Bil, båt og motorsykkel Ekstraordinære klipp fra racing.

ArildD

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.06.2008
Antall liker
742
Sted
Akershus
Torget vurderinger
22
Alt av Isle of Man TT løp med Guy Martin bør YouTubes!

kvasi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.09.2007
Antall liker
1.122
Både redningen og steinansiktet til passasjeren er ekstraoridnært her

G

Gjestemedlem

Gjest
I gamledager var det Speedway på Khronsminde. Slutt på de tider, men det er noe med speedway og driftingen.

mekaniac

Overivrig entusiast
Ble medlem
06.04.2007
Antall liker
1.581
Sted
Verdal
Ari Vatanen i en Gruppe B Opel Manta 400, Manx rally 1983.
"Oh Dear God": 2.00 :cool:

• Liker
Reaksjoner: ePi

kvasi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.09.2007
Antall liker
1.122
Ari Vatanen i en Gruppe B Opel Manta 400, Manx rally 1983.
"Oh Dear God": 2.00 :cool:
Kan ikke huske at dashen så sånn ut i Manta B, må være nå hjemmemekk av nå slag det der :)

Close call over brua ja.

W

WayAhead

Gjest
Mer fra Mulholland, de som ikke får det helt til....

W

WayAhead

Gjest
Populære søndagsutflukter for å bivåne de som ikke får det helt til:

kvasi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.09.2007
Antall liker
1.122
Tar meg selv i å se på film fra "åpen dag" på Nordsløyfa av og til med delvis sympati og delvis ondsinnet glede, der er det mye knuste drømmer og kontoer ila en sesong der.

De som ikke har sett filmen fra Qvarnis var der med Posrcha bør lete den opp og se den sporenstreks btw.

W

WayAhead

Gjest
Tar meg selv i å se på film fra "åpen dag" på Nordsløyfa av og til med delvis sympati og delvis ondsinnet glede, der er det mye knuste drømmer og kontoer ila en sesong der.

De som ikke har sett filmen fra Qvarnis var der med Posrcha bør lete den opp og se den sporenstreks btw.
Det er visstnok 50 bråkjekke som slutter å røyke der hver sesong....

kvasi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.09.2007
Antall liker
1.122

Som den gullgutten jeg er, nå slipper dere å lete

kvasi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.09.2007
Antall liker
1.122
Det er visstnok 50 bråkjekke som slutter å røyke der hver sesong....
Noen burdte starte en facebookgruppe som får 50stk til å reise dit hver sommer og begynne å røyke for å rette opp i dette problemet.

W

WayAhead

Gjest
Jay Leno er ofte på søndagstur på Mulholland drive med objekter fra den enorme motorsamlingen sin.

Sluket

Holistisk Hifi Helt
Ble medlem
11.08.2006
Antall liker
111.575
Torget vurderinger
24
Hvordan burkslaven (bra svenskt uttrykk forresten) får plass til de åpenbart ENORME ballene sine i denne kjerra er en gåte...

• Liker
Reaksjoner: ptb

Sluket

Holistisk Hifi Helt
Ble medlem
11.08.2006
Antall liker
111.575
Torget vurderinger
24
Sanseløst! Jeg går straks i gang med å bygge om min Chevrolet Truckmaster!

SAL - hvor er du?

W

WayAhead

Gjest
Dette klippet kom til å minne meg på at jeg kjørte service for en norsk fører ved 2 anledninger i ´78. VM runde på vinteren og så på SydsvÆnska Rallyt en gang på sommeren men siden vi servicegutta ikke var inne på fartsetappene men måtte ha servicepunkter før etter fartsetappene så vi ikke mye av dette og det var vel ingen biler som var i stand til det på den tiden heller: Et av minnene er det Russiske teamet som deltok i Lada 1500 eller deromkring...

Der var det jaggu et filmklipp derfra i 78 og gitt...

MedelSvensson stilte opp og... :)

W

WayAhead

Gjest
Mht speedway. Hadde 2 kamerater som kjørte noe speedway og av og til var jeg med til treninger osv, En gang manglet en av de transport så vi rigget elegant 2CVn min for oppgaven. En vingemutter og ut med baksetet, 2 stk 10mm skruer og av/på med bagasjelokkfestet og bakre del av makrellbokssoltaket og inn medn... forhjulet passet akkurat inn mellom forsetene og 3, mann satt på gulvet bak sammen med sykkelen. Sånn var det jo den gang. 1960 mod 2CV var jo en usedvanlig trafikksikkerbil så det gikk greit. S belter var vel en del år frem i tid for de fleste. 2CV Sahara 4WD modellen har fortsatt rekord for kjøring opp sanddyner med 36% eller noe mener jeg å huske. 1 motor foran og en bak det hjelper. Min var ikke en 4WD. Vet om en som hadde en.

Well, litt Speedway ICE racing....

Vis vedlegget 472089

kvasi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.09.2007
Antall liker
1.122
Apropos transportproblemer. Før i tiden når man dro til Sverige og kjørte snøscooter støtt og stadig kom en kompis i klemma og manglet transport, løsningen ble å dytte en Arctic Cat Thundercat 1000 så langt inn bakluka det gikk på en Fiat Uno, og det var ikke langt, og kjøre 25mil hver vei på vinterføre med luka åpen og 3/4 av en skuter hengene ut bak.
Folk var tøffere før, ingen tvil om det.

W

WayAhead

Gjest
HaHa den er god!

Vet ikke om du har tilhold nordover men da jeg frekventerte der mer ofte skjønte jeg at biler ala 4WD Toyota pickup (Taliban og IS versjon) var veldig populære til slik transport, men for bruk av skutera på Norge siden. De hadde et godt utviklet felles varslingssystem for å fange opp Lensmannsbevegelser i tide slik at de kunne fyre Articaten direkte på planet og få den hjem i tide, vel, varm motor da men...

kvasi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.09.2007
Antall liker
1.122
Vansmekter et stykke nord for polarsirkelen ja. Alltid vært kjørt endel ulovlig scooter på norsk side også så klart, men det er jo så deilig å komme over til Sverige der det er lov å kjøre scooter, og alle lover ellers heller ikke gjelder.. :)

Har en annen kjenning som også hadde et bra partytriks, i den perioden alle hadde crosser. Altså sånne uregistrerbare banesykler, som selvsagt ble kjørt på veien med støtt og stadig. Han hadde en RM250 med flaskeholder fremme på nummerplata hvor han hadde en sånn god gammeldags sykkel/drikkeflaske man dro ut tuten på. Der hadde han ekstra bensin i fall han gikk tom mens han dreiv å stakk fra politiet :D

kvasi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.09.2007
Antall liker
1.122
Men tilbake til relevans for tråden

G

Gjestemedlem

Gjest
Dette er en besinstasjon i Pindaya i Burma jeg kom over. Tuller ikke.

bensin.jpg

Topp Bunn