Politikk, religion og samfunn Elon Musk

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Ole_Martin

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Antall liker
    1.428
    Da venter vi bare på svaret fra mister "move the goalposts"
    I visses øyne så er jo Torbjørn Røe Isaksen (TRI blant noen) en radikal ytre-venstre rabulist en forræder mot det norske folket, en forkjemper for å bytte ut befolkningen. Verden har virkelig gått framover når selv ord som imam-sleiker blir for tannlaust.
    Hehe move the goalposts..? Hva er det nå for en ny avsporing du søker når du ikke klarte å svare på noen veldig enkle spørsmål.

Har sett samme det før i tråden med feks Elmer. Onelinerne og påstander slenges ut men når blir bedt om å dokumentere disse, så svarer man med stråmenn, personangrep og annet.

Jeg kunne svart med «hvit makt TRI», men gjør det ike fordi det er velkjent avsporing og er en blindvei. Jeg oppfordret deg tidligere i tråden til å se Hele intervjuet med Musk i Economist, prøv det.

Ole_Martin

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Antall liker
    1.428
    "Starlink var ikke ment til å brukes i krig, men å se Netflix og gjøre bra ting, uttalte han i sin selvbiografi fra 2023."
    Musk'ern bekjenner seg vel til samme tankeretning som rakkern; selv om jeg kan redde liv gjør jeg ikke noe som strider mot min overbevisning
    Dobbeltmoralen og -standarden er til å føle på.

Indignasjonen for at Musk blander seg i europeisk politikk, og indignasjonen når han ikke gjør det.

Konsensus om absolutt ytringsfrihet, men ikke hvis man er kjendis.

Damn if you do, damn if you dont.

Disqutabel

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Antall liker
    16.418
    Dobbeltmoralen og -standarden er til å føle på.

Indignasjonen for at Musk blander seg i europeisk politikk, og indignasjonen når han ikke gjør det.

Damn if you do, damn if you dont.
    Ytringsfriheten innebærer dog ikke retten til å stå uimotsagt eller å bli utfordret på sine standpunkter. Det er en viktig distinksjon du ser ut til å overse her.

Ole_Martin

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Antall liker
    1.428
    Ytringsfriheten innebærer dog ikke retten til å stå uimotsagt eller å bli utfordret på sine standpunkter. Det er en viktig distinksjon du ser ut til å overse her.
    Syns du Musk forblir uimotsagt her eller eller generelt blant skribenter? Hvilken part får mest taletid her i denne tråden syns du?

Hva tror du formålet er med denne ensidige vinklingen mot Musk er? Å ta fatt i dem reelle problemene som Musk påpeker (om enn på klønete vis) og som vi alle kan være enige eksisterer på ett eller annet nivå, eller minner det mest om helst å få mannen til å holde munn?

Har du sett Hele intervjuet med Musk i Economist?

Disqutabel

Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Antall liker
    16.418
    Syns du Musk forblir uimotsagt her eller eller generelt blant skribenter? Hvilken part får mest taletid her i denne tråden syns du?

Hva tror du formålet er med denne ensidige vinklingen mot Musk er? Å ta fatt i dem reelle problemene som Musk påpeker (om enn på klønete vis) og som vi alle kan være enige eksisterer på ett eller annet nivå, eller minner det mest om helst å få mannen til å holde munn?

Har du sett Hele intervjuet med Musk i Economist?
    Her misforstår du litt.
    Musk blir (selvsagt) motsagt, og det fremstår for meg som at det er nettopp det du reagerer i mot, og trekker fram ytringsfriheten for å begrunne din misnøye. Jeg tenker da på denne setningen:
    Musk ytrer seg helt fritt. Men med såpass kontroversielle standpunkter reagerer folk, naturligvis. Men det er da ikke på noen måte til hinder for verken Musk's eller andre kjendisers ytringsfrihet.

PeriodeLytter

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Antall liker
    5.755
    Fordi det er galt å drepe uskyldige.
    Men du har jo brukt din logiske tenking og konkludere at som huseier var det greit å angi jødene som gjemte seg på loftet fordi huseier ikke kunne ta ansvar for hva nazistene ville gjøre med dem. Hvorfor blir din tenking da anderledes når det gjelder abort? Det er jo fortsatt ikke andre enn dem involverte som må ta ansvar.

Det virker som med din versjon at det frie individet likevel bør tilpasse seg en annen persons forestillinger. Hva jeg forsøker vise er at det frie individet er ren utopi, og vi mennesker er oss selv nærmest. Men som flokkdyr fungerer vi best når vi gjør oss underdannig et sosialt regelsett.

Rakerholm

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    21.11.2014
    Antall liker
    46
    Torget vurderinger
    1
    Men du har jo brukt din logiske tenking og konkludere at som huseier var det greit å angi jødene som gjemte seg på loftet fordi huseier ikke kunne ta ansvar for hva nazistene ville gjøre med dem. Hvorfor blir din tenking da anderledes når det gjelder abort? Det er jo fortsatt ikke andre enn dem involverte som må ta ansvar.

Det virker som med din versjon at det frie individet likevel bør tilpasse seg en annen persons forestillinger. Hva jeg forsøker vise er at det frie individet er ren utopi, og vi mennesker er oss selv nærmest. Men som flokkdyr fungerer vi best når vi gjør oss underdannig et sosialt regelsett.
    Jeg er ikke ansvarlig for at andre folk dreper. Når en dame engasjerer noen for å ta abort, så er det hun som initierer dette drapet. Det er ikke slik at noen spør henne om hun er gravid, og dersom hun svarer ja så MÅ hun ta abort. Det er noe hun selv tar initiativ til. Så dette har jo absolutt ingen sammenheng i det hele tatt.

Dr_BASS

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Antall liker
    3.332
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    Jeg er ikke ansvarlig for at andre folk dreper. Når en dame engasjerer noen for å ta abort, så er det hun som initierer dette drapet. Det er ikke slik at noen spør henne om hun er gravid, og dersom hun svarer ja så MÅ hun ta abort. Det er noe hun selv tar initiativ til. Så dette har jo absolutt ingen sammenheng i det hele tatt.
    Når du huser jøder så tar du på deg ansvaret for deres sikkerhet på mange måter. Det tryggeste er å si nei, og heller la de hjemme seg hos noen som juger. Men samtidig kan han jo juge om å holde de skjult også...
    Schrødingers skjulte jøde kalles den problemstillingen der

Ole_Martin

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Antall liker
    1.428
    Her misforstår du litt.
    Musk blir (selvsagt) motsagt, og det fremstår for meg som at det er nettopp det du reagerer i mot, og trekker fram ytringsfriheten for å begrunne din misnøye. Jeg tenker da på denne setningen:

Musk ytrer seg helt fritt. Men med såpass kontroversielle standpunkter reagerer folk, naturligvis. Men det er da ikke på noen måte til hinder for verken Musk's eller andre kjendisers ytringsfrihet.
    Men syns du det er meningsbryting det som skjer? Adresserer man problemstillingene som reises eller er man mer opptatt å gå på personen ved å pårope rasist, fasist, Smusk, svindler, con-man, ekstremist, Hitler, folkemord-forkjemper, barnedrapsmann?

Hvorfor skal de som kjører bilen Tesla og bruker Starlink ta ansvar for hva én kjendis lirer av seg på «internett-blogg» av egne personlige holdninger? Hvorfor blir en kollektivt påtalt som rasist om kjøper en ny Tesla?

Så du hele intervjuet av Musk i Economist?

Jeg tror ikke Musk bruker sin lille eierandel i Tesla til finansiere folkemord eller undergrave vestlige demokratiske verdier i motsetning til hva Kina bruker sin elbilsatsing til.

tjua

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.08.2012
    Antall liker
    5.375
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Faktisk absolutt uenig,
    ref dagens situasjon i Kiev
    hva tror du kommer etter dette
    1+1=2 samme f*% hvor mye penger du har og hvor mye dop du putter inn i huet og t@#&

og dette støtter man helhjertet med å kjøpe produktene fra den tullingen

hva er viktigst synes du?
    en Tesla i garasjen og en russer som dørvakt
    eller
    vårt way of life som vi har kjent og levd i den moderne tid?

hvem tror du kommer først,
    en russer med starlink
    eller
    en kinamann?
    hvem er værst av de to?

take a stand

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn