Electrocompaniet EMC1

anywhere

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
05.02.2004
Innlegg
349
Antall liker
23
Sted
Oslo
Torget vurderinger
3
Noen som har peiling på hva det vil koste å oppgradere denne til dagens nivå? Og hvem kan i så fall gjøre det for meg?
 

magnaes

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
01.12.2002
Innlegg
112
Antall liker
3
Torget vurderinger
3
Noen som har peiling på hva det vil koste å oppgradere denne til dagens nivå?  Og hvem kan i så fall gjøre det for meg?
Upsampler med montering ca. 5500
 

Berg

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2003
Innlegg
1.039
Antall liker
1
En annen ting som er verdt å merke seg er at drivverket i ecm1 og ecm1-up (nymodel ikke oppgradert) ikke er helt det samme, er vel cdpro1.2 og cdpro2 om jeg ikke husker helt feil.... med et lite forbehold. Lydmessig har jeg ikke noen formeninger om det er forskjell, men det eldre har litt problemer med cdr i noen tilfeller.
 

Erland

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2003
Innlegg
3.238
Antall liker
6
Som nevnt upsampler ca 5500,-
Siste modells drivverk kr ?,-
De har gjort noe med strømforsyningen kr ? ,-
Spider kr 2100,-

Du ryker nok på rundt 10K for hele moroa. God Jul
 

GFE

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.09.2003
Innlegg
830
Antall liker
3
Noen som har peiling på hva det vil koste å oppgradere denne til dagens nivå?  Og hvem kan i så fall gjøre det for meg?

Hei,

Prisen de skisserer er riktig, vil imidlertid si at for et par dager så stod det et nytt oppgraderingskit på finn.no "torget" for kr 2000, så det er mulighet for å spare 1/2 prisen på denne oppgraderingen for den "nye dacen", hvis den da ikke allerede er solgt.

Spider oppgradering er også ok, men oppgradering av dac'en er mye "viktigere".

Mvh
Geir :)
 

OhYeah

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
11.07.2004
Innlegg
487
Antall liker
399
Sted
Vennesla
Torget vurderinger
17
Mener bestemt at det er samme drivverket i emc-1 og emc-1 up (dette i følge Volker i Electrocompaniet).

Strømforsyningsoppgraderingen (kit1) er heller ikke standard på alle up modellene. Er ikke sikker på om de fabrikknye i dag blir levert med denne oppgraderingen?

Up'n blir fortsatt ikke levert ny med Spider.

Har selv en emc-1. Jeg har "oppgradert" ved å kjøpe en brukt ecd-1 dac (alle dacene har oppgradert strømforsyning). Spiller meget bra!
Men nå skal vi ikke glemme at den første emc-1 fortsatt spiller MEGET godt. Ikke den helt store forskjellen på disse spillerene (etter min mening).

CDRplater er INGEN problem på emc-1 - ihvertfall ikke på min (serienr. like under 1000).

GOD JUL ;D
 

anywhere

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
05.02.2004
Innlegg
349
Antall liker
23
Sted
Oslo
Torget vurderinger
3
Takk for nyttige tips alle sammen. Tror det kan være lønnsomt å kikke etter en brukt modell som allerede er oppgradert :)
 

Hagto

Bransjeaktør
Ble medlem
26.03.2005
Innlegg
3.621
Antall liker
517
Sted
Sørlandet
Torget vurderinger
33
Electrocompaniet skulle ha kr 7000 for oppgradering av dac og strømforsyning på EMC-1.
 

JK

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2002
Innlegg
2.592
Antall liker
762
Torget vurderinger
8
Jeg betalte 4500.- for Up-oppgraderingen og 1800.- for oppgraderingen av strømforsyningen, men dette er et par år siden! Det er absolutt DAC-oppgraderingen som har mest å si for lyden.
Spilleren som jeg hadde var fra 2000 eller 2001, og den hadde det siste drivverket, samme som i up-modellene i følge Per!
 
Topp Bunn