Bil, båt og motorsykkel Elbiler

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Tand

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.12.2002
    Antall liker
    1.665
    Må si jeg digger Polestar etter at jeg fikk min 4er i sommer, strålende fornøyd så langt. Nå har Polestar nettopp sluppet modell 5. Tøff men den koster gitt.

IMG_0823.jpeg

Tand

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.12.2002
    Antall liker
    1.665
    Fåes den bare i grånyanser?
    Ja, litt kjedelig fargevalg, skulle gjerne sett litt mer farge på biler generelt. Polestar 4 kom riktignok i Swedish gold en litt frekk gullfarge men var vist ikke noen hit.

Ole_Martin

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Antall liker
    1.061
    Med så mye BMW og Polestar til halvannen million, er det kjekt å minne om vinneren her som er raskere, har driftmode og koster en tredjedel og med gratispenger i 3 år:

Anonym

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    1.181
    Torget vurderinger
    4
    Satt på i en Mercedes Eqa nylig, skulle nesten ikke tro en klarte å lage et så trangt baksete.

noruego

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2003
    Antall liker
    8.780
    Satt på i en Mercedes Eqa nylig, skulle nesten ikke tro en klarte å lage et så trangt baksete.
    Det var derimot ikke noe å utsette på plassen i baksetet på EQS 580 som fraktet meg i drosje fra flyplassen i Helsingfors inn til sentrum her forleden.

Ole_Martin

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Antall liker
    1.061
    Det var derimot ikke noe å utsette på plassen i baksetet på EQS 580 som fraktet meg i drosje fra flyplassen i Helsingfors inn til sentrum her forleden.
    SUVen eller sedanen? Baksetene i sedanen ser jeg får slakt, litt av samme grunn som Model S hvor gulvet blir altfor høyt.

EQB har også grei beinplass bak.

Dr_BASS

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Antall liker
    2.648
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    Jeg har sett den nye Renault 5 svinser rundt på veiene. Snasen liten bil, helt klart en kandidat som en bil til 90% av mitt bilbruk.
    Jeg håper Alpine sin versjon kommer til landet, det er faktisk en bil jeg kunne tenke meg, selv om jeg aldri vil kjøpe en ny bil som spionerer og har enormt verditap
    Renault har truffet bra på design syns jeg, og jeg håper det blir av sånne retroinspirerte biler
    Honda E er jo også ganske artig

noruego

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2003
    Antall liker
    8.780
    SUVen eller sedanen? Baksetene i sedanen ser jeg får slakt, litt av samme grunn som Model S hvor gulvet blir altfor høyt.

EQB har også grei beinplass bak.
    Dette var SUVen. Satt komfortabelt og fornøyd med mine 190cm i alle fall.

Kan ikke si det samme om interiørdesignet. Kombinasjonen av hvitt "skinn" og blålys overalt skrek kitchy bling i det vi ellers smøg oss stillferdig gjennom Helsingfors regnvåte gater ut på natten.

Ole_Martin

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Antall liker
    1.061
    Dette var SUVen. Satt komfortabelt og fornøyd med mine 190cm i alle fall.

Kan ikke si det samme om interiørdesignet. Kombinasjonen av hvitt "skinn" og blålys overalt skrek kitchy bling i det vi ellers smøg oss stillferdig gjennom Helsingfors regnvåte gater ut på natten.
    Høres bra ut. Jeg er enda høyere og vurderer EQS SUV. Lyst skinn er ihvertfall et must for meg på denne, sammen med yacht treverket.

AOC

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2019
    Antall liker
    1.632
    Torget vurderinger
    1
    Dagens 3,2 mil på E18 på fartsgrense 90 østover til 20250910_085656.jpg Ås + 6-7 km i 30/40-sone blant gærne syklister/fotgjengere/el-scootere og lyskryss i Oslo først, derav lav snitthastighet.
    Klarer Tesla 8,9 kwt/100 km (0,89 kwh/mil)? Den nye Mod3 skal visst være effektiv.

Ole_Martin

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Antall liker
    1.061
    Ioniq go home som Teslabjørn sier det. Tesla 3 utkonkurrerer alt. Billigste 3 har vel også batteriet som kan lades permanent til 100% så rekkevidden er faktisk reell uten å fjerne 20% i toppen og bunnen.

Bemerk også Model 3 ble testet 1 juledag.

IMG_3072.jpeg

Ole_Martin

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Antall liker
    1.061
    teslabjørn høres ikke partisk ut i det hele tatt :)
    Han har gått fra det navnet hvis du følger litt med. I det siste har det vært Kiabjørn på ironisk vis. Navnet henger igjen fra 2013 når han begynte å teste Model S. Han fremstår som relativt nøytral i sine videoer.

defacto

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Antall liker
    4.327
    Sted
    Liten by
    Nja....at han har begynt å like Kia, fordi han er blitt sponset, betyr ikke at han nøytral. Fra de tingene jeg har sett, så virker han ikke spesielt nøytral. Artig og grundig med det han tester, men ikke nøytral. Ingen som blir sponset på noen som helst måte er nøytrale!

atletico

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.09.2002
    Antall liker
    997
    Torget vurderinger
    8
    Har fått test kjørt noen 2025 modeller de siste uken, bla Kia EV 3 GT Line kun forhjulsdrift (med ca 40 knapper å betjene + 3 skjermer !), nye Peugeot 3008 4X4 GT 325 hk, Skoda Elroq RS 4X4 340 hk
    Vi har hatt 3 el biler siden 2018, BMW i3 , Polestar 2 og Volvo EX30 Ultra.
    Jeg hadde bestemt meg for at Tesla aldri var aktuelt å kjøre rundt i...men etter å ha fått testet den nye oppgraderte 2025 model Y Juniper long range 4 wheel drive med 514 hk , og en rekkevidde med et 78 kW (75 netto) batteri konkurrenter bare kan se langt etter, kan jeg godt forstå at dette er Norges mest solgte bil. Prismessig havner disse 4 nye bilen temmelig likt rundt ca 550- 565 000 med vinterhjul og hengerfeste. Tesla er også en bil med større innvendig plass en de 3 andre. Så nå må jeg sannsyligvis revudere min avgjørelse om å kjøre Tesla.

Sist redigert:

Ole_Martin

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Antall liker
    1.061
    🥳

Nullrente er også verdt 100.000,- over en 3 årsperiode, så Tesla er også billigere. Og bare skjermen bak er verdt pengene om du har barn.

Edit: om du vil ha en rabattlink som gir deg 5000,- i avslag på Teslaen sier du bare ifra.

crosswind

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.11.2012
    Antall liker
    15.456
    Sted
    Svartskog
    Torget vurderinger
    15
    🥳

Nullrente er også verdt 100.000,- over en 3 årsperiode, så Tesla er også billigere. Og bare skjermen bak er verdt pengene om du har barn.

Edit: om du vil ha en rabattlink som gir deg 5000,- i avslag på Teslaen sier du bare ifra.
    Jag menar du fått förfrågan om du har egenintresse i Tesla tidigare och då svarade du nej, men med den snudd på maniska reklameringen för Tesla i så och säga alla dina innlägg här, och nu rabattlink till de som önskar, så har det gått från dålig lukt till det som värre är.

Igen, har du några egenintresser i Tesla?

Ole_Martin

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Antall liker
    1.061
    Jag menar du fått förfrågan om du har egenintresse i Tesla tidigare och då svarade du nej, men med den snudd på maniska reklameringen för Tesla i så och säga alla dina innlägg här, och nu rabattlink till de som önskar, så har det gått från dålig lukt till det som värre är.

Igen, har du några egenintresser i Tesla?
    Nei. Eneste grunn til skrive her er et forsøk på balansere diskusjonen. Tråden hadde fort blitt kjedelig om ikke. Rabattlink kan du forøvrig få hvor som helst av noen med Tesla; poenget er å spare vedkommede for 5000,-.

xerxes

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Antall liker
    10.829
    Sted
    Holmestrand
    Med så mye BMW og Polestar til halvannen million, er det kjekt å minne om vinneren her som er raskere, har driftmode og koster en tredjedel og med gratispenger i 3 år:

Raskere?
    Hvilken rolle spiller det på disse bilene?
    Min "pensjonistwagen", Volvo XC40 med 408hk er mer enn nok til å skremme livskiten ut av meg.
    Og diss bilene er vel vesentlig heftigere enn min?

Drifte-mode?
    Hva skal man med det etter fylte 17år?
    Tvinge fram ett dekkbytte etter noen få timer (minuitter)?
    Eventuelt gjøre en genistrek som disse løkene?

Ole_Martin

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Antall liker
    1.061
    Raskere?
    Hvilken rolle spiller det på disse bilene?
    Min "pensjonistwagen", Volvo XC40 med 408hk er mer enn nok til å skremme livskiten ut av meg.
    Og diss bilene er vel vesentlig heftigere enn min?

Drifte-mode?
    Hva skal man med det etter fylte 17år?
    Tvinge fram ett dekkbytte etter noen få timer (minuitter)?
    Når diskusjonen trekker inn performance biler fra BMW og Polestar så blir vel nettopp performance noe som er naturlig å fremheve? Og at man får bedre overall performance til en tredjedel av prisen? Jeg kan forstå at en med XC40 ikke er særlig opptatt av bil, men da står du vel fritt til hoppe over den posten?

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    11.546
    Nei. Eneste grunn til skrive her er et forsøk på balansere diskusjonen. Tråden hadde fort blitt kjedelig om ikke. Rabattlink kan du forøvrig få hvor som helst av noen med Tesla; poenget er å spare vedkommede for 5000,-.
    Å svare enhver post om elbil med Teslas fortreffelighet er vel ikke akkurat å balansere diskusjonen.

xerxes

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.01.2005
    Antall liker
    10.829
    Sted
    Holmestrand
    Når diskusjonen trekker inn performance biler fra BMW og Polestar så blir vel nettopp performance noe som er naturlig å fremheve? Og at man får bedre overall performance til en tredjedel av prisen? Jeg kan forstå at en med XC40 ikke er særlig opptatt av bil, men da står du vel fritt til hoppe over den posten?
    Man kan vel være interessert i bil selv om man ikke prioriterer som deg?

Anonym

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    1.181
    Torget vurderinger
    4
    Å svare enhver post om elbil med Teslas fortreffelighet er vel ikke akkurat å balansere diskusjonen.
    Det er jo verdt å merke seg at en ikke trenger å ha med verktøy hvis en har Tesla. De har reset funksjon som virker så en slipper Zombie modus i motsetning til Hyundai.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn