ei skikkelig hifi-blemme

mato

Medlem
Ble medlem
18.04.2005
Antall liker
0
dali concept 12"sub , selv sammen med dali concept 6 klarer den ikke tilføre mere bass en høytalerne leverer ^^ skuffende

mest bare brumlig og "sliten" bass fra den .

og så får jeg ikke godkjent nytt sub kjøp fra fruen

Lieng

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
94
Jeg har vel begått en del blemmer i form av ekstremt dårlige kjøp, men den største var nok da jeg lot meg imponere av Tømmervik sine suverene salgsmetoder og endte opp med et par Adyton X3 eller Eben Acoustics som de egentlig het....

Kjempetester skulle komme i alle hifimagasiner og den var kjøpt av så og si alle de kjente skribentene.... bla bla bla

En svært høylytt demo på maks volum imponerte meg stort.. her var det dynamikk... og det var det eneste positive med denne høyttaleren viste det seg i ettertid!

Prisen skulle dessuten økes fra 60 til 70 laken for å konkurrere med B&W 802!!!!! Noe den gjorde like etterpå.

Maken til møkkahøyttaler skal man lete lenge etter, spesielt til den prisen!!

Torsen

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.08.2005
Antall liker
152
Min aller største hifi-blemme må være da jeg byttet ut mine supermusikalske Patos  med superultragriseræva BEL 2,5 - de kan til nød brukes til TV2-nyhetene...

Makan til umusikals dritt skal man lete lenge etter - det aller verste er at noen anbefalte dem og sa at dette er helmax... ::)

He he, kan ikke annet en å le av deg Ludo. Du og Bellene dine. Høres ut som en katastofal nedtur. Hæ hæ hæ, må bare le....hi hi ;D ;D ;D

Graks

Overivrig entusiast
Ble medlem
20.12.2004
Antall liker
563
Må ha vert Pioneer DV-717 spilleren som fikk glistrende omtaler da den kom ut. Den må ha nord-europas dårligste laser, begynte og hakke på omtrent alle dvd plater rett etter at garantien gikk ut.... Lyden var heller ikke som forventet, lys i klangen og lite dynamikk.

janly

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.09.2004
Antall liker
346
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
5
En av mine hifi-blemmer var da jeg kjøpte et par Proac Response 3.8. De hadde absolutt ingen bass. Blemma ble enda større da jeg ikke hadde tid til å spille dem inn, orket det ikke (kjente ikke til trikset med tepper og motfase). Og blemma blei gigantisk da jeg solgte dem med stort tap og senere hørte hvor bra et par 3.8 egentlig spilte...... ferdig innspilt...

LemonDog

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
22.03.2002
Antall liker
49
Torget vurderinger
8
Byttet ut en Arcam Alpha 10 effektforsterker oppgitt til 100W med en Rotel RB993 oppgitt til 200W. Trodde Rotelen skulle banke Arcamen lett med tanke på oppgitt effekt, vekt og størrelse. Det viste seg å være helt feil, men da var Arcamen dessverre allerede solgt. Heldigvis fikk jeg solgt Rotelen for omtrent det samme som jeg ga for den (kjøpte brukt). Denne Rotelen er veldig populær i hjemmekinomiljøet, uvisst av hvilken grunn, siden den høres veldig lukket ut, og effektreservene ikke er i nærheten av det som er oppgitt.

Arcamen, som i forhold ser direkte ynkelig ut, spilte mye bedre. Klar, oppløst lyd og minst like mye krefter som Rotel. Har byttet til en Primare A30.5 nå, og den er i en helt annen klasse.

ayaboh

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.11.2005
Antall liker
8
Oppgradering av DP 6.5 til 6.52. Totalt spolert lyd!

L

Ludo

Gjest
Har du koblet diskantfilteret på bassene og omvendt Ludo?
Hahahahaha ;D Heeeelt genialt snickers... ta'n en gang til'a ;D ;D ;D

Like bra humor som høyttalerdesigner.... hahahah - knallbra !!! Meeere - meeere !!!!! ;D ;D ;D

L

Ludo

Gjest
He he, kan ikke annet en å le av deg Ludo. Du og Bellene dine. Høres ut som en katastofal nedtur. Hæ hæ hæ, må bare le....hi hi ;D ;D ;D
Hehehe, joa - helt enig - har ledd en del selv av det i det siste... ;) Skikkelig superblemme ;D

larsfs123@mail.com

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
02.07.2003
Antall liker
1
Nad 216thx, lys skrikande diskant og null bass.
Denon AVR3801, ok mellomtone, svært dårlig med krefter og dynamikk.

Snickers-is

Bransjeaktør
Ble medlem
05.02.2004
Antall liker
17.827
Sted
Østfold
Hahahahaha ;D Heeeelt genialt snickers... ta'n en gang til'a ;D ;D ;D

Like bra humor som høyttalerdesigner.... hahahah - knallbra !!! Meeere - meeere !!!!!  ;D  ;D  ;D
Jeg er ikke så bekymret for at ballesparkene dine påvirker andre folks meninger men jeg må jo spørre hvorfor du er så negativ til alt jeg gjør. Har du en skjult agenda?

L

Ludo

Gjest
Jeg er ikke så bekymret for at ballesparkene dine påvirker andre folks meninger men jeg må jo spørre hvorfor du er så negativ til alt jeg gjør. Har du en skjult agenda?
Skjult agenda ?? Jeg ??

Neppe - og jeg er absolutt ikke negativ til alt du gjør. Forsterkerne dine låter helt knall - intet negativt å si om det i det hele tatt. Men jeg har hørt to av høyttalerne som du står bak, og for å være ærlig - det er noe av det dårligste jeg har hørt siden jeg begynte med denne hobbyen. At du skal skylder på koblingsfeil og feil bygg på kasser er jo bare tullprat... Her er overhodet ingen skjult agenda, forsterkerne dine er bra - høyttalerne har så langt vært dårlige... vel og merke av det jeg har hørt. Men siden du har valgt å stille ut noe av det på messer så må jeg anta dette er noe DU synes er skikkelig bra ! Og jeg ikke...

Sånn - ballen ligger rolig for denne gang. Men jeg må jo være ærlig - her handlet det om våre skikkelige hifi-blemmer og jeg har jo bare fortalt om min ;)

Kabeldragern

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.01.2003
Antall liker
1.271
Sted
Kristiansund
Torget vurderinger
1
Hvor mange har sett en MC pickup gå opp i røyk?
Jeg har!.....

Hadde konstruert en forforsterker med det beste som var av IC-kretser (æsj) på 90-tallet, toppkretsene til Analoge Devices og Linear Technology. Den låt faktisk meget vakkert til IC å være. Imidlertid var det ikke "in" å bruke HF-filtrering på den tiden samt at jeg hadde sikret + og - spenningen med hver sin sikring (for en kron-idiot!!) etter trafoen!

Så skjedde det at kabelen til effektforsterkeren var litt løs, forsterkeren gikk i selvsving, sikringen til + spenningen røk og - spenningen la seg direkte på pickupinngangen (direktekoblet, må vite...) etter at alle IC'ene hadde kokt over. Min kjære nyinnspilte ATOC9 ga fra seg et tydelig knepp som rettet min oppmerksomhet mot denne og jeg fikk se en brun-grå røyksøyle stige opp!

Hahahahaha, for en ....erfaring...!?!

T

theStig

Gjest
HehHehe... min største tabbe var da jeg skulle montere min nye Benz pickup... litt ustø på hånda, og vips var nåla med cantilever og alt røsket av... fikk innbytterabatt på en ny... :-[

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Antall liker
50
Sted
Oslo
Summa .... summarum er det nok salg av alle LP platene i 1983 , og kjøp av CD spiller , og masse CD plater .

En dyrkjøpt erfaring som har kostet skjorta . Da " alle " CD,ene er byttet flere ganger .

Men synes CD mediumet har kommet seg betraklig , og hvis mange på HFS sier at de er komprimert , så gjerne for meg . LYDEN DE SISTE PAR ÅRENE ER IHVERTFALL MYE BEDRE :p .

karl

Overivrig entusiast
Ble medlem
03.09.2006
Antall liker
0
Den gangen jeg byttet ut Dualen med en Thorens. Nå har jeg heldigvis Dual igjen! ;)

roffe

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
7
Min aller største hifi-blemme må være da jeg byttet ut mine supermusikalske Patos  med superultragriseræva BEL 2,5 - de kan til nød brukes til TV2-nyhetene...

Makan til umusikals dritt skal man lete lenge etter - det aller verste er at noen anbefalte dem og sa at dette er helmax... ::)
Det er jo bare å bytte tilbake til Patos igjen, Ludo (siden jeg ser i signaturen din at du er på desperat jakt etter nye høyttalere.)  

For å si noe On-topic: Heldigvis tapte jeg lite penger på den, men likevel er Biltemas rosa signalkabel det verste makkverket jeg har vært borti.  Alt for stramme plugger som truer med å ødelegge enkelte RCA chassiskontakter, og låter fryktelig mye dårligere enn alt annet jeg har testet i mitt anlegg i vanlig AB-testing. ER min foreløpige referanse for dårligste analoge signalkabel.

Off-topic: BEL 2.5 er en av de beste investeringene jeg har gjort.  Morsomt prosjekt å være med på, og hos meg en nytelse, spesielt på musikalske innspillinger med ekte dynamikk.

SOEDAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Antall liker
517
Utover å ha brukt for mye tid på å irritere meg over helsprø selgere som endrer eller driter i avtaler, er vel mine verste tabber at jeg har sprengt 2stk Doxa 40 pga at jeg var så gira på å høre mitt siste diy prosjekt at jeg ikke gadd å skru av forsterkerne ved oppkobling og endringer i filteret.

us3

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.01.2006
Antall liker
0
;D
haha! og jeg som loddet på en forsterker med strøm på, fikk et saftig blått lys i trynet.

Raven8

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.09.2004
Antall liker
4
Vet ikke om jeg skal kalle dette en blemme eller skjult velsignelse hehe.

Kjøpte en nad 2200 med forforsterker som oppgradering fra min electrocompaniet eci 2 for noen år siden. Aldri har mne cw vs 120 hørtes mer ræææææva ut.

Jeg solgte Naden for prisen jeg betalte, til en kamerat. og eci 2n hadde det gøy med cw ene lenge. så i januar nå fikk jeg igjen den samme nad 2200 gratis av kameraten min pga oppgradering, til integrert rotel. les høyere waf.

Solgte Nad en for 2 dager siden for andre gang (hvor mange ganger kan man selge ett produkt skal tro) Eci 2n står her fortsatt og den beholder jeg til jeg dauer. trur jeg bommet grovt på tråden her men dette er det nærmeste jeg har vært ei hifi blemme sålangt. men er ung enda sukk.

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.441
Torget vurderinger
2
Hei alle sammen,

Jeg tror vi stenger denne tråden før den utarter seg.

Vi har all forståelse for at enkelte produkter fungerer dårlig i enkelte oppsett, men denne tråden omhandler stort sett drittkasting av produkter uten spesielt godt grunnlag. (ref. kritikk av f.eks. Tømmervik, Meridian, DP, Doxa, Snickers-Is m. flere).

I tillegg så er det en del som har hatt negative opplevelser med enkelte forretninger eller fabrikanter og det vil helt sikkert komme frem mange historier som ikke bør legges ut på et åpent forum da alle historier har 2 eller flere sider, og her tror jeg vi ønsker å være føre var.

Selv om vi sperrer denne tråden så betyr ikke det at det ikke er tillatt å kritisere produkter her på HFS, men hvis dere skal dere komme med negativ kritikk av et produkt, forhandler e.l. så bør det ha et snev av begrunnelse.

Vi tror ikke en generell "drittkasting-liste" som dette er i ferd med å bli har noe godt for seg, og den kan veldig raskt lage mye unødvendig dårlig stemning.

Jeg håper dere forstår vår avgjørelse.

Mvh
Admin

Topp Bunn