Maktdemonstrasjon
Men Italia var ikkje mye til motstand i aftens.
Stort av Torres på 4-0.
Stort av Torres på 4-0.
|
Etter grundige fotballfaglige vurderinger er mitt All Star Team fra EM dette:
Cassillas
Lahm - Pepe - Ramos - Alba
Nani - Xavi - Pirlo - Iniesta
Zlatan - Ronaldo
Det ble mast mye om denne korte hvilen Italienerne fikk og at de dermed var for slitne til å yte skikkelig motstand men jeg kjøper ikke den i det hele tatt. De er topptrente idrettsutøvere og 2 dager hvile etter 90 minutter fotball er mer enn nok. Kred (for en gangs skyld) til Italienerne for at de forsøkte å spille finalen på egne premisser heller enn å dra en 'Chelsea'.Uenig i Vidar Ps analyse.
Italienerne virket ikke late, men slitne. Når så forsterkningen på midtbanen varer tre minutter etter innhoppet er nedvalsingen uunngåelig.
Tiltredes så det holder! Hvor mye springer de ila en kamp? 7-8 km? Og det på 90 minutter... Se på syklistene i Tour de France. 5-7 timer på sykkelen dag etter dag.Det ble mast mye om denne korte hvilen Italienerne fikk og at de dermed var for slitne til å yte skikkelig motstand men jeg kjøper ikke den i det hele tatt. De er topptrente idrettsutøvere og 2 dager hvile etter 90 minutter fotball er mer enn nok. Kred (for en gangs skyld) til Italienerne for at de forsøkte å spille finalen på egne premisser heller enn å dra en 'Chelsea'.Uenig i Vidar Ps analyse.
Italienerne virket ikke late, men slitne. Når så forsterkningen på midtbanen varer tre minutter etter innhoppet er nedvalsingen uunngåelig.
Litt avhengig av posisjon på banen, men de som løper lengt løper vel gjerne opp mot 13 km i løpet av en kamp. Husk også på at det er ikke jevn løping, det er spurter med start og stopp i rykk og napp, vendinger, blokkeringer, taklinger osv. Det er ikke ren kondisjonsidrett og bør heller ikke direkte sammenlignes med det. I tillegg har det vel vært fryktelig varmt og de er slutten på en lang sesong, selvfølgelig kan de bli slitne.Tiltredes så det holder! Hvor mye springer de ila en kamp? 7-8 km? Og det på 90 minutter... Se på syklistene i Tour de France. 5-7 timer på sykkelen dag etter dag.Det ble mast mye om denne korte hvilen Italienerne fikk og at de dermed var for slitne til å yte skikkelig motstand men jeg kjøper ikke den i det hele tatt. De er topptrente idrettsutøvere og 2 dager hvile etter 90 minutter fotball er mer enn nok. Kred (for en gangs skyld) til Italienerne for at de forsøkte å spille finalen på egne premisser heller enn å dra en 'Chelsea'.Uenig i Vidar Ps analyse.
Klart de kanskje kjenner forrige kamp litt i beina, men med det støtteapparatet av fysioer etc. de har til rådighet bør de absolutt klare å restituere seg ila to døgn.
Man er nok mentalt ganske sliten på slutten av et slik mesterskap hvor man konstant er under press og må prestere 100% hele tiden . Spania med sin store mesterskapserfaring håndterte nok den mentale delen langt bedre. Når det gjelder Balotelli så er jeg langt fra overbevist. Selv om han scorer så bommer han også mye. Det virker som han ofte overtenker i situasjoner hvor han har tid på seg, litt slik som Carew ofte gjør. Jeg tror aldri han blir en målscorer som leverer 25-30 scoringer pr. sesong over flere årSlitne, late, demotiverte eller ufokuserte. Vanskelig å skille fra tv-stolen. De hadde uansett ikke det trykket de hadde mot Tyskland, og mitt inntrykk var ikke at det må skyldes at Spania var så mye vanskeligere motstander. Dagsformen i det italienske laget var rett og slett ikke slik den var torsdag mot Tyskland. Uansett årsak. Ingen analyse, bare ren synsing fra tv-stolen.
Super-Mario behøver å bli super for å fortjene kjælenavnet. Italia kan ikke belage seg på en spiss som glitrer kun i et fåtall av kampene, og ikke nødvendigvis i de viktigste.