På tur og reise Eksotisk reisemål i mars?

tore_v1

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2007
Antall liker
102
Torget vurderinger
2
Samboeren og jeg skal fullbyrde julegaven i år - en eksotisk reise sammen et sted. Mer givende enn dilldall og ting vi uansett ikke trenger.

Foreløpig har Thailand og Viet Nam kommet opp i diskusjonen. Siden dette ikke er noe vi gjør spesielt ofte vil vi gjerne gjøre litt research før avreise. Sør-Thailand og Krabi-området virker trivelig.

Jeg har så vidt begynt med litt fridykking og vil gjerne få anledning til dette i løpet av 10-14 dager. Burde være greit. Canariøyene, Mallorca og andre turistifiserte steder har blitt uinteressante (overdreven fyll og ditto soling er ikke tema på ferie lenger). Vi vil gjerne ha tilgang på strand, men helst uten et ufattelig lass med nordmenn og solbrente briter.

Men - så er tanken - vi reiser ikke ut spesielt ofte og når vi gjør det skal det være spesielt og eksotisk. Reisemål som gir gode minner resten av livet. Forrige gang vi var på tur var reisemålet Mauritius og Grande Bay. Det var en virkelig flott tur!

Vi tenker å legge oss på rundt 10-15k per person for fly og hotell (ikke mer, da ryker noen planer på hi-fi-fronten).

Har dere noen reisemål dere vil dele?

G

Gjestemedlem

Gjest
Albatros reiser har noen fine turer til østen. Sjekk både den norske og den danske siden. Noen av reisene begynner å bli utsolgt nå, men det er endel ledige på noen av turene. Mange av disse inkluderer pensjon også, så om du tar det med i budgettet så er det litt å velge i. De har ganske gode priser sammenlignet med andre operatører, og man får oppleve mye spennende hvis man reiser i en gruppe. Spesielt om det er land man ikke kjenner fra før av, og man slipper å strande i en turistfelle og har en oppegående reiseleder og ikke er for stor gruppe. 15-20 er ganske bra.

Vietnam, Burma og Thailand er jo spennede reisemål. Men det er mye spennende annet også.

Reiseoversikt

Rejseoversigten

Reiste med Albatros til Vietnam, og det var en virkelig innholdsrik tur.

Et annet byrå med gode turer er Viktors Farmor.

Rejser og ferier i Sydamerika, Asien, Mellemøsten, Afrika og Amerika | Viktors Farmor

Har reist med dem til Burma, og det og var en opplevelse jeg ikke kommer til å glemme.

N

nb

Gjest
Jeg har reist litt på turer med Eventyrreiser, og når man har begrenset med tid så er det en god investering synest jeg. Har vært heldig med gruppene og det er veldig behagelig å slippe å orgne noe selv men ha en guide / reiseleder som tar seg av alt det praktiske. Det går MYE tid på å finne ut hvordan ting funker i et land langt borte om man skal flytte seg litt rundt. En kombo med en god ukes rundreise og så noen dager sløving på stranden til slutt synest jeg er et greit konsept.

Dersom tidene etc ikke passer så er det til tider mulig å få replikert opplegget men for kun to personer - det gjorde jeg og samboeren dra vi dro til Reunion. Eneste var at vi ikke hadde med reiseleder, men alt av lokal transport, overnatting etc etc var forhåndsbooket for oss og vi fikk et program å forholde oss til. Det funket veldig greit.

tore_v1

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2007
Antall liker
102
Torget vurderinger
2
Gode tips - vi setter oss ned i sofaen i kveld og titter litt. Ferdig opplegg er ganske ålreit, så lenge det er rom for ren avslapning på slutten, som du nevner nb. Hvorvidt man har en slik periode før eller etter ekspedisjonstid spiller mindre rolle, selv om det kanskje kan være en fordel å få et par dager med litt sol før man er avhengig av å være ute for å delta på ting.

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
12.633
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Var i Equador -> Galapagos -> Equador -> Peru -> "Macchu Piccu" i høst..

Om du klarer å få til en tur til Galapagos og øyene der så har du noe flott i vente :)

N

nb

Gjest
Galapagos med et budsjett på 10-15k blir vel fort tommel ned... men enig i anbefalingen, det var en stor opplevelse. Vi hadde en uke på Bonaire i Karibien på veien - visstnok regnet som verdens 3. beste sted for dykking (KLM mellomlader der på vei til Equador)

JørgenK

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.05.2012
Antall liker
85
Sted
Ringsaker
Torget vurderinger
9
Områdene rundt Krabi er trivelige de. Jeg likte meg ihvertfall bedre der enn i Phuket. Det er også mange rundt der som tilbyr dagsturer til områdene rundt Phi-phi øyene, hvor det er poppulært å bedrive dykking og andre vannaktiviteter. Tar ca en time ut dit med båt.
Koh Samui, som ligger inne i Siambukta, Kan også tilby mye av det samme som Krabi.
Ellers så er det vel egentlig obligatorisk med noen dager i Bangkok, hvis en først skal til Thailand. På ingen måte avslappende, men veldig spennende og moro. Ikke minst eksotisk. Tuk-tuk drosje igjennom Chinatown er det nærmeste jeg har vært ekstremsport.

Topp Bunn