Emokids lille rede

emokid

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2004
Antall liker
6.984
Jepp, her er litt bilder av anlegget mitt. Alt av kommentarer og tips er selvfølgelig moro.

Anlegget består av:

Ancient Audio Lector 3 m/mods + NOS-rør

Sonic Frontiers Power 2 m/Svetlana 6550C-rør

Dynaudio Confidence 3 (sett inn glis her!)

måtte opp på bordet en tur i dag, da et par motstander hadde gått og jeg kun hadde fått satt inn noe provisorisk. Litt vanskelig å finne verdien 5.1ohm (og 0.5%) 1w, men fant dem etterhvert hos Bleken, selv om de ikke hadde samme feilmarginen. Kjøpte en haug og satte inn de som vær nærmest.

Klar til åpning.

Litt vanskelig å se hvor dyp den er på vanlige bilder, men er kommer det jo godt frem.

Synderen

Venstre side av ampen, oppe.

Venstre side av ampen, nede. Tapping av 2, 4 eller 8ohm.

Så til signalrøra. Jeg vet egentlig ingenting om disse, verken alder eller produsent på 6922-røra.

Noen som kan hjelpe?

Noen som kan si noe om disse, evt. anbefale oppgraderinger?

Så til anlegget generelt:

Mine kjære høyttalere:

Jeg er uhelbredelig Dynaudio-fan, og har hatt en del modeller i hus; Contour s1.4, Contour s3.4 (liten tur) og Confidence2 før jeg fant ut at Confidence (C3) var tingen for meg. Likte jeg alle disse høyttalerne. Ja.
Synes jeg C3 er best? JA!
De evner å prestere en åpenhet, et landskap og en dybde jeg sjelden har hørt noe annet sted. Jeg har forelsket meg veldig i stativhøyttaleres måte å gjengi plassering og dybde på, og med disse får meg meg bass ned til 35hz takket være den gode 8" som står i. Hifiguru sa: "disse spiller jo bass som en god gulvstående", og det er forsåvidt sant med mindre de drukner helt i et altfor stort rom.
Hver høyttaler veier neste 20 kg UTEN stativ (som veier 25 pr stykk tenker jeg), så det er massive saker.

Et par ord om ampen: Hadde fra før hørt monoblokkversjonen av disse på Contour s3.4 før, og det var mitt første møte med virkelig god hifi. Viste derfor at dette ville være en god match til HT. Hadde sub før, men med denne ampen måtte jeg faktisk trekke lyttestolen en meter lenger bakover og ta vekk sub'en. Alt vokste, rommet ble større og all ekstra bass var overflødig. NAM!

CD-spilleren har jeg nettopp kjøpt av en kompis. Hadde en Simaudio Moon Nova-spiller før denne. Da jeg sammenlignet direkte var det ikke store forskjellene, kanskje litt mer ro i Simaudioen, men etter rørbytte trakk Lectoren det lengste strået. Skal leggest til at den er modifisert i strømforsyning og pre. Hva som er gjort vet jeg ikke, har bare titta litt ved rørbytte.

(nesten) Oversikt:

Ang. rommet: det er ganske lite 12-13kvadrat kanskje, med skråtak, en seng, hyller og klesskap. Det munner ut i et litt større rom, og pleier å la døra stå oppe ut dit. Har hatt diverse gulvstående der (C2, Contour s3.4 og Triangle) uten bassproblemer, så det passer ganske bra til lytterom, særlig etter akustikkplatene kom inn. Har hatt disse i andre lytterom tidligere, og nei, jeg ville aldri vært foruten. Billigste og største tweaket jeg har gjort.

pks

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.10.2006
Antall liker
3
Ser ut som en hyggelig krok ;D

PK

K

kbwh

Gjest
Glimmers, emokid, helt topp. Jeg burde høre de høyttalerne dine en gang.

Akustikkplatene har litt ungkarsfinish. Har du planer om noe RoDa-tweak på dem?

emokid

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2004
Antall liker
6.984
Valentino skrev:
Glimmers, emokid, helt topp. Jeg burde høre de høyttalerne dine en gang.

Akustikkplatene har litt ungkarsfinish. Har du planer om noe RoDa-tweak på dem?
Bare å si fra om du skulle befinne deg i grenland!

Ellers er platene slik de kom fra Rockwool. Har tenkt å gjøre dem finere, med ramme og trekk senere, men så lenge jeg sitter på gutterommet og jeg er eneste bruker tar jeg det ikke så tungt;)

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
Virkelig vakkert, emo! Gratulerer med smakfullt oppsett! Støtter forslaget om Siemens&Halske CCA, de låter helt fantastisk, men det koster......

x250

Overivrig entusiast
Ble medlem
29.01.2006
Antall liker
12
Sted
porsgrunn
Ser fett ut emo men når skal du ta sonicen under armen å komme ned i hula så jeg for prøve den ;D

EDIT: Innlegget er editert noe.

x250

Overivrig entusiast
Ble medlem
29.01.2006
Antall liker
12
Sted
porsgrunn
Jabba_Jabba skrev:
Fint lite rede du har der :)
Ville vært spennende med en lytt en gang.
Få melt deg inn i lyd lauget da vis ikke du allerede er der da ;D

2m

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.02.2002
Antall liker
1.791
Sted
Skien...
Torget vurderinger
1
Jabba_Jabba skrev:
Hvordan gjør man det?
Hei, du sender en PM til "Hifiguru", så ordner det seg nok.

Fint oppsett Emokid.

emokid

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2004
Antall liker
6.984
X-250 skrev:
Ser fett ut emo men når skal du ta sonicen under armen å komme ned i hula så jeg for prøve den ;D

EDIT: Innlegget er editert noe.
Har du lyst til å bære, har du lov;) Er litt lei av å løfte på den, tung og ekkel.
Kanskje på nyåret?

hifiguru

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.07.2002
Antall liker
1.262
Sted
Porsgrunn
Torget vurderinger
1
Bra reportasje emo, jeg ønsker bare UNDERSTREKE hvor gode C3 er. Jeg tror ikke jeg har hørt maken til stativhøyttaler. En kraft og iver som jeg nesten ikke har hørt tidligere ever! Samtidig utrolig orden på høyde, bredde, dybde. Skjønner godt at den nyere Confidence serien ikke er egentlig noe bedre, de klarer ikke gjøre det bedre, det er jeg sikker på! Blir som Mercedes 124-type, best made ever?

Vedlegg

sokker

Medlem
Ble medlem
21.11.2006
Antall liker
0
Hei.

Dette så bra ut.

Flott å se høytalerne mine har fått et verdigt hjem

emokid

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2004
Antall liker
6.984
Ops, hadde nesten glemt denne tråden.

Anlegget har fått nye rør i signalveien og det er ikke en underdrivelse at det løftet godt i punchen!

emokid

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2004
Antall liker
6.984
Valentino skrev:
Ja faktisk, røra som stod i var rett og slett kjørt helt til knærne. Måtte litt justering til i posisjoneringen av HT for å kompansere litt. Gjenstår faktisk to rør til å bytte, blir spennende!

General8

Overivrig entusiast
Ble medlem
19.07.2005
Antall liker
0
Pent emo. Jeg må ta en tur innom å høre disse stativ HT en dag. Hva ligger de på brukt?

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Antall liker
8.627
Torget vurderinger
12
hifiguru skrev:
Blir som Mercedes 124-type, best made ever?
Men med evnen til å engasjere?

Flott oppsett og flotte høyttalere. Jeg har aldri hørt de, men en del andre Dynaudio og de spiller veeeldig fint.

emokid

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2004
Antall liker
6.984
General8 skrev:
Pent emo. Jeg må ta en tur innom å høre disse stativ HT en dag. Hva ligger de på brukt?
Bare å komme innom, det er en invitasjon. Send PM eller sjekk tlf-nummer på laug-medlemslista. Brukt ligger de veldig rimelig, men er sjeldne saker. De var kostbare da de kom, og markedet for dyre stativhøyttalere er vel ikke det største. Så et par til salgs på ebay i tyskland for en mnd siden.

emokid

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2004
Antall liker
6.984
Veien forandres......Dette lover godt! Ikke roda-kvalitet, men hvertfall roda-stil!

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.795
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
gratulerer med et stjernekjøp.
og nå kan du godt legge ut skikkelige bilder i stedet for dette roda-tullet, ffs.

emokid

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2004
Antall liker
6.984
De er ikke tenkt til C3.

Men jeg testa dem på C3 i kveld, og ja....det funker...Jeg ble helt sjokkert.

Tør du gjette hvilken modell i samme slengen, eller?

emokid

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2004
Antall liker
6.984
Roda er en lurendreier, forstår jeg.

Uansett:

emokid

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2004
Antall liker
6.984
Takker for det. Fungerer over all forventning på mine C3, som tydelighvis er mindre tungdrevne enn sine brødre og sitt rykte. En romfornemmelse og "sparkle" i mellomtonen man drømmer om.

Tanken på hva dette kan gjøre med mer potente og raskere høyttalere gjør meg fnisete.

Griffenfeldt

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.12.2008
Antall liker
4.166
Sted
I en blokk
Torget vurderinger
17
Grattis med nyanskaffelsen. Du må nok regne med å få besøk når resten er på plass. Ser frem til å høre på galskapen.

hifiguru

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.07.2002
Antall liker
1.262
Sted
Porsgrunn
Torget vurderinger
1
Ja dette er nydelig, var innom på en lytt i dag og det føltes som alt glitret mer enn før.....grattis emo!

2m

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.02.2002
Antall liker
1.791
Sted
Skien...
Torget vurderinger
1
Griffenfeldt skrev:
Grattis med nyanskaffelsen. Du må nok regne med å få besøk når resten er på plass. Ser frem til å høre på galskapen.
Gratulerer Emo, veldig bra oppsett. Utrolig bra mellomtone. Dette er absolutt ikke galskap dette Griffenfeldt. Skulle vært avgiftsfritak på slikt utstyr ;D
Kommer til å be meg selv på nytt besøk når de neste to pakkene kommer ;D

SAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.10.2006
Antall liker
4.668
Torget vurderinger
10
Herlig Emo, dette blir spennende! Trodde ikke Sonic`n måtte på dør jeg, dette må jo være virkelig bra, MÅ høres!

Mvh.
SAL

Topp Bunn