Eirik's anlegg

DiskusjonstrÄd Se trÄd i gallerivisning

  • Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.719
    Antall liker
    7.847
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Fin den benken din :) God pÄske Eirik.

    mvh
    Takk for det đŸ‘đŸ» Er fra Amadeus-serien som ble solgt pĂ„ MĂžbelringen. Liker litt mer klassisk utforming enn dette nymoderne. Fikk handlet mens de fortsatt hadde modellen som var 50cm dyp, etterhvert gikk de over til rundt 35cm dybde siden folk har sluttet Ă„ ha noe sĂŠrlig bokser i tvbenken som forhandleren sa 🙄

    God pĂ„ske til deg ogsĂ„ Frank đŸ‘đŸ»
     

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.837
    Antall liker
    5.490
    Sted
    Holmestrand
    Er nok mye sant i det, da mÄ det i alle fall bli en del Är pÄ baken for min del.
    Jeg var pĂ„ nippet til Ă„ kjĂžpe PMC i fjor, men valgte Ă„ legge stein og asfaltere gĂ„rdsplassen i stedet. Kosta omtrent det samme tror jeg. 😂
    Men fine hĂžytalere er det. Ingen tvil om det. Men det er Proacene mine ogsĂ„. 💝
    Ligger et par PMC twenty-5 til kjÞpbar pris pÄ finn. Hadde helt klart vurdert de.
     
    Sist redigert:

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.719
    Antall liker
    7.847
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Litt omrokkering i tvbenken gir positivt utslag bak benken ogsĂ„ đŸ‘đŸ»

    FĂžr:
    Vis vedlegget 809070

    Etter:
    Vis vedlegget 809071
    Hvis noen lurte sĂ„ er grunnen til at jeg fikk rĂžsket opp sĂ„pass at jeg fjernet TVdekoder, trĂ„dlĂžs mottaker av nett brukt til dekoder, bĂŠrbar pc med tilhĂžrende strĂžmforsyning og ungenes Nintendo Switch. Dermed ble jeg samtidig kvitt alle enheter med switchmode strĂžmforsyninger/veggvorter đŸ‘đŸ»

    SÄ slik det stÄr nÄ er det da TV, forsterker, transport og DAC som er koblet i vegg. ForelÞpig streaming via Chromecast henter strÞm fra TV.
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.719
    Antall liker
    7.847
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Var litt brukte CDer fra FINN
    Hele grunnen til at jeg bestilte var et strÞkent eksemplar av MJ's History kjÞpt pÄ 90-tallet.
    Dette var min fÞrste CD som jeg fikk i julegave sammen med mitt fÞrste anlegg. CDen ble borte midt pÄ 200X-tallet og jeg har mistenkt davÊrende kjÊreste til brodern for Ä forsyne seg. NÄ har hu blitt ekskona sÄ bestemte meg derfor for Ä la hu gÄ fri og heller anskaffe et eksemplar fra den gang :unsure:

    Synes selger har ordene sine i behold hva tilstand angÄr (y)
    Sikkert ikke lett Ä se pÄ bildene, men ikke en stripe pÄ CDene hverken over eller under - og innlegget ser ubrukt ut.
    MJ.jpg


    Selger hadde mye til salgs, sÄ slang for morro skyld med noen litt eldre plater kjÞpt pÄ 80-tallet for Ä teste litt lyd mot Spotify :)
    Julemusikken fĂ„r vente noen mĂ„neder đŸ„Ž
    CDer.jpg


    God helg!
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.719
    Antall liker
    7.847
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Etter Ä ha sett at Darko bruker Plex for streaming av lokaler filer tenkte jeg Ä teste ut dette som en mulig lÞsning. Da altsÄ Plex Server pÄ pc -> PlexApp iOS -> Chromecast (HDMI rett i DAC)

    Fikk bare installert og lastet inn samling pĂ„ pcen, samt app pĂ„ mobil. Plex har sortert dette veldig bra med artist og coverart. Kan velge mellom forskjellige visninger, blant annet sortert pĂ„ artist eller Ă„ bla i mappestruktur som jeg fĂžler er de to som passer meg best. SĂžkefunksjon fungerer ogsĂ„ supert đŸ‘đŸ»

    ForelÞpig kun testet at jeg fikk lyd pÄ en av barnas TV-er hvor CC var tilkoblet, men skal fÄ koblet opp i NAD M51 slik at jeg skal sjekke hva jeg fÄr opp i displayet ved avspilling av materiale i 44,1, 96 og 192khz.

    5B866E78-F14A-41C4-AC3E-C63E2DF9B02A.png
    70D8C50C-EC24-4106-B66E-29CED8FE45A4.png

    B4AC13D1-CB2C-4F06-92D3-BE555C473C04.png
     
    Sist redigert:

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.719
    Antall liker
    7.847
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Oppdatering

    Da har jeg fÄtt testet litt.
    44,1 avspilles som 44,1 kHz
    48 avspilles som 48 kHz
    96 nedsamples til 48 kHz
    192 nedsamples til 48 kHz

    Det avspilles dermed bitperfect dersom man ikke har hÞyere samplerate enn 48 kHz. Rent lydmessig lÄter det helt uanstrengt og dynamisk. Tydelig mindre bakgrunnsstÞy enn fra PC/Hegel HD2.

    Plex er gratis software nĂ„r man streamer videre til en avspillingsenhet (feks enheter som stĂžtter Cast/AirPlay), ellers kan man betale 55kr og kunne lytte direkte pĂ„ mobil/pad med hodetelefoner eller kablet til DAC đŸ‘đŸ»
     
    Sist redigert:

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.719
    Antall liker
    7.847
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Det er ogsĂ„ enkelt Ă„ fĂ„ ha tilgang til musikken utenfor hjemmet, kun Ăšn boks i innstillingene som skal hukes av. Dette koster heller ingen ting. NĂ„ sitter jeg pĂ„ jobb og lytter til et album som ligger pĂ„ disk hjemme đŸŽ”
     
    Sist redigert:

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.719
    Antall liker
    7.847
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Satt meg ned med en god bunke CDer som skal inn i musikkbiblioteket. Selv om transporten er god er det betryggende Ă„ fĂ„ bekreftet eksakt kopi og tilgang pĂ„ den samme godlyden via streaming đŸ‘đŸ»

    264D7661-5CB6-46BD-A39C-E331B0E8D648.jpeg
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.266
    Antall liker
    9.056
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    SÄ Alter Bridge kommer i november til oslo.. sÄ mÄ nok krype til korset Ä bestille billett :)
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.719
    Antall liker
    7.847
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Hvis alt gÄr etter planen skal jeg hente en slik til uken:
    C91DE78A-2198-480D-91DB-0623FAB82DA4.jpeg

    D0CBD883-C6CC-4DF1-8FF6-FFB407F56BD0.jpeg

    Jamo Sub 800
    3 x 6,5’’ elementer (1 aktiv, 2 slaver)
    800 watt forsterker

    PĂ„ ingen mĂ„te ute etter noen kinosub, kun en som kan komplementere litt nedover i frekvens ift hĂžyttalerne og da sĂŠrlig pĂ„ lavt nivĂ„. Dette er noe jeg ser folk med utstyr til 100.000 pr komponent ogsĂ„ Ăžnsker seg, sĂ„ prĂžver dette for Ă„ sjekke litt 🙂

    Takk for tips X-Cell đŸ‘đŸ»
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.266
    Antall liker
    9.056
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Det er en fabelaktig musikk sub, og det kommer jeg til Ä stÄ for i lang lang tid.

    Har aldri hÞrt noen annen sub som er sÄ kjapp og presis som disse.. og selv om de er smÄ sÄ kan de jaggu spille hÞyt ogsÄ og fylle stÞrre rom uten problem.
    Selv om jeg har solgt mine nÄ og kjÞrer 2 Forcefield3, sÄ kan jeg med hÄnden pÄ hjerte si at MYE var bedre med Jamo.. det eneste jeg kan si er en klar styrke til forcefield er at de gÄr DYPT. :) Som musikk sub sÄ er nok Jamo'ene bedre :)
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.719
    Antall liker
    7.847
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Hvis noen synes designet ligner litt pĂ„ noen av Klipsch sine sub’er sĂ„ er ikke det uten grunn. Disse er nemlig designet/laget av Klipsch etter de kjĂžpte opp Jamo. Derfor finner man samme WA-inngang for trĂ„dlĂžs overfĂžring av signal pĂ„ disse som man gjĂžr pĂ„ de Klipsch-brand’ede modellene. Men for min del blir sub sannsynligvis stĂ„ende mellom tvbenk og hĂžyttaler eller i hjĂžrnet av rommet ved siden av hĂžre fronthĂžyttaler. MĂ„ teste hva som lĂ„ter best đŸ‘đŸ»
     
    Sist redigert:

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.353
    Antall liker
    5.838
    Sted
    MĂžre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Spennende og jeg tror det er en god investering for Ä heve lyden opp pÄ et nytt nivÄ.
    Var en vakker sub som ikke gjĂžr for mye ut av seg i en stue.
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.266
    Antall liker
    9.056
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    og den kan spille 100 gang sin stĂžrrelse ;)

    I gamle huset sÄ slo EN slik ut 2stk SVS sb1000 :p
    ikke akkurat god lyd pÄ opptaket, men.. ;)

     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.719
    Antall liker
    7.847
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Det er en fabelaktig musikk sub, og det kommer jeg til Ä stÄ for i lang lang tid.

    Har aldri hÞrt noen annen sub som er sÄ kjapp og presis som disse.. og selv om de er smÄ sÄ kan de jaggu spille hÞyt ogsÄ og fylle stÞrre rom uten problem.
    Selv om jeg har solgt mine nÄ og kjÞrer 2 Forcefield3, sÄ kan jeg med hÄnden pÄ hjerte si at MYE var bedre med Jamo.. det eneste jeg kan si er en klar styrke til forcefield er at de gÄr DYPT. :) Som musikk sub sÄ er nok Jamo'ene bedre :)
    Dette hĂžres jo veldig bra ut ift mitt bruk đŸ‘đŸ»
    Film med familien blir sett pĂ„ i hovedstua, sĂ„ anlegget i loftstua er 95% musikk. Kun hvis jeg ser film/serier alene jeg setter meg oppe. Musikksmaken min er jo veldig allsidig - alt fra klassisk til metal, trance/electronica, punk og pop. Jeg er ikke sĂ„ opptatt av at ting skal lĂ„te hifi-korrekt, men hadde vĂŠrt en bonus om suben er detaljert nok til at strengeinstrumenters toner under det stativhĂžyttalerne kan gjengi lĂ„ter nyansert og ikke bare med en ensartet during. Men er selvfĂžlgelig begrenset hva de kan fĂ„ til i prisklassen 😊
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.719
    Antall liker
    7.847
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Spennende og jeg tror det er en god investering for Ä heve lyden opp pÄ et nytt nivÄ.
    Var en vakker sub som ikke gjĂžr for mye ut av seg i en stue.
    Nei den gjÞr i alle fall ikke mye ut av seg rent fysisk, sÄ blir spennende Ä teste litt.
    Edruelig bruktpris gjĂžr at det er bedre Ă„ prĂžve enn Ă„ ha det uprĂžvd fĂžr man tar mer kostbare grep :)
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.719
    Antall liker
    7.847
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Bladde gjennom trÄden din. Du har....eeh en interessant musikksmak. :giggle:
    Hehe, vet ikke om jeg skal det som et kompliment eller ikke ;)
    Men skjĂžnner godt at det sett utenfra kan virke som en salig suppe av mye sĂŠrt og rart.
    Som 84-modell fikk jeg jo med meg det meste av 90-tallets elektroniske musikktilvekst, hvor det generelt var lite ekte instrumenter i sving. Det samme med ungdomstiden hvor det gikk over i hardere elektronisk musikk. SÄ det er vel fÞrst i "voksen alder" hvor hifiinteressen ble enda sterkere at musikksmaken ogsÄ blir bredere og bredere ift hva som lÄter spennende pÄ et anlegg. Etterhvert merker man at det ikke kun er for Ä lytte, men at man ogsÄ faktisk liker det man hÞrer (y)
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.719
    Antall liker
    7.847
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    FĂ„r dra til og virke enda mer sĂŠr i musikksmaken slik at det ikke blir slutt pĂ„ de hyggelige fornĂŠrmelsene da đŸ€Ș
    7FD4B3A5-6C29-41B1-9AF5-6DC2A3EB4FC3.jpeg

    Her burde jeg nok hatt bassarray’et til @MakkinTosken eller @Dolbytor for Ă„ yte full rettferdighet i bunnen 😉
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.719
    Antall liker
    7.847
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Hunden er luftet i skogholtet ved huset, ser ut til Ă„ bli en solfylt dag. Dog stĂ„r hagearbeid og slĂ„sskamp med tujahekken pĂ„ menyen for dagen. Litt rolige toner fra frĂžken Cassidy til morgenkaffen fĂžr alt starter ☕

    E333EEEA-CBC9-4864-9A48-D5E221341826.jpeg
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.719
    Antall liker
    7.847
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Ønsker alle en god start pÄ uka!
    Hjemmekontor fÞrste halvdel av dagen sÄ drar i gang med litt melodiÞst fra "klassisk mÞter elektronisk"-dronninga til arbeidet (y)

    1651471977119.png
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.719
    Antall liker
    7.847
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Hvis alt gÄr etter planen skal jeg hente en slik til uken:
    Vis vedlegget 813105
    Vis vedlegget 813106
    Jamo Sub 800
    3 x 6,5’’ elementer (1 aktiv, 2 slaver)
    800 watt forsterker

    PĂ„ ingen mĂ„te ute etter noen kinosub, kun en som kan komplementere litt nedover i frekvens ift hĂžyttalerne og da sĂŠrlig pĂ„ lavt nivĂ„. Dette er noe jeg ser folk med utstyr til 100.000 pr komponent ogsĂ„ Ăžnsker seg, sĂ„ prĂžver dette for Ă„ sjekke litt 🙂

    Takk for tips X-Cell đŸ‘đŸ»
    Overlevering ble foretatt i gÄr ettermiddag sÄ suben er da i hus.
    Dog skjebnens ironi at det ble overtidsjobbing bÄde i gÄr og i dag :rolleyes:

    FÄr komme tilbake med litt bilder og inntrykk nÄr jeg har fÄtt testet den (y)
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.719
    Antall liker
    7.847
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    MĂ„tte ta en liten halvtime fĂžr jobb og bare sjekke at jeg fikk lyd og et lite inntrykk.
    ForelÞpig stÄr innstillingene pÄ ca 60hz og "klokka 10" pÄ volum/gain.
    Er nesten i sjokk over hvor mye trĂžkk denne mikrosuben gir!

    Testet noen selvrippede lÄter i 16/44,1 FLAC som jeg vet har litt trykk i bunnen. Fyller ut utrolig bra med tÞrr og presis bass, ingen konstant romlig som mange billigsuber sliter med. Det lages ikke mer lyd enn det som ligger i musikksporet. NÄ var dette kun noen raske innstillinger og mÄ utforske litt mer i morgen som jeg trolig fÄr noen timer for meg selv pÄ dagtid :)

    Har igjen noen akustikkmatter som jeg brukte som innlegg i produkteskene til WyreLab-kablene, og fant ut at 4 x 4 pyramider er akkurat 20 x 20 cm som er mÄlene pÄ suben. SÄ tok like greit Ä klippet til slik at jeg fikk myk avkobling til gulvet - suben veier ikke mer enn 5kg sÄ den bunner ikke matta men har et par cm med bevegelig demping mot gulvet (y)

    1.jpg


    2.jpg
     
    Sist redigert:

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.266
    Antall liker
    9.056
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Godt Ä hÞre at ikke mine inntrykk av denne lille perlen har vÊrt helt pÄ jordet ;)
     
  • Laster inn


DiskusjonstrÄd Se trÄd i gallerivisning

  • Laster inn

Topp Bunn