K
knutinh
Gjest
Hvorfor ikke sammenligne med lottovinnere og fotballspillere? Er det noe spesielt ved dem som gjør dem irrelevante for diskusjonen?rolfozzy skrev:Hvorfor sammenligne med lottovinnere og fotballspillere ?
Hva med de som er ansatt på gulvet i Hydro og har vært med på den verdiskapningen som Reiten skal skumme føten av ? Og som opp gjennom alle år har blitt tuta øra fulle om å vise moderasjon ved lønnsoppgjør.
Vi kan godt ta med de som er ansatt på gulvet. Hvem er det som har nektet dem å ta utdanning og/eller initiativ slik at de kunne få en tilsvarende posisjon som Reiten? Rett nok er en norsk lederkarriere komplisert i og med at du først må alliere deg med de rette politiske partiene siden de ikke greier å holde pølsefingrene unna butikken, men hvem hindrer dem i det?
Selv er det uaktuelt for meg å jobbe 14 timer i døgnet året rundt - livet har for mye annet fint å by på. Hvis noen velger å jobbe under slike forhold er de hjertelig velkommen og så lenge jeg ikke hevder å ha hverken potensialet eller ønske om å overta jobben deres så kan jeg heller ikke klage over at de får for godt betalt.
-k