Eiker Bygdenes Lyd Entusiaster (EBLE)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.973
    Antall liker
    1.833
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    ^ Flott bilde av firerbanden, POB! Fra venstre: POB, Røroman, GunnarS og Salty Dog.

    Jeg siterer deg:
    Gode minner fra kvelden, så dette må bli tradisjon.
    Mvh Salty
     
    Sist redigert:

    Røroman

    Medlem
    Ble medlem
    16.05.2012
    Innlegg
    49
    Antall liker
    75
    Sted
    Skafjellveien 90 , 3076 Sande i Vestfold
    Torget vurderinger
    1
    Hei Alle Eble -medlemmer !
    Lenge siden noe har skjedd i klubben. Var i kontakt med Gjallarhorn i fjor høst for lytteaften, men kom ikke til noen enighet om dato for besøk.
    Og nå som vi er kommet over i nytt år, er det tid for nyvalg av President. Siden han velges for 1 år av gangen , anser jeg meg som avgått !
    Sist hadde vi styremøte hos Mala Audio hvor jeg ble valgt , og nå som Mala akkurat har åpnet ny sjappe i Asker, er mitt forslag at vi / jeg gjør, som en siste innsats for klubben, en besøksavtale med Sveinung i Mala sine nye lokaler, som hadde åpning nå 1.februar , og holder styremøte der som sist . Hvis det er stemning for dette, sjekker jeg med Sveinung hvilke ukedager som kan være aktuelle. Og i senteret like ved er det mulighet for en matbit for de som kommer langveis fra. Håper så mange som mulig henger seg på, så vi kan få en ny President på plass. På tide å få fart i klubben igjen, og ikke minst hjemmebesøk nå som det går mot lysere tider og andre fritidsaktiviteter trenger på.

    Mvh Røroman / President.
     

    POB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.09.2003
    Innlegg
    2.975
    Antall liker
    2.889
    Sted
    Kulturhovedstaden
    Torget vurderinger
    31
    Ikke for å pirke, men vi kaller det for generalforsamling når det er innsettelse av ny President.
    Og mens jeg allikevel er igang: Du blir avsatt/sparket under et mer eller mindre hektisk og lite demokratisk valg.
    Avgått, du liksom......
    roflmao.gif


    Ellers støtter jeg forslaget om møte hos Mala, hvis ingen har veldig lyst på besøk.
    Tenkte litt på Pål som har fyllt opp kjelleren med snasent utstyr.
     
    Sist redigert:

    POB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.09.2003
    Innlegg
    2.975
    Antall liker
    2.889
    Sted
    Kulturhovedstaden
    Torget vurderinger
    31
    Stort engasjement i tråden som vanlig :rolleyes:

    Kan dele med gjengen her inne at jeg har satt på en ny pu.
    Acoustical Systems aiwon.
    Står litt om den her: https://www.arche-headshell.de/cartridges/aiwon-lomc/#
    VdH Colibri'en er ikke helt i vater for tida, så den skal snart sendes på service.
    AS aiwon var egentlig ment som en reserve, men er nok mer å regne som et fullgodt alternativ.
    Det er litt mer fylde i mellombass, ellers virker de ganske like på attack og dynamikk.
    Kunne kanskje hatt litt bedre oppløsning i øvre mellomtone, men egentlig så er det ingenting jeg tenker over til daglig.

    Hvis noen vil ha platetips så er Dire Straits sine nye 45rpm pressinger vanvittig bra.
    Dvs jeg har kun kjøpt "Dire Straits" og "Love over Gold".
    Det som er deilig å kjenne på med disse pressingene, er at jeg er ferdig med å se etter bedre utgivelser. For de finnes ikke!!!

    /pob
     

    GunnarS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.07.2010
    Innlegg
    1.245
    Antall liker
    5.602
    Torget vurderinger
    14
    Godt forslag. Blir gjerne med til Mala om vi blir invitert.
    Vh
    GunnarS
     

    Liern 61

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    20.06.2003
    Innlegg
    52
    Antall liker
    37
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    27
    Hei Alle Eble -medlemmer !
    Lenge siden noe har skjedd i klubben. Var i kontakt med Gjallarhorn i fjor høst for lytteaften, men kom ikke til noen enighet om dato for besøk.
    Og nå som vi er kommet over i nytt år, er det tid for nyvalg av President. Siden han velges for 1 år av gangen , anser jeg meg som avgått !
    Sist hadde vi styremøte hos Mala Audio hvor jeg ble valgt , og nå som Mala akkurat har åpnet ny sjappe i Asker, er mitt forslag at vi / jeg gjør, som en siste innsats for klubben, en besøksavtale med Sveinung i Mala sine nye lokaler, som hadde åpning nå 1.februar , og holder styremøte der som sist . Hvis det er stemning for dette, sjekker jeg med Sveinung hvilke ukedager som kan være aktuelle. Og i senteret like ved er det mulighet for en matbit for de som kommer langveis fra. Håper så mange som mulig henger seg på, så vi kan få en ny President på plass. På tide å få fart i klubben igjen, og ikke minst hjemmebesøk nå som det går mot lysere tider og andre fritidsaktiviteter trenger på.

    Mvh Røroman / President.
    Godt forslag , blir med til Mala hvis datoen passer:)
     

    Røroman

    Medlem
    Ble medlem
    16.05.2012
    Innlegg
    49
    Antall liker
    75
    Sted
    Skafjellveien 90 , 3076 Sande i Vestfold
    Torget vurderinger
    1
    Supert ! Ser at det allerede er flere som har svart, og jeg tror at alle som ikke har vært i Asker hos Mala vil bli overrasket. Og hvis mulig tar vi generalforsamling og valg av ny President i samme slengen. Går ikke det, så var POB sitt forslag om å få til ett hjemmebesøk hos Salty Dog glimrende. Kommer tilbake med dato for besøk hos Mala .

    Mvh Røroman / President
     

    POB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.09.2003
    Innlegg
    2.975
    Antall liker
    2.889
    Sted
    Kulturhovedstaden
    Torget vurderinger
    31
    Supert ! Ser at det allerede er flere som har svart, og jeg tror at alle som ikke har vært i Asker hos Mala vil bli overrasket. Og hvis mulig tar vi generalforsamling og valg av ny President i samme slengen. Går ikke det, så var POB sitt forslag om å få til ett hjemmebesøk hos Salty Dog glimrende. Kommer tilbake med dato for besøk hos Mala .

    Mvh Røroman / President
    Kan skrive under på at Mala har fått veldig flotte lokaler.
    Har bare hatt en liten testlytt der inne, men det lovet virkelig bra, og lyden er laaaangt over hva de hadde i Drammen.
     

    POB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.09.2003
    Innlegg
    2.975
    Antall liker
    2.889
    Sted
    Kulturhovedstaden
    Torget vurderinger
    31
    Etter å ha sjekket litt ser jeg at vi har 5 års- jubileum torsdag 27 februar.
    Det har vært 5 år med nye hyggelige bekjentskaper, og hyggelige tilstelninger.
    Mange hjemmebesøk er vel det jeg personlig har satt aller mest pris på.
    Så lenge vi har en forholdsvis høy rullering på Presidenter, og arbeidsoppgavene er nærmest mulig lavterskel, bør vel dette holde noen år til, eller hva?

    Sittende President Røroman blir avskjediget på neste generalforsamling.
    Vi har vært igjennom POB, Salty Dog, GunnarS og Røroman som Presidenter.
    Presidentplassen er svært ettertraktet og valget kan bli regelrett brutalt med kampvoteringer og hytting med knyttede never, så det er smart å melde sitt kanditatur i god tid.

    Hvis noen vil stille opp som kandidat ved neste valg, er det bare å gi et pip.

    Dette er agenda og vedtekter fra stiftelsesmøte 27.02.2015:

    1. Navnet blir fortsatt EBLE.
    2. Musikken er målet i enhver sammenkomst.
    3. Innkaster, som er et rullerende verv, 01.03. hvert år, skal innkalle til minst 2 sammenkomster pr år. Første innkaster er POB.
    4. Hjemmebesøk er ikke et must, men svært hyggelig.


    Forslag til endringer sendes President Røroman.
     

    GunnarS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.07.2010
    Innlegg
    1.245
    Antall liker
    5.602
    Torget vurderinger
    14
    Pølsene da mann? Har du glemt de?

    Vh GunnarS
     

    POB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.09.2003
    Innlegg
    2.975
    Antall liker
    2.889
    Sted
    Kulturhovedstaden
    Torget vurderinger
    31
    Ja.
    Pølser er alltid godt :rolleyes:

    Send endringsforslag til Presidenten, så får vi ta en votering på generalforsamlinga.
    punkt 4b feks
     

    POB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.09.2003
    Innlegg
    2.975
    Antall liker
    2.889
    Sted
    Kulturhovedstaden
    Torget vurderinger
    31
    Forslag til endrede statutter.

    1. Navnet på klubben er EBLE.
    2. Musikken er målet i enhver sammenkomst.
    3. Presidenten, som sitter på nåde ett år av gangen, skal innkalle til minst 2 sammenkomster.
    4. Hjemmebesøk er ikke et must, men svært hyggelig.

    Benkeforslag fra ex-President GunnarS, til nytt punkt:
    4b. Den det er hjemmebesøk hos, skal stille med gratis pølser + tilbehør.

    Foreslår at dette tas med på generalsforsamling til votering.
     

    POB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.09.2003
    Innlegg
    2.975
    Antall liker
    2.889
    Sted
    Kulturhovedstaden
    Torget vurderinger
    31
    Vi burde vel også hatt et generelt forbud mot å spille Dylan og Stones når det er treff.
    Da blir det liksom en litt vennligere tone når vi møtes ;)
     

    Røroman

    Medlem
    Ble medlem
    16.05.2012
    Innlegg
    49
    Antall liker
    75
    Sted
    Skafjellveien 90 , 3076 Sande i Vestfold
    Torget vurderinger
    1
    Hei alle !
    Sittende President noterer seg innkommende forslag, og mener benkeforslag 4b bør være obligatorisk. Når det gjelder forslag om utelatelse av Dylan & Stones som artister vi skal utelate ,vil jeg si følgende:
    Som medlem i en lytteklubb, må man være åpen for alle sjangre av musikk, til og med Dylan & Stones og Svensk dansbandmusikk som Jazz ! 😆
    Og med tanke på 5 års jubileumet, så kan vi jo bestemme oss for å kombinere tur til Mala og ha generalforsamling Torsdag 27.02. Har fått melding fra Mala som dere alle kan se at de holder åpent til kl 20.00 på Torsdager pluss at de kan utvide åpningstiden hvis vi ønsker. Får vi til det, kan vi kanskje spleise på pizza fra pizzabakeren /pizzabringeren som vi kan dele med gutta hos Mala.
    Så da er det opp til oss å få det til . Håper så mange som mulig melder seg på. 😊

    Mvh Røroman / President
     

    Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.973
    Antall liker
    1.833
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    5-årsjubileum og generalforsamling hos Mala torsdag 27. februar passer meg helt fortreffelig!
    Jeg er klar. Dvs så klar som det er mulig for meg å bli.

    Mvh Salty
     

    POB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.09.2003
    Innlegg
    2.975
    Antall liker
    2.889
    Sted
    Kulturhovedstaden
    Torget vurderinger
    31
    Dramatikk under EBLE's generalforsamling

    Siste nytt fra redaksjonen i EBLE.

    Ca kl 19:30 idag gikk styret inn i generalforsamling.
    Formålet her var å avholde årsmøtet i følge reglementet og ny President skulle velges.
    Først på agendaen skulle inntil da sittende President kastes.
    Dette ble gjort helt udramatisk og etter en enstemmig avgjørelse takket en litt skuffet Røroman for seg.

    En rekke gode kandidater hadde stilt seg villig til nyvalg, men jeg skal ikke nevne navn her av hensyn til familiene.
    Ved avstemmingen som egentlig var litt nølende og uklar ble det plutselig kunngjort at Olaps hadde kuppet hele valget og blitt ny President.
    Det var lett å se at mange undret seg over at dette gikk så fort, og jeg kunne høre at noen også snakket om innblanding fra mafia'n.
    Det var også antydning til tilrop og hytting med nevene.
    At Olaps skulle stikke av med hele valget hadde ingen kunnet spå på forhånd.

    Audiomix som var en av de heteste kandidatene til årets valg forlot lokalet etter at generalforsamlingen hadde gjennomgått resten av agendaen for dagens møte og mumlet noe sånt som at "siste ord er ikke sagt i denne saken".
    Ifølge våre kilder kan han ha rett i det.......

    Redaksjonen forsøkte å få et intervju med den nyvalgte Presidenten men ble holdt på god avstand av et kobbel sikkerhetsvakter.
    I skjul bak en Wilson høttaler fikk vår eminente fotograf tatt et bilde av Presidenten før valget.

    Ut fra bildet nedenfor kommer det tydelig frem at det er noe muffins på gang, og at den nyvalgte Presidenten hadde viktigere ting fore enn å høre musikk. Her ble antagelig siste hånd på konspirasjonene lagt før kveldens valg.
    Redaksjonen kommer tilbake senere med resultatet av dagens avstemning på resten av agendaen.

    DXT30806a.jpg
     

    POB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.09.2003
    Innlegg
    2.975
    Antall liker
    2.889
    Sted
    Kulturhovedstaden
    Torget vurderinger
    31
    Spøk til side, for her er nemlig:

    Referat fra årsmøtet og generalforsamlingen 27.02.2020.
    Følgende statutter gjelder inntil ny generalforsamling:

    1. Navnet på klubben er EBLE.
    2. Musikken er målet i enhver sammenkomst.
    3. Presidenten, som sitter på nåde ett år av gangen, skal innkalle til minst 2 sammenkomster.
    4. Hjemmebesøk er ikke et must, men svært hyggelig.
    4b. Den det er hjemmebesøk hos, skal stille med gratis pølser + tilbehør.


    Forslaget om forbud mot Dylan, Stones og danseband, ble noe ufint og brutalt sablet ned.

    Nyvalgt President Olaps ble klappet inn, påfølget av en lang og til tider tåredryppende avskjedsavtale fra Røroman.
    Stafettpinnen er dermed levert videre og vi backer opp President Olaps i det vanskelige og arbeidskrevende året han har foran seg.

    5 års jubileet ble markert med pizza og brus og bedriftsbesøk hos Mala Audio (en liten bildereportasje fra besøket kommer snart).
    Det er vel en underdrivelse å si at det var høy stemning her.

    Det er allerede berammet 2 hjemme hos besøk hos Olaps og Salty Dog, og det skulle ikke forundre meg om Presidenten har noen overraskelser i ermet utover i kommende periode.

    Fremmøte på årsmøte: GunnarS, Olaps, Audiomix, POB, Liern 61, Salty Dog, Røroman.

    Vel blåst, gutter.

    /POB
     
    Sist redigert:

    olaps

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    1.601
    Antall liker
    150
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    4
    Hei alle
    Takk for innklapping til President, var jo umulig å si nei til noe slikt; en kombinasjon av POBs unike sjarm, utsikt til en strålende ettårsgasje (med tilhørende pensjonsopptjening) og - aller viktigst - så mange trivelige lydentusiaster i ei og samme gruppe, det MÅTTE jo bare bli et JA :)

    Ser at Per Olav kommer med en liten oppsummering fra MALA-besøket, bra. Mye snadder utstyr, men nok en gang fikk vi beviser for at dyrt ikke nødvendigvis låter best; her låt det faktisk dårligst! Lyden i de to smårommene var etter min mening bede enn på hovedanlegget i det store rommet.
    POB kommer kanskje med flere detaljer :)

    Så, fire saker:
    1) Nyvalgt President fikk gjennomslag for at det under hvert hjemmebesøk tas opp ett lyd-/musikkrelatert tema. Forslaget for neste samling er dermed satt (ref. litt mailer siste måneden): dempning. Ta gjerne med "duppeditter" :)

    2) Quiz hos Per Olav var svært vellykka, og Pål har allerede forberedt quiz når vi skal til ham. Jeg forsøker derfor å få til det samme. Bør vel begrenses til ca. 30 minutter, og minst 2/3 bør være musik-/lydrelatert? Spørsmål som "Hvem har hoppa lengst på Smøla?", "Hva er likheten mellom ei flaske Linje-akevitt og et skihopp?" eller "Hvem har ligget under en italiener?" kan likevel godkjennes :)

    3) Hjemmebesøk: Jeg hadde i utgangspunktet tenkt å invitere til besøk hos meg onsdag eller torsdag i uke 13 (25./26. mars), men har drøyd for å følge med på Koronasituasjonen. Dere kan gjerne gi meg en tilbakemelding på om dette er datoer som passer, men det kan jo være at vi heller skal utsette dette til situasjonen er mer avklart.
    For øvrig har vi (på KDA) fått beskjed om å jobbe hjemmefra om vi har mulighet for dét, det KAN bety at jeg stikker på hytta i nord allerede til uka, og blir der til over påske (har ferie i uke 14 og 15). Gir nærmere beskjed.
    Pål har ellers lufta mulighet for hjemmebesøk hos ham (med nye horn) i mai, og Anders (i ny leilighet) utpå høsten.

    4) Anders-avgått: Antar du har komplett og oppdatert mail-liste, kan du sende den til meg?

    God helg, hilsen Ola Petter
     

    POB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.09.2003
    Innlegg
    2.975
    Antall liker
    2.889
    Sted
    Kulturhovedstaden
    Torget vurderinger
    31
    Da tar EBLE et siste farvel med vårt eldste medlem Eivind, kjent som liliya her på Sentralen.
    Eivind døde fredag 11.september 2020, etter en ganske langvarig sykdom.
    Vi i EBLE husker Eivind som en hjelpsom og kunnskapsrik kar fra Vikersund i Modum.
    Eivind var selvlært DIY'er og har bygget mange forsterkere opp igjennom årene. Gutterommet bestod av et salig rot av kabler, forsterkere og høyttalere, og det låt skikkelig bra.
    Jeg har hatt endel timer oppe hos Eivind etter at han fikk diagnosen for ca 3 år siden. Musikken stod alltid i høysetet på disse små møtene vi hadde, men det var også rom for litt alvorsprat.
    Eivind tilbrakte også endel tid på sykehjem i Åmot ettersom sykdommen skred frem. Han fikk ordnet seg noen gode hodetelefoner og brukte mye tid på å lytte til musikk under oppholdet.
    Slik jeg kjente Eivind var han det jeg vil kalle et godt menneske.
    Jeg tok noen bilder en gang jeg besøkte ham hjemme, i forbindelse med noe han skulle selge og det ble også et bilde av Eivind i favorittstillingen.....Lyttende.

    Hvil i fred kjære venn.

    Eivind.jpg
     
    Sist redigert:

    POB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.09.2003
    Innlegg
    2.975
    Antall liker
    2.889
    Sted
    Kulturhovedstaden
    Torget vurderinger
    31
    Turbulent år for en si.
    Først alt drama rundt presidentvalget, så Covid-19, og deretter et dødfall.
    Håper resten av gjengen i EBLE og alle andre kommer seg gjennom disse tidene uten altfor mye dramatikk og sykdom.
    Foreslår at sittende president sitter et år til, da han ikke har fått mulighet til å virke ennå.
    Så vil jeg ønske alle en riktig God Jul, kanskje vi møtes en gang på nyåret :rolleyes:.
     

    GunnarS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.07.2010
    Innlegg
    1.245
    Antall liker
    5.602
    Torget vurderinger
    14
    Godt forslag, hvis presidenten stiller seg til tjeneste ett år til.

    God jul og godt nyttår herfra🌲
    Vh GunnarS
     

    Audiomix

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.07.2004
    Innlegg
    13.100
    Antall liker
    4.944
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    28
    Turbulent år for en si.
    Først alt drama rundt presidentvalget, så Covid-19, og deretter et dødfall.
    Håper resten av gjengen i EBLE og alle andre kommer seg gjennom disse tidene uten altfor mye dramatikk og sykdom.
    Foreslår at sittende president sitter et år til, da han ikke har fått mulighet til å virke ennå.
    Så vil jeg ønske alle en riktig God Jul, kanskje vi møtes en gang på nyåret :rolleyes:.
    EBLE presidentvalget?
    Jeg har nettopp avsluttet en lang prat med Anders S.
    Han er i hvert fall i live :)
    Ba meg hilse alle.
    God Jul!
     

    jokris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Innlegg
    6.412
    Antall liker
    2.603
    Torget vurderinger
    7
    God jul og god helst ønskes til alle

    mvh
    Jostein

    ps Har løselig snakket med Alan fra Gjallarhorn som gjerne vi ha besøk av lauget når covid problemene er løst
     

    GunnarS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.07.2010
    Innlegg
    1.245
    Antall liker
    5.602
    Torget vurderinger
    14
    Coronaen legger fortsatt en demper på muligheten til å møtes fysisk. Håper på bedre tider snart. De fleste av oss er jo i aldersgruppen "høyt prioriterte", så vi får håpe vi snart er vaksinerte alle sammen :) .
    I mellomtiden kunne vi jo prøve å holde liv i tråden vår ved å legge ut bilder av eventuelle nyanskaffelser (HW/SW). Regner med ikke alle har spart hifi-kontoen i hele coronaperioden.
    Oppfordrer derfor alle til å legge ut bilder av nye og gamle duppeditter.
    arc-ref75SE-2.jpg

    Denne kom til Kongsberg i vinter.
    Vh GunnarS
     

    tobyt

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.12.2008
    Innlegg
    172
    Antall liker
    166
    Sted
    Buskerud
    Torget vurderinger
    1
    Hei håper alle har det bra! Er selv halvveis i vaksineringen, og har neste dose om 4 uker (y)

    Har lenge lyst til å teste Klipsch, så i februar hentet jeg et par strøkne KG 3.2 høyttalere til å ha i stua i første etasje. Det låter utrolig fint med PrimaLuna!


    IMG_3917.jpg



    IMG_3921.jpg
     

    GunnarS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.07.2010
    Innlegg
    1.245
    Antall liker
    5.602
    Torget vurderinger
    14
    Spennende høyttalere det der tobyt. Sikkert god match med Prima Luna.
     

    Audiomix

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.07.2004
    Innlegg
    13.100
    Antall liker
    4.944
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    28
    Nå som det snart blir lettelser i måten vi kan treffes på og noen av oss til og med er vaksinerte:
    Noen tanker fra president / diktator om veien videre?
     

    POB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.09.2003
    Innlegg
    2.975
    Antall liker
    2.889
    Sted
    Kulturhovedstaden
    Torget vurderinger
    31
    Lite nytt å melde fra Vestfossen, enn så lenge........;).
    Gått helt over til RPI som avspiller digitalt, fungerer sømløst med NAS og Qobuz, og styres enkelt fra nettbrett/tlf. Kan anbefales.
    Husker ikke helt når dere var på besøk sist, men det har nok vært et pu-bytte også.

    Får forresten første vaksine fredag 30/4, så det nærmer seg vel en ende på elendigheta.
     

    Salty Dog

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2008
    Innlegg
    2.973
    Antall liker
    1.833
    Sted
    Hokksund
    Torget vurderinger
    3
    Hallo EBLE-gutta! Lenge siden sist. Men, som POB sier, så ser vi vel snart slutten på elendigheta. Kona og jeg fikk første Pfizer-dose nå i april, og vi skal ha andre dose i mai.

    Her i Hokksund har det skjedd en god del forandringer på hifi-fronten. Jeg har faktisk blitt en avbalansert mann på mine gamle dager! Nytt, balansert forsterkeri fra Musical Innovation: Preamp MI 23.5, og monoblokker MI 17 Balanced Mono. Og den gode, gamle FM-tuneren er blitt av løst av en nettverkspiller. Også mine Usher høyttalere har fått avløsning. De er erstattet av Ø Audio Icon. Disse passer den vanskelige kjellerstua mi mye bedre enn Usherne gjorde. Ø har vesentlig smalere spredning (både horisontalt og vertikalt), og dermed unngår jeg mye av førsterefleksjonene. Spesielt fra det 202 cm lave taket. Stor stas i kjellerstua nå!

    HiFi_001.JPG


    HiFi_002.JPG


    Jeg har også spadd fram min gamle Niklas IKEA-hylle fra 70-tallet. Og dermed har mitt flotte vintage Tandberg-anlegg fra ungdommen fått fast plass på den andre veggen i kjellerstua. Det var på tide. Det spiller bra på de nye Ø'ene!

    Tandberg_Vintage_002.JPG
     

    tobyt

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.12.2008
    Innlegg
    172
    Antall liker
    166
    Sted
    Buskerud
    Torget vurderinger
    1
    Lite nytt å melde fra Vestfossen, enn så lenge........;).
    Gått helt over til RPI som avspiller digitalt, fungerer sømløst med NAS og Qobuz, og styres enkelt fra nettbrett/tlf. Kan anbefales.
    Husker ikke helt når dere var på besøk sist, men det har nok vært et pu-bytte også.

    Får forresten første vaksine fredag 30/4, så det nærmer seg vel en ende på elendigheta.
    Skulle gjerne ha tatt turen bort ved en anledning og se det digitale oppsettet (og det analoge selvsagt, for det har jeg jo ikke hørt enda)
     

    POB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.09.2003
    Innlegg
    2.975
    Antall liker
    2.889
    Sted
    Kulturhovedstaden
    Torget vurderinger
    31
    Skulle gjerne ha tatt turen bort ved en anledning og se det digitale oppsettet (og det analoge selvsagt, for det har jeg jo ikke hørt enda)
    Det skal vi selvsagt ordne.
    Venter på nye rør fra utlandet, ca 14dgr leveringstid.
    Sender deg en pm når de er på plass, så kan vi finne et tidspunkt.
     

    tobyt

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.12.2008
    Innlegg
    172
    Antall liker
    166
    Sted
    Buskerud
    Torget vurderinger
    1
    Det skal vi selvsagt ordne.
    Venter på nye rør fra utlandet, ca 14dgr leveringstid.
    Sender deg en pm når de er på plass, så kan vi finne et tidspunkt.
    Så bra - da ser jeg veldig fram til det (y) :)
     
    • Liker
    Reaksjoner: POB

    GunnarS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.07.2010
    Innlegg
    1.245
    Antall liker
    5.602
    Torget vurderinger
    14
    Litt oppgradering på digitalfronten her også. Qobuz prøves ut. Anlegget i første har også fått en bluesound node 2i, mens her oppe streames det fra pc til usbdac.
    20210426_212754.jpg

    Ellers kan jeg ikke huske det var rør i Casa pob sist jeg var innom. Noe som ikke tåler offentlighetens lys?🤣
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn