Eivind Reiten

toref

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.04.2006
Antall liker
39
Sted
Trondheim
decibelius skrev:
toref skrev:
Din samvittighet er ren som sne skjønner jeg?

Mvh
Hadde jeg hatt ræva full av penger skulle jeg jaggu gitt noe til de som har nada.
Du er sikkert plettfri selv regner jeg med, anlegg til en halv mill har du sikkert også ;D
Nettopp fordi jeg ikke selv er plettfri kritiserer jeg heller ikke Eivind i denne saken. De fleste i Norge har mer penger enn de strengt tatt behøver - etter fattige lands standarder.

Mvh

Mvh

leifen

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.05.2006
Antall liker
2.200
decibelius skrev:
Lurer på hvor mye av disse spenna Reiten kommer til og gi bort til veldledighet? Til de stakkarene som virkelig trenger dem. Ikke så mye som en cent!
Tipper han bygger seg en "hytte" på fjellet med 17,5 dasser, men det har han sikkert fra før ::)
Til de av Dere som tror dette har noe med missunnelighet og gjøre, wake up and smell the fish!!!

Edit: Hadde han gjort en ræva jobb i Hydro etter att avtalen ble signert (og det er en god stund siden) hadde han fått spenna like forbanna - Heia Grei!
Veldedighet??

Hvordan kan du sitte og forlange (eller i det hele tatt hinte om) at han skal gi de bort til veldedighet??
Regner med at minst 90% av verdens befolkning har mindre enn deg og meg også, men gir vi bort mesteparten
av det vi tjener til veldedighet for det?

Det er da fritt frem for hvem som helst å vie seg til misjonsgjerningen, men sitt ikke og forvent at andre skal ha
dårlig samvittighet om de ikke gjør det!

decibelius

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2007
Antall liker
1.678
Sted
Bislett
leifen skrev:
decibelius skrev:
Lurer på hvor mye av disse spenna Reiten kommer til og gi bort til veldledighet? Til de stakkarene som virkelig trenger dem. Ikke så mye som en cent!
Tipper han bygger seg en "hytte" på fjellet med 17,5 dasser, men det har han sikkert fra før ::)
Til de av Dere som tror dette har noe med missunnelighet og gjøre, wake up and smell the fish!!!

Edit: Hadde han gjort en ræva jobb i Hydro etter att avtalen ble signert (og det er en god stund siden) hadde han fått spenna like forbanna - Heia Grei!
Veldedighet??

Hvordan kan du sitte og forlange (eller i det hele tatt hinte om) at han skal gi de bort til veldedighet??
Regner med at minst 90% av verdens befolkning har mindre enn deg og meg også, men gir vi bort mesteparten
av det vi tjener til veldedighet for det?

Det er da fritt frem for hvem som helst å vie seg til misjonsgjerningen, men sitt ikke og forvent at andre skal ha
dårlig samvittighet om de ikke gjør det!
Jeg tror ikke Eivind Reiten, eller resten av klubben vet hva dårlig samvittighet er en gang.
Dessuten forlanger jeg ikke att han skal gi bort alt han har, men det han ikke trenger - og det er ganske mye 8)

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Antall liker
931
Hvis kritikk bare kan komme fra den som er plettfri ble det stille i landet. En slags moralisme for antimoralister dette.

Lite gjennomtenkt.

leifen

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.05.2006
Antall liker
2.200
Hvis alle ga bort det de ikke trengte her til lands (og i andre land) ville verden sett en smule annerledes ut..

Yt etter evne, få etter behov er et gammelt kommunistisk begrep. Det gikk jo strålende i Sovjet bl.a.
Der fikk de jo satt dette i system. ;)

-Leifen

decibelius

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2007
Antall liker
1.678
Sted
Bislett
leifen skrev:
Hvis alle ga bort det de ikke trengte her til lands (og i andre land) ville verden sett en smule annerledes ut..

Yt etter evne, få etter behov er et gammelt kommunistisk begrep. Det gikk jo strålende i Sovjet bl.a.
Der fikk de jo satt dette i system. ;)

-Leifen
Tanken var jo god da...
Redd det var noen slipsnisser som føkka opp der borte også serru 8)

Kabeldragern

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.01.2003
Antall liker
1.276
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
1
Dyktig fyr, for all del, men det burde vært forbudt å ha slike årslønner og etterlønnsavtaler!

K.

leifen

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.05.2006
Antall liker
2.200
Spørsmål:

Ville vi andre fått det bedre om han fikk mindre?

decibelius

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2007
Antall liker
1.678
Sted
Bislett
toref skrev:
decibelius skrev:
Kanskje på tide og få disse jævlige slipsnissene ned på jorda - de synes det er greit og ta alle kakene selv - for hver "vinner" vi skaper, får vi tusen "tapere" med på kjøpet - klasseskillet i norge øker i rasende fart og det tror jeg ikke vi vinner en dritt på i lengden...
Matriellt sett er vi helt sikkert i verdenstoppen, men menneskelig sett er vi ett u-land av dimensioner - pilleprodusentene gnir seg i hendene - ÆSJ
Det står deg jo helt fritt å velge hvor du vil bo.

Mvh
hehe - du kan få sagt det, trodde jeg måtte bo her jeg :eek:

Norge er det siste landet i hele verden jeg ønsker og bo i, men jeg bor her av hensyn til min familie som jeg holder av - fordi jeg er ett omsorgsfullt menneske i motsetning til Reiten og hans like som det kryr av her til lands - hvem er du da kompis 8)

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Antall liker
931
leifen skrev:
Spørsmål:

Ja, vi har det best når vi kan respektere hverandre. Det er viktig at ledere går foran som et moralsk eksempel. Det er jo bl.a det som er lederskap.

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Antall liker
4.087
I forbindelse med Hareides avgang som fotballtrener, så var det flere som tok til ordet for at norge nå burde lete i europa for å finne etterfølgeren hans, blant annet Erik Soler og Ingebrigt Steen Jensen. Og det betydde isåfall at fotballforbundet måtte bla opp ca 15 millioner i årslønn for en "høvelig bra" trener i europeisk målestokk. Noe som nevnte personer fant helt riktig å gjøre.

Hvis/om fotballforbundet inngår en 15-millioners avtale med en leder for et team med underholdningsartister, da blir det knapt noen debatt, fordi vi har en inngrodd forestilling i våre hoder om at jo høyere kall en person har, desto lavere lønn skal han ha.

leifen

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.05.2006
Antall liker
2.200
Respektere hverandre ja..

Noen her må ha et stort problem om de ikke kan respektere en som tjener mer enn seg selv...

-Leifen

Dude

Medlem
Ble medlem
30.12.2007
Antall liker
0
Det var da voldsomt med svada her i dag. Fullt på høyde med en kabel disputt dette jo.

Jeg går utfra at dere som uttaler dere om gutteklubben grei, styreverv, fallskjermer, lønninger osv. vet hva dere snakker om. At dere kjenner til de forskjellige klausuler i Reitens kontrakt f.eks ,og har førstehånds kjennskap til dette.
Visst ikke! Syntes jeg dere skulle la det ligge. For da vet dere nemlig ikke hva F..n dere uttaler dere om.

Den støyende og taletrengte misunnelse er alltid klosset; det er den tause misunnelse man bør frykte.

decibelius

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2007
Antall liker
1.678
Sted
Bislett
Gjest skrev:
leifen skrev:
Spørsmål:

Ja, vi har det best når vi kan respektere hverandre. Det er viktig at ledere går foran som et moralsk eksempel. Det er jo bl.a det som er lederskap.
Støttes! Veldig bra sagt, noen har større ego enn det de selv og menneskeheten har særlig godt av - vi sliter desverre med det faktum att for mye makt og homosapiens er en særdeles dårlig kombinasjon desverre 8)

decibelius

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2007
Antall liker
1.678
Sted
Bislett
Dude skrev:
Det var da voldsomt med svada her i dag. Fullt på høyde med en kabel disputt dette jo.

Jeg går utfra at dere som uttaler dere om gutteklubben grei, styreverv, fallskjermer, lønninger osv. vet hva dere snakker om. At dere kjenner til de forskjellige klausuler i Reitens kontrakt f.eks ,og har førstehånds kjennskap til dette.
Visst ikke! Syntes jeg dere skulle la det ligge. For da vet dere nemlig ikke hva F..n dere uttaler dere om.

Den støyende og taletrengte misunnelse er alltid klosset; det er den tause misunnelse man bør frykte.
Dust, hvor har du vært hele ditt liv? I koma? Unskyld språkbruken - sensurer meg gjerne moderator dersom du føler innerst inne for det...

Dude

Medlem
Ble medlem
30.12.2007
Antall liker
0
decibelius skrev:
Dude skrev:

Dust, hvor har du vært hele ditt liv? I koma? Unskyld språkbruken - sensurer meg gjerne moderator dersom du føler innerst inne for det...
Sinna lille venn. Syntes du gjør lurt i å tenke etter hva du kaster rundt deg decibelius for det er mye dritt.

Mvh
Frode

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Antall liker
931
Espen R skrev:
I forbindelse med Hareides avgang som fotballtrener, så var det flere som tok til ordet for at norge nå burde lete i europa for å finne etterfølgeren hans, blant annet Erik Soler og Ingebrigt Steen Jensen. Og det betydde isåfall at fotballforbundet måtte bla opp ca 15 millioner i årslønn for en "høvelig bra" trener i europeisk målestokk. Noe som nevnte personer fant helt riktig å gjøre.

Hvis/om fotballforbundet inngår en 15-millioners avtale med en leder for et team med underholdningsartister, da blir det knapt noen debatt, fordi vi har en inngrodd forestilling i våre hoder om at jo høyere kall en person har, desto lavere lønn skal han ha.
Synd det ikke ble debatt om det ja. Slikt bør debatteres.

decibelius

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2007
Antall liker
1.678
Sted
Bislett
Dude skrev:
decibelius skrev:
Dude skrev:

Sinna lille venn. Syntes du gjør lurt i å tenke etter hva du kaster rundt deg decibelius for det er mye dritt.

Mvh
Frode
Det var dine ord - Jeg tør ihvertfall stå for det jeg sier - Att du mener det er dritt, bryr meg mitt i ræva 8)
Og hvordan vet du att jeg er sinna? Er du tankeleser? I så tilfelle har du altfor store tanker om deg selv "lille venn".

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Antall liker
931
Dude skrev:

Du viser en innstilling som ville kvele all politisk debatt: at alle skal vite alt om det de mener noe om. Umulig med demokrati da. Du er kanskje ikke for demokrati?

JackX

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.03.2002
Antall liker
1.392
Dude skrev:
mmmm.... munngodt!

Og verdt mang en tanke!

Takk, for trådens tankevekker.

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Misunnelse er en følelse, et ønske om å ha en annens egenskaper, status, evner, anseelse eller eiendeler. Misunnelse har ikke nødvendigvis med ting å gjøre; det sentrale er fornemmelsen av at den andre er i en bedre situasjon enn man selv er.

I den katolske tradisjonen er misunnelse (individia) en av «de syv dødssynder» og betraktes som en synd, fordi den misunnelige overser sine egne gaver og streber etter den andres tilstand i stedet for å arbeide på sin egen åndelige forbedring.

Misunnelse kan i en del situasjoner forveksles med griskhet, en annen dødssynd.

Misunnelse kan være en drivkraft i mange menneskelige forhold, både privat og politisk.
http://no.wikipedia.org/wiki/Misunnelse

decibelius

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2007
Antall liker
1.678
Sted
Bislett
JackX skrev:
Dude skrev:
mmmm.... munngodt!

Og verdt mang en tanke!

Takk, for trådens tankevekker.
Det er jo just det som er greia da - det er 1000 ganger bedre og være klosset enn tyst/feig 8)

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Antall liker
931
Dude skrev:
Pompøst!

toref

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.04.2006
Antall liker
39
Sted
Trondheim
decibelius skrev:
toref skrev:
decibelius skrev:
Kanskje på tide og få disse jævlige slipsnissene ned på jorda - de synes det er greit og ta alle kakene selv - for hver "vinner" vi skaper, får vi tusen "tapere" med på kjøpet - klasseskillet i norge øker i rasende fart og det tror jeg ikke vi vinner en dritt på i lengden...
Matriellt sett er vi helt sikkert i verdenstoppen, men menneskelig sett er vi ett u-land av dimensioner - pilleprodusentene gnir seg i hendene - ÆSJ

Mvh
Ja, tanken streifet meg.

decibelius skrev:
Norge er det siste landet i hele verden jeg ønsker og bo i, men jeg bor her av hensyn til min familie som jeg holder av - fordi jeg er ett omsorgsfullt menneske i motsetning til Reiten og hans like som det kryr av her til lands - hvem er du da kompis 8)
Ja, du får bare bite tenna sammen. Hva gjør deg til et mer omsorgsfullt menneske enn Reiten forresten? Og jeg? Jeg bor der jeg har lyst til å bo for tiden.

Mvh

Dude

Medlem
Ble medlem
30.12.2007
Antall liker
0
Gjest skrev:
Dude skrev:

Du viser en innstilling som ville kvele all politisk debatt: at alle skal vite alt om det de mener noe om. Umulig med demokrati da. Du er kanskje ikke for demokrati?
Jeg er for demokrati, men saken er om Reiten fortjener de pengene.
Det vet vi ikke noe om. For vi vet ikke hva som stod i hans kontrakt. For alt vi vet kunne han fått mer visst han hadde gjort en bedre jobb eller vice versa, men det vet vi ikke. Visst det er sånn at pga. Reiten har StatoilHydro tjent mer penger og beholdt fler arbeidsplasser som igjen gir mer i statskassen og gir mer verdiskapning. Så hvorfor ikke gi mannen de pengene. Det er jo blåbær i forhold. Det kan jo også være helt motsatt. Det er det som er poenget vi vet ikke.

Om næringslivsleder burde ha slike avtaler er en annen sak. Her går det på en enkelt person.
Det pleier vel heller ikke å bli slått så stort opp de som ikke får slike pakker fordi de ikke har gjort jobben sin godt nok.

En annen ting visst en Bedriftsleder har 50 ansatte som tjener normalt godt skal ikke han da kunne ta seg lønn etter sitt eget forgodt finnende. Så lenge det ikke går utover bedriften økonomisk?

decibelius

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2007
Antall liker
1.678
Sted
Bislett
toref skrev:
decibelius skrev:
toref skrev:
decibelius skrev:

Mvh
Ja, tanken streifet meg.

decibelius skrev:
Ja, du får bare bite tenna sammen. Hva gjør deg til et mer omsorgsfullt menneske enn Reiten forresten? Og jeg? Jeg bor der jeg har lyst til å bo for tiden.

Mvh
Det faktum att jeg ikke er like grisk som Reiten gjør meg ihvertfall ikke til ett dårligere menneske, og jeg har lyst til og være i nærheten av min familie som jeg elsker aller høyest på denne jord.

P

Parelius

Gjest
oddgeir skrev:
Hvorfor er det ingen som protesterer på lønna til denne karen?

Han tjener ca 20.000.000 i året.

http://pub.tv2.no/nettavisen/sport/fotball/england/article1420831.ece
Kan det ha noe å gjøre med at den ene tilhører en sfære hvor galskapen er komplett og innflytelsen minimal, mens den andre tilhører en sfære hvor galskapen ikke er total, og illusjonen om innflytelse på det hele fremdeles lever? Hvem gidder vel å kritisere snøskred?

toref

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.04.2006
Antall liker
39
Sted
Trondheim
decibelius skrev:
Det faktum att jeg ikke er like grisk som Reiten gjør meg ihvertfall ikke til ett dårligere menneske, og jeg har lyst til og være i nærheten av min familie som jeg elsker aller høyest på denne jord.
Ærlig talt - dette er bare patetisk. Du har ingen som helst grunnlag for å uttale deg om hvor bra Reiten er som menneske i forhold til deg selv. Du har absolutt ingen argumenter som støtter sånne påstander knyttet til hans person. At han takket ja til denne lønnsavtalen med Hydro er et profesjonelt, juridisk avtaleforhold mellom ham og selskapet. Er du grisk om du tar imot en Lottogevinst på 17 millioner? Er du grisk om du takker ja til 17 millioner i årslønn som fotballspiller?

At du vil være i nærheten av familien din skjønner jeg godt og det er gledelig. Men det samme fant Reiten ut at han ønsket også.

Mvh

leifen

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.05.2006
Antall liker
2.200
Mye ufin språkbruk her ja. Melder meg av diskusjonen.
Begynner å minne om en leserdisputt i en av riksavisene dette...

Penger er tydligvis fine greier å krangle om. Nesten som kabler.

-Leifen

decibelius

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2007
Antall liker
1.678
Sted
Bislett
toref skrev:
decibelius skrev:
Ærlig talt - dette er bare patetisk. Du har ingen som helst grunnlag for å uttale deg om hvor bra Reiten er som menneske i forhold til deg selv. Du har absolutt ingen argumenter som støtter sånne påstander knyttet til hans person. At han takket ja til denne lønnsavtalen med Hydro er et profesjonelt, juridisk avtaleforhold mellom ham og selskapet. Er du grisk om du tar imot en Lottogevinst på 17 millioner? Er du grisk om du takker ja til 17 millioner i årslønn som fotballspiller?

At du vil være i nærheten av familien din skjønner jeg godt og det er gledelig. Men det samme fant Reiten ut at han ønsket også.

Mvh
Jeg synes det er synd att noen respekterer slike folk som Reiten - Han er med på og knuse arbeidsmoralen til vanlige folk, og det er de som holder dette landet i gang - Jeg er sikker på att bare du tar deg tid til og tenke litt lenger enn nesa rekker så skal du se att du skjønner hva jeg mener til slutt - Lykke til med det 8)

toref

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.04.2006
Antall liker
39
Sted
Trondheim
Parelius skrev:
Kan det ha noe å gjøre med at den ene tilhører en sfære hvor galskapen er komplett og innflytelsen minimal, mens den andre tilhører en sfære hvor galskapen ikke er total, og illusjonen om innflytelse på det hele fremdeles lever? Hvem gidder vel å kritisere snøskred?
Vel talt. Stoltenberg fikk forøvrig smekk på pungen av Kristin i etterkant av dette så nå er reglene for lønninger, etterlønninger og opsjonsavtaler i bedrifter med statlig eierskap underveis til å strammes opp.

Mvh

toref

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.04.2006
Antall liker
39
Sted
Trondheim
decibelius skrev:
toref skrev:
decibelius skrev:

Mvh
Jeg synes det er synd att noen respekterer slike folk som Reiten - Han er med på og knuse arbeidsmoralen til vanlige folk, og det er de som holder dette landet i gang - Jeg er sikker på att bare du tar deg tid til og tenke litt lenger enn nesa rekker så skal du se att du skjønner hva jeg mener til slutt - Lykke til med det 8)
Da vil jeg heller utbringe en skål for de små forskjellene.

Hvis du føler deg moralsk knust av at noen tjener bedre enn deg så må det være vanskelig å se seg selv i speilet om morran og tenke at du tjener tusen ganger bedre enn mange av verdens fattigste.

Mvh

Dude

Medlem
Ble medlem
30.12.2007
Antall liker
0
decibelius skrev:
toref skrev:
decibelius skrev:

Mvh
Ærlig talt nå for du ta deg sammen. Det du sier er bare nå er bare sørgelig.
Dette blir for dumt.

decibelius

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2007
Antall liker
1.678
Sted
Bislett
Dude skrev:
decibelius skrev:
toref skrev:
decibelius skrev:

Mvh
Ærlig talt nå for du ta deg sammen. Det du sier er bare nå er bare sørgelig.
Dette blir for dumt.
Hvorfor respekterer Dere Rike folk som bare har ett mål i livet - nemlig og bli enda rikere, og hva vet Dere om min inntekt egentlig?
Jeg skulle ønske de rike kunne betale mere skatt, slik att de som har mindre kunne betale mye mindre - Det hadde vært rettferdig, men det liker Dere kanskje ikke så godt.

toref

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.04.2006
Antall liker
39
Sted
Trondheim
decibelius skrev:
Hvorfor respekterer Dere Rike folk som bare har ett mål i livet - nemlig og bli enda rikere, og hva vet Dere om min inntekt egentlig?
Jeg skulle ønske de rike kunne betale mere skatt, slik att de som har mindre kunne betale mye mindre - Det hadde vært rettferdig, men det liker Dere kanskje ikke så godt.
Håper du ikke tar dette personlig, for det kan høres sånn ut. Jeg respekterer ikke Reiten verken mer eller mindre enn deg, om det er det du vil ha svar på. Reiten gikk inn på en gunstig avtale med Hydro. Det er alt. Samfunnet vi lever i er nå engang ikke rettferdig, og kommer aldri til å bli det. Så Reiten er en heldig mann, sånn sett. Men respekt handler da om helt andre ting enn hva en person har i inntekt? Jeg respekterer folk som gjør bra ting. Jeg har mindre respekt for folk som gjør dårlige ting. Meget kort fortalt.

Mvh

decibelius

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2007
Antall liker
1.678
Sted
Bislett
toref skrev:
decibelius skrev:
Håper du ikke tar dette personlig, for det kan høres sånn ut. Jeg respekterer ikke Reiten verken mer eller mindre enn deg, om det er det du vil ha svar på. Reiten gikk inn på en gunstig avtale med Hydro. Det er alt. Samfunnet vi lever i er nå engang ikke rettferdig, og kommer aldri til å bli det. Så Reiten er en heldig mann, sånn sett. Men respekt handler da om helt andre ting enn hva en person har i inntekt? Jeg respekterer folk som gjør bra ting. Jeg har mindre respekt for folk som gjør dårlige ting. Meget kort fortalt.

Mvh
Jeg forstår att du ser opp til slike folk som Reiten, og det gjør att jeg synes veldig synd på deg av hele mitt hjerte - Stakkars deg, jeg skulle ønske jeg kunne hjelpe deg på noen måte. men jeg føler meg ganske makteslsløs og det gjør meg veldig trist på dine vegne - Ha en riktig god kveld kompis.

OS

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.01.2005
Antall liker
19
Torget vurderinger
3
Det er en ting som forbauser meg i denne saken og i lignende saker tidligere (f.eks opsjonsavtalene for et par år siden); hver gang en som Reiten slutter i jobben står den ene regjeringsmedlemmen etter den andre fram i media og klager. Staten har jo sine egne folk i styrene til de selskapene det er mest bråk rundt (f.eks StatoilHydro, Norsk Hydro og DnB NOR). Betyr dette at f.eks Kristin Halvorsen ikke vet om dette fra før eller ikke har tilgang til avtaledokumentene? Om et par måneder er alt glemt til den neste Hydrosjefen går av om noen år og som Kristin har vært med å bestemt en nøktern årslønn på 5 mill til!

mvh,
OS

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Antall liker
931
Toref: Direktøren for Lehman Brothers Bank gikk inn på en gunstig avtale og fikk 330 mill i fallskjerm/etterlønn. En mnd etterpå var banken konkurs.

Skal ikke dette diskuteres heller? Er lønnsspørsmål bare individuelle?

Vi andre som har tarifflønn har jo lønna til debatt hver 2 år.

Du privatiserer et politisk spørsmål.

Topp Bunn