Noen som har hørt de nye MOFI pressingene av de første Costello platene? Hvordan låter det i så fall?
What!? Hvor så du det? hvem har den? finner den ikke på mofi sine sider, musicdirect, elusivedisc eller acousticsounds.baluba skrev:Ser at de har den på SACD også, men det er vel å banne i kirken i denne tråden.![]()
Nå fant jeg den ikke selv heller, men jeg mener da absolutt jeg så den i går. Kanskje jeg ble så revet med av glede da jeg fant Pirates at jeg mistet synet. Men jeg var da sikker på at. Hmmm. Litt kjipt hvis jeg så feil, for den hadde jeg virkelig lyst på i en slik utgave, men ikke så mye som jeg har lyst på Pirates, en plate som har vært ute av samlingen min i rundt 15 år.mteinum skrev:What!? Hvor så du det? hvem har den? finner den ikke på mofi sine sider, musicdirect, elusivedisc eller acousticsounds.baluba skrev:Ser at de har den på SACD også, men det er vel å banne i kirken i denne tråden.![]()
Sitter og hører på den selv i øyeblikket. Låter helt fortreffelig ift originalen iallefall, så MoFi er definitivt i høyeste grad svært oppegående med sine remasteringer og pressinger om dagen.mteinum skrev:
Det er jeg uenig i. Mine tre siste MOFI plater er elendige lydmessige. Disse er Santana, Abraxas (Santana) og Idlewild South med Allman Brothers. Døll og livløse beskriver lyden og er langt fra f.eks hva Classic gjør. Faktisk er min Nederlandske Nice price reissue versjon (tidlig 80-tall) av Santana betydelig bedre; bedre dynamikk, fastere bass, åpnere topp og uten den der udefinerbare forvregningslignende tåka som hviler over MOFI utgaven samt de siste CD remasterne. Den samme gjelder Abraxas; min seint 70-talls britiske pressing låter mye bedre. Jeg er faktisk overbevist om at MOFI har brukt den digitale remasteren på Santana platene. Den høres faktisk ut som en middelmådig kassettkopi av den digitale masteren.Vidar P skrev:Sitter og hører på den selv i øyeblikket. Låter helt fortreffelig ift originalen iallefall, så MoFi er definitivt i høyeste grad svært oppegående med sine remasteringer og pressinger om dagen.
Som nevnt i en annen tråd så synes jeg MoFi har utgitt en tirade av glimrende reissues i det senere, katalogen nå arter seg som perler på en snor. Veldig gledelig å registrere. Kjøp nå til en vettug pris før de går OOP!
Det var synd, føler med deg. Har de jeg også, og kan bekrefte at det ikke er noe galt med mine iallefall. Her spruter de av liv og moro alle sammen, veldig bra lyd fra disse utgivelsene her i huset.Voff skrev:Det er jeg uenig i. Mine tre siste MOFI plater er elendige lydmessige. Disse er Santana, Abraxas (Santana) og Idlewild South med Allman Brothers. Døll og livløse beskriver lyden..
Tja jeg syntes også de låt bra helt til jeg dro ut mine tidligere utgivelser og sammenlignet. Jeg syntes nemlig å minnes at jeg i gamle dager syntes de låt helt fortreffelig. Jeg fikk en nagende mistanke som ble bekreftet når mine gamle pressinger havnet på tallerkenen igjen. MOFI har hittil vært en av mine absolutte favoritter blant audiofile selskaper; ikke nå lenger.Vidar P skrev:Det var synd, føler med deg. Har de jeg også, og kan bekrefte at det ikke er noe galt med mine iallefall. Her spruter de av liv og moro alle sammen, veldig bra lyd fra disse utgivelsene her i huset.Voff skrev:Det er jeg uenig i. Mine tre siste MOFI plater er elendige lydmessige. Disse er Santana, Abraxas (Santana) og Idlewild South med Allman Brothers. Døll og livløse beskriver lyden..
Skulle vært interessant å visst hvorfor de låter så mye dårligere hos deg? Vært veldig greit for deg å finne feilkilden, så du fikk mer glede av de.
Poenget er hvor mange av disse som har sammenlignet med en god pressing. Forskjellen er nemlig natt og dag; sjeldent har jeg hørt så store forskjeller mellom pressinger.Vidar P skrev:Finner du noen brukere som synes de låter bra? Eller er det der et inntrykk som alle andre enn meg er samlet rundt?
Morsom sammenlikning av pressinger ch. Jeg tviler imidlertid på at konklusjonen din (sitert) kan bli helt rett, siden Voff skriver at disse Santana-platene er elendige lydmessig, og jeg mener de er svært gode lydmessig. Det er et nokså stort sprik.ch skrev:.. Konklusjon; både Vidar P og Voff her kan ha rett i sine observasjoner.
mvh
Ehh, har du hørt på platene, eller kun sett på coveret til "My aim is true"???Voff skrev:.... Men liker ikke Elvis Costello. Synes han lider av et patologisk og patetisk Buddy Holly kompleks... ;D