Em 2012

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
297
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Helt utrolig, men igjen typisk italiensk. Uten tvil at Spania var bedre idag. Italia glimter til og er kanongode og uslåelige en dag (semien dette mesterskapet), late og uinspirerte de fleste andre. Men om Italia hadde vært halvparten så gode som de var mot Tyskland i semien så hadde det blitt en annen kamp. Man kan bare undres..... men italienere er vel bare slik. Hadde vært moro dersom Tyskland hadde vunnet semien og havnet i finalen, da hadde vi mest sannsynlig fått mer av en kamp kanskje?

Sist redigert:

roesok

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.12.2009
Antall liker
345
Etter grundige fotballfaglige vurderinger er mitt All Star Team fra EM dette:

Cassillas
Lahm - Pepe - Ramos - Alba
Nani - Xavi - Pirlo - Iniesta
Zlatan - Ronaldo

Townes

Æresmedlem
Ble medlem
03.04.2009
Antall liker
10.643
Sted
www.skranglefantene.com
Torget vurderinger
1
Etter grundige fotballfaglige vurderinger er mitt All Star Team fra EM dette:

Cassillas
Lahm - Pepe - Ramos - Alba
Nani - Xavi - Pirlo - Iniesta
Zlatan - Ronaldo

Har ikkje sett allverdens i EM, men fikk da med meg noen kamper. Enig i mange på det laguttaket, men ikkje Nani. Syns ikkje han var så veldig god egentlig. Tror kanskje eg heller ville hatt med han Özil duden på Tyskland. Iniesta er min favoritt. Han kan ha fem motstandere rundt seg og slå pasninger med bind for augene andre ikkje ville klart upresset med begge augene intakt.

N

nb

Gjest
Las i en eller annen avis at i kampen Italia-England hadde Pirlo flere pasninger som traff medspiller enn hva det engelske laget hadde tilsammen i hele kampen.

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
30.087
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Uenig i Vidar Ps analyse.
Italienerne virket ikke late, men slitne. Når så forsterkningen på midtbanen varer tre minutter etter innhoppet er nedvalsingen uunngåelig.

Men nå er det vel to år til neste gang jeg gidder å følge med på fotball. :)

roesok

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.12.2009
Antall liker
345
På ett område var Italia suveren under finalen mot Spania, og det var under nasjonalsangen. Full innsats, og keeper Buffon ledet an med innlevelse og trøkk. Mange har noe å lære her.

En naturlig grunn er riktig nok at det ikke er noen tekst å synge til på den spanske, men allikevel. (Fant ikke noen videosnutt fra finalen, så dette er fra en tidligere kamp). Men for de som så finalen - det var ennå mer sangglede der. Mulig de tok ut litt mye før kampen startet...

National Anthem of Italy EURO 2012 - YouTube

England+v+Italy+UEFA+EURO+2012+Quarter+Final+K-AB8yI7hdBl.jpg

Sist redigert:

HC

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2002
Antall liker
3.280
Torget vurderinger
18
Italienerne virket ikke late, men slitne. Når så forsterkningen på midtbanen varer tre minutter etter innhoppet er nedvalsingen uunngåelig.
Det ble mast mye om denne korte hvilen Italienerne fikk og at de dermed var for slitne til å yte skikkelig motstand men jeg kjøper ikke den i det hele tatt. De er topptrente idrettsutøvere og 2 dager hvile etter 90 minutter fotball er mer enn nok. Kred (for en gangs skyld) til Italienerne for at de forsøkte å spille finalen på egne premisser heller enn å dra en 'Chelsea'.

Valentino

Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
30.087
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Pirlo slo minst to feilpasninger og ble taklet et par ganger også. Da er det noe som ikke stemmer, hehe.
Det forundret meg at italienerne gikk ut i en annen formasjon enn den de hadde brukt i hele mesterskapet. Italia spilte også fotball hele mesterskapet, og ikke skuespill og/eller destruksjon. Slik står de igjen som en verdig siste taper for Spania i motsetning til Nederland som startet en negativ trend med griseriet i VM-finalen og forsatte med mistro til det kollektive i dette EM.
Nuvel. Back to the regular programming.

Townes

Æresmedlem
Ble medlem
03.04.2009
Antall liker
10.643
Sted
www.skranglefantene.com
Torget vurderinger
1
Det ble mast mye om denne korte hvilen Italienerne fikk og at de dermed var for slitne til å yte skikkelig motstand men jeg kjøper ikke den i det hele tatt. De er topptrente idrettsutøvere og 2 dager hvile etter 90 minutter fotball er mer enn nok. Kred (for en gangs skyld) til Italienerne for at de forsøkte å spille finalen på egne premisser heller enn å dra en 'Chelsea'.
Tiltredes så det holder! Hvor mye springer de ila en kamp? 7-8 km? Og det på 90 minutter... Se på syklistene i Tour de France. 5-7 timer på sykkelen dag etter dag.
Klart de kanskje kjenner forrige kamp litt i beina, men med det støtteapparatet av fysioer etc. de har til rådighet bør de absolutt klare å restituere seg ila to døgn.

Valentino

Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
30.087
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Jeg har ikke spekulert i årsaken til at Italienerne virket slitne, men siden det allikevel er oppe: Kanskje de ikke får tilført HGH slik Xavi får?

(Det burde være kjent at saker som gir ramaskrik i sykling blir tiet ihjel i fotball. Penger.)

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
Spillemessig er finalen ganske jevn inntil Italia blir 10 mann. Omtrendt 50-50 posission og vellykkede pasninger og sjanser fram til da. Men Spania satte sjansene på vakkert vis mens Italia misbrukte sine. Dermed vinner Spania fullt fortjent.

Holmium

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
794
Torget vurderinger
5
Tiltredes så det holder! Hvor mye springer de ila en kamp? 7-8 km? Og det på 90 minutter... Se på syklistene i Tour de France. 5-7 timer på sykkelen dag etter dag.
Klart de kanskje kjenner forrige kamp litt i beina, men med det støtteapparatet av fysioer etc. de har til rådighet bør de absolutt klare å restituere seg ila to døgn.
Litt avhengig av posisjon på banen, men de som løper lengt løper vel gjerne opp mot 13 km i løpet av en kamp. Husk også på at det er ikke jevn løping, det er spurter med start og stopp i rykk og napp, vendinger, blokkeringer, taklinger osv. Det er ikke ren kondisjonsidrett og bør heller ikke direkte sammenlignes med det. I tillegg har det vel vært fryktelig varmt og de er slutten på en lang sesong, selvfølgelig kan de bli slitne.

Jeg håpte på Italia, men man kommer ikke utenom at Spania virkelig er verdige mestere. Men jeg synes Italia har gjennomført mesterskapet på et meget hederlig vis, men de savner en spiss med skikkelig killer-instinkt.

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Antall liker
297
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Slitne, late, demotiverte eller ufokuserte. Vanskelig å skille fra tv-stolen. De hadde uansett ikke det trykket de hadde mot Tyskland, og mitt inntrykk var ikke at det må skyldes at Spania var så mye vanskeligere motstander. Dagsformen i det italienske laget var rett og slett ikke slik den var torsdag mot Tyskland. Uansett årsak. Ingen analyse, bare ren synsing fra tv-stolen.

Super-Mario behøver å bli super for å fortjene kjælenavnet. Italia kan ikke belage seg på en spiss som glitrer kun i et fåtall av kampene, og ikke nødvendigvis i de viktigste.

HC

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2002
Antall liker
3.280
Torget vurderinger
18
Slitne, late, demotiverte eller ufokuserte. Vanskelig å skille fra tv-stolen. De hadde uansett ikke det trykket de hadde mot Tyskland, og mitt inntrykk var ikke at det må skyldes at Spania var så mye vanskeligere motstander. Dagsformen i det italienske laget var rett og slett ikke slik den var torsdag mot Tyskland. Uansett årsak. Ingen analyse, bare ren synsing fra tv-stolen.

Super-Mario behøver å bli super for å fortjene kjælenavnet. Italia kan ikke belage seg på en spiss som glitrer kun i et fåtall av kampene, og ikke nødvendigvis i de viktigste.
Man er nok mentalt ganske sliten på slutten av et slik mesterskap hvor man konstant er under press og må prestere 100% hele tiden . Spania med sin store mesterskapserfaring håndterte nok den mentale delen langt bedre. Når det gjelder Balotelli så er jeg langt fra overbevist. Selv om han scorer så bommer han også mye. Det virker som han ofte overtenker i situasjoner hvor han har tid på seg, litt slik som Carew ofte gjør. Jeg tror aldri han blir en målscorer som leverer 25-30 scoringer pr. sesong over flere år

L

leser1

Gjest
Det er vel flere forskjeller enn likheter mellom Balotelli og Carew, vil nå jeg hevde.
Den ene er et talent og en ballkunstner. Den andre var en middelmådig spiss, men flink til å kle seg.

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
Bagatelli hadde scoret 20 mål på 61 kamper for hjemlige lag da han var 20 år.
Carew hadde scoret 32 mål på 50 kamper for hjemlige lag da han var 20 år.

Balotelli har scoret 19 mål på 40 kamper på to sesonger for Man C og har vunnet Premier League 1 gang.
Carew scoret 20 mål på 84 kamper på 4 sesonger for Valencia, og vant La Liga to ganger, og scoret flere avgjørende mål da Valencia gikk til finalen i CL.

Balotelli har 4 landslagsmål på 13 kamper.
Carew hadde på samme alder scoret 9 landslagsmål.

Kan ikke nekte for at det er en del likhetstrekk.
Den største forskjellen er at Balotelli har en mye bedre skuddteknikk enn Carew.
Og så får vi håpe at han blir mindre forfulgt av skader enn Carew har vært.
Og så får vi vel ønske ham lykke til som vordende far.

L

leser1

Gjest
Det var et mere nyansert innlegg enn min fjollekommentar om Carew :)

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
Han var veldig god da han var her i alle fall. 18 mål på 17 seriekamper, pluss 5 mål i mesterligaen. Det var den tiden RBK vant 3-0 borte mot lag som Boavista og Dortmund.

Topp Bunn