amerikanske opptak eller fra andre land for den saks skyld :)
 

weld77

Æresmedlem
Ble medlem
19.09.2014
Innlegg
20.561
Antall liker
13.025
Du kan for eksempel se om du får tak i en eldre Oppo-spiller til en rimelig penge på finn.no eller lignende (83 eller 93 eller hva de nå het). De gikk i sin tid for å være veldig gode på DVD-avspilling - hvordan de står seg i dag aner jeg ikke... har en slik stående selv men har ikke sett DVD på den på veldig mange år. Disse var det relativt vanlig å få kjøpt sonefrie (eller man velger hvilken sone de skal være i med fjernkontrollen).

Et annet alternativ er rett og slett å kjøpe en rimelig spiller på ebukta fra USA for å spile av amerikanske utgivelser.
 
Topp Bunn