Eiker Bygdenes Lyd Entusiaster (EBLE)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • ArtDeco

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.08.2003
    Innlegg
    889
    Antall liker
    58
    Sted
    Modum
    Jeg har transportproblemer og må melde forfall. God tur til dere som drar.

    T
     

    GunnarS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.07.2010
    Innlegg
    1.249
    Antall liker
    5.664
    Torget vurderinger
    14
    Jeg vil få takke Sveinung Mala for gjestfriheten og alle de fremmøtte for en hyggelig kveld. Vi fikk god tid til å høre hans egne Ø-Audio høyttalere. De ble førs drevet av rørforsterker fra Line Magnetic, og senere av transistorbasert forsterkeri fra PS Audio.
    thumbnail_20181114_173024.jpg


    Det ble både streamet og spilt cd og vinyl. Som den vinyliist jeg er, var det interressant å høre denne spilleren fra Kuzma.
    Optisk pickup fra DS Audio som ingen av oss helt skjønte hvordan virket, men bra låt det.
    20181114_172328.jpg

    Lar det bli med 2 bilder , da jeg regner med vår hoff-fotograf POB pøser på med flere bilder.

    Det ble også avholdt generalforsamling i EBLE. Vil også få takke for et fint år som President for denne eksklusive forening, og ønsker Røroman lykke til som ny president.
    Vh GunnarS
     

    ArtDeco

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.08.2003
    Innlegg
    889
    Antall liker
    58
    Sted
    Modum
    Lykke til i vervet som president i en av Norges mest prestisjetunge og eksklusive klubber!
    Dette kan bare bli bra!

    ArtDeco
     
    • Liker
    Reaksjoner: POB

    POB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.09.2003
    Innlegg
    2.986
    Antall liker
    2.910
    Sted
    Kulturhovedstaden
    Torget vurderinger
    31
    Enig med vår venn fra Modum.
    Takk for et bra år til GunnarS og hjertelig velkommen til Røroman.

    Er litt passiv på forumet for tida, men skal skjerpe meg og finne et par bilder fra siste møte hos Mala.

    Jeg skal være veldig forsiktig med å legge noen føringer for vår ærede President, men jeg drister meg til et ønske om at vi la et møte hos Gjallarhorn Audio en gang ila året.
    Ser ut som et bra showroom: Gjallarhorn Audio - HiFi & Hjemmekino

    La det hagle på med forslag til alternative møteplasser også !
     

    Røroman

    Medlem
    Ble medlem
    16.05.2012
    Innlegg
    49
    Antall liker
    75
    Sted
    Skafjellveien 90 , 3076 Sande i Vestfold
    Torget vurderinger
    1
    Hei, Art Deco !

    Takker så mye for dine lykkeønskninger. Jeg skal gjøre mitt beste for at vi skal få ett begivenhetsrikt år. Har mange baller i lufta allerede , så detta tegner bra .

    Mvh Røroman
     

    Røroman

    Medlem
    Ble medlem
    16.05.2012
    Innlegg
    49
    Antall liker
    75
    Sted
    Skafjellveien 90 , 3076 Sande i Vestfold
    Torget vurderinger
    1
    Hei POB !

    Takker for tilliten ! Rart du nevner akkurat Gjallarhorn, for det ble satt på ønskelista når jeg var å leverte GunnarS hans nye riaa. Vi var sågar inne å så på bildene av lytterommene hans, og det så spennende ut ! Så det er helt klart en vi må få til ett besøk hos.
    Andre som allerede har ønsket oss velkommen, er Terje Nilsen / Audioaktøren med sitt nye lytterom under butikken , og Vidar Sonesen / Audio Art nede i Rykene v/Arendal . I tillegg må vi få til hjemmebesøk, så detta blir nok gøy !
     

    Liotheles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Innlegg
    2.825
    Antall liker
    718
    Torget vurderinger
    4
    Et musikalsk forslag fra et litt for passivt medlem her.......
    Kunne det vært noe for EBLE gjengen og samles for å få med seg denne færøyiske vulkanen av en artist?

    Link:
    Eivør | Energimølla

    Lørdag 9.mars er datoen. Energimølla på Kongsberg er stedet.

    Edit: Har blingset i kalenderen og fått en dobbeltbooking, så jeg har dessverre ikke anledning til og overvære Eivør likevel :(
     
    Sist redigert:

    Røroman

    Medlem
    Ble medlem
    16.05.2012
    Innlegg
    49
    Antall liker
    75
    Sted
    Skafjellveien 90 , 3076 Sande i Vestfold
    Torget vurderinger
    1
    Da sees vi ! Skal også dit sammen med kjæresten og Ola Petter som også er EBLE - medlem. Håper fler av gutta får opp øya for konserten , og at det fremdeles er billetter å få tak i Send meg mobilnummeret ditt, så tar jeg kontakt når jeg kommer til mølla.

    Mitt mobilnummer er 92848471

    Mvh Røroman
     

    tobyt

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.12.2008
    Innlegg
    172
    Antall liker
    166
    Sted
    Buskerud
    Torget vurderinger
    1
    Hei, håper alle nyter sola og våren :) Har nettopp overtatt en gammel Sony PS-11 platespiller som ikke holder hastigheten og insisterer på å spille litt for sakte, så den trenger litt tlc. Er det noen i vårt omeng som driver med service av platespillere?
     
    Sist redigert:

    POB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.09.2003
    Innlegg
    2.986
    Antall liker
    2.910
    Sted
    Kulturhovedstaden
    Torget vurderinger
    31
    Har tukla med en del spillere, men har lite greie på direktedrevne spillere.
    Har du åpnet den og sett om det er noen synlige feil ?
    Smøring til lagre osv...

    GunnarS er jo selveste platespillerguruen i EBLE, men jeg tror han også kan mest om reimdrift.
     

    tobyt

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.12.2008
    Innlegg
    172
    Antall liker
    166
    Sted
    Buskerud
    Torget vurderinger
    1
    Har vært inne på tanken, men har ikke følt meg modig nok til å åpne opp selv enda 😬😀 Har en boks med elektrorens, så det er vel bare å brette opp ermene og gjøre ett forsøk.
     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.862
    Antall liker
    17.394
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Det skal være en åpning i bunnen av spilleren. Akkurat nok til at du kan bruke ett skrujern til å stille/justere hastigheten via potensiometeret. (Tror det er merket F-S.
    Dash gjerne en runde elektronikk rens først. Håper det kan være til hjelp. PS: husk å skru litt frem og tilbake på skruen etter elektronikkrens er påført. Jo mer jo bedre :)
     

    tobyt

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.12.2008
    Innlegg
    172
    Antall liker
    166
    Sted
    Buskerud
    Torget vurderinger
    1
    Det skal være en åpning i bunnen av spilleren. Akkurat nok til at du kan bruke ett skrujern til å stille/justere hastigheten via potensiometeret. (Tror det er merket F-S.
    Dash gjerne en runde elektronikk rens først. Håper det kan være til hjelp. PS: husk å skru litt frem og tilbake på skruen etter elektronikkrens er påført. Jo mer jo bedre :)
    Mange takk for tips - setter pris på det :) Lastet nettopp ned servicemanual fra Vinyl Engine, og jeg så den S-F'en da jeg snudde spilleren på hodet, så da er det bare å prøve :)
     

    GunnarS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.07.2010
    Innlegg
    1.249
    Antall liker
    5.664
    Torget vurderinger
    14
    Hvordan går det tobyt, har du fått fart på Sony-spillerern?
    Jeg har svært lite erfaring med direktedriftspillere. Hadde en Technics SL1200 en gang som gikk alt for tregt. Den hadde stått i en god del år før jeg fikk den. Her var kuren å la den gå i et par døgn. Da gikk den seg til.
    Vh GunnarS
     

    tobyt

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.12.2008
    Innlegg
    172
    Antall liker
    166
    Sted
    Buskerud
    Torget vurderinger
    1
    Hei Gunnar, tida har ikke strukket helt til i uka som har gått, så jeg har ikke fått sett noe før nå. Har latt den stå å gå noen timer ved flere anledninger, men det har ikke hjulpet. Mulig jeg ikke er tålmodig nok. I kveld er bunn skrudd av og jeg har fått tatt en titt. Ser veldig pent ut på overflaten i hvertfall 👍
     

    tobyt

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.12.2008
    Innlegg
    172
    Antall liker
    166
    Sted
    Buskerud
    Torget vurderinger
    1
    Her er noen bilder fra gårsdagens førstehjelpsseanse - skal ikke spamme ned tråden med flere bilder.

    IMG_5188.jpg


    IMG_5190.JPG


    Renset disse to for fininnstilling av hastighet på hhv 33 og 45

    IMG_5185.jpg


    Renset også potmeter markert i gult, som er hovedjusteringen for hastigheten tilgjengelig fra undersiden. De andre rundt her jeg ikke funnet ut av enda.
     
    Sist redigert:

    tobyt

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.12.2008
    Innlegg
    172
    Antall liker
    166
    Sted
    Buskerud
    Torget vurderinger
    1
    Hei, da har jeg fått satt sammen spilleren igjen og testet litt. Dette ble veldig mye bedre - hastigheten er nå så godt som stabil, med en bitteliten "dødgang " i nullpunktet. Nå gjenstår vel en oppgradert pickup (og kanskje headshell) for jeg regner med at den gamle oem'en har gjort sitt. Får nesten bare se hvordan det blir etter litt bruk :) Ha en riktig fin kveld!
     
    Sist redigert:

    GunnarS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.07.2010
    Innlegg
    1.249
    Antall liker
    5.664
    Torget vurderinger
    14
    Hyggelig å erfare at foreningen og den nye presidenten ikke ligger på latsiden. 2 arrangementer i mai må vel være rekord. Regner med at alle medlemmene har fått med seg informasjonen om de to arrangementene som har kommet ut på mail.
    15. mai Kl. 18.00 Nytt besøk hos Mala Audio
    24. mai kl. 18.00 Hjemmebesøk hos POB

    Har noen prosjekter i hemen også, om noen har lyst til stikke innom må dere bare si ifra.
    MicroInspiration.jpg

    Denne er det ikke lyd på enda, men håper det kan bli noe snart.

    Vh GunnarS
     

    POB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.09.2003
    Innlegg
    2.986
    Antall liker
    2.910
    Sted
    Kulturhovedstaden
    Torget vurderinger
    31
    Vårens vakreste eventyr ????????????

    Vel...... det kan jeg ikke love, men at det skal bli lyd i POBheimen fredag 24.mai er helt sikkert.
    Av og til bra lyd også.

    Pølser står som vanlig på menyen.
    Alkoholholdig drikke tar besøkende med selv.

    Det blir også en liten quiz med en spesiell touch....:rolleyes:

    Vinyl blir som vanlig kveldens tema, men jeg har digitalsamlinga lett tilgjengelig hvis vi ønsker å benytte den. CD-spiller har jeg ikke.
    Ta gjerne med egen vinyl, hvis dere har noe dere vil dele med oss andre.
    Fokus på samlingene er som alltid den gode musikken og artsistene.

    De som ikke er medlem av EBLE, men holder til i distriktene Drammen-Kongsberg og omegn, må for all del slenge seg på hvis de ønsker.

    Velkommen til en Stones og Dylan-fri aften.
     

    GunnarS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.07.2010
    Innlegg
    1.249
    Antall liker
    5.664
    Torget vurderinger
    14
    Takk for innbydelsen. - og så jeg som hadde tenkt å ta med hele Dylansamlingen min. Da får jeg heller se om jeg finner noen andre som heller ikke kan spille munnspill.

    Blir spennende å høre hva du og Magne har fått til.
    Er det ellers noen overraskelser du har i ermet (du pleier vel å be inn Miss Vestfossen og venninnene hennes)?

    Vh GunnarS

    PS! Synd det ikke blir noe Stones. Jeg synes kombinasjonen Stones/pølser er sterkt undervurdert.
     

    tobyt

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.12.2008
    Innlegg
    172
    Antall liker
    166
    Sted
    Buskerud
    Torget vurderinger
    1
    Takk for invitasjon! Grunnet planlagt Bergenstur får jeg dessverre ikke deltatt på treff denne fredagen - veldig synd for jeg ser alltid frem til dette. Skulle Bergensturen av en eller annen grunn bli avlyst, stiller jeg opp (nå har jeg fått inn mye bra prog som jeg kunne tatt med noen smakebiter fra :cool:)
     

    POB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.09.2003
    Innlegg
    2.986
    Antall liker
    2.910
    Sted
    Kulturhovedstaden
    Torget vurderinger
    31
    Foreløpig er vi 6 stykk påmeldte + undertegnede.

    GunnarS, Audiomix, Salty Dog, President Røroman, + et mulig nytt medlem, og Liliya.
    Det ligger mao an til et svært bra møte :cool:

    Jeg snakket med Liliya på fredag, og han vil svært gjerne delta.
    Jeg kan hente han før treffet, men utfordringen er at han må ha noe hjelp til å komme seg hjem til Åmot etter treffet.
    Verten er ikke disponibel for kjøring etter møtet, så vi må fri til en av de som er kjørbare.
    Klarer vi å stille transport til Hokksund for bussforbindelse til Åmot, alternativt kjøre han hjem ?

    /POB
     

    GunnarS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.07.2010
    Innlegg
    1.249
    Antall liker
    5.664
    Torget vurderinger
    14
    Jeg kan gjerne kjøre Liliya hjem om det ikke skulle dukke opp noen Moinger som skal den veien.
    Vh GunnarS
     
    Sist redigert:
    • Liker
    Reaksjoner: POB

    POB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.09.2003
    Innlegg
    2.986
    Antall liker
    2.910
    Sted
    Kulturhovedstaden
    Torget vurderinger
    31
    Foreløpig er vi 6 stykk påmeldte + undertegnede.

    GunnarS, Audiomix, Salty Dog, President Røroman, + et mulig nytt medlem, og Liliya.
    Det ligger mao an til et svært bra møte :cool:

    Jeg snakket med Liliya på fredag, og han vil svært gjerne delta.
    Jeg kan hente han før treffet, men utfordringen er at han må ha noe hjelp til å komme seg hjem til Åmot etter treffet.
    Verten er ikke disponibel for kjøring etter møtet, så vi må fri til en av de som er kjørbare.
    Klarer vi å stille transport til Hokksund for bussforbindelse til Åmot, alternativt kjøre han hjem ?

    /POB
    Olaps har meldt sin ankomst, så vi er nå totalt 8.

    Vestfossen Ten-sing jentekoret ville veldig gjerne komme da jeg snakket med dem, men de takket allikevel nei da de skjønte at snittalderen på gjengen nærmet seg 60.
    Hadde tobyt meldt seg på hadde vi hatt en mulighet her altså.

    Velvel.......ser ut til at vi må klare oss med musikken og oss sjæl denne gangen.
     

    Liotheles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Innlegg
    2.825
    Antall liker
    718
    Torget vurderinger
    4
    Jeg tror jammen jeg har klart å rydde kalenderen på fredagen, så håper det er plass til en pølsespiser til Per Olav? ;)
     

    Røroman

    Medlem
    Ble medlem
    16.05.2012
    Innlegg
    49
    Antall liker
    75
    Sted
    Skafjellveien 90 , 3076 Sande i Vestfold
    Torget vurderinger
    1
    Lytteaften hos MALA Audio as

    Hei alle !

    Da er dagen kommet ! Første hjemmebesøk i 2019 ! POB har åpnet hjemmet for oss !

    Blir spennende å høre hans anlegg kontra det vi hørte på lyttekveld hos MALA Audio for oss som var der !

    Når det er sagt , så vil jeg få takke Sveinung på MALA Audio for at han for andre gang tok imot EBLE for en lytteaften . Det var som vanlig god

    stemning hos de fremmøtte , og vi ble som alltid meget godt mottatt . Verten stilte med ett topptrimmet anlegg med PS Audio som basis for den gode

    lyden i tillegg til ett par nyheter på høyttalersiden med TIDAL & VIMBERG . Det ble presentert musikk i fra forskjellige sjangere , og det meste falt i smak ,

    bortsett ifra en jazzplate med Svenske Dansbandlåter ! som undertegnede hadde med . Men all over , så tror jeg alle var veldig fornøyd med kvelden når

    vi etter flere timer med musikk & sosialt samvær satte nesa hjemover ved ni - tida .

    Så , nok en gang en stor takk til Sveinung ! Og vi tar gjerne turen igjen så snart det dukker opp flere nyheter

    Mvh Røroman / President
     

    GunnarS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.07.2010
    Innlegg
    1.249
    Antall liker
    5.664
    Torget vurderinger
    14
    Takk for hyggelig møte folkens. Mye bra musikk, og artig med quiz.
    Vh GunnarS
     

    Liotheles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Innlegg
    2.825
    Antall liker
    718
    Torget vurderinger
    4
    Samstemmer i GunnarS tilbakemelding! Meget trivelig samling og stor kudos til verten for utsøkt pølseservering, særdeles kompetent og velspillende anlegg samt en god og underholdende quiz avspilt på vinyl selvfølgelig :)
    Var vel Gunnar som gikk av med seieren i quiz'n da han tok både Rainbow og Captain Fantastic på overbevisende måte, håper han fikk med seg en fin premie ;)

    Gleder meg allerede til neste treff!
     

    POB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.09.2003
    Innlegg
    2.986
    Antall liker
    2.910
    Sted
    Kulturhovedstaden
    Torget vurderinger
    31
    Takker for bra oppmøte.
    8 pølsespisende gjester, tok turen til vakre Vestfossen.
    Som alltid var musikken i fokus, og det ble spilt endel ukjent musikk for gjestene. Håper de fikk med seg noen tips om ny musikk.
    Quizen bør kanskje bli en fast greie på møtene ?
     

    GunnarS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.07.2010
    Innlegg
    1.249
    Antall liker
    5.664
    Torget vurderinger
    14
    Klar for Hortenmassa jeg også. Hotelrom er bestilt.
    Vh GunnarS
     
    • Liker
    Reaksjoner: POB

    liliya

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    751
    Antall liker
    489
    Torget vurderinger
    14
    Møte hos POB 24. mai.

    Hei og takk for et hyggelig treff den 24. mai. En ekstra takk til POB og GunnarS som så snilt sørget for at jeg kom meg til og fra Vestfossen.
    Her på Modumheimen blir det stort sett stille og rolige dager. Derfor blir det ekstra stor stas for meg å treffe gamle venner med den samme "gale" hobbien. Min musikklytting blir nå tilfredsstilt av et sett meget gode hodetelefoner fra Sennheiser. Men å nå opp til kvaliteten på mitt gamle anlegg, greier ikke Sennheiserne. Samtidig vil det vel alltid bli slik at lytting gjennom hodetelefoner aldri vil gi den samme følelsen som et "live anlegg" kan gi.
    Ønsker dere alle en god sommer.

    mvh
    Eivind Stillingen(liliya)
     

    GunnarS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.07.2010
    Innlegg
    1.249
    Antall liker
    5.664
    Torget vurderinger
    14
    Nærmer seg Hortenmesse og etter det jeg forstår er firerbanden klar i år også. Foreslår å gjenta suksessen på Microbryggeriet på lørdag kveld. Skal jeg bestille bord?
    Om det er flere som vil være med er det bare å si ifra.
    Vh GunnarS
    2019-08-16_08-00-28.jpg
     

    POB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.09.2003
    Innlegg
    2.986
    Antall liker
    2.910
    Sted
    Kulturhovedstaden
    Torget vurderinger
    31
    Nærmer seg Hortenmesse og etter det jeg forstår er firerbanden klar i år også. Foreslår å gjenta suksessen på Microbryggeriet på lørdag kveld. Skal jeg bestille bord?
    Om det er flere som vil være med er det bare å si ifra.
    Vh GunnarS
    Vis vedlegget 550479
    Helt klart bare å bestille.
    Fantastisk mat og øl, for ikke å snakke om service'n da :p
     

    POB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.09.2003
    Innlegg
    2.986
    Antall liker
    2.910
    Sted
    Kulturhovedstaden
    Torget vurderinger
    31
    Nærmer seg avreise for høstens store happening.
    Miljøvennlig EURO-6 diesel-buss fra Vestfossen er satt opp med avgang kl 12:30.
    Hvis noen ønsker skyss, så er ikke det noe problem :cool:
    Regner med avreise fra Horten blir ca kl 12-13 på søndag.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn