Eirik's anlegg

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.174
    Antall liker
    34.575
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Ble faktisk overrasket over at en basstromme slår så hardt og dypt! Scenemannskapet var ute og testet de ulike trommesettene før gruppene kom på scenen. Slo noe voldsomt, trodde egentlig bare det var data/synthbass som slo så dypt.

    Nå er det jo forskjell i størrelse på basstrommer, men noen som vet sånn ca hvor dypt i frekvens de går?
    Tror en sier at en basstromme ligger rundt 50-70hz.
     

    erk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.01.2015
    Innlegg
    2.040
    Antall liker
    3.944
    Sted
    Tårnåsen
    Hektiske helger for tiden, men nå er tiden kommet for å lage en liten oppsummering.
    Låner litt av bildene over da det var såpass liv at det ikke ble tatt alt for mye bilder ;)

    Etter vi var kommet forbi billettkontrollen var det en rask tur innom merch-utsalget. Var mye emo-stil på mange av publikum, så av frykt for å skille oss alt for mye ut måtte vi i alle fall få spedd på med ei svart t-skjorte 😬

    Vis vedlegget 827011

    Men har mye å gå på ift mange andre som var der :ROFLMAO:
    Vis vedlegget 827210

    Som tidligere nevnt fra Yonaka først ut som oppvarmingsband. Ikke hørt om de før, men dette var et hyggelig bekjentskap. Vokalisten kan beskrives som Gwen Stefani på kraftige metal-stereoider! Herlig galskap som ga skikkelig liv. Vi trodde først lydansvarlig hadde vært altfor tøff på volumkontrollen da vi følte vi ble blåst bakover idet de startet opp. Hurtige slag i brøstet og vibrerende trommehinner! Men skulle visst være slik 😮 men vendte seg fort til det ;) dog kan det absolutt ikke være sunt over tid




    Leprous som var band nr 2 var helt OK, men har ikke så mye mer å si enn jeg skrev på onsdag.

    SÅ, når det nærmet seg Evanescence ble det faktisk minst dobbelt så mye folk på gulvet (hadde kjøpt ståplasser for å komme nærmest mulig scenen). Så enten kom folk sent til konserten eller så trakk mange nedover fra sitteplassene sine.

    Og man ble virkelig ikke skuffet når de kom på scenen! Startet med en imponerende rytmisk tromme-interlude fra trommisen mens folk ropte på vokalisten som da dukket opp etter noen minutter og salen eksploderte! Mye kjente gamle sanger og mange nye - holdt det gående i 1,5 time :cool:





    Det var lett og slett en fantastisk konsert å ha vært på, de leverte så til de grader vokalt og musikalsk. Amy er jo proff, men ikke en sur tone gjennom så mange "harde" sanger er uansett imponerende! Jeg har jo vært fan siden Fallen-albumet deres kom i 2003, mens kameraten min har syntes de har hatt flere gode låter som han har lyttet til jevnlig men var usikker på om han var fan nok til å dra på konserten. Men 23:05 gikk vi lamslått og lettere sjokkert ut av Spektrum - da som to blodfans og ikke bare ett!

    Til slutt noen videoer som selvfølgelig ikke gjør musikken rettferdighet, men med hodetelefoner så er det mulig å få litt av stemningen:
    Bring med to Life

    My Immortal (Band versjon)

    Ser ut som Youtube tuller litt med bildekvaliteten, men er filmet i 1080p så er sikkert mulig å justere opp kvaliteten om man klikker på "Åpne i Youtube".
    Hei, nå fikk jeg mye å høre på! Bare deilig!!

    Da tipper jeg du hadde likt dette også!
    Har du hørt? Beste goth metal live-opptaket jeg vet om... skulle gitt mye for å kunne flydd tilbake til Rotterdam 7. februar 2008 og hørt dette live :)

    1655843287014.png
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.563
    Antall liker
    7.519
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Hei, nå fikk jeg mye å høre på! Bare deilig!!

    Da tipper jeg du hadde likt dette også!
    Har du hørt? Beste goth metal live-opptaket jeg vet om... skulle gitt mye for å kunne flydd tilbake til Rotterdam 7. februar 2008 og hørt dette live :)

    Vis vedlegget 827520
    Den skulle jeg gjerne sett 👍🏻
    Vet du om blurayen fortsatt kan kjøpes ny?
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.563
    Antall liker
    7.519
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Imponerende trommis-skills!
    Artig å tydelig få se alle slagkomboer som trengs for å spille låten (y)

     

    erk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.01.2015
    Innlegg
    2.040
    Antall liker
    3.944
    Sted
    Tårnåsen
    Hei, nå fikk jeg mye å høre på! Bare deilig!!

    Da tipper jeg du hadde likt dette også!
    Har du hørt? Beste goth metal live-opptaket jeg vet om... skulle gitt mye for å kunne flydd tilbake til Rotterdam 7. februar 2008 og hørt dette live :)

    Vis vedlegget 827520
    Googlet litt og fant noe på Amazon og et par andre steder men "out of stock" eller "does not ship to Norway" stort sett. Men fant en brukt der for 24.39 USD ;-)
    EDIT: Sorry 24.39 + shipping som var 14.95 ;-)
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.563
    Antall liker
    7.519
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Virkelig fornøyd med anlegget etter jeg fikk inn sub’en. Til rent filmbruk finnes det bedre alternativer, da denne har fokus på snert og punch og ikke dunder, knirk og buldring. Gir virkelig en ny dimensjon og flust av oktaver i bassen 😬

    Så føler egentlig ikke for å endre noe drastisk her. Metal på høyt volum fungerer veldig bra også, bare fint at B&Wene ikke er altfor på hugget. Samtidig passer det bra til både klassisk og elektronika. Føler integreringen gikk veldig greit 👍🏻
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.331
    Antall liker
    5.790
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Godt å høre sub ga deg den ekstra dimensjonen du følte du manglet. Å film kan jo fint sees uten buldre bass😉
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Så inderlig glad jeg er "kurert"... Liker å se andre handle, til dels, men lite som fenger.. Det er en tid for alt :).. Når får det "nye" Eirik?
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.563
    Antall liker
    7.519
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Så inderlig glad jeg er "kurert"... Liker å se andre handle, til dels, men lite som fenger.. Det er en tid for alt :).. Når får det "nye" Eirik?
    Enig ikke så mange ting som trigger må-ha-genet lenger, det er i så fall eldre utstyr. Lite nytt siste 10 åra som man virkelig føler man bille hatt..

    Det jeg har kjøpt er som ekstrautstyr å regne, så ikke no voldsomme greier. Selger skulle sende mandag så kommer vel inn i løpet av uka 😊
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Enig ikke så mange ting som trigger må-ha-genet lenger, det er i så fall eldre utstyr. Lite nytt siste 10 åra som man virkelig føler man bille hatt..

    Det jeg har kjøpt er som ekstrautstyr å regne, så ikke no voldsomme greier. Selger skulle sende mandag så kommer vel inn i løpet av uka 😊
    Stæsj må en ha 😊. Solgte Ayon I går, og kjøpte nytt brukt drev i dag :)
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.563
    Antall liker
    7.519
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Stæsj må en ha 😊. Solgte Ayon I går, og kjøpte nytt brukt drev i dag :)
    Spennende 😊
    Eneste jeg kunne tenkt meg er en lik sub til eller ny forsterker. Føler ikke jeg mangler noe egentlig, men er først fra 15xx-serien at de er produsert i Japan. 1500AE begynner å bli veldig gammel, så følger med på (eller FINNs lagrede søk😂) om det kommer en 1510 eller 1520 i sølv. Men jævlig lite av dem i omløp, så enten har det ikke blitt solgt så mange ellers er folk fornøyde og beholder de..
     
    • Liker
    Reaksjoner: HCS

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.563
    Antall liker
    7.519
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Pakke ble sendt i dag tidlig, så har håp om onsdag 🤞🏻

    Skal da samtidig få koblet opp høyttalerkablene som ligger klare, er litt hassle med bakplate på tvbenk når det er såpass fullt med komponenter 😬

    1897C05D-7715-4656-8E3E-70828DA33F5F.jpeg
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.563
    Antall liker
    7.519
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Da var pakke ankommet og sikkerhetsklarert, 2 stk veldig pent brukte Isotek EVO3 Initium - med esker og original kvittering faktisk:
    94CCF2A5-B3F6-4218-A273-031F763DAA98.jpeg

    CE306952-1A58-4ECC-835C-46C711FB8DA2.jpeg


    Blir tilkoblet DAC og BD-transport 👍🏻
    DEB4962D-5F9C-4664-A813-163BDE274FF1.jpeg


    Gir solid kvalitetsfølelse, er fleksible og innholdet er kobber og bomull 🐑

    1657265916488.png
     
    Sist redigert:

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.563
    Antall liker
    7.519
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Ble ikke alt for mye lytting i går da snekring ute måtte prioriteres, men var helt klart en opplevd forbedring - placebo eller ikke.

    Når det er såpass tight i tvbenken kan jeg ikke koble frem og tilbake uten at det blir jævlig mye styr, så må heller nyte at ting oppleves bedre i stedet for gjøre alt til noe akademisk. Måtte også koble til strømkabler og høyttalerkabler samtidig, så hva som utgjør størst forskjell blir bare gjetting. Men nå er det heldigvis den opplevde lyden man opplever uavhengig av rett eller galt, eller om det det skyldes ditt eller datt :)

    Tverrsnitt på høyttalerkabler økt fra 0,75mm2 til 4mm2, men kanskje enda viktigere er at oppbygning med tvinnede ledere for lav induktans helt frem til plugger er ihht det Sverre Holm mener er aller viktigst når det kommer til høyttalerkabler. Mange leste oppslaget "Blir lyden bedre med superkabler til 180.000 kroner?" som at han mente kabler ikke hadde noe å si så lenge de var på minst 2,5mm2, men når man dykker ned selve arbeidet hans så skriver han det litt mer spesifikt enn som så når det gjelder ideell oppbygning.

    Tverrsnitt på strømkabler økt fra 0,75mm2 til 2mm2. Tykkere isolasjonsmateriale og fyll av bomull reduserer muligheten for å påvirke de analoge signalkablene mellom DAC og forsterker, samt fra forsterker til sub. Er også tilhenger av uskjermede strømkabler dersom man ikke opplever noe støy i anlegget. Mange proklamerer med at god skjerming på strømkablene er det aller viktigste, men i tilfeller man ikke har støy så gir skjermingen bare økt kapasitans i kabelen. Mange ville derfor vært bedre tjent med en uskjermet kabel. Godt skjermede signalkabler er det aller viktigste.

    Sikkert dumt å legge hånda lagelig til for hugg på betente temaer, men heldigvis er det ikke alt for mange lesere av tråden min så tar sjansen :cool:
     
    Sist redigert:

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.563
    Antall liker
    7.519
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Hånda?
    Du mener vel hodet?
    😄

    Både platting og kabler ser solid ut. 👍
    Hehe, ja er kanskje ikke bare hånda..

    Går fremover men har ikke helt værgudene på min side om dagen 🌧

    B15502B0-48B1-41B0-96B7-895A943BEF46.jpeg


    Planen for dagen i idag er å sage av gjerdet på enden av verandaen og fullføre gulvet. Dette for at både veranda og platting henger mer sammen og til slutt få levegg og gjerde på den nye delen.
     
    Sist redigert:

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.202
    Antall liker
    8.965
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Jamo sub800 funker faktisk helt ok selv til film.. men man må dele den litt lavere og skru opp bra på gain.. da kan den faktisk overraske med noen ganske dype drønn :)
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.331
    Antall liker
    5.790
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    At noen er helt anti kabel får de selv slite med, synes det er helt ok med litt kabel fokus😉
    Både kabler og terrasse ser velgjort ut å gjør nok sine tiltenkte oppgaver godt👍🏻😁
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.915
    Antall liker
    17.104
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Investere i hiend verktøy, skal du komme skikkelig i mål. Husk bare å skifte ut ledningene med noe standsmessig fra Nordost. Best resultat får du om du modder verktøyet med rør, men det er for viderekomne. Snakker av erfaring.
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Jeg er veldig for at en skal kunne legge kabel.. Etter å ha ligget bom stille i ei sykehus-seng i flere dager trakter jeg ikke veldig etter å ikke kunne få lagt litt.. :cool:... Forøvrig, fin platting, imponert :)

    PS, beklager om dette ble "rør"... :rolleyes::p
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.563
    Antall liker
    7.519
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Nærmer seg, men gått i nybegynnerfellen og kjøpt for lite terrasseskruer - 500stk hørtes mer enn nok ut. Så trinnet som skal lages mellom plattingen og veranda må tas i morgen..

    DE320BEB-78CF-487C-A22F-DDE72111E067.jpeg


    Kokt i sola siden kl 16, så tror jeg får unne meg en arbeidspils 🍺
     
    Sist redigert:

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.563
    Antall liker
    7.519
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Takk for hyggelige ord, blir i alle fall godt nok. Fikk ikke kjøpt meg ut av det denne gangen så måtte «ta saken i egne hender» 😅
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    22.989
    Antall liker
    20.125
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Pass på så du ikke blir solbrent når du holder på i dette været.. Kjenner jeg er varm på ryggen selv etter noen timer ute. Så nyter en arbeidspils og noen toner ut fra anlegget.

    Må si den plattingen såg flott ut.
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.563
    Antall liker
    7.519
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Pass på så du ikke blir solbrent når du holder på i dette været.. Kjenner jeg er varm på ryggen selv etter noen timer ute. Så nyter en arbeidspils og noen toner ut fra anlegget.

    Må si den plattingen såg flott ut.
    Ja hadde nok vært lurt å smurt seg med litt solkrem, men kjennes ut som det har gått bra.
    En pils og musikk på anlegget blir sjelden feil (y)

    Planen er å få levegger og gjerde fra Terrassegutta rundt den nye delen:
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn