Forsterkere Eksisterer Abrahamsen audio ?

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Innlegg
7.514
Antall liker
7.559
Sted
Ute i skauen i Østfold.
Torget vurderinger
37
Har fått litt motstridende meldinger om de eksitserer enda eller ikke......... når man søker på de, så kommer det bla opp konkursbo i fra 2017 og Thomas svarer ikke når man forsøker og kontakte ham........ er flere som har spurt meg om hvor de kan ta service på eldre EC og Abrahamsen produkter og jeg vet ikke helt hva jeg skal svare de....... jeg har selv en gammel EC forsterker som snart trenger litt TLC.
 
H

Hifibasillen

Gjest
Siden er ihvertfall oppe å går enda kan jeg se, husker selv jeg hadde En V2.0 UP og ting tok litt tid men er vel en kjent sak allerede at ting tar tid på den fronten, har Thomas fb/? messenger eller noe som han kan kontaktes på eventuelt?
 

Powercon

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.09.2022
Innlegg
1.412
Antall liker
1.298
Sted
Horten
De fra Electrocompaniet på messen i helgen sa at de tok service++ på utstyr tilbake til 70 tallet. :cool:
 

ufo

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.02.2016
Innlegg
1.835
Antall liker
961
hva legger man i service på forsterkere egentlig? er da bare kondensatorer som er slitedel og vanligvis enkelt kan skiftes selv.
evt trimpotmeter som skurrer, eller rele som ryker (men da vil vel ikke forsterker virke)
 

Powercon

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.09.2022
Innlegg
1.412
Antall liker
1.298
Sted
Horten
Jeg stod i romet og hørte selgeren fra EC prata om at de hadde avtalt service på en amp fra 70 tallet med en annen besøkende litt tidligere på dagen.
Dem tok service og ev oppgraderinger++ på alt de hadde levert.
-Selgerprat selvsagt, men tipper det bare er å ta kontakt med EC å høre. :cool:
 
H

Hifibasillen

Gjest
Trudde Abrahamsen gjorde det bra egentlig... EC har jo gått utrolig opp i pris så hva skjer eventuelt med Abrahamsen fremover tro?
 

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Innlegg
7.514
Antall liker
7.559
Sted
Ute i skauen i Østfold.
Torget vurderinger
37

gunnarium

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.11.2004
Innlegg
129
Antall liker
61
Sted
Rogaland Bryne
Torget vurderinger
3
Sist redigert:

gunnarium

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.11.2004
Innlegg
129
Antall liker
61
Sted
Rogaland Bryne
Torget vurderinger
3
Per var med helt til han fikk slag.
Sønnen drev med reparasjoner, han drev ikke med produktutvikling, det var det Per som sto for.
 

ufo

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.02.2016
Innlegg
1.835
Antall liker
961
minner litt om doxa, enten kan man drive eller legge ned, lite vits å late som.
 

ufo

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.02.2016
Innlegg
1.835
Antall liker
961
ok skjønner, men det har vel vært en del kunder som ikke har fått svar i lengre tid, mens nettsiden var aktiv en god stund. folk vet jo ikke hva som skjer om det ikke står noe der.
 
H

Hifibasillen

Gjest
EC i dag har ingenting med Abrahamsen og gjøre.
Nei og det vet jeg men sier at EC ligger nærmest Abrahamsen i lydsignatur.. om Abrahamsen er konkurs som nevnt over så er da EC nærmest om man ønsker Abrahamsen.
 

gunnarium

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.11.2004
Innlegg
129
Antall liker
61
Sted
Rogaland Bryne
Torget vurderinger
3
ok skjønner, men det har vel vært en del kunder som ikke har fått svar i lengre tid, mens nettsiden var aktiv en god stund. folk vet jo ikke hva som skjer om det ikke står noe der.
Det er var ikke lett for Per Abrahamsen å redigere hjemmesiden med den sykdommen han hadde.
 

Hønndjevelen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.04.2010
Innlegg
7.153
Antall liker
7.792
Sted
Oslo
Kan godt tenkes at "nye" EC på Tau server gamle EC som goodwill.
Ikke sikkert de bryr seg så mye om Abrahamsen (RIP)
 

Rudi

Hi-Fi freak
Ble medlem
06.05.2004
Innlegg
7.514
Antall liker
7.559
Sted
Ute i skauen i Østfold.
Torget vurderinger
37
Per var med helt til han fikk slag.
Sønnen drev med reparasjoner, han drev ikke med produktutvikling, det var det Per som sto for.

Nå vet ikke jeg mye om hva som skjedde etter ca 2013, for det var siste gangen Per var innom meg i Vestby, da fortalte han i allfall at han bare dreiv og surra med litt gamle projekter og at det var Thomas som drev på med forretningsdelen. Jeg hadde litt kontakt dann og vann med Per helt siden 1975 fordi han visste at jeg var veldig intresert i vinylmediet og riaa'er, og vi snakket mange ganger om en ultimate riaa basert på den som satt riiaen som satt i EC3 MC og vi snakket mange ganger om forskjellige løsninger og om hva jeg menete den måtte besitte av muligheter og kvaliteter......... Per hadde sågar flere tegninger på den........ men som sagt så mistet vi litt kontakten på slutten etter at jeg flyttet fra Vestby....... etter det snakket jeg bare med Thomas på det lille verkstedet på Lillestrøm.
 
Topp Bunn