Ekte mannfolk sender ikke smilefjes

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
1.182
Torget vurderinger
4
Tror iallfall man kan glemme å kalle seg ekte mannfolk dersom en har postet noe i high-end barbering tråden.

Synes det er litt i gråsonen den klokketråden også, ekte mannfolk følger ikke klokka.

Pedal

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.02.2007
Antall liker
5.755
Torget vurderinger
1
Huff, ja det er hardt å være mann.

totte

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2007
Antall liker
2.500
Torget vurderinger
0
Anonym skrev:
Tror iallfall man kan glemme å kalle seg ekte mannfolk dersom en har postet noe i high-end barbering tråden.
Helt feil! Noe som skiller kjønnene like godt som forplantningsorganene er menns vilje og evne til å gjøre alt, også barbering, til en hobby. Dersom det finnes et diskusjonsforum for high-endvoksing av legger vedder jeg mye på at alle deltagerne er menn.

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
30.761
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Ekte mannfolk barberer leggene, de vokser dem ikke.

MaKi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2005
Antall liker
233
Torget vurderinger
4
Ekte mannfolk diskuterer ikke hva som er ekte mannfolk. De er mannfok nok til å vite det.

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
1.182
Torget vurderinger
4
totte skrev:
Anonym skrev:
Helt feil! Noe som skiller kjønnene like godt som forplantningsorganene er menns vilje og evne til å gjøre alt, også barbering, til en hobby. Dersom det finnes et diskusjonsforum for high-endvoksing av legger vedder jeg mye på at alle deltagerne er menn.
Så de som tar den lengst ut og barberer hele kroppen, bruker sminke og dametøy er altså urmannfolkene?

Nei, den tråden er så langt fra ekte mannfolk tråd en kan komme.

mteinum

Æresmedlem
Ble medlem
29.05.2007
Antall liker
5.151
Sted
Øya
Torget vurderinger
1
pedal skrev:
En artig liten artikkel på side 44 i dagens DN setter ord på noe jeg har tenkt på en stund. Dette med smileys. Det har gått inflasjon i smileys. "Smileys er noe utydelige folk bruker for å pakke inn et ubehagelig budskap. De sukrer pillen".
Da var det på tide å vekke denne tråden fra de døde.

Død over smilefjesene

Lo (2008) har – litt i forlengelsen av Kato, Kato og Akahori – dokumentert at når dagens internettbrukere møter en ren tekst uten smilefjes, greier de fleste ikke å forstå den.
http://morgenbladet.no/apps/pbcs.dll/article?AID=/20110128/OAKTUELT/701289903

:-\

marsboer

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2010
Antall liker
1.945
Sted
Phobos
Smileys er kun en unnskyldning for å ikke formulere ordentlige setninger uten tvetydige betydninger. I stedet blir ting sagt mellom linjene med smileys som en feig backupplan i tilfelle noen skulle ta seg nær av noe.

slowmotion

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2009
Antall liker
4.347
Smileys er praktiske.

Og jeg er ekte mann nok til å bruke dem hvis jeg har lyst til det.

;)

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.691
Torget vurderinger
0
Jeg inrømmer gladelig at jeg er så barnslig at jeg synes smileys er morsomme, spesiellt de animerte.

Dessuten har de en misjon i og med at man på grunn av nettet ofte kommuniserer på forum som dette ( HFS ) der utrykket er skriftlig men formen likevel egentlig er muntlig. En sleivkommentar som man i muntlig kommunikasjon på grunn av mimikk og tonefall umiddelbart forstår er ironisk eller humoristisk ment, kan framstå som mye mer alvorlig og slem enn den er ment når den settes på trykk. Her kan smileys ha en fornuftig funksjon.

Bosatt i den nordligste del av landet er jeg vant med et fargerikt språk med ordbruk som i muntlig framførelse er helt gangbart men når det settes på papiret kan skremme Fanden på flatmark. "Din jævla peislæst" kan ha to ganske motsatte betydninger, som man lett oppfatter forskjell på når man hører/ser avsenderen. Skriftlig er det ikke like lett, men om man setter det slik: "Din jævla peislæst ;D " så ser man at meningen er en noe annen enn om man skriver det slik: "Din jævla peislæst :mad: "

Tilbake til trådenes tema som er "Ekte mannfolk sender ikke smilefjes" er det vel ganske klart at trådstarter har rett. Smileys kan lette kommunikasjonen mellom mennesker, mannfolk ekte eller ei, påstås å være mye dårligere på dette med kommunikasjon enn kvinner og ergo bruker ikke menn smileys! Jo det er Erasmus Montanus logikk, men så skrekkelig dumt er det vel heller ikke!

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Det er da ikke umandig å forsøke å unngå å støte mest mulig? Er det å drite i missforståelser mandig på noen som helst måte? Er mandighet forbundet med det å være konfliktglad? I de fleste tilfeller er menn konfliktsky fordi vi lever med husvaraner som er det motsatte.

Guit

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.09.2009
Antall liker
165
Sted
Sunndalsøra
Vil dokk ha det til at ekte mannfolk er grinbitere ??? mvh Guit

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.691
Torget vurderinger
0
baluba skrev:
Det er da ikke umandig å forsøke å unngå å støte mest mulig?
Det er nok ikke med overlegg. Skyldes sikkert mest at mange menn er litt klomsete på dette med kommunikasjon. Og hvis intrykket griper om seg at smileys er for "kvinner og homofile menn" er vel resultatet gitt ?

baluba skrev:
I de fleste tilfeller er menn konfliktsky fordi vi lever med husvaraner som er det motsatte.
Å Baluba min venn! :D Det var fordømrade godt sagt. ;)

Den formuleringen om "konflikglade husvaraner" skal jeg ta godt vare på til en passende anledning! 8)
Takk ! ;D ;D ;D ;D

Trondmeg

Æresmedlem
Ble medlem
28.12.2003
Antall liker
8.611
Torget vurderinger
12
Spiralis skrev:
baluba skrev:
I de fleste tilfeller er menn konfliktsky fordi vi lever med husvaraner som er det motsatte.
Å Baluba min venn! :D Det var fordømrade godt sagt. ;)

Den formuleringen om "konflikglade husvaraner" skal jeg ta godt vare på til en passende anledning! 8)
Takk ! ;D ;D ;D ;D
Har dere valgt feil partner ;) ?

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
3.035
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Hva med meg da - bør jeg rett og slett skifte nick? ::) :-\

Z

Zomby_Woof

Gjest
Ekte mannfolk røyker rullings, leser Vi Menn, og spiller trekkspill. ;D

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
11.674
Zomby_Woof skrev:
NEI, IKKE TEKKSPILL !!! Ekte mannfolk hater trekkspill. Trekkspill er for evenukker.

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.719
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Pink_Panther skrev:
Zomby_Woof skrev:
NEI, IKKE TEKKSPILL !!! Ekte mannfolk hater trekkspill. Trekkspill er for evenukker.
Eg skjønar du ikkje er kjent med buskspeltradisjonane på Titanofestivalen og tilsvarande.....

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
11.674
Audiophile-Arve skrev:
Pink_Panther skrev:
Zomby_Woof skrev:
Eg skjønar du ikkje er kjent med buskspeltradisjonane på Titanofestivalen og tilsvarande.....
Heldigvis ikke.

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Antall liker
15.017
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Pink_Panther skrev:
Audiophile-Arve skrev:
Pink_Panther skrev:
Zomby_Woof skrev:
Heldigvis ikke.
Ikke jeg heller, men det kan jo være et tap å ikke ha den erfaringen også. Buskspel virker ganske gøy for meg. :D

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.719
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Pink_Panther skrev:
Audiophile-Arve skrev:
Pink_Panther skrev:
Zomby_Woof skrev:
Heldigvis ikke.
Men alt kan skje.....

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
Et ekte manfolk er en som tar med seg to kopper kaffe og 14 smultringer når han går på nudiststranda.
Et ekte kvinnfolk er hun som spiser den siste smultringen.

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
3.035
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
BT skrev:
Et ekte manfolk er en som tar med seg to kopper kaffe og 14 smultringer når han går på nudiststranda.
Et ekte kvinnfolk er hun som spiser den siste smultringen.
Personlig ville jeg satt stor pris på om hun spiser de siste syv i det minste.....
Men nå kaller jeg meg jo emotikon.

Topp Bunn