Electrocompaniet Nemo

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
6.223
Antall liker
124
E.Sæterdal skrev:
bjornh skrev:
De burde brukt "Mk. I" og "Mk. II" osv. ved hver endring.
Ja det må du nok sige. Det tegner sig mere og mere et billede af et rodet og ustrukteret firma.
Det er ganske vanlig at man ikke opplyser om oppgraderinnger i mange mange firma som produserer high-End utstyr.
EC har vel vært ett av de firmaene der det er forholdsvis greit å vite hva man har inni boksen.
De Danske menn er hård på ordene som man sier, men ikke så raske at undersøke før de snakker... ;)

mvh
 

GFE

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.09.2003
Innlegg
830
Antall liker
3
Imperial skrev:
E.Sæterdal skrev:
bjornh skrev:
De burde brukt "Mk. I" og "Mk. II" osv. ved hver endring.
Ja det må du nok sige. Det tegner sig mere og mere et billede af et rodet og ustrukteret firma.
Det er ganske vanlig at man ikke opplyser om oppgraderinnger i mange mange firma som produserer high-End utstyr.
EC har vel vært ett av de firmaene der det er forholdsvis greit å vite hva man har inni boksen.
De Danske menn er hård på ordene som man sier, men ikke så raske at undersøke før de snakker... ;)

mvh
Helt enig,

EC kom tidlig på banen med de oppgraderingene som kan sies å være betydlige, det begynte jo både for cd-pre og ikke minst effekt når EC var eid av Abrahamsen og det har da vert en oppgradering/forandring tilgjengelig i lang tid for de som har "eldre utgaver".

MK1 og MK2,3 osv er vel stort sett det verste en hifi freak vet, hele tiden få nye utgaver av noe man eier er ikke noe kjekt vil eg si, man vil da alltid lure hvordan den nye vil være og det vil sannsynligvis medføre forringet verdi for den gamle på bruktbørsen også.
Å da gå sålangt som å kalle det en ny versjon for enhver liten endring er tull fra mitt ståsted, det må være noe vesentlig som er endret.
Skulle det være en revulusjon så får man heller kalle det en MK2, men ofte er det vel ikke det.

Mvh
Geir
 

mikal

Bransjeaktør
Ble medlem
23.08.2005
Innlegg
44
Antall liker
0
Hei

Skal svare litt på dette.

Angående merking av produkter som har fått oppgradering vil nok vi som har overtatt selskapet nå ha en litt ennen politikk. Det blir enten nye navn i serien eller MKII type. Spesielt AW250 er ekstremt komplisert.
Angående lyd så bli det jo helt subjektivt. Denne forsterkeren ble for eksempel valgt da KEF vist sin nye 207 referance speaker i Munchen. I følge Cris som var utviklingsleder for produktet sa han at lyden var den klart beste han hadde hørt fra høytaleren. Vi vet også at Nemo går veldig bra til en rekke B&W høytalere.
En rekke gode tester over hele verden befester denne forsterkeren som en unikt produt. Men den hendvender seg helt klart til kundegruppen som ligger nær opp til rørforsterker. Det vet vi og det liker vi. Det er et bra marked i dette segmentet. Electrocompaniet har idag et betydelig antall produkter og hele ideene er å ha noe for ulik smak. Vi vet vi har en jobb med å kurse alle våre butikker i å rådgi kunder om dette, og vi har et team som for tiden holder en rekke kurser både i norge og i Europa. Nå vi omsider får DP line på plass også tror jeg vi kan si at det bør være en signatur som passer det fleste.
Når det gjelder AW600 er det ikke så mange andre systemer som kan kjøpes til denne pris og som gir tilsvarende effekt. I 2 Ohn er vi i 2 KW område....... Lydmessig er det slik at det er en rekke personer som liker denne forsterkeren. Da er det litt pussig at noen skal bestemme at alle disse, både reviewer og enkeltpersoner er helt bort vekk..... !!!
På vår hjemmeside er det en rekke tester av Nemo. Man bør kansje lese disse også.

mvh
Pana
 

E.Sæterdal

Medlem
Ble medlem
19.06.2009
Innlegg
15
Antall liker
0
Jamen respekt for at dere vil have en bestemt lyd fra jeres produkter og er istand til at fastholde en bestemt sound. Godt for kunderne at de kan regne med en konstant linie I jeres produktion. Ikke alle producenter er istand til dette og det vidner om at der lyttes til produkterne. Jeg synes jeres lyd læner sig lidt op ad Accuphase som også har en noget tilbagelænet spillestil.
Jeg vil tro Nemo ville gøre det bedre med tidligere versioner af B&W. Jeg vil desuden mene at Nemo ville gøre det bedre på et lukket system hvis det skulle tilfredsstille mine ører.
Jeg vil ikke bestemme at de gode test skal være ugyldige. Jeg havde bare vanskeligt ved at forstå den resulterende lyd og søgte en forklaring.
Nu skriver du selv at det er helt bevist dere søger klang som rørforstærkere og så er der ikke mere at være i tvivl om. Jeg skriver jo også tidligere at jeg vil tro denne lyd vil tilfredsstille mange. Blot gjorde de ikke mine ører tilfreds på dette opsæt.

Jeg vil gøre opmærksom på at jeg tidligere i denne tråd har avataret Duelund Support men sidder i Malaga fra en anden PC.
 

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
6.223
Antall liker
124
Det er klart.
Men å konkludere så bestemt som det ble gjordt i tidligere poster at "dette kunne da umulig være bra ..nok". Det var riktignok andre brukere og inne på dette temaet, det synes mange, iallefall jeg, vitner om litt sterke meninger... og de ble presentert som en generell linje der man enkelt sier (Fra danske gullørers hold): "Dette firma lager ikke bra nok amper... jeg kan høre det", men så manglet det tyngde i uttalelsen... for måten man sa ting på ble oppfattet som ... ::) mitt er best, alt andres ikke en fest...
Det er mulig at det er andre måter å si ting på , som har blitt oppfattet feil her i denne tråden.
Vi skal ikke se bort ifra det. Og at den norske "klan" har tatt alt litt fort opp som "slander..." og ikke lest nok imellom linjene.

Det er fort gjordt å bare se med egne øyne og bare høre med egne ører... ;D
Vi vil alle ha en mest mulig frekk(dansk betydning..) lyd, men da helst utav musikken, ikke logikken, ik?

mvh
 

E.Sæterdal

Medlem
Ble medlem
19.06.2009
Innlegg
15
Antall liker
0
Det er nu engang min stil og en måde at provokere folk til at udlevere deres meninger. Jeg vil tilsidst tillade mig den påstand at produktet rimeligt kan opgraders til at yde bedre i bassen ved blot at montere et kraftige 230 V kabel indvendigt.
 

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
6.223
Antall liker
124
I tråd med Duelunds klassiker: Vi lodder nettkabelen rett på trafoen...
mvh
 

Baard

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.04.2002
Innlegg
2.174
Antall liker
698
Torget vurderinger
1
E.Sæterdal skrev:
Det er nu engang min stil og en måde at provokere folk til at udlevere deres meninger. Jeg vil tilsidst tillade mig den påstand at produktet rimeligt kan opgraders til at yde bedre i bassen ved blot at montere et kraftige 230 V kabel indvendigt.
Greit å vite - da er det jo bare for andre som ikke liker en slik stil å holde seg unna. Lykke til videre...
 

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
6.223
Antall liker
124
Eller man kan se på det som at hvis ikke det er noen som er uenige og maner til fremgang, på dertil personlig måte selvsagt...
Da sitter vi her og digger oss selv for meget, og det kommer av og til tilkjenne ;) (I should know, I do think too higly of myself :-X)

mvh
 

E.Sæterdal

Medlem
Ble medlem
19.06.2009
Innlegg
15
Antall liker
0
Imperial skrev:
I tråd med Duelunds klassiker: Vi lodder nettkabelen rett på trafoen...
mvh
Det har jeg aldrig turdet gjøre, men så stor sikring som det er muligt er en gevinst.
 
Topp Bunn