Em 2012

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Innlegg
16.745
Antall liker
272
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Har vi ingen tråd om denne begivenheten virkelig? Idet vi ser Portugal dra fra Danmark i gruppe B ikveld, så ser man iallefall frem til Nederland-Tyskland kl 2045!
 

Holmium

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
3.444
Antall liker
784
Torget vurderinger
5
Går forsiktig i den lille fotballtråden.
Gleder meg til neste kamp, tror Tyskland vinner. 2-1 kanskje?

Ellers er jo Cassano i farta igjen :) Gal, gal mann.
 

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Innlegg
16.745
Antall liker
272
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Tyskland er normalt på opptur utover i mesterskaper, så skulle ikke forbause meg om de byr Nederland på mer enn sistnevnte håper på nå før kampen :)
 

ottone

Æresmedlem
Ble medlem
08.04.2008
Innlegg
14.283
Antall liker
11.067
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
Spennende kveld. Jeg tror Tyskland blir første lag klart videre til kvartfinalen. Turneringslaget fremfor noen, med arbeidsmoral, mot et Nederland som jeg mistet følelsene for etter sist VM. Godt danskene viste dem sisteplassen i første kampen. De vil gå tidlig til sengs med 0 poeng i kveld.
 

Holmium

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
3.444
Antall liker
784
Torget vurderinger
5
Jeg har tradisjonelt sett holdt med Nederland som lager nr 2 (etter Italia), men har blitt imponert over hvor god fotball Tyskland har begynt å spille. 4-1 seieren over Argentina var mesterklasse, Maradona gikk vel av skaftet den gang :)
Og man blir jo fascinert over stabiliteten tyskerne har holdt opp gjennom årene.

Danmark imponerer, trodde fort de kunne gå mål-løse uta av mesterskapet, men den gang ei.

Ser for øvrig alle kampene på SVT og svensk TV4, synes de har gode kommentatorer, studiopersonell og analyser.
 

ottone

Æresmedlem
Ble medlem
08.04.2008
Innlegg
14.283
Antall liker
11.067
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
2-0 !
Super-Mario slår til igjen.
Tyskland imponerer, i EMs fineste gruppe.
Synd, men Nederland går til sengs med null poeng.
 

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Innlegg
16.745
Antall liker
272
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Tror jeg også. Hvordan slå Tyskland? Synes å kunne bli et sentralt spørsmål i EM2012.
 

ottone

Æresmedlem
Ble medlem
08.04.2008
Innlegg
14.283
Antall liker
11.067
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
Jeg begynner å glede meg til å se hva Tyskland kan utrette mot Spania. Håper bare de kommet til å møtes. Jeg ville ikke trodd vi skulle få se maken til utklassing i dette EM som det vi ser Spania gjøre mot stakkars Irland nå.
 

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Innlegg
16.745
Antall liker
272
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Har et inntrykk av at Spania tradisjonelt har pleid å være veldig gode i unnabakke, mindre gode i motbakke; dvs best mot svakere lag. Historisk så har de sjelden pleid å briljere mot veldig sterke lag, som f.eks Tyskland slik vi ser de i år.

Dvs, kjempegode når de får lov å briljere mot beskjeden motstand, det motsatte når de møter stor motstand. Så jeg ville pr idag satt mine penger i tyskerne. Men hvem vet.
 

Townes

Æresmedlem
Ble medlem
03.04.2009
Innlegg
15.639
Antall liker
10.642
Sted
www.skranglefantene.com
Torget vurderinger
1
Spania var fryktinngytende gode i går, uavhengig av motstanderen. Tror til og med Brann kunne fått det tøfft i går.

Har ikkje fått sett alt for mye EM til nå, men dersom det er teoretisk mulig (har ikkje sjekket "hvem møter hvem når") tipper eg på finale mellom Spania og Tyskland. Og da håper eg på Spania.
 

mr1derful

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.05.2012
Innlegg
174
Antall liker
38
Tyskerne vinner. Pølser og øl vil flomme, forretningene kommer til å gå enda bedre og til slutt hiver de ut av Euroen alle som ikke er med og drar lasset!
 

leon

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.03.2008
Innlegg
1.578
Antall liker
165
Sted
Trondheim
Beste kamp til nå: Polen - Russland 1-1
For et tempo det var i denne kampen, samt var begge lag veldig presise!
Tyskland blir vanskelig å slå..
 

ottone

Æresmedlem
Ble medlem
08.04.2008
Innlegg
14.283
Antall liker
11.067
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
Hvilke lag er det i kveld, BTW?
Hei :D

Det blir en fin kveld. Frankrike- Ukraina er en viktig kamp, kan bli intenst, men de to lagene gir jeg egentlig blaffen i. Sverige-England derimot blir et klassisk oppgjør mellom to av våre gode venner. Tror jeg skal finne fram noe godt drikke og litt tradisjonell marsjmusikk fra de respektive til oppvarmingen for denne. Vi feiret jo ikke svenska flaggans her om dagen, får ta det igjen ikveld.

Fikk forresten tårer i øynene av de irske supporternes innsats og innstilling igår. Stolt av sitt land og elsker sitt lag, støtter dem i tykt og tynt. Tenk å reise seg og synge sånn mot slutten når man ligger under 4-0. Sånn skal det være!
 
Sist redigert:

leon

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.03.2008
Innlegg
1.578
Antall liker
165
Sted
Trondheim
Veldig enig med deg ottone med tanke på supporter innsatsen til Irland i går.
 

Boffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.04.2002
Innlegg
5.984
Antall liker
326
Sted
Oslo Vest
Hva faen er det med disse ukrainerne, pipekonsert hver gang sverige hadde ballen.
Mindreverdighetskomplekser ? Sånt hadde ikke skjedd i sverige eller norge.
Kanskje fordi Sverige nettet mens en ukrainsk spiller lå ned?
Ikke at jeg mener motstanderen skal spille ballen ut hver gang en spiller ligger nede, men det ser alle spillere ut til å mene, såfremt det er egen spiller selvfølgelig. Dette ser ut til å gjkelde uansett nasjon.
Jeg synes godt man kunne holdt seg mer til regelen om at spillet kun skal stoppes ved hodeskader, men verken spillere eller dommere gjør det i nevneverdig grad.
bollocks, det startet fra avspark. ikke kom med tull.
 

Holmium

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
3.444
Antall liker
784
Torget vurderinger
5
Slapp av, det er nok flere grunner til at det ikke kommer pipekonsert mot det norske landslaget i et em-sluttspill med det første.
 

ottone

Æresmedlem
Ble medlem
08.04.2008
Innlegg
14.283
Antall liker
11.067
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
Ukraina-Frankrike.
Jeg har sett 3 minutter, og slår av i protest.
Mot disse skamløse ukrainerne, som piper og buer hver gang gjestene har ballen. Makan til kultur og mangel på folkeskikk. Ikke rart de har problemer med demokratiet der i gården, slik som mentaliteten blant folkemassen er. Heh, himmelen åpner seg, og dommeren blåser av for uvær.
Ikke flere Ukraina-kamper på meg denne gangen, så usmakelg som folk oppfører seg.
 

Ulf-B

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2008
Innlegg
7.905
Antall liker
2.086
Sted
Oslo
Torget vurderinger
20
Jeg vil ikke la den slags skamløse tilskuere bestemme hva jeg skal se på. Kobler det ut - men jeg tenker jo mitt. Dessuten virker det kan hende helt mot sin hensikt. Det kan like gjerne virke som en trass- og samholdsskapende stimulans til motstanderne - ikke gitt at det virker slik de har tenkt seg.

Og for øvrig er kampen "slått av" p.g.a regnskyll - men jeg skal som sagt se på kampen når den en eller annen gang - med et håp om at Ukraina taper. Så kan de bare ha det så godt, de som oppførte seg slik.
 

Ulf-B

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2008
Innlegg
7.905
Antall liker
2.086
Sted
Oslo
Torget vurderinger
20
Ha - 2-0 til Frankrike! Da kan det skamløse publikum ha det så godt! Frankrike seiler opp som en av mine favoritter - og så får vi bare se......
 

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
Ble medlem
15.11.2007
Innlegg
40.410
Antall liker
83.938
Sted
Knapstad
Torget vurderinger
97
Går bra med England nå etter snart 30 min leder de 1-0 over Søta Bror.
 

ottone

Æresmedlem
Ble medlem
08.04.2008
Innlegg
14.283
Antall liker
11.067
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
Sverige opp i 2-1 over England
Uansett hvem som vinner ikveld vil de gå forbi Ukraina i gruppen, det er det viktigste. Unngå uavgjort.
 

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
Ble medlem
15.11.2007
Innlegg
40.410
Antall liker
83.938
Sted
Knapstad
Torget vurderinger
97
Sverige opp i 2-1 over England
Uansett hvem som vinner ikveld vil de gå forbi Ukraina i gruppen, det er det viktigste. Unngå uavgjort.
Sverige er vel ute?
 

Ulf-B

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2008
Innlegg
7.905
Antall liker
2.086
Sted
Oslo
Torget vurderinger
20
Sverige er ute, ja - de har ingen muligheter til å gå videre.
 

Ulf-B

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2008
Innlegg
7.905
Antall liker
2.086
Sted
Oslo
Torget vurderinger
20
Går bra med England nå etter snart 30 min leder de 1-0 over Søta Bror.
Selvfølgelig off-topic, men: Jeg er blitt fortalt at svenskene ler seg skakke av dette norske "søta bror". A-endelse er hunkjønn i Sverige - hankjønn har e-endelse. Søta brukes om damer og desslike - ikke om brødre. Sier mine svenske kontakter.
 

ottone

Æresmedlem
Ble medlem
08.04.2008
Innlegg
14.283
Antall liker
11.067
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
Sverige opp i 2-1 over England
Uansett hvem som vinner ikveld vil de gå forbi Ukraina i gruppen, det er det viktigste. Unngå uavgjort.
Sverige er vel ute?
Ja, Sverige er ute, men Ukraina sine sjanser er redusert. Hvis denne kampen hadde endt uavgjort kunne Ukraina gå videre med uavgjort i siste mot England, nå må de vinne. England får en tøff kamp på tirsdag, men klarer de å slå (ut) Ukraina der er det som en liten EM-seier.

Frankrike leder gruppen på målforskjell, og klarer nok å ta poeng mot Sverige, men teoretisk kan det skje at England og Ukraina spiller uavgjort og Frankrike taper mot Sverige med to mål. Da blir England gruppevinner på poeng og Ukraina slår Frankrike på målforskjell. Teoretisk.
 
Sist redigert:

Vidar P

Æresmedlem
Ble medlem
25.12.2003
Innlegg
16.745
Antall liker
272
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
2
Håper virkelig England løfter seg mot Ukraina tirsdag. Kongers fødeland og kjempers rike må da vel klare å sette disse usmakelige ukrainerne ordentlig på plass :) Flott video forresten ottone!
 

Holmium

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
3.444
Antall liker
784
Torget vurderinger
5

Cash 63

Æresmedlem
Ble medlem
14.06.2007
Innlegg
11.888
Antall liker
26.698
Sted
Oslo/Grebbestad
Håper virkelig England løfter seg mot Ukraina tirsdag. Kongers fødeland og kjempers rike må da vel klare å sette disse usmakelige ukrainerne ordentlig på plass :) Flott video forresten ottone!
Håper det også, Engelsemennen har blitt noen pusekatter av supporter! såg matchen på på pub igår kveld i London og er fortsatt i live etter voldsamst hylling på Mellbergs score.....
 

Holmium

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
3.444
Antall liker
784
Torget vurderinger
5
Håper virkelig England løfter seg mot Ukraina tirsdag. Kongers fødeland og kjempers rike må da vel klare å sette disse usmakelige ukrainerne ordentlig på plass :) Flott video forresten ottone!
Jeg tror dessverre England går videre, men håper virkelig Ukraina klarer det.
Supporterne vekker ikke all verdens sympati, men synes ikke spillerne er usmakelige. I sistnevnte kategorie stiller vel England "sterkere", imo.
 

Holmium

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
3.444
Antall liker
784
Torget vurderinger
5
Dagens:
Russland - Hellas H
Polen - Tsjekkia U
 

ottone

Æresmedlem
Ble medlem
08.04.2008
Innlegg
14.283
Antall liker
11.067
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
....... men teoretisk kan det skje at England og Ukraina spiller uavgjort og Frankrike taper mot Sverige med to mål. Da blir England gruppevinner på poeng og Ukraina slår Frankrike på målforskjell. Teoretisk.
Innbyrdes går foran totalt målforskjell, dermed kan ikke Ukraina slå ut Frankrike med like mange poeng.
Det var gledelig.
Takk. Jeg ligger visst noen år bak :)
 

Holmium

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
3.444
Antall liker
784
Torget vurderinger
5
....... men teoretisk kan det skje at England og Ukraina spiller uavgjort og Frankrike taper mot Sverige med to mål. Da blir England gruppevinner på poeng og Ukraina slår Frankrike på målforskjell. Teoretisk.
Innbyrdes går foran totalt målforskjell, dermed kan ikke Ukraina slå ut Frankrike med like mange poeng.
Det var gledelig.
Takk. Jeg ligger visst noen år bak :)
Har en tendens til å endres fra mesterskap til mesterskap :)
I gruppe A og B kan det bli 3 lag med 4 poeng, og da blir det totalen mellom alle tre som blir avgjørende. Og ting begynner å bli komplisert :)

I gruppe C vil resultatene Spania - Kroatia 2-2 og Italia - Irland 15-0 fortsatt gjøre at Kroatia og Spania går videre, selv om også Italia får 5 poeng. Da de har flere scorede innbyrdes mellom de tre. 1-1 vil derimot føre til at Italia trenger å vinne med flere mål enn Krotia slo Irland med. 0-0 og seier til Italia gir Spania og Italia videre. Spania er uansett videre om de unngår tap.
 

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
Ble medlem
15.11.2007
Innlegg
40.410
Antall liker
83.938
Sted
Knapstad
Torget vurderinger
97
Artig at Hellas scoret rett før pause og legger press på Russland. Andre omgang blir spennende tror jeg
 

Holmium

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
3.444
Antall liker
784
Torget vurderinger
5
Artig at Hellas scoret rett før pause og legger press på Russland. Andre omgang blir spennende tror jeg
Kan bli trykk nå, jeg så ikke den komme.
Selv ser jeg på Polen - Tsjekkia, bra kamp. Polen imponerer, men er ineffektive. Tsjekkia har hatt noen bra overganger.
 

ottone

Æresmedlem
Ble medlem
08.04.2008
Innlegg
14.283
Antall liker
11.067
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
Gruppe A er jevn og uhyre spennende nå som Hellas leder 1-0 over Russland. Hvis det holder seg vil Russland være ute med seier i den andre kampen Tsjekkia-Polen som går nå.
Ufortjent ledelse til Hellas, syns jeg, og trist hvis Russland ikke går videre. Men klart, effektivitet i avslutningene teller mer enn tid med ballbesittelse. Håper de klarer et ekstra gir i 2.omgang.
 

Holmium

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
3.444
Antall liker
784
Torget vurderinger
5
Russland er fortsatt gruppevinner med nåværende resultat, Hellas nr 2 og Tsjekkia nr 3 og ute.
 

ottone

Æresmedlem
Ble medlem
08.04.2008
Innlegg
14.283
Antall liker
11.067
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
3
Ja, ser det nå. Ser ut som Hellas må vinne med minst 3 mål og det må en seier til i den andre kampen hvis Russland skal gå ut. Det er ekstremt lite sannsynlig.
Blir lett forvirret av nettaviser som oppdaterer poengsummer i gruppene mens kampene pågår, mens andre gjør det ikke. Litt forvirring hjelper også på spenningen.
 

Townes

Æresmedlem
Ble medlem
03.04.2009
Innlegg
15.639
Antall liker
10.642
Sted
www.skranglefantene.com
Torget vurderinger
1
Karagounis skulle muligens hatt en straffe just nu.
På den annen side, så er inntrykket mitt av ham (etter å ha sett nokså sporadisk på em), at han er som Arne Johannesen; en sytpung.
 
Topp Bunn